Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor nyilván kuka. De ha a fetet nem méred ki, 2 icre is készülj. Semennyire ne sérüljön a nyák, különben dobhatod ki az egészet. De a 20k alatti összes környező ellenállást is mérd végig.
Amúgy meg nem kicsi az az ic, csak rendes flux kell.
A Fet-et csak a kelyén mértem (zárlatot keresve), de zárlat nincs.
Az ellenállásokat méregettem délután, de fogom még, hátha kimaradt valamelyik. De amit eddig mértem, az annyi volt, mint a felirata (persze, tűréssel) Na jó, a "S" ellenállását nem tudtam (megelégedtem, hogy nem szakadt, és minimális értéket mutat) A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Mondjuk akkor mérd meg rendesen, miután többször mondtuk, helyén ninc szárlat D-S-en az nem jelenti azt, hogy jó is biztosan. De még akkor is lehet szivárog vagy 300V-on már nem jól viselkedik.
Meg a többi smdt is mérd végig.
Ezt a kettőt néztem:
Idézet: „ 1, ohm mérõ G-S ill. G-D közé. Ha nincs szakadás (tehát mérhetõ ellenállásértéket kapsz) akkor a gate átütött -> kuka. 2, ohm mérõ (dióda állásban) D-S közé. G-S rövidre zárva. Ekkor az egyik irányba szakadást kell mérni (D+) a másik irányban a D-S közötti dióda vezet. Ha nem ezt méred -> kuka.” A harmadikat: Idézet: „ohm mérõ D-S közé. G-S közé pl egy 9V-os elem, a gate a pozitiv. Ekkor D-S között mindkét irányban vezetnie kell (1...2 ohm alattit kell mérni). Ha nem így van akkor -> kuka.” még nem. De holnap (holnapután? Mikor hazaérsk időben) azt is megpróbálom. (Az én felszereltségemmel ahhoz négy kéz kell) De ezzel a 300V feletti (lehetséges) szivárgással kicsit megijesztettél. Lehet, egyszerűen cseréljem? Nem szerettem volna mindenképp... A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Szóval:
A FET-et mindhárom módszerrel ellenőriztem, -bár a harmadik módszeren kicsit változtatva (úgy esett kézre): diódaállásban rátettem a multit a "D"-re és az "S"-re, a kis állítható tápegységem negatívja is "S"-en, a pozitívjával pedig (120Ω-on keresztül) adtam a "D"-nek 9V-ot. Nyit-zár, ahogy ráteszem-leveszem. (Mindezt a helyén mértem -érdemesebb lenne kiszerelve?) Azt a szivárgást, meg a 300V feletti "rosszul viselkedés"-t nem tudom, hogyan kell ellenőrizni... Ellenállásokat mind átmértem, mind annyit (persze, tűréssel) mutat, amennyi rá van írva. De hogy azt a szegény vezérlő-IC-t nem tudom, hogyan kéne ellenőriznem... A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
Akkor lehet fet túlélte. Cseréld a zenert a bizti ellenállást és a vezérlőt szerintem. Nagyon nem tudod elellenőrizni, max reménykedni. De az az áram, ami 1.3 ohmon olyan feszt ejtett, hogy a zener meghalt az fene tudja mit csinált az ic bemenetével és az az a bemenet, ami a source ellenálláson át méri az áramot, szóval ha halott, akkor ott pukkanni fog minden.
ha veszel egy jó ict akkor kiforrasztva max a lábait gndhez képest diódában kimérheted, de az sem biztos.
Hát, ha nincs módszer kimérni, akkor tényleg a cseréje lesz a megoldás -felpukkantani vezetősávokat pláne nem szeretnék.
Ha meg már veszek egyet, meg kiforrasztom a régit, -akkor csak az újat forrasztom be. Előre látom a szenvedést vele.... Jó, tudom, meg lehet csinálni -de nekem nagyon nehézkes, A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
De ha megmérnéd akkor lehet kiderülne esetleg a réi is jó.
Amúgy nem tudom mit szenvednél vele, csomó ónt rá és egy pacában kiszedhető, padokat ónszívóval lepucolni, ict rá és fluxszal lábanként beforrasztani. Vagy hot airrel 1 mozdulat cserélni.
Ha a szemetek nem ragasztják le.....
Bal kéz páka, jobb csipesz... De ezért mondtam a hot airt is.
Amúgy nem tudom mitől félsz, új táppanelt lehet kapni valahonnét biztosan, ha a szerinted szemre rossz alkatrészeket kicseréled, a táp kondenzátoron nincs zárlat, a táppal sorba egy 100-as égő azt bedug.Ha panaszkodik, világít az izzó van még zárlat, amit nem vettél észre, ha nem ad le semmi feszültséget megint lehet tovább keresni. Indulj ki abból, ha elsőre nem pukkant olvadt minden, akkor másodszor sem fog. ( izzóval meg leginkább nem szokott) Ha a fet tönkre megy, ott tartasz anyagilag, mintha eleve cserélted volna..... A környékén lévő SMD ellenállásokat fotózd le, ha esetleg megbarnulnának. ( de ha először nem volt ingerenciájuk tönkre menni, másodszor sem fognak, jó eséllyel. Azért ohm mérővel először igyekezz a szakadt zárlatos alkatrészeket felderíteni.
Ha az ismételt bedugás nem vezet kimenő feszültségre, lehet gondolkodni az IC és fet cserén. ( úgy rémlik azért ritkán van IC hiba fet zárlat nélkül, és a fetnek is ritkán van más baja a zárlaton kívül, kár az ellenőrzésbe túl sok energiát feccelni.) Amúgy hogy fogsz ki ennyi nem típushibás tápot? ( szerintem vonzod a bajt...)
Hát nem tudom, nincs adatom az 5V1 zener milyen feszültségen hal meg, de ugyanazt megkapta az ic current sense bemenete is, nem szimpatikus. Az izzós indításban van valami, de nehéz megtalálni azt a pontot, ahol elindul a táp ha jó, de ha rossz akkor nem döglik.
Az a baj a ragasztással, gyakorlat nélkül nehéz eldönteni, azért nem jön, mert a ragasztó fogja, vagy valamely láb még ragaszkodó. De valóban egy rendes cinpaca egy 8 lábú icnél mindent visz. Előtte minden láb egyesével újra ónoz, aztán jöhet a paca esetleg oldalanként felváltva melegítve....
Bár volt hogy mérgemben leköszörültem félig, utána a lábak már jöttek külön külön. ( jó az kisebb volt, de nagyon féltettem a panelt, valamint tuti ragasztva is volt..)
Állítólag (mondom: állítólag) ezek a tápok eleve típushibásak, amit ezekbe a phklips-Lg 32-esek egy részébe tesznek.
De az is lehet: soha nem tudjuk meg, hiszen lehet, hogy 99%-át vidáman használják. Az meg hogyan kerülne hozzám? Ki pedig úgy fogom őket, hogy tudják néhány helyen, ahová járok: szeretek bütykölni, és néha (ha nem csap le rá más) megkérdezik: elviszed? A százas izzó: igen, ezen (is) agyalgatok: 100-assal próbáljam, nem-e sok áram, 40-essel, nem kevés-e.... A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2023
L végű csipesszel meg kell csavargatni, akkor kiderül. De a JBC páka esetén tudod biztosra, hogy megolvadt Viszont aki komolyan gondolja a hobbit, az vett valamilyen hot airt már, 15-18 ezerért is kapni kérdéses minőségűeket és a legprofibb darabok is 90 alatt beszerezhetőek.
Az izzó a tovább pusztulást nem akadályozza meg, ( a pusztulásról a pufferkondiban tárolt energia gondoskodik) de a fólia olvadást már nem fogja engedni. Ha a félvezetők nem voltak rosszak, akkor talán nincs pukkanás. Ha külső alkatrész rossz, akkor az új félvezetők is repülnek úgyis. Hidegen az a két alkatrész jó, akkor bekapcsolva sem szokott durranni, csak megtagadják a munkát.
Mondanám én is, de pont a a currnet sense láb az, ami kapott túlfeszt, mi van, ha szakadásba égett és nem érzékel emiatt a fet fixen bekapcsolva marad? Mondjuk 100W izzóval azt még elvben ki is bírhatja. Ezek a zenerek elég szívósak azért, hogy zárlatba menjenek, de az ic lába túlélje, de ki tudja, szerencse alapon bármi lehet.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni Philips 43PUS6101/12 -es lcd tv javításában. A hiba jelenség: ma délután bekapcsolás után kb. 1 perc múlva csattanó hangot adott, és kikapcsolt. Közelebbről megvizsgálva a tápegység panelon 1 db kondi (C8626 jelzésü) levetkőzött, meg az alatta levő (R8601 számú) ellenálló is megmutatta az alsóneműjét. A kondin felirat nincs fogalmam sincs milyen értéket képviselt mielőtt kijött belőle a működtető füst. Az ellenállás kicsit jobban néz ki, barna, szürke, ezüst, arany csíkok vannak rajta, amit 0,18Ohm -nak tippelek, egyik lábát kiforrasztva 60MOhm-os méréshatárnál szakadást mérek. Jobbra tőlük D8608-al jelölt dióda, ránézésre semmi baja, kiforrasztva, dióda vizsgálóval szakadás mindkét irányban. (ARS163, van ráírva, google semmit nem dobott). Hogy őszinte legyek ötletem sincs hogyan tovább. Legyetek szívesek adjatok ötleteket, előre is köszönöm.
nézd meg a tápvezérlő IC tipusát, és annak a gyári ajánlását...
Üdv!
Köszönöm hogy segítesz! Gondolom ez lenne a tápvezérlő. Egyenlőre nem sokat találtam róla, de még keresem.
Szia!
A rajz 47pF-nak mutatja és egy 1,5-2kV-os típus jó lesz oda.
Szia!
Ezer hála és köszönet! Így már eltudok indulni valamerre. Átnézem a rajzot, mint írtam az R8601 szakadt, félek a q8601-es fet vitte magával, azt is meg a kondit is.
Igen, a PF is tönkremegy ilyenkor. A kínai webshopokban kapsz eredetit, de a helyettesítése sem nagy kihívás.
Üdv!
Most volt egy hasonló tv hasonló bajjal. Van kínai oldalakon javítószett, érdemes megnézni, hogy Ők mit adnak és azokat az alkatrészeket kimérni. Van hasonló IC-m meg hasonló FET-em, de megnéztem nem olyan mint ami Neked kell. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Én simán az ic körüli 20kohm alatti ellenállásokat és diódákat mérném ki, jellemzően jópár meg szokott halni azokból. De kb 2Ft darabja, kell venni, maximum nem lesz felhasználva. Egyedül az ic amit érdemes Kínából berendelni.
Én tervezek is egy ilyen tv táp ic készletet összeállítani és berendelni a leggyakoribb darabokhoz szükséges alkatrészeket, hogy ne kelljen mindig külön venni.
Igen, mindent cserélnék a táp IC körül.
Sajnos ahány db annyi fajta táp IC. Én is mindenből 4-5db-ot rendelek, legyen tartalék.
Írjunk már egy ic listát, mik gyakoriak.
PF6005 3S121 PF6002 Amiket nagyon gyakran látok 3S211 gyakori? Van valami 6/8 lábú kis keskeny sot szerű tokos ic is valamelyik pltv tápban, nem rémlik az mi is. Vagy az is 6005, csak a sovány tokos? Nem rémlik. Egyéb cuccok amiket elfelejtettem? Régebbi flatron monitorokban van az a fetes kombinált lapos ic, de ma már elég ritka meg drága betárazni. Valami jó nagy áramú kis rdsonos fet, te esetleg keerstél valami univerzálisat? 5V1 zener, 0.22 0.3 source ellenállások, 0.1ohm fusible resistor, 5*20 sapkás bizti, 100 és 47 pF 2kV kondi, mi más kellhet még? A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Vékony 6 lábúnak a PF6003AG-t említhetném, ha arra gondoltál (azt is csak azért, mert a minap azzal kellett volna)
Azt meg én kérdezném meg: Bp-n hol lehet 101/2kV kondenzátort kapni? 1kV-osom van, 6kV is, de 2kV-ost nem tudom, hol. A HQ-nál 3kV-os lenne, de előrendelésre (ha másként nem megy, akkor előrendelem)... A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2023
Jó a 6kV is. HQban és amikor volt még HR-ben is vettem. De Móricz fele árwill, mellette mikrovalami 2 számmal, délinél mikrovill, hestore, TME, Mouser stb.
Amúgy most megnézetem egy tvt ami itt van és ugyanaz a helyzet, mint a te tápodnál. Lehet megnézem az ic túlélte-e.
Indulasnak stimmel a lista. 3S121 és 3S211 is gyakori.
6005-öm ami van itthon 4db, az SOT23-6 tokozású kis csöppség. Keskenynek mondanám. Éppen rendezgetem a panelokat, holnap írok még 1-2 alkatrészt ami kritikus lehet. Elkok is vannak 47µF-100µF/450V FET-ből TK11A65D/TK15A65D Eddig szinte csak háttérvilágításokkal meg apróbb táphibákkal foglalkoztam, de mostanában kezdek belemélyülni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |