Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Központi zár
hali
ez nem teljesen egyértelmű. kell egy sípoló (egyszerű) és egy áramkör ami "BEZÁRÁSKOR HÁROMSZOR AD NEKI FÉL MÁSODPERCRE 12VOLTOT KINYITÁSKOR PEDIG EGYSZER"?? vagy ez már adott?? mert ez eléggé nem egyszerű. amúgy a sípolónak megfelel egy tescos világításjelző sípoló (3-400ft) nekem is ez van beépítve a motortérbe, szépen áthallatszik a kasznin, nem üvölt, de hallatszik. üdv
A központi zár vezérlője már adja a 12voltot 3szor és egyszer---- tehát a vezérlés már megvan csak egy sipolo kell...
jonak jo csak az a baj hogy külföldi vagyok és itt elég macerás dolog beszerezni egy piezo zümmert... Ezért kell valami kapcsolás....
A hestorból rendelhetsz külföldre is...
Akkor viszont azt javaslom, hogy rakj össze egy 555-ös astabilt (1-2KHz) és köss rá egy hangszórót.
Ha külföldi vagy, akkor miért Budapest a lakhelyed?
A nyitás zárásnál ki lehetne indulni abból hogy egyszre ugye + - van utána - +, vagyis így lehetne megoldani!
Amúgy engem is érdekelne hogy nyitásnál adott jel záráskor másik! De nemlényeges a sípszók száma! Elég lenne ha hossza külömbözne!
Hali!
Milyen célra kell a hangjelzés? Csak figyelmeztetésnek, vagy pedig állriasztónak? Csatoltam egy kapcsolást 2 db 555-össel. Ezt még nem építettem meg, de olyant már csináltam sokat amiben csak 1 db 555-ös van. Elég siralmasak voltak (szerintem), kb mint a teherautók tolató síplya.
Azon is gondolkodtam, hogy a kp-zár verérlő adja meg a nyitó és zárő impulzus hosszát vagyis abban is leehtne valamit cserélni hogy eggyik jel hosszabb legyen! Ez lehet csak egy kondi amit nagyobbra kell cserélni?
Itt a képe a kapcsolásnak! De gondolom ez nem mutat sokat! KP-zár elektronika
Felül- és alul-nézetből tudnál feltenni képet? Meg jól jönne a 2 tranya típusa. Szerintem a "fő vezérlő" határozza meg az időzítéseket. Ezt inkább kiegészíteni kéne de ebből a képből még nem sok minden látszik :no:
Probléma megoldva! Kábel szakadt el! Kicserélve és most tökéletes! Köszönöm!
Sziasztok
Saját tapasztalat: SPAL gyártmányú kp.zárban a főmotorban elhelyezett mikrokapcsoló hullik szét. Egyszerűen a billenő nyelv kifordul a helyéről (gondolom nem bírja az ajtócsukást/csapkodást), és akkor válik viccessé a működése. Véghelyzetérzékelés lehet a gond ilyen esetekben. Ilyen érzékelő ( ha jól tudom) csak a főmotorban van, a többi rabszolga csak azt csinálja mint a "főokos". Ha gyári Kz, akkor nehézkes a hozzáférés, zárszerk. le, ha szerencsés a páciens keze, nem is töri el a ragasztott burkolatot, mert az alatt figyel a moci, meg az érzékelője.... Üdv: Tamás
Helló
Nem vagyok autóvillamosságis, de az én autómban én kötöttem a riasztót,és csináltam már riasztót+kz-t is egyszerre.. 4 féleképpen lehet kz-t bekötni. 1. pozitiv kapcsolás 2. negatív kapcsolás 3. pozitív-negatív kapcs. 4. vákuumos kz-hez.. Ha a központi zár csak kulcssal működik: Ki kell próbálnod, hogy mindegyik ajtóban van-e motor. Nálam ( 3 ajtós civic), a vezető oldaliban nem volt, erre úgy derült fény, hogy az anyós ajtaját zárva az enyémet nem zárta le. Ilyen elven próbáld ki a két első ajtót.. Ha nincs motor a bal elsőben oda venned kell, de akkor viszont van benne véghelyzetérzékelő. 5 vezetékes mozgató motor kell. Az 5 vezetékből 2 a motor áramellátó vezetéke, 3 az érzékelőé.Spal-okat szét lehet szedni könnyen, vezetékszínek könnyen kideríthetők ->ha bontottat veszel.... Ez a három vezeték felel a zárak nyitásáért-zárásáért. Ezekből egy szál közös.Egyik oldalra zárva nyitja az ajtókat, a másikra zárva zárja. Azt kell kimérni hogy a közös szálon 12V, vagy föld van. Ez alapján lehet eldönteni, hogy a pozítív, vagy a negatív kapcsolást kell alkalmazni. Szerintem. Mondjuk én ráértem molyolni vele....... ui: Elvileg a központi zár vezérlője a bal első ajtóban van, ha nem, akkor a kárpit lebontása után végig kell követni. Motor tápellátó vezetékeit ide, a vastag vezetékekre kötni. Polaritásra figyelj, mert fordítva is dolgozhat a motor. Még egyszer: nem vagyok szakértő, saját szerelésem tapasztalatait írtam le. Helló
Másfél honap alatt biztos megoldotta.
Amugy az autojában találhato nyito-záro vezetékek szineit tudakolta, a riasztohoz biztos ö is kapott bekötési rajzot.
Üdv...
Olyan problémám lenne, hogy sikerült szereznem egy távkapcsolós központi zárvezérlöt, de sehogy se akar működni. Szal.,,, az igazi gond hogy egyszerüen nem tudtam szerezni a kocsihoz kapcsolási rajzot, a vezérlöhöz adtak de ott csak annyi van, hogy egyikvezeték a motor zár jeléhez 2. vezeték a központi kapcsoloegységbe 3. vezeték 12V. + 3 vezeték ugyanigy csak a nyit jelre... Namost a nagy gond hogy a motortól 8 vezeték jön ki. 1-föld 2-ajtónyitást érzékelö lámpa 3-motor + 4-motor - ezek a rejtélyek:: 5-ebben kb 6V állandó 6-ebben is kb 6V állandó 7-0V 8-0V Kapcsolásnál a 6 V felugrik 12V ra maj 2-3 mp visszesik ... emellet a 0V is felugrik majd visszaáll.. És itt a gond... Kötöttem igy is ugy is ezt a szerkezetet de egyszerüen nem megy ....Tudna esetleg valaki tippet adni, hogyan működik pontosan ez a fajta központi zárszerkezet mert akkor talán átlátnám hogy hova kösssem a vackot Ez egy Skoda Octavia I BCA motorkódu gép... vagy ha esetleg valakinek lenne egy használható kapcsolási rajza azt is megköszönném.... Köszönöm.... Üdv
Üdv nincs esetleg meg jobb minöségben mert én nem tom elolvasni ,,,,köszi
Sziasztok !
Valaki el tudná nekem mondani hogy is néz ki a citroen berlingo II közponzi zár vezérlése, vagy esetleg tudja melyik láb melyik a BSI-ben. Előre is köszi!
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, vagy is inkább kérésem...eléggé kezdő vagyok az ilyenben, deeee tedna nekem valaki instrukciókat adni hogy hogyan kezdjek neki Lada 2107-be kp.zárat belerakni...egy rövid leírás jól jönne...mert amit kaptam a szetthez hát neem nagyon az én nyelvi tudásomot tükrözi (m neem nagyon rendelkezett olyan nyelvel ami esetleg elment volna )meg amit ki is vettem belőle az is elég bonyolultnak tűnt így:S...köszönöm segítségeteket vagy ide vaagy a mail címemre írjon aki tudna segíteni hundeep@hdsnet.hu
köszi szépen remélem összejön hanem akkor lehet h szerviz marad vagy ti
köszönöm mégegyszer
Ha kiveszed a zárat az ajtóból, akkor látni fogfod, hogy egy rugó van beszerelve ,ami a két végállásba tartja azt a pálcát ami kimegy a kárpiton na NA AZT SZEDD KI (könnyebben, vagy inkább, tudja huzni-tolni a motor a rudat)
Sok sikert
Sziasztok!
Következő gondom lenne. Adott egy Opel Astra F. Ennek a jobb hátsó ajtaján a központi zár motorja megment. Vennék bele egy univerzálisat. Rengeteg van ugyebár a piacon. Egy velük a gondom. 2 vagy 5 vezetékesben léteznek. Namármost, az enyémen, a hátsó ajtókon 3 vezetékes a motor. Akkor most, hogy legyen? A tányér, vagy a leves görbe? Ugyanis sehol az Univerzumban nem találok 3 vezetékest. Amennyiben valaki tanácsot tud adni, nagyon megköszönném. A szóban forgó gépjármű idevágó kapcsolási rajzát fájlmellékletben csatolom.
szerintem vegyél bontóban,használtat.
annál jobban nem jössz ki semmivel. vagy nézz a vaterán,tesz-vesz-en. énmár tul vagyok pár auton-és javitáson az univerzálisokkal csak bajod lessz örökké. de ez csak tanács
Köszi a megerősítést, mert én is így gondoltam, csak megerősítést vártam volna még valakitől. Érdekes módon, a boltban többet is mutattak Opelhez valót (1996-os gyártásúhoz is akár, gyárit, utángyártottat, stb.), de valahogy mind 3 vezetékes volt! Csak a csati volt más-más rajtuk. Én nem igazán értem akkor ezt a 2 ill. 5 vezetékes dolgot a boltokban. Az Opelben, elől, ha megnézed a rajzot, 5 vezetékes van ugyan, de még a két oldali első sem egyezik! A probléma az, hogy amíg ezeket a bolti 2 ill. 5 vezetékes univerzálisakat már akár pár száz forintért is lehet kapni-de legyen kétezer-addig a belevaló utángyártott is 9000 Ft. A gyárit pedig megsem merem kérdezni.
Sziasztok!
Meg szeretném kérdezni, hogy mi lehet az oka annak, ha a központi zár csak a vezetői ajtót nyitja, a jobboldalit nem, de ugyanakkor az összeset zárja. Egy suzuki swiftről van szó, de riasztó nélkül van a központi zár, szóval nem távirányítóról nyitjuk. Válaszotokat előre is köszönöm.
Tehát ha nem távirányítóval nyitod, akkor kulccsal..tehát a vezetőoldalit sem a központi nyitja, hanem te a kulccsal...
A vezetőoldali ajtóban az 5 vezetékes motor mikrokapocslója rossz, vagy csak nem tud kapcsolni, mert a mechanika nem engedi, vagy az a szála nem érintkezik, amelyik a nyitáskor kellene kapcsoljon... Üdv Inhouse
Az ajtó és a karosszéria átmenetnél eltörött a kábel. Húzd le a gumit és húzogazsdd meg a kábeleket egyenként, amelyik eltört az el fog szakadni.
Sziasztok.
A következő probléma megoldásában kérnék segítséget a tapasztaltabbaktól: Adott egy 96os Seat Toledo (talán nem is lényeg), és a problémáim adottak a központi zárral. A bal oldali csak önmagát nyitja-zárja, a jobb oldali zár működik rendesen, nyit-zár mindent, kivéve a bal oldali ajtót. Ha a bal oldai motornál lehúzom a test-kábel, akkor a jobb oldali motor zárja-nyitja ezt is, ha fel van dugva a test, akkor nem. (zárlat?). A kocsi könyvében azt írják, hogy egy áramkörön van a belső világítással is, ami érdekes módon azóta nem jó, amióta a központi. Belső világítás alatt, az ajtónyitáskor felgyulladó lámpára gondolok. Motor lehet a rossz? Elektromos hiba? Sajnos járatlan vok ebben a témában, nem az én területem. Előre is köszönöm a válaszokat.
Üdv Uli!
Szükségem lenne a központi zár vezérlő egységének nyákrajzára, kapcsolási rajzára és alkatrész listájára. Most szereztem 4 kp. zárat (2 db. 5 vezetékes és 2 db. 2 vezetékes), de sajnos a vezérlője nincs meg. A típusuk: Spal. Előre is köszönöm, ha tudsz, vagy tud valaki segíteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |