Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   193 / 196
(#) GabZkp10 hozzászólása Máj 31, 2023 /
 
Sziasztok.
Alany egy Skoda Octavia 2 2005 Sedan Elegance. 1.6 benzin
Néha a kocsi nehezen indul sokáig teker és olyankor kiadja ezt az esp jelet (kis kocsi meg alatta ket hullamos vonal) olyankor a motor is rosszul jár mintha 2 hengerezne és ha megyek vele a fordulatszámmérő akadozva megy fel a kocsi is erőtlen alig gyorsul.
Van mikor leállítom kiveszem a kulcsot visszadugom és jó. De van mikor csak többszöri indításra javul meg. Ha bejelez olyankor nagyon nehezen indul be..
kb 10 alkalomból 1-2 szer.
De van ritka alkalmakkor mikor egyáltalán nem javul meg meleg az idő is és megkell várni míg kihül az autó és csak akkor lesz jó.
Esetleg valaki járt már így?
Biztosítékoknál nincs gond azt megnéztük. Aksi is jó.
(#) GabZkp10 válasza GabZkp10 hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
BSE motorkód
(#) VIM válasza GabZkp10 hozzászólására (») Máj 31, 2023 /
 
Szia! Egy hibakódolvasás mindenképpen jó jönne, hogy ne kelljen találgatni. Az ESP az a gázpedál, kuplung és fék kapcsoló ill. potméterek (helytelen?) állások miatt jelezhet már az indítás pillanatában. A kuplungnak csak egy záró kontaktusa van de a féknek egy záró és egy nyitója. A gázpedálhelyzetet azt ikerpályás potméter érzékeli. Ha ezeket a kapcsolókat és potmétereket befújod egy kis kontaktsprével, talán átmenetileg megszűnik a hibajelzés.
(#) Lezli46 hozzászólása Jún 3, 2023 /
 
Sziasztok!

Oktávia mk1.1.8i.20V. 1999.

Ha az utánszerelt távirányitóval ,vagy belső zárkapcsolóval bezárom az autót: Kulcsal egyikoldalról se tudom., mert a vezetöoldalt teljesen körbrforog a kulcs a cilinderzarban- utasoldalról viszont egyáltalán else forditható!)..,akkor egy pillanatra mind a négy ajtó lezár., de egy pillanat mulva vissza is nyit mind a négy ajtó.,az autó igy nem bezárható!!!
Ebból arra következtetek hogy a motorok önmagában jók., "csak " zárban lévő mikrókapcsolókkal lehet probléma(??). Diag szerint a két hátsó zár hibás . 00930...,00931.a hibakodjuk.

Mit lehetne elkövetni , ha beérném azért hogy távvezzel zárni- nyitni tudnám az autót?? Esetleg a zárban lévő mikrókapcsolóvezetékeit le vagy összekötni??? Hogy ne küldjön visszajelzést az elektronikának?? Konkrétan milyen--szinü vezetékek lehetnek ide passzolók? Valahol egy német forumon
olvastam egy megoldást : nem a zárszerkezetben lévö mikrókapcsoló kicserélésére, hanem ehelyet az ajtóoszlopba egy hagyományos régi tipusú ajtókapcsoló befurására.., csak sajnos nem találom...
Minden alacsony árfekvési megoldás érdekelne.

Köszöm a segitségteket!
A hozzászólás módosítva: Jún 3, 2023
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 3, 2023 /
 
Szia! Én nem sokat értek hozzá de szerintem a vezető oldali ajtó használatából adódik az átvezetésben eltörő vezeték okozta hiba. Ha még az ajtózár is hiányosságokkal van a rendszerben akkor nem lesz zárható egy ajtó sem. Legelőször a vezető oldali ajtó átvezetőben kellene megnézni a vezetékeket, meghúzgálni, hogy megnyúlik e valamelyik is, mert abban a vezetőszál törött. Szerintem nem a hátsó modulokkal van a gond hanem azoknak nincs visszajelentése a központi egységhez és ezért visszanyitnak. Van fent róla (kp. zárról) rajz de elég rossz minőségben. Ha szükséges volna a vezetékek színe akkor nagyíthatok neked belőle részleteket.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2023 / 1
 
Ez így jó lesz?
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jún 3, 2023 /
 
Köszi és údv mindenekelõtt!!
Jelenleg ez van:
1. Vezetö és utasajtó mechanikusan nem zárható/ nyitható-- egyik zárba belesemegy a kulcs., a másikban hatástalanul körbeforog a kulcs.

2. Belső közponztikapcsoló múködteti a motorokar, mind a négyet., de zárás után rögtön visszanyit stb.

3. Utánszerelt kózpontitávvezérlővel ugyanaz van mint belsőközpontizárral.

4.Az a heppem hogy esetleg visszajezéset lekötve(?) .., esetleg távvezérlés tudná müködtetnk a k.p.zárat anélkúl hogy visszanyitnának...,hát osztán melyik ajtó- ajtók volnának érintve ebbe az akcióban???

Káosz kõzeli állapot...,erő és õtletgyüjtési állapot fennforgása van....

Mégegyszer üdv!!!
Laci
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 3, 2023 / 1
 
Idézet:
„a vezetöoldalt teljesen körbeforog a kulcs a cilinderzarban- utasoldalról viszont egyáltalán else forditható!”
.... a vezető oldalon körbeforog? Szerintem nem lehet megúszni az első ajtók és zárak szétszedése nélkül. Hogy hogy körbeforog egy kulcs a zárban? Mit vittek már oda hozzád, egy feltörtet?
(#) Joci77 válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 4, 2023 / 1
 
üdv.
amíg a rossz zárat meg nem csinálod amelyik átfordul nem jutsz előrébb
meg bolondítja az egészet, vagy visszanyit ,vagy vissza zár
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Azt elfelejtettem mondani, hogy én már szedtem szét ilyet és sikerült is a javítás de a zár az épséges volt nem "törött".
(#) Gafly válasza VIM hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Az enyémet is megpróbálták feltörni.
Akkor derült csak ki, amikor kimerült az elem a távirányítóban.
A vége 92 000.- lett.
(#) Lezli46 válasza VIM hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Jelenlegi ez tünik abszolult legköltséghatékonyabb megoldásnak --- mivel készünek eladni az auót...

1.Mindenféle -fajta központiźármûködésröl levan mondva.--- biztositékja kivéve.

2. Kb13.000 ft körúl van egy pár utángyártott kulcsos hengerzár--- vezetõoldalra minimum., de lehet hogy utasoldalra is beszerelnénk., ezzel hagyományos módón megvan oldva az autó nyitása- zárása.

3. You -tubos video szerint fölöttébb egyszerünek tünik csak a cilinderzár kicserélése., anélkül hogy kárpitot- zárat stb lekellene szerelni. Valóban ilyen negyszerü volna?? Szerencsés alapesetet véve alapul...

Vélemények hengerzárcsere " problémásságáról"....

Köszi mindenkinek a segitséget!!!
(#) Lezli46 válasza Joci77 hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Vajon melyik zár-- vagy melyik zárak lehetnek rosszak??,?,

Nem látom sima ügynek a pontos hibabehatárolást.., egy csomó bontás nélkül..,diag szerint érdekes módón a két hátsózár hibás..mikõzben a két elsözár mechanikusan ,kulcsal egyáltalan nem müködtethetö...

Rémálom igy globálisan...
(#) VIM válasza Lezli46 hozzászólására (») Jún 4, 2023 /
 
Én mint mondtam nem értek hozzá DE úgy emlékszem, hogy az első ajtók a vezérajtók és ha azok valamelyikére kulcsal rázárnak akkor (ha minden jó) be kell záródnia minden ajtónak és a nyitott ablakok is felhúzódnak. Azt viszont nem tudom, hogy a kulcsal sem működő zárhengert hogyan lehet kiszedni a helyéről ha nem megy bele a kulcs se, mert azt onnan csak úgy lehet kivenni ha a kulcsot elfordítják egy kb. negyed fordulattal ha ki van akasztva a bowden. Szerintem tegyél fel egy ilyet és kész is vagy. Ettől occóbb nincs. .... remélem vetted a tréfát
(#) wartburg hozzászólása Júl 14, 2023 /
 
Sziasztok!

Octavia mk2, diesel, 2008-as évjárat.

A jobb első ablakemelő cserélve lett kb egy hónapja. Most működik, attól az apróságtól eltekintve, h fordítottan, vagyis miond a saját, mind pedig a vezető oldali kapcsolóval vezérelve a fel/le irány fordítva működik -- de ezt már lénygében megszoktam

Viszont ma hirtelen a hátsó ablakemelő kapcsoló is elkezdett rosszalkodni: a saját gombokkal a két hátsó ablak jól működik, viszont a vezetőoldali kapcsolóval a jobb hátsó gombbal egyáltalán nem működik, a bal hátsó gombbal viszont a két hátsó ablak egyszerre indul el le- és felfelé. Ez elég zavaró, és félek, h újabb problémák jönnek elő idővel, pl. egyszer csak nem zár majd be az egyik ablak.

Nézegettem a neten lévő videókat, de eddig csak olyanokat találtam, ahol a teljesen zárt/nyitott pozíciókat lehet viszonylag egyszerűen, hosszú gomb lenyomással betanítani.
Mivel kézenfekvőnek látszott, h esetleg a vezető oldali kapcsoló a rossz, így kiszedtem, szétszedtem, megnéztem: a NYÁK huzalozás alapján tesztelve maga a kapcsoló működik. Megtisztogatva visszatéve sajnos nem javult a helyzet.

Ha van erre vonatkozó ötletetek, örömmel venném, de szintén megköszönnék egy ajánlott autóvillamossági szerelő elérhetőségét is, Budapesten v környékén.
Köszönöm!
(#) blasz válasza wartburg hozzászólására (») Júl 16, 2023 /
 
Szia nézd meg az ajtó átvezető kábeleket ott szokott eltörni.Ajtó-oszlop a gumi harmonika alatt.
(#) VIM válasza wartburg hozzászólására (») Júl 16, 2023 /
 
Szia! Arról nem írsz, hogy a cserét azt Te magad végezted vagy szervízben történt. Az ablakemelő elektronika komfortmodulja határozza meg a működés jellegét. Ha nem olyan gyáriszám szerinti cseredarabot sikerült betenni, akkor az nem megfelelően kezeli a parancsokat. A másik jellemzője a Skodáknak, hogy beázik az ajtó és a csatlakozóknál korrodálnak az érintkezők. Szerintem nem a működtető gombokkal lesz a probléma hanem az említettek után kellene nézni, hogy rendben van e az ajtókban minden. Amit pedig már említettek, hogy az ajtó átvezetésben történt e vezeték szakadás vagy kidörzsölődés ami hibás működéshez vezethet de szerintem fordított működéshez nem. Egy motorkódot írhattál volna, hogy be lehessen azonosítani a modult ami belevaló.
(#) wartburg válasza VIM hozzászólására (») Júl 18, 2023 /
 
Szia!
Szervizben cserélték, én magam nem szívesen álltam volna ennek neki.
Motorkód: BXEA30984
Ez alapján a szervizes adta meg az alábbi két cikkszámot:
1T0959702J illetve 1T0959702S

Aminek alapján én az ebay-en vettem meg ezt egy szimpatikus ír kollégától, teljesen új állapotban a 1T0959702J cikkszámon hirdetett jobb első ablakemelőt, ami jelenleg is fordítva működik, ahogy írtam is, de alapjában nincs vele gond, s csak emiatt nem foglalkoznék a dologgal.
Ugyan a nevezett jobb első ablakemelő cseréjét követően több mint egy hónappal jött elő a leírt probléma a hátsó ablakemelőkkel, de lehetsége, h a kettő összefügg, vagyis az esetleg nem megfelelő jobb első ablakemelő okozza most hátsó ablakemelő problémát?

Köszönöm:
Péter
(#) VIM válasza wartburg hozzászólására (») Júl 18, 2023 /
 
A fordított működés az elképzelhető, hogy a nem megfelelő vezérlőtől van, mert "J"-és helyett "K"-ásat vettél és ráadásul írországból nem is európaitól. A hátsó ablakok működése a saját gombról ha jól megy de a vezetőoldali kapcsolókkal hibásan mennek, talán mégis a kapcsolói vagy az átvezető gumiharangban van eltörve a vezeték ott a vezető oldali ajtónál.
(#) compozit hozzászólása Júl 19, 2023 /
 
Sziasztok!

Van egy O2-esem, 2008-as, 140 ezer km-rel. Egyszer már volt probléma, hogy mintha elfogyott volna belőle az erő, valahogy eltűnt belőle a nyomaték. Ez pár éve volt, akkor ráfogtam, hogy valami furcsa benzint tankoltam. A következő tankolás után meggyógyult.
Most ugyanez a gondom, elfogy belőle az erő, 140 felett nem hajlandó menni és még 2-esben is alig húz. És kevesebbet is fogyaszt... Most félig van a tank, de amíg az első fele elfogyott, nem tapasztaltam ilyet, tehát nem nagyon tudom a benzinre fogni. Nincs valami ötletetek, hogy mi okozza ezt? A műszerfalon minden rendben van.
A hozzászólás módosítva: Júl 19, 2023
(#) VIM válasza compozit hozzászólására (») Júl 21, 2023 /
 
Szia! A tanksapka szellőzője nincs eltömődve véletlenül ill. a tank szellőztető szelepe jól működik? (benzingőz szipkázó szelep)
(#) zolika60 válasza VIM hozzászólására (») Júl 21, 2023 /
 
Valamint az üzemanyagszűrő csereideje nem járt le véletlenül?
(#) xxxyyy válasza compozit hozzászólására (») Júl 21, 2023 /
 
Milyen motorról beszélünk?
(#) compozit hozzászólása Júl 21, 2023 /
 
Köszönöm a válaszotokat. Ma voltam egy 300km-es úton, a félig levő tankra rátöltöttem a Shell-nél és olyan az autó, mintha mi sem történt volna. A 170...180 nem probléma, megy, ahogy mennie kell. Tehát, már abszolút nem értem. Ez az elmegy az erő a múlt héten volt, amikor volt mondjuk 35 fok. Lehetséges lenne, hogy csak magasabb külső hőmérséklet zavar be? Van ilyen?
Ez a tanksapka szellőzésben lehet valami. Régen egy Astrám volt, és valamelyik szaki megfúrta a tanksapkát egy pici lukkal. Attól megjavult, bár nem emlékszem, hogy mi volt a baja.
Üzemanyagszűrő? Biztosan megérett a cserére, intézem.
A motor BSE...
(#) Joe_001 válasza compozit hozzászólására (») Júl 21, 2023 /
 
Szia!
Ne bonyolítsd! Fél tanknál vedd le a tanksapkát Ha gond nélkül lemegy, szerezz másik tanksapkát próbára.
(#) compozit válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 21, 2023 /
 
Ezt nem értem. Mi az, hogy gond nélkül lemegy? Eddig sem volt gond, odaálltam a kúthoz, letekertem, tankoltam, semmi különös nem volt.
A páromnak volt egy régi Szuszkája, annál az volt, ha letekertem a tanksapkát, akkor sziszegett, mintha vákum lett volna alatta. Vagy túlnyomás, de soha semmi baja nem volt.
(#) uniman válasza compozit hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Skodáknál van aktív szenes szúrő, amely pont a benzingőzt juttatja vissza a rendszerbe. Keress rá a neten az "EVAP" varázsszóra...tank szellőztető EVAP rendszer elemeire.
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2023
(#) mtomihun válasza wartburg hozzászólására (») Júl 27, 2023 /
 
Helló
Azt tudni, hogy mi ment tönkre?
Az elektronika, vagy a motor?
A múltkor a kollégák csináltak egy hasonlót, ott bontott ablakemelő morort hoztak hozzá, cikkszám teljesen stimmelt, mégis fordítva működött.
Az elektonikát le lehet róla húzni. Mi átraktuk az "új" motorra a régi elektonikát, és jó lett. Próbáld ki te is.
(#) Bali-G hozzászólása Aug 21, 2023 /
 
Sziasztok

"2008 MK2-s ferdehátú Octi"

Valaki tud abba segíteni hogy ,szeretnék bekötni egy DRL-amibe benne van a Index(Futófényes) is ,ez egy szallag amiből jön ki 3 vezeték :negatív ,Nappali fény fehér ,és az index!
Ebből van hátra is ami Negatív ,piros helyzetjelző , Index LINK:Ez lenne az
Nos a kérdés legfő eleme ,ahelyes bekötése (Itt a nem jógi kérdése gondoltam ) Nem igazán értek a Villamossághoz ,de szerintem meg tudja oldani az is aki nem ért hozzá.És ne legyen "baj"
Pontosan hová kell (milyen csatlakozba ,színű kábelre kell kötni) elöre
Illetve a hátsó lámpába hova kell kötni ?
Meg ez mennyire zavar be a Canbusba ?
jelenleg is led van a: köd,tompitott (ezekre dob is hibát),a redszám,elsó helyzetjelző,és a tolatóba Hibakod mentes .
Köszönöm a segítséget előre is
(#) uniman válasza Bali-G hozzászólására (») Aug 21, 2023 /
 
Sajnos ennek használata a magyar (vagy az egész EU-ban) közutakon illegális lenne (szerintem)...így segítenis is "gáz"...
Következő: »»   193 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem