Fórum témák
» Több friss téma |
Megtennéd, hogy rámérsz a segédfázis tekercsre óhm mérővel, hogy mennyi az ellenálása? Nem akarom elhinni, hogy nem működik a bekötés szerint. EZ a rajz egy klasszikus bekötése ennek a motornak. Az egy áthidalás miatt a kondenzátor egyik szálát is át kell kötni ha forgásirányt kell változtatni, míg a két áthidalásos megoldásnál csak az áthidalásokat kell elforgatni.
Az a "cucc" ami rá volt fogatva kívülről a motorra annak hiányzik a mágnestekercse. Az a valami egy régi mosógép idítóreléje volt ami ehhez a motorhoz nem jó. Lehet, hogy amiatt hibásodott meg a motor ha most nem indul az említett bekötéssel, berántva pedig igen. A sárga tekercs ellenállása cca. 4-5Ω a pirosé majdnem a duplája és nem lehet közöttük óhmikus kapcsolat.
Sajna nincs műszerem. Ez a motor kb 25 éve nálunk van,mikor tönkre ment az indító reléje
utána eszkábálta rá faterom... Szóval a nyomógombos indításnak löttek. Akkor a másik kérdésem,hogy így kézzel meglökve használhatom e? Amúgy ha nincs rajta a kondi Lökésre úgy is elindul.
Hello!
Mivel a segédfázis-kondi-nyomógomb, csak indításnál működik. berántással ugyan úgy működik a motor mint indítással. Feltéve hogy a 230V a főfázisra van kötve és nem menetzárlatos sem a főfázis, sem a segédfázis tekercse.
A w bekötésen a fekete kábel az hova megy?
Fekete/piros A mihára megy. Fehér a kapcsolt.
Sajnos el kell keserítselek a tekercselés nem gyári.
Műszer nélkül totózni lehet.
Nyomógomb tuti átad? Sok pl fűrészportól vagy oxidtól simán van olyan hogy nem vezet....
Sehová. Az a hibás indítórelére megy. A berajzolt bekötés megegyezik az általam rajzolt nyomógombossal. A kondenzátor maradt a helyén a betáp pedig az U és X-en van. Mit nem tudsz bekötni ezen az egyszerű rajzon? Ne az előzőleg meglévő vezetékeket akard oda kötni ahol voltak hanem tisztázd ki elemenként és azokat kösd oda ahová be van rajzolva a rajzon. Ha eddig működött a motor azzal a "cuccal" (és csak csapágyat cseréltél a motorban) akkor nem a "cuccos" vezetékeihez kellene ragaszkodni és kézzel belökni a motort mint egy megszívatott Bervát, hanem kösd be jól.
Sziasztok.
Van egy szivattyú motorom IMI , aminek a forgásirányát szeretném megváltoztatni, mivel asztali fúróállványra kerülne fel áttétellel. A motor típustábláján ennyit találtam : IMI HZ722R7e1 Elvileg 700W körüli és 2800-at forog. 3 kivezetés, 1 nulla és kondi egyik fél, 2 kondenzátor másik fél, 3 fázis Próbáltam a kondenzátort átkötni a fázis oldalra de akkor is azonos irányba indult el csak morgóbb hanggal (hiányzó segédfázis). Át lehet valahogy kötni másik fogásirányra (tekercsfejek más bekötése?) Válaszokat előre is köszönöm.
Szia! Szétszeded és fordítva összerakod és kész. ( a kihajtás az állórész másik felén legyen) Vagy nem lehet átfordítani? Tegyél fel egy képet!
Szia! Ahogyan azt "Tomi111" is írta ezt a motort csak úgy tudod másik irányba elindítani ha a forgórészt átfordítod az állórészben a másik oldalra. Ez is csak akkor lehet jó ha az állórész középre esik (szimetrikus). Ellenkező esetben még a tengely kisajtolása és fordítva, a másik oldalról besaltolva lehetséges az irányváltáson változtatni.
Sziasztok
Vettem egy imi motort és így van bekötve a 3 fázishoz. Mivel nálunk is van 3 fázis, nem is piszkáltam, bedugva működik, viszont nem a megfelelő irányba forog. Abban kérnék segítséget hogy hogyan lehet megváltoztatni a forgásirányt? A hozzászólás módosítva: Jún 14, 2023
Ennyi a nagy titok? Köszönöm, holnap megpróbálom.
A fázisok cseréjekor a csillagpont átkötését is valós átkötéssé kellene alakítani. Azok a rátekerések bizonytalan kontaktusnak látszanak. Ha már nincs átkötő lemezke, akkor a vezeték is alkalmas, de azt alátétek közé kell tenni és anyával összeszorítani.
Üdv mindenkinek!
Problémába ütköztem, van egy a képen melleket kapott motor 750w 14501/P elviekben cz884 f7c motor. Meg kellene fordítani a forgásirányt. Meg fordítottam, de csak búg, vagy el se indul, változó a próbálkozásokra. Ha vissza cseréltem a kiindulási állapotra akkor forgott rendesen csak számomra rossz irányba. Tanácstalan vagyok valakinek valami ötlet mit tudok tenni ? Első kèp a kiindulási állapot, így működik. Harmadik kép átfordítva, kb semmi reakció. Mit néztem el? Rajz sajna nem volt a dekniben.
Régebben én is volt egy ilyesmi 750-es mocim talán szivattyún és azzal is ugyanígy jártam.
Megoldása az lett hogy széthúztam a motort és a tengelyét fordítva szereltem bele. Magyarul a motor teste maradt úgy ahogy van csak a tengely a két végdeklivel megfordult így megfordult a forgásirány is.
Köszönöm a választ! Ez volt a második tippem és így már jó az irány ! Sejtettem hogy ez lehet mert már mindent el követtem !
Köszönöm a megerősítést meg 1x.
Szia! A gyári bekötést kerestem meg neked, mert elég életlen a kép a kapocsdekniről és nem jól látszanak a relé szálai. Bővebben: Link
Valami nem kerek a kapocsdekninél ahogy jobban szemügyre vettem. Nem biztos, hogy a gyári rajz az ehhez az elrendezéshez való de ha segítesz megadni, hogy hová van bekötve a fekete szál másik vége akkor kiigazítom a tévedést.
Ezen a képen a kék színű betáp vezetéket kösd le alulra a másik áthidalás alsó pontjára ahol a segéd és főfázis tekercsek át vannak hidalva. A főfázis az sárga a segéd az a fekete szálon van kihozva. Az a bekötés azért nem megy most éppen, mert a főfázis nem kap semmit, mert a relé sem tud meghúzni, hogy a kondenzátort bekapcsolja. Szerintem csak ennyi a hiba a forgásirány változtatásban.
Az egér utat választottam, meg fordítottam a forgó részt
Bár izgatta a fantáziáját és ki próbáltam úgy ahogy le írtad és működött ! Köszönöm a segítséget legközelebb már könnyebb dolgom lesz ha ilyen van !
Sziasztok!
Van egy OZF 90C-4ND típusú motorom. Indító relés, a hozzá való kondi pedig 120µF/270V. Kapacitásra jó lehet nekem 120-160µF-os? Vagy esetleg kedvezőbb lenne egy 100-125µF-os? A hozzászólás módosítva: Szept 2, 2023
Szia! A 120-160µF-os az jobb lesz hozzá.
Köszönöm! Bár azt nem értem, hogy ezeknél a kondiknál egyáltalán miért van ilyen -tól -ig kapacitás megjelölve.
Sziasztok!
Van egy IMI OZF90C4N 1,1kW motorom. Hogyan kell bekötni nyomógombbal? A relé valószínűleg halott. Mekkora kondi kell hozzá? Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Moderátor által szerkesztve
Szia! A motorhoz 120µF/280V-os kondenzátor való, a relé pedig MIHA B 100/285-ös. Próbálj meg átláthatóbb képet küldeni és vedd le a reléről a takaró fóliát és arról is küldj egy közelit, hogy milyen állapotban van.
https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_08312484232...02.jpg
https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083135624b4...c0.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083211f8ae1...f0.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_08323228ba2...6e.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_0832463607f...2f.jpg https://jerking.empornium.ph/images/2023/09/15/20230915_083255d0a81...63.jpg A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
ÌSzia! Szerintem a relének nincs hibája, jó állapotban van. Kösd vissza a vezetékeket a rajz szerint és próbáld indítani. A relének húznia kell, mert ha nem akkor nem alakult ki a megfelelő nagyságú áram, így nem tudja bekapcsolni az indító kondenzátort. .
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |