Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv
Bővebben: Link ilyen forrásból mennyire veszélyes szinkrongenerátort beszerezni? Valakinek van tapasztalata esetleg?
Először rosszul másoltam a linket ez a helyes.Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2022
Mekkora kell, miért kell, mire kell?
3 db villanymotort indítanék róla egy gépen 1,5kW 2,2kW ezek frekvenciaváltóval mennek, és van egy 4kW os szivattyú mellé.
10-12kW ban gondolkodom hogy maradjon tartalék.
Mivel hajtanád?
Miért nem jó egy dízeles gyári aggregátor?
1 millió forint. Olcsóbb megoldást keresek. Így 100-150 ből lenne generátorom, másik max 100 ból megvan hozzá egy bontott diesel motor.
Szállítási díj, VÁM, ÁFA már nincs?
Hogyan tartod a fordulatszámot?
Gobdoltam rá tempomatos motort kellene szerezni de ha 110 ért veszek egy univerzális firdulatszabályozót még akkor is távol vagyok az 1 milliotol.
Ez egy jó kérdés de egy 12kVA szinkron generátor nálunk 438 ezer. Ha az eladó 80-120 ezer Ft ért hirdeti remélem nem csinálnak belőle itt 4x es árat.
Nincs ott villany, ahol használnád?
Egy elektromos kútfuró géphez kell. Nem mindenhol van 3 fazis és mezőgazdasági területeken szántókon még nehezebb áramhoz jutni.
Ezt ajánlotta a kínai figura. Szerintetek jó lehet?
258$ de a szállítás és a vám még nincs benne
Ha a kínai kVA megegyezik az európaival, akkor jó. Az 1500-as fordulatszám az autómotorhoz előnyös, nem kell áttételekkel vacakolni, szemből hajtható. Ezen a fordulaton egy 50-60 LE-s motor röhögve tudja ezt a generátort hajtani. Én egy dízel VW golf motorból építettem, sajnos nem sikerült csak kétpólusú generátort szereznem, így kénytelen voltam szíjjal hajtani.
874$ ra jön ki szállítással vámmal áfával, full réz. A súlya ugyanúgy 107 kg mint a magyarországon kapható modell.
Vegyél két db. 2-3Kw-os aggregátort, a két kisebb motornak, 100+100 ezerért, plusz 200-ért a szivattyút (Hondát) lehet kapni benzinest akármekkorát. Egyrészt biztos jó lesz, lesz számla, garancia, szerviz, és nem utolsó sorban megfelel a munkavédelmi és érintésvédelmi előírásoknak, ja és olcsóbb is lesz....
Nézz fel face marketplacere, érdekes dolgokat lehet néha találni. Pl most én rákerestem kíváncsiságból és találtam egy összetört nagy futós 4hengeres Deutz motorost 250ért, elég rossz bőrben van szegény de ha csak a villamos gép része épségbenmaradt már olcsóbb, kitudja lehet a blokk is menthető.
Azért ez jó nagy dikicselés lenne. Egy kezelőpultról indítok mindent, nem nagyon opció hogy a berántóhoz rohangálok minden szivattyú indításnál, ráadásul egy helyett 3 gépet tankolni kifogy az üzemanyag a leglehetetlenebb alkalmaknál. Ezenkívül hol marad az alkotás öröme? Ez itt a HOBBI ELEKTRONIKA fórum. Az örömöt mi abban leljük hogy alkotunk valamit és nem abban hogy készen megvesszük. És a kényelem hogy odaviszek egy megtankolt aggregátort ami minden szükségletet ellát, felteszek rá 30 méter hosszabbítót hogy ne a fülembe zúgjon egész nap és a kezelőpultról szépen kezelem a gépet nem pedig 3 benzin motor hangoskodik körülöttem. Még ha a két aggregátort el is vihetem távolabbra a szivattyú akkor is ottmarad mellettem. A fordulattartás kérdését is sokan felteszik nekem. Biztosan létezik rá megoldás házilag elkészíthető is és nem gondolnám hogy pont ezen a fórumon ahol rengeteg igen okos és találékony ember van összehozva ne lenne valaki aki nem tud egy frappáns megoldást vagy nem épített már ilyesmit. A kínai generátorról letettem a túl magas szállítási költség miatt. Hozzá teszek 90 ezer FT ot és egy magyar forgalmazónál kapható garanciával rendelkező és európai szabványoknak megfelelő gépet kapok. Az hogy földeléssel kell ellátni és szükség lesz 3db kismegszakítóra és esetleg egy fí relére is, az már részletkérdés. Egyetlen achilles sarka van a dolognak az pedig a fordulatszám tartása, amire legrosszabb esetben van gyári megoldás is 110 ezerért. Ezt a költséget kellene redukálni egy kis találékonysággal.
Én készítettem egy mechanikus röpsúlyosat:
https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1823172.html#1823172 Kell mellé némi forgácsoló háttér, de nem megoldhatatlan. Egy régi dízel adagoló röpsúlyos fordulatszám korlátozója jó kiindulási alap, csak egy házba kell belebrüggyenteni. Az eredeti kicsontozott házban is maradhat, de nagy helyet foglal, illetve egy csomó felesleges nyílást kell ledugózni.
Én szervomotor+mikrovezérlő módszerrel oldanám meg, ha "elektromos" adagolós a motor (pl vw csoport 1.9sdi szívódé, turbós ide túlzás) még szervomotor sem kell, a gázpedált kell szimulálni.
Erre én is gondoltam, az elvileg egy potméter lenne aminek az állását tranzisztorral lehetne szimulálni. Itt a fórumon a "belsőégésű motor fordulatszám szabályozása" topikban nagyon favorizálták az analóg megoldást. A jeladó lehetne egy bicikli dinamó aminek a feszültsége fordulatfüggő. Erre kerülne egy hiszterézises komparátor és végül egy teljesítményfokozat. Ha mechanikus a gázpedál akkor pedig lenne nekem erre a célra itthon léptetőmotorom.
Ez is jó megoldásnak tűnik
Szerintem felesleges analóggal szenvedni, egy digitális sokkal egyszerűbben megvalósítható, de kinek mi. Fordulatszámjelet ad ki a gyári ecu is a műszerfal számára, de le lehet még venni a főtengely jeladóról/generátor w pontjáról. Ide szabályzás kell, a komparátor csak rángatná neked a gázt, precízen kell tartani az 1500 fordulat per percet.
Nagyon kíváncsi vagyok a végső megoldásra. Itt és a többi hasonló topikban már többen nekifutottak az elektronikus szabályozásnak, de még nem csinálták meg, vagy nem tették közkincsé. Jó lenne ha valaki konkrét tervvel állna elő, egy ilyen szabályozó más célra is jó lenne.
Az a probléma, hogy a kilengésmentes szabályzáshoz PID szabályzás kellene. Azt meg fel kell paraméterezni, az adott feladatra, mert minden szabályzás más és más, és kevesen értenek hozzá, nem hobbielektronika kategória.
Teljesen egyetértek. Az áramfejlesztőnél még az is sózza a történetet, hogy mindig más terhelést kapcsolnak rá, a PID szabályozás sem fog mindig lengés mentesen működni, nem "tudja" éppen mekkora lesz a terhelés vége, mennyit kompenzáljon.
Kb. ezek miatt maradtam a röpsúlynál. A másik oka az, hogy mostoha, vizes üzemi körülmények közötti működéshez minél kevesebb elektronika.
Ha összejön az egész projektet közkincsé teszem.
Nem olyan bonyolult az, arduinoval a legegyszerűbb és leggyorsabb. Van kész pid libary mondjuk megírni sem nehéz. Serial plotteren lehet nézni hogy alakul a szabályozás és próbálgatással is simán be lehet hangolni. Amúgy elvileg az edc15+ ecu gyárilag tudja a fix fordulat tartását (egyes vw lt k ben volt pto kardán ezért így Írták a programot) és akkor semmi más nem kéne, csak legyen aki megcsippeli olyanra. Diagnosztikával az alapjárati fordulatszám chip nélkül is simán állítható, kérdés fel lehet e húzni 1500ig és hogy mit szól nagyobb terheléshez.
A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |