Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autós erősítős kérdések, problémák
Témaindító: Thomas10100, idő: Dec 28, 2005
Témakörök:
Sziasztok!Van egy Mac Audio mpx 2000 erősítőm.Sokáig csak a szekrényben hevert....
Az a hiba jelemség van,ha rákötöm a betápot,akkor a zöld üzemjelző led világít,aztán szép halványan megszűnik.Szerintetek mi lehet a hiba oka?
Sziasztok…Hifonics Clycops XI monoblock tap fetjei zarlatosak voltak plusz a vegfokban is egy fet atutott…
Ezeket kicsereltem es beindult az erosito ,nyugalmi aramfelvetele is rendben. Hibas forrasztast nem talaltam a videon szereplo hiba miatt… Hol elhalkul percekig,hol visszajon a “cica” bele. Van otletetek ? https://youtu.be/s8nm27QCsqg Szerk.: a zaj a hangszorobol jon. A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2022
Üdvözletem!
Vásároltam egy brutális (kínai) 2000w erősítőt. Nyílván nem vártam tőle sokat da azért legalább egy zenét meghallgattam volna.. A problémám a következő, sorban sülnek meg a fetek benne tudtok valami tanácsot adni mitől lehet? Simán egy autóakksira kötöttem rá terheletlenül. Vodoo "márkája" van és szép piros. Tölthetek fel róla képet de igazából mind egyformák ezek. 4 ch hidalható elvileg.
Szia! Zárlatos végtranzisztor? A tápban zárlatos dióda? Meghibásodott 494?
Egyelőre még bontom szét aztán méricskélek.
Köszönöm a kiindulási pontot! Nem tudom mi az a 494 google-ban keresem.
Végtranzisztor.
Hálás köszönet sajnos nem ugyanolyan számozású volt benne gondolom valaki ilyet kapott aztán belerakta. Nem is tudom hol lehet ilyen öreg kínai csodához kapni.
Rendben. Ne maradjon elkötetlen szál: TL494, a "TL" helyén más karakterek is állhatnak gyártótól függően.
Köszönöm szépen.
A gyártó stimmel a számok mások. Az eredetiek A1695 42P/ C4468 43P Amik cserélve lettek és zárlatosak A1695 912 / C4468 1912 Ez a kettő nem zárlatosak de más A1695 73P/C4468 73p Ma kikeresem melyik milyen értékeket képviselnek. Az eredeti 100w 60v 10A amit eddig találtam. Szerintem mindet kidobálom belőle ha találok a helyükre valamit. Ha tudnál ajánlani a helyükre alkatrészt nagyon hálás lennék. A fetek azok P60nf06 7puwb6 phl 415 Hasonló fektet találtam már de nem nagyon tudom merre keressek alkatrészeket.
Hálás köszöntem!!!
Érdemes mind a 2 oldalon az összeset lecserélem az általad linkeltre?
Rendben nagyon szépen köszönöm!!!
Akkor holnap megrendelem őket. Remélem Ezek után működésre tudom bírni.
Nézd meg, a hibás végtranzisztorok eltávolítása után beindul-e a táp!
Magam is egy javításban vagyok, egyebek mellett 12 végtranyót / emitter-ellenállást cseréltem. A tesztelés során kiderült zárlat van a primer és a szekunder között. A toroid enyhe megnyomására hol elmúlik, hol visszajön. El leszek vele egy darabig
Kisűltek a fetek, így nem tudom nélkülük mi indul be és mi nem
Megrendeltem. Az a baj, hogy autós erősítőt még nem láttam szétszedve sem ezelőtt. Van (szerintem 5) fet ami még használható de nem tudom még érni őket. 1 multiméterem van, dióda módban teljesen különböző értékeket kapok. Iszom egy kávét aztán felírkálom a mért adatokat. A nyákon kellett sok forrasztás javítsák mert az előző "mester" szétbarmolta. Rca bemenet Pl. 8 db fet kell bele. Egyébként zölden világított még akkoris mikor lángolt a fet benne bár nem tudom ez a proteckt mennyire működik benne 100k ellenállás szerintem csak hővédelem...
403- 403
280- 280 954- 071 - - - - Kettőn nem is tudok mérni semmit Azért majd írd meg mi van a troidnál nálad. Hátha csak a forrasztás engedte el, az még viszonylag könnyen javítható.
A protect a kimeneti egyenfeszültséget, túláramot és a túlmelegedést szokta figyelni. Letiltja a tápot és ezt az állapotot jelzi a LED.
Az autós erősítő javításhoz melegen ajánlott egy áramkorlátos, ampermérős tápegység.
A harmadik bekezdésben megtalálod Skori vizsgálati módszerét.
A toroidot sajnos ki kellett bontanom és szigetelnem kellett. Az ónnal túl hosszan befuttatott pászma kidörzsölte a másik tekercs szigetelését.
Köszönöm szépen!
Sajnos korlátozottak a lehetőségeim leginkább az időhiány miatt... A tápegység beszerzése nyáron lesz, addig Szét nézek mire érdemes figyelnem. Örülök, hogy létezik még ez a fórum és ilyen segítőkész emberek találhatóak itt!
Megérkeztek az alkatrészek, beledobáltam nagy tucc-zucc helyett némaság fogadott.
A betáp kábel forrósodik, a biztosíték elolvadt de a hangszóró meg sem mukkant. Szerintem a betáp kábel túl vékony talán de igazából fogalmatlan vagyok. Lehet nézek valami tömör rézkábelt hétvégén mindenesetre biztató hogy az erősítő ő nem jött füst. A negatív drót volt nagyon forró. Vasárnapig nem tudok vele foglalkozni mert a munkahelyen szivatnak... Ha valakinek valami támpontja lenne mit érdemes még megnézem azt nagyon szépen megköszönném.
A kábel forrósodás rendellenes. A nyugalmi áramfelvétel 12 V-ról 1-2 A között fogadható el.
Fotózd le a panelt, hogy mérőpontokat jelölhessünk ki! A trafó utáni diódákat kimérted? Ha kiolvadt a biztosíték, akkor valahol zárlat van, ami olyan mértékű, hogy a multiméter is kimutatja. Járd végig újra a nagyobb félvezetőket, kollektor-emitter, drain-source csont zárlat beépített állapotban sem mutatkozhat. Arra természetesen számítanod kell, hogy a kondenzátoroknak időbe telik míg feltöltődnek a DMM vizsgálófeszültségére.
Rendben köszönöm szépen.
A biztosíték műanyag borítása olvadt meg! Mindenesetre csinálok egy képet és megérek mindent amit megjelöltök. Hálás köszöntem a segítségért. 1-2 helyen sajnos muszály voltam pakolni mert a nyákról leolvadtak a forrasztás pontok a feteknél mikor kigyulladtak. Ezeket majd orvosom ha több időm lesz. Ma megyek vissza 12 órába dolgozni nem nagyon volt időm zárlatot nem jelzett a multiméter sehol ahol mértem. Ellenálásokat néztem a trafó körül. De vasárnap megnézek mindent Még egyszer.
Egyébként nem autóakksiról kellene próbálgatnod. Minimum egy 12V 21W-os izzó sorban az akksival, ha már nincs más lehetőséged. Minden ilyen izzó nélküli próbálkozásnál tönkreteszel valamit az erősítőben.
Nem lenne baj ha írnál egy konkrét típust hátha van hozzá rajz, meg az se lenne baj ha lenne labortápod és arról próbálgatnád, akkor talán nem égne benne szét semmi...
Labortápom sajnos nincs izzóm talán akad ha az segít.
Nekem ezt jóként adták el! Ha esetleg valami Labortápom típust írnál vagy linkelnél ami megfizethető áron van akkor a későbbiekben beszerezném mondjuk húsvét után. Hálás lennék érte nagyon. Voodoo PX 2004 2000w ennyi áll rajta. Én gondoltam, hogy valami dugasztápot kutatók hétvégén és azzal próbálok méregetni.
A második képen az a kis ellenállás az kuka.
Ma reggel mértem mielőtt lefeküdtem aludni. 1k van mellé írva. Holnap kukázok valamiben bele egyet.
Istenkirálycsászár vagy!!!
Zárlatos forrasztásokat találtam. Nem a végtranyónál hanem előtte. Azt hiszem keresek egy nagyítót és az összes forrasztás átnéztem vasárnap. Valami fekete lötyi alatt volt szerintem gyanta. Lekapartam és alatta zárlatosak volt. Nem gondoltam volna, hogy ennyit szivat ez a darab deszka, jobb lett volna ha hozzá sem nyúlnak inkább dobták volna a kukába... Így aztán ki tudja mit kell még cserélni benne. Valószínűsítem, hogy az előző végtranzisztorok is ezért lettek zárlatosak. Most már nem hagy nyugodni.
Szia! Készíts fotót az inverter rész alkatrész és forrasztási oldaláról! A korábbi fotón a trafó a javítás szempontjából fontos alkatrészeket takar el feltételezésem szerint.
Keress helyet ahol a végtranzisztorok felé menő ± táp könnyen visszaalakíthatóan megszakítható. Attól, hogy nem találtál zárlatos végtranzisztort még azok egymásra nyithatnak oly mértékben, amitől hullanak a FET-ek a feszültségátalakítóban. A topic képeiből választottam egyet ami hasonlíthat az előtted heverő készülékhez Bővebben: Link A multiméter diódavizsgálója mit mutat az akku csatlakozási pontokon? Természetesen a mérőcsúcsok felcserélésével is elvégzendő a vizsgálat. Az érték beállása igénybe vehet pár másodpercet, míg a kapcsolódó kondenzátorok feltöltődnek a mérőeszköz vizsgálófeszültségére.
Szia az első képen a mérés.
A másodikon az inverter forrasztás oldala. Nem tudom hol lenne ideális megszakítani. Még nézegetem.
Kéne a diódavizsgálat a mérőcsúcsok felcserélésével is és az alkatrész oldali fotó.
A TL494 forrasztási oldalán homályos a kép, nehezen vehetők ki a vezetősávok. Lehetőleg a panel közepe felett tartsd a kamerát! Mellékelem a végfok leválasztási lehetőségét, amit azért ellenőrizz le, mert TE egy dimenzióval előttem jársz (2D/3D). Az "X" fóliaátvágás, a doboz pedig átkötés kiforrasztás lenne.
Rendben, csinálok képeket aztán előszedem a multiplex et a vágáshoz. Az ellenkező oldalon is vágjam el?
Van jobb kamerám is ha szükséges csak az körülményesebb mert kell hozzá a PC, hogy fel tudjam tölteni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |