Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Olajradiátor olajszint
A Home by Somogyi gyártmányú, FKOS7 typ (1,5kW) oljradiátoromból elfolyt az olaj nagy része. Az a kérdésem a Tisztelt Kollégákhoz, hogy meddig tölthető fel új olajjal? Vízzel mértem a mennyiséget, ez 2,5liter teljesen töltve. Hőtágulásra tekintettel pl. 2liter elég-e?
Még az a kérdésem,hogy a fűtőbetét kicsavarásakor sérült a tömítés.Hőálló és olajálló tömítés kell? Köszönöm.
Ha vizet öntöttél bele ,érdekes lesz az első felfűtés ! Én nem állnék mellette ... Az utolsó kérdésedet meg is válaszoltad .
kaqkk nagyon finoman fogalmazott. Eszedbe ne jusson bekapcsolni! Vidd el hulladékudvarba.
2 liter olaj meg 5kg repesz jól mutat majd a nappali falán ...
![]()
A kiszárításra és az esetleges gőznyomásra természetesen gondoltam. Csak az a kérdésem,lehet-e egyáltalán a tökéletes kiszárítás?Pl:hőlégfúvóval?
Nemtudom megéri e a próbálkozást , ha nem jön össze bombát csináltál . A hőlégfúvó kevés lesz a feladatra az egész radiátort nem fogja átmelegíteni annyira hogy az összes víz elpárologjon, és ha mégis mind elpárolog a gőz a kihüléskor lecsapódik nem tudod tökéletesen eltávolítani .
A másik kérdés pedig az lenne, hogy milyen olajat tesz bele?
Elsőként transzformátor olajra gondoltam, de azt nehéz beszerzni ekkroa kiszerelésben, és jó drága is.
@tothgyula: Csinálhatnál egy (vagy több) képet levett deklivel róla.
@kaqkk: Nálunk volt olyan, hogy diesel autóba csapolták a trafókból az olajat. Volt is belőle balhé, amikor emiatt a pékség összes mirelit cucca megbuggyant. ![]()
Trf. olajat tudok beszerezni. Tudom,hogy szabálytalan,de ha behegesztek egy lefúvó valamilyen szelepet? Itt van néhány kép mellékletként.
Mellékelek 4db fényképet.
Itt tárgyalnak olaj hőtágulásról meg egyebekről.
Én tuti a gyári állapotot próbálnám közelíteni, nem mindenféle külön lefújószelep meg egyebek, amik újabb problémát vethetnek fel (kifúj és felgyújtja a fél házat a forró olaj, stb) A belekerült vizet meg nyáron, tűző napon való több napos tartással távolítanám el. Aztán menne csak bele a trafóolaj.
Csak halkan megkérdezem tizenezer forintért vennél újat , megéri ezt kókányolni és bevállalni az összeégést-robbanást ? Mennyit költesz rá mire (talán!) használhatóvá válik ? Ha nem öntöttél volna bele vizet , még javítható lehetne , de én így tuti nem vállalnám be hogy bekapcsoljam ...
Nem akarok a zsebedben turkálni de a család biztonsága ennyit szerintem megér ... A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2022
T! kaqkk!
Köszönöm a választ.Igazad van, nem kísérletezem vele tovább.
Elég releváns a link.
![]() Tulajdonképpen nagyon jó volt a kérdés, sokat agyaltam rajta... Mérnökként arra jutottam, hogy nem is egyszerű rá a válasz, ha még a biztonságtechnikai vonatkozások leszámítjuk is. Néhány tény és feltételezés: - Összesen egy nyílás van rajta, azon keresztül lehet feltölteni, és ott van a fűtőpatron is. - Ez az egy nyílás alul van. - Ha talpára állítjuk, akkor a felső felében is kell lenni olajnak, különben nem tud keringeni gravitációsan. - Nem lehet "csurig tölteni", mert akkor a hűtágulás miatt nagy nyomás keletkezik benne, tágulási tartályként felül a légpárna működik. Mondjuk ugyanaz miatt talán attól a kevés víztől nem robban. Kulcsfontosságú a beletöltendő olajmennyiség. Gyárban könnyű, mert tudják hogy pontosan mennyit kell bekletölteni a kívánt olajszinthez. De mekkora legyen az olajszint? Látatalanban azt saccolnám, hogy a felső lyuk (ami nincsen) közepéig. Akkor még tud keringeni, és van elég légpárna is. Ezt egy másik hibátlan olajradiátor lötyögtetésével igazolni lehet... Házilag már itt szembeköszön a hordó paradoxon, ami érettségvel gyakorlatilag megoldhatatlan, de diplomásként is komoly kihívás (és akkor meg szabályos testről beszélünk, nem egy olyan ormótlanról mint egy radiátor): Vegyünk egy szabványos 200 l (595 x 820) mm méretű olajoshordót. Öntsünk bele 35 liter olajat. - Állított helyzetben milyen magas lesz benne az olajszint? - És lefektetve? - Méréssel hogyan tudja ezt igazolni? Kiszárítással kapcsolatban, mivel csak egy lyuk van rajta, ezért: - A hőlégfúvó aggályos - Saját fűtőpatron szintén (ha alul van, akkor nem tud hová menni a gőz, ha felül akkor meg nem ér bele az olajba, kifolyik, stb.) - Nyáron tűző napon valószínűleg eléggé jól ki lehet szárítani - De gondolom most télire kellene, ezért hanyattfekve egy másik radiáttoraa téve is szárítható lehet (ámbár valószínűleg büdös, és az is lehet hogy rozsdás már belül) - Gőzt esetleg fokozatos felfűtés után a másik végére állítva óvatosan ki lehet szuszogtatni, de aggályos Amit meg a olaj és a víz viszonyáról mondtak a többiek, azt nagyon komolyan kell venni.
T! Galfy!
Köszönöm az alapos elemzést.Természetesen ismerem a nyomás,térfogat,hőmérséklet összefüggést. Ezért is tettem fel ezt a kérdést és valóban veszélyes lenne a kísérletezés.A beépített hőelem(hőkorlátozó KSD301A-A324C, 110C fokos) szakadást mutat,tehát az utólsó használatnál ennél magasabb lehetett benne a hőmérséklet,mivel csak fél liter olaj maradt benne.A fűtőbetét jó az bírta. Még megkérdezem a gyártót,hogy ők foglalkoznak-e a javítással.
Én ingyen ajándékozgattam el az olajradiátoraim...
Milyen javítást vársz? Postázni? Házhoz jönni? Olajat külön berendelni, szárítani, bemérni, jegyzőkönyvezni, visszaadni? Lassan egy forgalmis használt autó áránál tartunk. Cégek 400-600 ezres cuccokat dobnak ki apró hibák miatt. Persze leltározva, bezúzva, mert úgy le lehet írni, de nehogy valaki megjavítsa magának ![]()
De a robbanómotoros autók európai betiltása majd megmenti a bolygót...
![]()
Azon gondolkodom, hogy miként bukkant elő hirtelen ez a topic, csak úgy, egyszercsak.
![]()
Én meg elbambultam, válaszoltam neked, aztán vettem észre, hogy ez egy több, mint egy éves topik. Töröltem a hozzászólást, de valószínűleg előttem másvalaki is hasonlóan járt, azért került elő a topik.
Valaki írt egy hozzászólást, majd törölte. Ettől ugrik előre a listában. Amíg más hozzá nem szól, addig az elkövető szerepel a téma fölé vitt egér által előugró információban (help tag). A következő hozzászóló ezt a maradék infót is törli, ha akrja, ha nem.
![]() |
Bejelentkezés
Hirdetés |