Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Központi zár
 
Témaindító: Zolcsi80, idő: Márc 26, 2007
Lapozás: OK   4 / 25
(#) Szabi91 válasza Sly hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
Heló!

Próbáld meg ezt: Bővebben: Link
(#) zsoltee0001 válasza Sly hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
hali
ez nem teljesen egyértelmű.
kell egy sípoló (egyszerű)
és egy áramkör ami "BEZÁRÁSKOR HÁROMSZOR AD NEKI FÉL MÁSODPERCRE 12VOLTOT KINYITÁSKOR PEDIG EGYSZER"??
vagy ez már adott??
mert ez eléggé nem egyszerű.
amúgy a sípolónak megfelel egy tescos világításjelző sípoló (3-400ft) nekem is ez van beépítve a motortérbe, szépen áthallatszik a kasznin, nem üvölt, de hallatszik.
üdv
(#) Sly válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
A központi zár vezérlője már adja a 12voltot 3szor és egyszer---- tehát a vezérlés már megvan csak egy sipolo kell...
(#) vicsys válasza Sly hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
(#) Sly válasza vicsys hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
jonak jo csak az a baj hogy külföldi vagyok és itt elég macerás dolog beszerezni egy piezo zümmert... Ezért kell valami kapcsolás....
(#) vicsys válasza Sly hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
A hestorból rendelhetsz külföldre is...
Akkor viszont azt javaslom, hogy rakj össze egy 555-ös astabilt (1-2KHz) és köss rá egy hangszórót.
(#) potyo válasza Sly hozzászólására (») Júl 21, 2008 /
 
Ha külföldi vagy, akkor miért Budapest a lakhelyed?
(#) Pixi hozzászólása Júl 21, 2008 /
 
A nyitás zárásnál ki lehetne indulni abból hogy egyszre ugye + - van utána - +, vagyis így lehetne megoldani!
Amúgy engem is érdekelne hogy nyitásnál adott jel záráskor másik! De nemlényeges a sípszók száma! Elég lenne ha hossza külömbözne!
(#) pako válasza Sly hozzászólására (») Júl 23, 2008 / 4
 
Hali!
Milyen célra kell a hangjelzés? Csak figyelmeztetésnek, vagy pedig állriasztónak?
Csatoltam egy kapcsolást 2 db 555-össel. Ezt még nem építettem meg, de olyant már csináltam sokat amiben csak 1 db 555-ös van. Elég siralmasak voltak (szerintem), kb mint a teherautók tolató síplya.
(#) Pixi válasza Pixi hozzászólására (») Júl 23, 2008 /
 
Azon is gondolkodtam, hogy a kp-zár verérlő adja meg a nyitó és zárő impulzus hosszát vagyis abban is leehtne valamit cserélni hogy eggyik jel hosszabb legyen! Ez lehet csak egy kondi amit nagyobbra kell cserélni?
Itt a képe a kapcsolásnak! De gondolom ez nem mutat sokat!
KP-zár elektronika
(#) pako válasza Pixi hozzászólására (») Júl 23, 2008 /
 
Felül- és alul-nézetből tudnál feltenni képet? Meg jól jönne a 2 tranya típusa. Szerintem a "fő vezérlő" határozza meg az időzítéseket. Ezt inkább kiegészíteni kéne de ebből a képből még nem sok minden látszik :no:
(#) bazsoo válasza bazsoo hozzászólására (») Júl 23, 2008 /
 
Probléma megoldva! Kábel szakadt el! Kicserélve és most tökéletes! Köszönöm!
(#) tamas125 válasza Zolcsi80 hozzászólására (») Aug 13, 2008 /
 
Sziasztok

Saját tapasztalat:

SPAL gyártmányú kp.zárban a főmotorban elhelyezett mikrokapcsoló hullik szét. Egyszerűen a billenő nyelv kifordul a helyéről (gondolom nem bírja az ajtócsukást/csapkodást), és akkor válik viccessé a működése.

Véghelyzetérzékelés lehet a gond ilyen esetekben. Ilyen
érzékelő ( ha jól tudom) csak a főmotorban van, a többi rabszolga csak azt csinálja mint a "főokos".
Ha gyári Kz, akkor nehézkes a hozzáférés,
zárszerk. le, ha
szerencsés a páciens keze, nem is töri el a ragasztott burkolatot, mert az alatt figyel a moci, meg az érzékelője....

Üdv: Tamás
(#) tamas125 válasza phoboss1976 hozzászólására (») Aug 13, 2008 /
 
Helló

Nem vagyok autóvillamosságis, de az én autómban én kötöttem a riasztót,és csináltam már riasztót+kz-t is egyszerre..

4 féleképpen lehet kz-t bekötni.
1. pozitiv kapcsolás
2. negatív kapcsolás
3. pozitív-negatív kapcs.
4. vákuumos kz-hez..

Ha a központi zár csak kulcssal működik:
Ki kell próbálnod, hogy mindegyik ajtóban van-e motor.
Nálam ( 3 ajtós civic), a vezető oldaliban nem volt, erre úgy derült fény, hogy az anyós ajtaját zárva az enyémet nem zárta le. Ilyen elven próbáld ki a két első ajtót..

Ha nincs motor a bal elsőben oda venned kell, de akkor viszont van benne véghelyzetérzékelő. 5 vezetékes mozgató motor kell. Az 5 vezetékből 2 a motor áramellátó vezetéke, 3 az érzékelőé.Spal-okat szét lehet szedni könnyen, vezetékszínek könnyen kideríthetők ->ha bontottat veszel....

Ez a három vezeték felel a zárak nyitásáért-zárásáért.

Ezekből egy szál közös.Egyik oldalra zárva nyitja az ajtókat, a másikra zárva zárja.
Azt kell kimérni hogy a közös szálon 12V, vagy föld van.
Ez alapján lehet eldönteni, hogy a pozítív, vagy a negatív kapcsolást kell alkalmazni.
Szerintem.

Mondjuk én ráértem molyolni vele.......


ui:
Elvileg a központi zár vezérlője a bal első ajtóban van, ha nem, akkor a kárpit lebontása után végig kell követni. Motor tápellátó vezetékeit ide, a vastag vezetékekre kötni. Polaritásra figyelj, mert fordítva is dolgozhat a motor.

Még egyszer: nem vagyok szakértő, saját szerelésem tapasztalatait írtam le.

Helló
(#) akos70 válasza tamas125 hozzászólására (») Aug 13, 2008 /
 
Másfél honap alatt biztos megoldotta.
Amugy az autojában találhato nyito-záro vezetékek szineit tudakolta, a riasztohoz biztos ö is kapott bekötési rajzot.
(#) tatrabi hozzászólása Szept 14, 2008 /
 
Üdv...
Olyan problémám lenne, hogy sikerült szereznem egy távkapcsolós központi zárvezérlöt, de sehogy se akar működni.
Szal.,,, az igazi gond hogy egyszerüen nem tudtam szerezni a kocsihoz kapcsolási rajzot, a vezérlöhöz adtak de ott csak annyi van, hogy egyikvezeték a motor zár jeléhez 2. vezeték a központi kapcsoloegységbe 3. vezeték 12V. + 3 vezeték ugyanigy csak a nyit jelre...
Namost a nagy gond hogy a motortól 8 vezeték jön ki.
1-föld
2-ajtónyitást érzékelö lámpa
3-motor +
4-motor -
ezek a rejtélyek::
5-ebben kb 6V állandó
6-ebben is kb 6V állandó
7-0V
8-0V
Kapcsolásnál a 6 V felugrik 12V ra maj 2-3 mp visszesik ...
emellet a 0V is felugrik majd visszaáll..
És itt a gond...
Kötöttem igy is ugy is ezt a szerkezetet de egyszerüen nem megy ....Tudna esetleg valaki tippet adni, hogyan működik pontosan ez a fajta központi zárszerkezet mert akkor talán átlátnám hogy hova kösssem a vackot
Ez egy Skoda Octavia I BCA motorkódu gép...
vagy ha esetleg valakinek lenne egy használható kapcsolási rajza azt is megköszönném....
Köszönöm....
Üdv
(#) tatrabi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Szept 14, 2008 /
 
Üdv nincs esetleg meg jobb minöségben mert én nem tom elolvasni ,,,,köszi
(#) bundyland hozzászólása Okt 24, 2008 /
 
Sziasztok !

Valaki el tudná nekem mondani hogy is néz ki a
citroen berlingo II közponzi zár vezérlése, vagy esetleg tudja melyik láb melyik a BSI-ben.

Előre is köszi!
(#) hundeep hozzászólása Nov 25, 2008 /
 
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, vagy is inkább kérésem...eléggé kezdő vagyok az ilyenben, deeee tedna nekem valaki instrukciókat adni hogy hogyan kezdjek neki Lada 2107-be kp.zárat belerakni...egy rövid leírás jól jönne...mert amit kaptam a szetthez hát neem nagyon az én nyelvi tudásomot tükrözi (m neem nagyon rendelkezett olyan nyelvel ami esetleg elment volna )meg amit ki is vettem belőle az is elég bonyolultnak tűnt így:S...köszönöm segítségeteket vagy ide vaagy a mail címemre írjon aki tudna segíteni
hundeep@hdsnet.hu
(#) hundeep hozzászólása Nov 26, 2008 /
 
köszi szépen remélem összejön hanem akkor lehet h szerviz marad vagy ti
köszönöm mégegyszer
(#) Loncos válasza hundeep hozzászólására (») Nov 26, 2008 /
 
Ha kiveszed a zárat az ajtóból, akkor látni fogfod, hogy egy rugó van beszerelve ,ami a két végállásba tartja azt a pálcát ami kimegy a kárpiton na NA AZT SZEDD KI (könnyebben, vagy inkább, tudja huzni-tolni a motor a rudat)

Sok sikert
(#) Flyingman hozzászólása Dec 14, 2008 /
 
Sziasztok!
Következő gondom lenne. Adott egy Opel Astra F. Ennek a jobb hátsó ajtaján a központi zár motorja megment. Vennék bele egy univerzálisat. Rengeteg van ugyebár a piacon. Egy velük a gondom. 2 vagy 5 vezetékesben léteznek. Namármost, az enyémen, a hátsó ajtókon 3 vezetékes a motor. Akkor most, hogy legyen? A tányér, vagy a leves görbe? Ugyanis sehol az Univerzumban nem találok 3 vezetékest. Amennyiben valaki tanácsot tud adni, nagyon megköszönném. A szóban forgó gépjármű idevágó kapcsolási rajzát fájlmellékletben csatolom.
(#) dundee82 válasza Flyingman hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
szerintem vegyél bontóban,használtat.
annál jobban nem jössz ki semmivel.
vagy nézz a vaterán,tesz-vesz-en.
énmár tul vagyok pár auton-és javitáson
az univerzálisokkal csak bajod lessz örökké.
de ez csak tanács
(#) Flyingman válasza dundee82 hozzászólására (») Dec 15, 2008 /
 
Köszi a megerősítést, mert én is így gondoltam, csak megerősítést vártam volna még valakitől. Érdekes módon, a boltban többet is mutattak Opelhez valót (1996-os gyártásúhoz is akár, gyárit, utángyártottat, stb.), de valahogy mind 3 vezetékes volt! Csak a csati volt más-más rajtuk. Én nem igazán értem akkor ezt a 2 ill. 5 vezetékes dolgot a boltokban. Az Opelben, elől, ha megnézed a rajzot, 5 vezetékes van ugyan, de még a két oldali első sem egyezik! A probléma az, hogy amíg ezeket a bolti 2 ill. 5 vezetékes univerzálisakat már akár pár száz forintért is lehet kapni-de legyen kétezer-addig a belevaló utángyártott is 9000 Ft. A gyárit pedig megsem merem kérdezni.
(#) swift2002 hozzászólása Feb 27, 2009 /
 
Sziasztok!

Meg szeretném kérdezni, hogy mi lehet az oka annak, ha a központi zár csak a vezetői ajtót nyitja, a jobboldalit nem, de ugyanakkor az összeset zárja.
Egy suzuki swiftről van szó, de riasztó nélkül van a központi zár, szóval nem távirányítóról nyitjuk.

Válaszotokat előre is köszönöm.
(#) Inhouse válasza swift2002 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Tehát ha nem távirányítóval nyitod, akkor kulccsal..tehát a vezetőoldalit sem a központi nyitja, hanem te a kulccsal...

A vezetőoldali ajtóban az 5 vezetékes motor mikrokapocslója rossz, vagy csak nem tud kapcsolni, mert a mechanika nem engedi, vagy az a szála nem érintkezik, amelyik a nyitáskor kellene kapcsoljon...

Üdv
Inhouse
(#) Feri válasza swift2002 hozzászólására (») Feb 27, 2009 /
 
Az ajtó és a karosszéria átmenetnél eltörött a kábel. Húzd le a gumit és húzogazsdd meg a kábeleket egyenként, amelyik eltört az el fog szakadni.
(#) Tibi0418 hozzászólása Márc 5, 2009 /
 
Sziasztok.
A következő probléma megoldásában kérnék segítséget a tapasztaltabbaktól:
Adott egy 96os Seat Toledo (talán nem is lényeg), és a problémáim adottak a központi zárral. A bal oldali csak önmagát nyitja-zárja, a jobb oldali zár működik rendesen, nyit-zár mindent, kivéve a bal oldali ajtót. Ha a bal oldai motornál lehúzom a test-kábel, akkor a jobb oldali motor zárja-nyitja ezt is, ha fel van dugva a test, akkor nem. (zárlat?). A kocsi könyvében azt írják, hogy egy áramkörön van a belső világítással is, ami érdekes módon azóta nem jó, amióta a központi. Belső világítás alatt, az ajtónyitáskor felgyulladó lámpára gondolok. Motor lehet a rossz? Elektromos hiba? Sajnos járatlan vok ebben a témában, nem az én területem. Előre is köszönöm a válaszokat.
(#) DJerry válasza uli hozzászólására (») Máj 12, 2009 /
 
Üdv Uli!

Szükségem lenne a központi zár vezérlő egységének nyákrajzára, kapcsolási rajzára és alkatrész listájára. Most szereztem 4 kp. zárat (2 db. 5 vezetékes és 2 db. 2 vezetékes), de sajnos a vezérlője nincs meg. A típusuk: Spal.

Előre is köszönöm, ha tudsz, vagy tud valaki segíteni.
(#) uli válasza DJerry hozzászólására (») Máj 12, 2009 /
 
Ne haragudj, de sajnos már nem aktuális a dolog. Nem sikerült elkérnem tőle anno az egységet, az autót mostanra pedig már eladta. Bocs
uli
Következő: »»   4 / 25
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem