Fórum témák
» Több friss téma |
Megtennéd, hogy rámérsz a segédfázis tekercsre óhm mérővel, hogy mennyi az ellenálása? Nem akarom elhinni, hogy nem működik a bekötés szerint. EZ a rajz egy klasszikus bekötése ennek a motornak. Az egy áthidalás miatt a kondenzátor egyik szálát is át kell kötni ha forgásirányt kell változtatni, míg a két áthidalásos megoldásnál csak az áthidalásokat kell elforgatni.
Az a "cucc" ami rá volt fogatva kívülről a motorra annak hiányzik a mágnestekercse. Az a valami egy régi mosógép idítóreléje volt ami ehhez a motorhoz nem jó. Lehet, hogy amiatt hibásodott meg a motor ha most nem indul az említett bekötéssel, berántva pedig igen. A sárga tekercs ellenállása cca. 4-5Ω a pirosé majdnem a duplája és nem lehet közöttük óhmikus kapcsolat. ![]()
Sajna nincs műszerem. Ez a motor kb 25 éve nálunk van,mikor tönkre ment az indító reléje
utána eszkábálta rá faterom... Szóval a nyomógombos indításnak löttek. Akkor a másik kérdésem,hogy így kézzel meglökve használhatom e? Amúgy ha nincs rajta a kondi Lökésre úgy is elindul.
Hello!
Mivel a segédfázis-kondi-nyomógomb, csak indításnál működik. berántással ugyan úgy működik a motor mint indítással. Feltéve hogy a 230V a főfázisra van kötve és nem menetzárlatos sem a főfázis, sem a segédfázis tekercse.
A w bekötésen a fekete kábel az hova megy?
Fekete/piros A mihára megy. Fehér a kapcsolt.
Sajnos el kell keserítselek a tekercselés nem gyári.
Műszer nélkül totózni lehet.
Nyomógomb tuti átad? Sok pl fűrészportól vagy oxidtól simán van olyan hogy nem vezet....
Sehová. Az a hibás indítórelére megy. A berajzolt bekötés megegyezik az általam rajzolt nyomógombossal. A kondenzátor maradt a helyén a betáp pedig az U és X-en van. Mit nem tudsz bekötni ezen az egyszerű rajzon? Ne az előzőleg meglévő vezetékeket akard oda kötni ahol voltak hanem tisztázd ki elemenként és azokat kösd oda ahová be van rajzolva a rajzon. Ha eddig működött a motor azzal a "cuccal" (és csak csapágyat cseréltél a motorban) akkor nem a "cuccos" vezetékeihez kellene ragaszkodni és kézzel belökni a motort mint egy megszívatott Bervát, hanem kösd be jól.
![]()
Sziasztok.
Van egy szivattyú motorom IMI , aminek a forgásirányát szeretném megváltoztatni, mivel asztali fúróállványra kerülne fel áttétellel. A motor típustábláján ennyit találtam : IMI HZ722R7e1 Elvileg 700W körüli és 2800-at forog. 3 kivezetés, 1 nulla és kondi egyik fél, 2 kondenzátor másik fél, 3 fázis Próbáltam a kondenzátort átkötni a fázis oldalra de akkor is azonos irányba indult el csak morgóbb hanggal (hiányzó segédfázis). Át lehet valahogy kötni másik fogásirányra (tekercsfejek más bekötése?) Válaszokat előre is köszönöm. ![]()
Szia! Szétszeded és fordítva összerakod és kész. ( a kihajtás az állórész másik felén legyen) Vagy nem lehet átfordítani? Tegyél fel egy képet!
Szia! Ahogyan azt "Tomi111" is írta ezt a motort csak úgy tudod másik irányba elindítani ha a forgórészt átfordítod az állórészben a másik oldalra. Ez is csak akkor lehet jó ha az állórész középre esik (szimetrikus). Ellenkező esetben még a tengely kisajtolása és fordítva, a másik oldalról besaltolva lehetséges az irányváltáson változtatni.
![]()
Sziasztok
Vettem egy imi motort és így van bekötve a 3 fázishoz. Mivel nálunk is van 3 fázis, nem is piszkáltam, bedugva működik, viszont nem a megfelelő irányba forog. Abban kérnék segítséget hogy hogyan lehet megváltoztatni a forgásirányt? A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2023
Ennyi a nagy titok?
![]() ![]()
A fázisok cseréjekor a csillagpont átkötését is valós átkötéssé kellene alakítani. Azok a rátekerések bizonytalan kontaktusnak látszanak. Ha már nincs átkötő lemezke, akkor a vezeték is alkalmas, de azt alátétek közé kell tenni és anyával összeszorítani.
Üdv mindenkinek!
Problémába ütköztem, van egy a képen melleket kapott motor 750w 14501/P elviekben cz884 f7c motor. Meg kellene fordítani a forgásirányt. Meg fordítottam, de csak búg, vagy el se indul, változó a próbálkozásokra. Ha vissza cseréltem a kiindulási állapotra akkor forgott rendesen csak számomra rossz irányba. Tanácstalan vagyok valakinek valami ötlet mit tudok tenni ? Első kèp a kiindulási állapot, így működik. Harmadik kép átfordítva, kb semmi reakció. Mit néztem el? Rajz sajna nem volt a dekniben.
Régebben én is volt egy ilyesmi 750-es mocim talán szivattyún és azzal is ugyanígy jártam.
Megoldása az lett hogy széthúztam a motort és a tengelyét fordítva szereltem bele. Magyarul a motor teste maradt úgy ahogy van csak a tengely a két végdeklivel megfordult így megfordult a forgásirány is.
Köszönöm a választ! Ez volt a második tippem és így már jó az irány ! Sejtettem hogy ez lehet mert már mindent el követtem !
Köszönöm a megerősítést meg 1x.
Szia! A gyári bekötést kerestem meg neked, mert elég életlen a kép a kapocsdekniről és nem jól látszanak a relé szálai. Bővebben: Link
![]()
Valami nem kerek a kapocsdekninél ahogy jobban szemügyre vettem. Nem biztos, hogy a gyári rajz az ehhez az elrendezéshez való de ha segítesz megadni, hogy hová van bekötve a fekete szál másik vége akkor kiigazítom a tévedést.
![]()
Ezen a képen a kék színű betáp vezetéket kösd le alulra a másik áthidalás alsó pontjára ahol a segéd és főfázis tekercsek át vannak hidalva. A főfázis az sárga a segéd az a fekete szálon van kihozva. Az a bekötés azért nem megy most éppen, mert a főfázis nem kap semmit, mert a relé sem tud meghúzni, hogy a kondenzátort bekapcsolja. Szerintem csak ennyi a hiba a forgásirány változtatásban.
![]()
Az egér utat választottam, meg fordítottam a forgó részt
![]() Bár izgatta a fantáziáját és ki próbáltam úgy ahogy le írtad és működött ! Köszönöm a segítséget legközelebb már könnyebb dolgom lesz ha ilyen van !
Sziasztok!
Van egy OZF 90C-4ND típusú motorom. Indító relés, a hozzá való kondi pedig 120µF/270V. Kapacitásra jó lehet nekem 120-160µF-os? Vagy esetleg kedvezőbb lenne egy 100-125µF-os? A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2023
Szia! A 120-160µF-os az jobb lesz hozzá.
Köszönöm! Bár azt nem értem, hogy ezeknél a kondiknál egyáltalán miért van ilyen -tól -ig kapacitás megjelölve.
Sziasztok!
Van egy IMI OZF90C4N 1,1kW motorom. Hogyan kell bekötni nyomógombbal? A relé valószínűleg halott. Mekkora kondi kell hozzá? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Moderátor által szerkesztve
Szia! A motorhoz 120µF/280V-os kondenzátor való, a relé pedig MIHA B 100/285-ös. Próbálj meg átláthatóbb képet küldeni és vedd le a reléről a takaró fóliát és arról is küldj egy közelit, hogy milyen állapotban van.
![]()
https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_08312484232...02.jpg
https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083135624b4...c0.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083211f8ae1...f0.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_08323228ba2...6e.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_0832463607f...2f.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083255d0a81...63.jpg A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
ÌSzia! Szerintem a relének nincs hibája, jó állapotban van. Kösd vissza a vezetékeket a rajz szerint és próbáld indítani. A relének húznia kell, mert ha nem akkor nem alakult ki a megfelelő nagyságú áram, így nem tudja bekapcsolni az indító kondenzátort. .
![]() A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |