Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Arról még mindig nem írtál, hogy milyen is volt előzőleg a helyes működése ennek a kazánnak. Az eddigi ismereteket figyelembe véve azt lehet elmondani, hogy áramlási probléma lehet a fűtési körben, mintha le lenne korlátozva az áramlás, ezért a teljesítményt az NTC értékéből nem engedi csak maximum a 75%-ig "melegíteni" a moduláció. Hogy hol lehet lerakódás vagy keresztmetszet szűkület az innen nehéz lenne megmondani. Ezt a rekuperátort nem ismerem, hogy milyen belső kialakítású csak feltételezem, hogy egy csőspirál ami a dobban helyezkedik el és ebbe fújódik bele a füstgáz ami felmelegíti még a visszatérő ág vízhőmérsékletét. Ha le van lassulva az áramlás a fűtési kör ezen részében akkor többlet hőmérséklet éri a visszatérőt amin már nem kell sokat melegítenie a főégőnek ahhoz, hogy az NTC leszabályozza a teljesítményt.
Az, hogy a főégő vagy ez a rekuperátor szokott-e vízkövesedni azt nem tudom de lényegesen egyszerűbb lehet kisavazni, mint egy bitermikus hőcserélőt és eredményesebben.
Tehát:
Szobatermosztát -> jó, √ Moduláció -> működhet, a kijelzőn változik, √ NTC -> valószínű jó, √ Kétséges: Keringető szivattú -> forog ( nem tudjuk, hogy jó teljesítménnyel. 17 éves üzemi kondi ? ) Áramlási keresztmetszetek -> nem tudni. Lehetséges megoldás: Szivattyú kondenzátor kimérése, kevés-> csere. ( valamilyen Grundfoss v. Wilo lehet, 2-2,5µ ) Hőcserélők tisztítása, savazása.
Már gondoltam erre a harmadik bekezdésedben említett dologra de nem mertem az elsők között megemlíteni, mert azt gondoltam, hogy ez a hőcserélő nem valószínű, hogy elvízkövesedhet olyan mértékig, hogy ilyen befolyása legyen a fűtési teljesítményre. Ez jobban lapozható változat róla.
Egy szónak is száz a vége, nem hiba, hanem probléma van.
A kazán hőtermelése jóval nagyobb, mint amit a keringetés elszállít. Így gyorsan melegszik. De kétségem támadt, hogy a kazánban van a szűkület, mert a HMV normálisan működik ( az infók szerint ).
Légy szíves elmondani:
- A kazán milyen fűtésre van kötve, radiátor soros-párhuzamos esetleg padlófűtés. - Egy, vagy többszintes a fűtött épület.
Azon a kis körön amin ez a folyamat lezajlik talán nem is lehet észrevenni de a fűtésnél már jelentkezik. A szivattyúja is elég fura kinézetű (Vilo) és talán fokozatkapcsolós de ha rákeresek akkor azokon a képeken ez nem látható. Bővebben: Link
Szevasztok Mindenkinek, sok köszönet a jó ötletekért. Hát mondom amit tudok válassza ki mindenki a neki megfelelőt. A szivattyú Grundfos, volt kondicser, szerintem tökéletesen működik. A ház két szintes, szintenként 4-4 radiátor van. A szobában-alsó szint- 2 db Dunafer 3 bordás 120x60 as sorba kötve a WC és a konyhai radiátorok külön külön WC 40x60 as lap, konyhai 100x60 as 2 bordás. Emeleti ágak külön külön szobánként 1-1 öntöttvas radiátor A fenti két szoba 1-1 radiátora soros kötésű és a főágról van leágaztatva. De ezekkel soha nem volt baj, mert időnként tisztitva vannak.Más. Megemeltem a fűtőviz hőfokát 60 fokra, felfűt 64 fokig és kikapcsol, de nincs a fűtési időszakban kondenzáció A viz most lehűl 47 fokra indul a kazán stb. Végűl pár inditás után eléri a termosztát a beállitott 21 fokot és kikapcsolja a kazánt. Ez most a cirkókra jellemző működés, amit a fűtőviz hőfoka vezérel. Hát, mára ennyit fiúk. Jó éjszakát. és köszönöm. Holnap csak estefelé tudunk értekezni.
Viszont, ha azon a kiskörön is áramlik fűtésüzemben, mert nem zár teljesen a 3-járatú, akkor gyorsan felmelegszik.
Ez biztos, nem csak elírás? : "sorba kötve...soros kötésű"
Az egyik(első) radiátorból kilépő lanngyos víz folyik bele a másik radiátorba? Ha ez így volna, akkor az (normális esetben) nagyon nem jól van! A termosztát elhelyezkedéséről nem írtál...valamint a kazánba visszatérő víz hőmérsékletét sem ártana ismerni, lényeges lehet. Bővebben: Link A kondenzációs kazánokban a kondenzáció csak bizonyos fűtővíz hőmérsékletig működik, a 60 °C-on már tuti nem jön létre (ott már a kazán a hagyományos módon működik). Figyelünk tovább: Bővebben: Link
Szia! Ezek a soros kötésű radiátorok a megfelelő visszatérő szeleppel szerelve ami 50%-os is lehet, sorbaköthetők. Ez a készülék nem egy jó hatásfokkal megáldott kondenzációs darab, ezt egy rekuperátoros hőcserélővel oldották meg. Az utólsó linkeden nem csodálkozom. Akik igazán benne vannak a témában nem érnek rá önzetlenül tanácsokat osztogatni, dolgoznak hisz az a megélhetésük.
Ez az említés a radiátorokról számomra az egyik csontváz a szekrényből, mert mindenre később derül fény: Idézet: Az öntvény radiátorok belső felülete nagy és könnyen oxidálódik (van miből). Ez az iszap bekerül a rendszerbe és ha eljut a rekuperátorba onnan nem fog tudni kijutni, beleég, hiszen a csőkígyó a hengerpaláston van kialakítva és annak az alsó íven lévő részéből vosem fog tudni megfelelően távozni az iszap. A HMV hőcserélője is "veszélyben" van de abba nem ég bele, mert azt nem éri láng. „Emeleti ágak külön külön szobánként 1-1 öntöttvas radiátor”
Sziasztok. Immergas tera 28 mellé kellene bekötni egy relét, ami vinné a külső hőcserélő szivattyúját. Ahogy látom a szobatermosztát egy sima NO kontakt. Hova kössem be a relé tekercsét? Köszönöm előre is
Szevasztok. Most tudtam csak géphez ülni. Szép számmal jöttek az ötletek, de hadd szögezzem le azt, hogy amig ez a hiba-kb 3 hete-nem keletkezett, rendben működött a kazán az eredetileg kiépitett csőhálózattal és radiátorokkal.Nem vagyok gépész csak hiradásipari technikus, a kazánhoz is csak annyit értek, amit már javitottam rajta. HMV hőcserélő savazása, szivattyú vizkőtlenitése, váltószelep javitása, áramlásjelző érzékelőcseréje, égőtér tisztitása. HMV NTC csere. De amint látjátok, a hiba okát nem tudom. VIM-nek igaza van, tanácsokat nem adunk önzetlenűl. Bár én balga, azt hittem, hogy ez a fórum ezért van. Tehát a témát lezárom, ha valaki mégis önzetlenűl meg tudja mondani a TUTIT, megköszönöm. Köszönöm mindenkinek az eddigi jó ötleteket, de mi lehet a Hiba.
Erről az önzetlenségről félreértettél valamit de nagyon. Ahányan eddig hozzászóltunk, mindannyian önzetlenül tettük és jószándékkal DE aki igazán értene hozzá az nincs itt, nem olvassa ezt a fórumot, nem ér rá, dolgozik stb. stb., megvárhatod, hogy egyszer csak olvassa egy igazán hozzáértő az eddig elhangzottakat de lehet, hogy addig kitavaszodik. A Westenes topikban szinte azonos hibával állt elő egy kérdező de neki nincs a HMV készítés használatban úgy, hogy az sem szólhat bele a történtekbe.
Az jutott még eszembe, hogy ezeket a zárt égésterű készülékeket időnként újra kell kalibrálni, hogy a zárt égéstérben uralkodó depressziós nyomásnak hatása van a gázszelepre. Ha megtalálom azt a videót ami erről szól, (már régebben felraktam ide valahová de nem találom) újra belinkelem.
ITT van. Be lehet kapcsolni a magyar szöveget. Egy zárt égésterű Baxi az alany de ez egy a Westennel.
Mindenkinek!!!. Bocsi,elnézést a megjegyzésemért mert másodszori olvasatra már megértettem, de hát azt szoktam mondani: Ahogy öregszem, úgy butulok/77 év/ VIM-Bocsi!Sajnos az a gyanúm,hogy a fűtőköri hőcserélő a hibás. Ez egy 2017-es kazán, lemezes hőcserélője van, nem érdemes tovább agyalni a megoldásról, kiszerelem holnap. Jó lenne, ha adnátok tanácsot, hogy mivel savazzam, vagy tisztitsam, Csak erre kérek ma javaslatokat. Aztán az eredményről majd beszámolok. Lehet, hogy Karácsonyra OKÉ lesz a segitségetekkel. Köszi és elnézést a félreértésért.
Ha savazni akarod akkor expressz vízkőoldót keress vagy legalább is foszforsav tartalmút pl. ilyet. A tűztéri (primer) hőcserélő ritkán szokott elzáródni olyan mértékben, hogy az működésbeli problémát okozna ellenben az a rekuperátoros rész szerintem jobban ki van téve ennek, mert annak az alsó részében leülepedhet némi vasiszap és bele is "gyógyul". Szerintem ha már azt átmosod akkor is jobb lesz az áramlás a rendszerben de ettől még nem fog a teljesítmény felfelé modulálni. Ha nem látom meg ezt a képet erről a "plussz nélküli" típusáról a Westenes topikban akkor nem jut eszembe a zárt égőtér depressziós nyomása és a gázszelepre gyekorolt hatása. Lehet, hogy a bejövő gáz nyomása a nyomáscsökkentőtől már leesik annyit, hogy a főszelep nem működik megfelelően. Ez utóbbi csak tipp, ezért volna jó ha a szelep beállítást elvégezné valami hozzáértő emberke.
Szia! Én csak ilyen laikus vagyok a kazánod tekintetében, de néhány szempontot hadd javasoljak, bár nem fontos figyelembe venned: Ahogyan írtad, ez 2017-es évjáratú kazán, tehát 5 évet üzemelt. Gyakorlatom alapján ennyi idő alatt a hőcserélő nem szokott a vízkőtől, egyebektől eldugulni, főleg 60 fok alatti fűtési víznél. Öntöttvas radiátorod is van. Ha már a hőcserélőt átmosod, jobb lenne a teljes fűtési rendszerrel is így tenni. (A kondenzáció mértékével ne foglalkozz, mert az csak 50-55 fok alatti előremenő fűtőköri hőmérsékletnél keletkezik, ha magasabb előremenővel dolgozol, ott már a kondenzációs kazán is normál turbós kazánként viselkedik, annak hatásfok változásával, a kondenzáció mértékével együtt, bár valamennyi kondenzvíz ekkor is keletkezhet…)
Szia!
Leírtam itt hogy mi a hiba oka, ha érdekel. Azóta kiderült, hogy szinte minden panelnél ez a hiba. Többet is javítottam, mind hibátlan. A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2022
Szevasztok. Megcsinálom a hőcserélő savazást, mert nem látok más megoldás, de VIM-nek igazsága lehet a lángmodulációval kapcsolatban, mert amit küldtél linket /orosz/ azon is a gázszelepet állitották. Az elvégzett munka eredményét majd tudatom Veletek. Szép jó éjszakát mindenkinek.
Sziasztok,
Lehet már nem jól emlékszem, de mintha itt a fórumon említette volna valaki, hogy épített "tesztpadot" kazánelektronikához. Az NTC, presszosztát, ilyenek szimulállásával még nem is lenne bajom, viszont az ionizációs lángőr "becsapására" már nem emlékszem mi volt az ajánlás.
Szia!
Én építettem régebben néhányat, mindegyiknél bevált az 1N4148 dióda. Kapcsolóval sorba kötve a lángőr bemenet, és a védőföldelés közé. Viszont amikhez eddig kellett, azoknál nem volt közös a gyújtó, és az ionizációs elektróda, szerintem azoknál nem jó ez a módszer. A hozzászólás módosítva: Dec 15, 2022
Szia,
Idézet: „ mindegyiknél bevált az 1N4148 dióda. Kapcsolóval sorba kötve a lángőr bemenet, és a védőföldelés közé. ” Gondolom Katóddal a védőföld felé. Én egy ilyet javítottam minap, még nem tudom, hogy jó lett-e de jó lett volna kipróbálni. Ha jól gondolom akkor alapból a trafó 200 AC szekundere egy kapacitív csatoláson és védelmen/leosztáson keresztül át bejut a mikrokontrollerbe, majd a láng jelenléte az átjutott jelet csökkenteni fogja.
SZÉP jó estét mindenkinek.Fiúk! sajnos nem sikerűlt.Igértem, hogy beszámolok a Star Master kazán állapotáról, hát ime. Kisavaztam a primer hőcserélőt, nemigen volt koszos, cseréltem vezérlőpanelt, fútésköri NTC-t, kitisztitottam a gágyújtó és ellenőrző elektródákat, valamint az égőteret. Vettem új digitális termosztátot, nem változtatott semmit. A kazán továbbra is ki-be kapcsol ha elérte a beállitott fűtőviz hőfokázt VIM-nek igaza lehet, hogy baj van a gázláng modulációval, de sajnos azt műszer hiányába nem lehet beállitani. Ezt mutatja az a videó is amit feltöltöttél.Mégis, mit lehetne csinálni, mert irgalmatlanul pörög a gázóra a folyamatos ki-be kapcsolástól?
Sziasztok! Ide írom a kazánokhoz, de egy beretta átfolyós vízmelegítő a gondom. Villogott az alacsony telepfeszültség lámpája, de még nyögdécselve működött. Elemcsere után viszont csak hibakódot írt ki, E1 nl jeleket. Tilt , mert nem szikrázik. Megnéztem az áramlás érzékelőt, szerintem jó, úgy 47 ohm az ellenállása amikor működik, alapesetben szakadás van, de megnéztem rövidzárral is, akkor sem indul. A nagyfesz. elektróda nem repedt. A vezérlő panel ki és be tudja kapcsolni, mást nem érzékel, mivel nem melegít. Két hőkorlátozó van benne, mind kettő jó. Van valami amivel törölni lehet a hibakódot? Van ilyen benne egyáltalán? Mi lehet a gond? Ahogy bírtam lefotóztam.
Szia! Ha tartósan kb. 5mp-ig nyomva tartod a reset gombot akkor is megmarad a hibakód?
Szia! Épp most olvastam ennek a lehetőségét, ha megnéztem írok ide. Köszönöm a válaszod!
Megnéztem, sikerült feltámasztani, működik! Köszönöm még egyszer, szép napot!
Ez csak véletlen volt. A Westenesekkel meg nem jutok dűlőre, hogy mi is a pontos hiba csak találgatok ebben a minden jó de mégse jó esetben.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |