Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia! Ha ez a kis motor fogja hajtani továbbra is ezt a kéthengerest akkor jobb lenne rajta hagyni az üresjárati szabályzót, ne szereld át nyomáskapcsolósra, mert egy nagyobb légfogyasztású gép használatakor a többlet újraindulás (még ha tehermentesítő lenne is) túlmelegedést okozna a motornál, esetleg emiatt leégne. A végnyomás pedig 6 és 8 bár közé essen. Ehhez a kéthengereshez legalább 1.5kW kellene, hogy többet tudjon. No és a tartály amire oda kell figyeni, mert talán még az is meghatározó ebben a felállásban, hogy maradjon ez a folyamatos üzemű üresjárati megoldás és a max. 6-8 bár. A forgásirányra már válaszoltak. A szálakat vagy a motornál vagy a dugvillában cserélheted fel. Így a dugvilla kötéseit is átnézheted ennyi idő után, ha mást nem is de a kötéseket utánhúzhatod nehogy laza legyen valamelyik fázis vagy a földelés.
Egy ismerősöm a szellőző furatba esztergáltatott egy tömlő csatlakozós darabot. Rá kb 15cm D6 pvc cső. A cső végére egy dácia fékolaj tartályt amibe bele tömött kb 2-3 fém dörzsi mosogatót. ha az olajgőz lecsapódik a fém hálón majd alkalom adtán visszacsorog a kartelba amikor akar. A fékolaj tartály teteje nincs lezárva csak lefedve hogy a levegő tudjon ki-be mozogni.
Szia! Én azt mondanám erre, hogy az a kompri nem jó felé forog vagy sok benne az olaj. Nincs szükség ilyen autóknál alkalmazott kartergáz leválasztóra ha az előbb említett dolgokra odafigyel az ember.
Üdv!
Nem rég vásároltam egy IFA légsűrítőből épített kompresszort ami igazából jól működik viszont nincs nyomáskapcsoló rajta így addig termeli a levegőt még a biztonsági szelep kinyit és elkezdi elengedni. Itt olvastam üresjárati szabályzót ami jó megoldásnak tűnik,(segédkondenzátorral indul a motor így nem szeretném kapcsolgatni) viszont nem találok ilyet. Valaki tudna nekem linkelni egyet?
Szia! Mutass képet a kompresszorról. Akkor látni lehetne, hogy az amit biztonsági szelepnek vélsz az lehet, hogy az üresjárati szelep lesz csak nem jól van beállítva. Bővebben: Link
Így néz ki. A kis valamit gondolom biztonsági szelepnek. A másik gondolom reduktor, vagy esetleg víz leválasztó lehet. A légsűrítő és a tartály között pedig csak egy cső van.
Bővebben: Link
Tiszteletem!
Építettem egy házibarkács, csendes kompresszort. Működik, van benne nyomásszabályzó, biztonsági szelep, műszerek, stb. Amiben kérem a segítséget: A hűtőgép motor beszívó csövére szeretnék tenni valami egyszerű légszűrőt, hogy ne csak úgy szívja be, ami éppen odakerül. Mi javasoltok, vagy boltban hogyan kérjem ezt a légszűrő feltétet? Köszönettel: jenő
Szia! Erre a célra megfelel egy benzinszűrő is.
Sziasztok,
Segítséget szeretnék kérni kompresszor beazonosításban és építésben. Knorr Bremse a gyártója, lp3938g, see647 számokkal a tábláján. Milyen gépben lehetett benne ? A knorr annyit tudott csak róla, hogy valamilyen közutas járműben. Érdemes belőle otthon gépet építeni ? A viszonylag nagy dugattyú mérete miatt gondoltam arra, hogy egy 60l tartályra tenném, 3fa villany motorral. Rendelkezésre áll több, eltérő kw villanymotor. Elakadtam az olajzás kérdésénél. A bronzpersely miatt kénytelen vagyok kényszerolajzásosra megcsinálni, ebben van valakinek tapasztalata ? Pár tippet, ötletet adnátok, hogyan valósítsam meg ? Én szervoszivattyúra gondoltam, 2 soros ékszíjtárcsával hajtva a kompresszort, plusz a szivattyút is. Minden választ előre is köszönök.
Sziasztok!
A Csonka TK-200-as hengerfej csavarok meghúzási nyomatékát tudja-e valaki? Legyen szíves, ossza meg velem!
Érdekes jószág a képek alapján. Én nem spiláznám annyira túl a dolgot. Sima tengelyszintig töltött olajházzal plussz szuszogóval simán elmenne. Ami érdekesebb az a siklócsapágyas mivolta. A siklócsapágy miatt én a rá eső fordulatot 900 alá méretezném így viszont lassú kompresszor lessz. Jó visszacsapó szeleppel ránézésből kb 1000Watt vagy 1500Watt-os motor elviszi ha leáttételezed neki a fordulatot mondjuk 1400-ról felezve 700-ra.
Szia! Szerintem elég körülményes ezt az egyhengerest egyszerűre megépíteni. Az igaz, hogy léghűtésesnek néz ki de a hengerfej az vízhűtéses, ott vannak a csatlakozások hozzá. A másik pedig a tengely "vak" oldalán látszik a végén, hogy onnan hajtott le a szervo szivattyú csak van hozzá kompatibilis zárófedél ha nincs szükség a szivattyúra. Nekem az a meglátásom, hogy ehhez kelleni fog a 3HP 3fázissal.
Köszi a választ, illetve Diódànak is.
3 fázis, 1.5kw motorom van, 2hp. 2850 fordulat, 100mm szijtarcsaval. 250mm szijtarcsam van a kompresszorhoz. 1140-et forogna igy. De az egyedileg, erre gyárott szíjtárcsa is számításba jöhet. Az olajzasnal nincs “nyelv” a hajtokaron, emiatt nem tudom h elegge csapná e az olajat. Illetve a bronz perselytől fèlek. Láttam pár vízhűtés megoldást a fórumon, azt meg tudnám oldani. Valamilyen gyári villás hajtású szivattyút tudnátok képpek vagy linkkel küldeni? Köszönöm előre is.
Szia. Az lenne a kérdésem, hogy a hűtőkompresszort szét vágtad az olajozás miatt?
Az nem probléma, hogy a tartály egy csatlakozásán van a lég bemenet, kapcsoló, biztonsági szelep, illetve kimenet is a nyomáscsökkentővel?
Szia! Ezeknél a kis térfogatú tartályoknál és kis kompresszor összeállításnál nincs jelentősége, hogy egy bemenetet használ minden. Bővebben: Link
Ha a vízszivattyút kérdezed az lehet mosógép szivattyúja is. A hűtő pedig gk. fűtő radiátor vagy a nagy hűtő a ventilátor az meg lehet (egy kisebb) szobai is hozzá. Az olajhoz talán egy gk. olajszivattyúja megteszi bontóból is.
Szia.
Olajszivattyúnak már szereztem olcsón egy Golf 3 szervo szivattyút, ami ékszíjról hajt. Mosógép is van talán vezérlő hibás, kiszedem belőle a szivattyút. Köszi minden tippet.
Szevasz!
Ha már az egyik oldala siklócsapágyas, én nem terhelném ékszíj feszítéssel. Inkább a motor cserét részesíteném előnybe (960-1450 ford/perc) és tengely irányból egy gumis hardy tárcsával meghajtva még egy személyautó ventilátort felrakva a léghűtés is megoldható. A kimenő nagynyomású levegőcső a ventilátor felé nézve kapná a hűtést. Üdv. M.
Nem bántottam. Hallani hogy belülről olajozza magát. Egyenlőre működik. Nem sokat használom.
Sziasztok
Olyat hallottam, hogy süritett levegős tartályt nem szabad otthoni körülmények között hegeszteni, szerintetek? Igaz ez? //indoklás nincs...persze.
Szia. Csak gondolom a belseje olajos és ez rossz ómen ez esetben, de folyamatos CO2 áramoltatással, feltöltésel a belsejében már nem olyan veszélyes.
Szia
Ezen kívül, gondoltam, mert ezen már túl vagyok, csak jöttek az okosok és megmagyarázták, hogy ez így nem jó, mert majd fel fog robbanni... bla ..bla..
Szia. Szerintem biztonságtechnikai ok miatt nem ajánlják.
Nyomáspróbázni kellene, hegesztéssel járó átalakítás után és minden ötödik évben. Az idézett jogszabály "6.3.1.1. Hegesztések javítása:"-tól lehet számodra érdekes. plusz még a 7. pont. 2/2016. (I. 5.) NGM rendelet Bocs a jogszabályért, de így egyszerűbb volt.
Szerintem ne aggódj rajta. Nyomáspróbázd le. Töltsd tele vízzel és úgy nyomd fel tíz százalékkal magasabb nyomásra mint ahol használni szeretnéd. A víz azért kell, mert az nem terjeszkedik olyan gyorsan mint a gáz, ha mégis megrepedne.
Inkább azért mert egy hobbihegesztő aki otthon a piacos inverterrel nyomja nem tud egyenletesen vastag varratot készíteni így lesznek olyan helyek a varratban amik gyengébbek. Ezek a helyeken ha először nem is, de pár hét-hónap-év után elfárad a varrat és elreped. Egy tapasztalatlan hegesztő a varrat mellett is károsíthatja a vas szerkezetét. Arról nem is beszélve, hogy nem sokan tudják otthon hőkezeléssel feszültségmenetesíteni a hegesztett munkadarabot.
Az olajjal sem a robbanás miatt van gond hanem azzal, hogy hegesztéskor a felületbe beégve megakadályozza a stabil kötés kialakulását és zárványos lesz a hegesztés. Ami szintén gyenge pont és előbb utóbb repedéshez, töréshez fog vezetni. Ettől függetlenül szerintem a háztáji kompresszorok 6bar-jánál ha valaki jól tud hegeszteni sok bajt nem csinál. Főleg ha ahogy Zolika60 írja nyomás próbázza a remekművet.
Te már eldöntötted, hogy gyártani fogtok. Én sem ajánlom több ok miatt sem, régebbi hozzászólásomban leírtam miért, nem akarom ismételni. Ha mégis készítitek, mindeféleképpen alátétlemezes varratot készítsetek! Ezzel a technológiával van esélye a megfelelőhöz hasonló gyök kialakítására egy amatőr hegesztőnek. Nyomástartó edényt még a hegesztők közül is kevesen tudnak készíteni. 15 évig röntgeneztem, ultrahangoztam hegesztett kötéseket, nagyjából tudom mit beszélek. A nyomáspróba mindenképp szükséges, legalább 50 %-al nyomjátok túl! Egyébként a legolcsóbb autó bontóból venni LPG tartályt, azok 35 bár üzemi nyomásra vannak tervezve.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |