Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Háromfázisú aggregátor
 
Témaindító: tibcsi, idő: Aug 19, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 13
(#) Marty McFly válasza moltam hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
A generátor W pontjáról milyen milyen jelet tudok levenni? Fordulattal arányos feszültség?
(#) moltam válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 16, 2022 /
 
Inkább fordulattal arányos frekvencia. De én nem ezt választanám, a motorvezérlő által adott jel ami az óracsoportra megy szűrt, formázott négyszög.
(#) Marty McFly válasza moltam hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
De ha elég régi és buta dieselt szerzek be azon nem nagyon lesz motorvezérlő bár egy jeladós szíjtárcsát és egy jeladót feldobni rá nem feltétlen vészes feladat.
(#) Marty McFly hozzászólása Dec 17, 2022 /
 
Ki is néztem egy W123 as merci motort, egyik ismerősnek van egy jó állapotú. Potenciális lehetőséget látok benne, viszont ezen semmilyen főtengely jeladó és semmilyen fordulatszámmérő sincs ezt nekem kell megoldanom. Jeladó plusz szíjtárcsa, vagy esetleg egy dinamó lenne jobb ami analóg jelet ad? A generátor jelét akkor vessem is el?
(#) Gafly válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
Én személy szerint biztosan a generátorról venném le, különösen ha saját digitális vezérlést készítenék hozzá...
(#) Marty McFly válasza Gafly hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
Olvasok épp a 123 as merci klub oldalán van leírás hogyan építik be a fordulatszámmérőt. Bővebben: Link Feltétlenül szükséges így kivezetni ezt a vezetéket?
(#) Marty McFly hozzászólása Dec 17, 2022 /
 
Az lenne az elképzelésem hogy léptetőmotorral állítanám a gázt. Alapból is egy forgó rúd közvetíti ki a gázpedál állását, ezt egy az egybe hajthatná a léptetőmotor. A léptetőmotort egy vezérlőkártyával vezérelném ez tud féküzemet is meg mindenféle okosságot amire ehhez szükség lehet. A step bemenete egy négyszögjel aminek a frekvenciája határozza meg a lépésközöket ergo gyarsabban vagy lassabban forog a motor. Ennek az állításával reményeim szerint kiküszöbölhető hogy túlságosan lengjen a szabályozás, ha túl fürge akkor túlvezérelhet, ha túl lomha akkor lyuk lessz a gázban. A következő bemenet a DIR bemenet, itt dől el hogy jobbra vagy balra forog a motor. Két komparátor lenne az egyik magasabb fordulatnál billen a másik alacsonyabb fordulatnál. A két billenés között állítanék neki egy kis hiszterézist, és ebben a tartományban a léptetőmotor féüzemben lessz és tartja a gázt. Már csak az a kérdés hogyan tudnék legegyszerűbben fordulatszámfüggő analóg jelet adni a komparátoroknak. Nem tudok programot írni ehhez és jobban is örülnék ha nem futna benne szoftver. Esetleg még arra gondoltam hogy jeladót építek be valahova és a jelek ütemében töltenék egy kondenzátort amit egy ellenállással folyamatosan sütök kifelé. Az átlag feszültség a jelek sűrűségének ütemében alakulna. Ha gyorsabban forog a motor sürübben jön jel a kondi magasabb feszültségre töltődik ha lassul akkor viszont jobban ki tud sülni így az átlag feszültség is alacsonyabb.
(#) klenósanyi válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
Csakszólok! A W123-hoz van gyári tempomat!!
(#) Marty McFly válasza klenósanyi hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
Honnan veszi a jelet?
(#) Lacika71 hozzászólása Dec 17, 2022 /
 
Felraktam az adok-veszekbe egy bontott 3 fázisú aggregátort, hátha érdekes valakinek.
(#) Marty McFly válasza Lacika71 hozzászólására (») Dec 17, 2022 /
 
link?
(#) Gafly válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 18, 2022 /
 
(#) Marty McFly hozzászólása Dec 18, 2022 /
 
Ez sajnos nekem picike
(#) btamas81 válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 18, 2022 / 1
 
Nem lenne egyszerűbb valami traktor vagy valami kis kombájn motort szerezned?
Azoknak szabályzós az adagolója.
(#) klenósanyi válasza Marty McFly hozzászólására (») Dec 19, 2022 /
 
Arra már nem emlékszem, cimborámnak volt egy tempomatos automatája a kilencvenes években, onnan tudom hogy létezik gyári.
(#) Marty McFly hozzászólása Júl 4, 2023 /
 
Tesztelés alatt van az agregátor. Megépítettem a léptetőmotoros szabályozást. Nem egyszerű beállítani de tartja az 1500 as fordulatszámot. A gond az hogy ha gyorsítom a léptető motort akkor elkezd kilengni a szabályozás és oda vissza szabályoz. 1300 és 1700 között. Ha 2kW hőlégfújóval beterhelem 1300 közelébe esik a fordulat de lassan összeszedi magát. Viszont a terhelés megszűnésekor túlpörög közel 1700 ig és az a gyanúm ha nagyobb teher kerül rá a lekapcsolás után még intenzívebben felpörögne. Az a gyanúm hogy ha tovább gyorsítanám a léptetőmotort még jobban kilengene és képtelen lenne lecsillapodni a szabályozás.
(#) GPeti1977 válasza Marty McFly hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
(#) Gafly válasza GPeti1977 hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
Szerintem érdemes lenne megmérni magának a motor és generátor komplexumnak a paramétereit, akkor még valamennyire lehetne számolgatni.
De ha legalább lenne egy idő vs fordulatszám görbe, terhelés be és kikapcsolásáról (tárolós szkóppal felvéve, mondjuk), akkor lehetne a kisérletezéshez támpontot adni.
Meg azt sem ártana tudni, hogy végülis ebből az elképzelésből mi valósult meg?
(#) Marty McFly válasza Gafly hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
Ez szinte egy az egyben így valósult meg annyi eltéréssel hogy a léptetőmotor egy orsón tolja húzza a gázt. Az lenne az elképzelés a fejlesztéssel kapcsolatban hogy figyelembe kellene venni mekkora az eltérés a fordulatszámban és ezzel arányosan gyorsítani a léptetőmotort, így amikor már közel jár be tudja magát finomhangolni.
(#) GPeti1977 válasza Marty McFly hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
Szerinted amit linkeltem az mit csinál?
(#) Marty McFly válasza GPeti1977 hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
Nagyjából ugyanezt Tehát szükség lessz egy feszültségvezérelt oszcillátorra, egy kivonó áramkörre és egy referenciafeszültségre ami megegyezik azzal a feszültséggel ami az integráló tagon mérhető 1500 as fordulatszámnál. Minél nagyobb az eltérés annál nagyobb feszültség jelenik meg a kivonó áramkör kimenetén és ezzel vezérelhető a VCO.
(#) GPeti1977 válasza Marty McFly hozzászólására (») Júl 4, 2023 /
 
Nem léptetőmotorral készíteném ha már rudat kell húzni hanem egy modell szervó motorral ami fémfogaskerekes meg jó gyors, 1ms impulzus 0fok, 2ms 90fok, ha digitális szervó megy 400Hz vivővel is azaz analogWrite lehet a kimeneti port ami vezérli. A PID szabályozás megalósításához van fent példa arduinóhoz, de műveleti erősítőkkel meg potikkal (a beállításhoz) is megvalósítható.
(#) Marty McFly hozzászólása Jan 5, 2024 /
 
Fejleményekkel érkeztem az aggregátor projekt kapcsán! Igen, még mindig nincs kész a vezérlés Szóval úgy döntöttem hogy az orsós léptetőmotoros vezérlést elvetem mert nem bizonyult elég fürgének. Az lenne az új elképzelés hogy valamiféle lineáris aktuátorral ami nem motoros hanem szolenoid elektromágnes szabályozhatnám a gázt. A mágnes húz egészen ameddig el nem éri az 1500 as fordulatot, ha fölé megy rugós visszatérítéssel szabályoz lefelé, ha alá megy akkor a mágnes húz. A határon mint egy pwm ki be kapcsolgatna és egy jól méretezett kondenzátor a tekercsen és egy védő dióda segítene a kikapcsolási tranzienseket kivédeni és kvázi folyamatos szinten tartani a húzóerőt. Létezik ilyen mágnes, vagy esetleg házilag lehetséges ilyet készíteni? Bírnia kell a folyamatos üzemet és a melegedéstől tartok egy kicsit. Kb. 35 mm lökethosszra lenne szükség!
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2024
(#) moltam válasza Marty McFly hozzászólására (») Jan 5, 2024 / 1
 
Szórakozz vele, előbb utóbb biztos jó lesz. Végülis minek egyszerűen ha lehet bonyolultan is, aztán kis kerülővel lehet majd majdnem olyan jó mint a szokványos megoldás
(#) Marty McFly válasza moltam hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
És mi a szokványos megoldás?
(#) dobo válasza Marty McFly hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
Szia. Röpsúlyos szabályzó esetleg? Nem túl elegáns de működik .
(#) bandika válasza Marty McFly hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
A PID-et nem fogod tudni kikerülni. Arányos szabályzóval nem megy, és nem a gyorsaság a fontos.
Vannak elég olcsón analóg kimenetű öntanuló algoritmussal rendelkező digitális PID szabályzók az a megoldás. Kimenetre DC erősítő DC motorral.
(#) Marty McFly válasza bandika hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
Tudnál esetleg javasolni konkrét szabályzókat? Milyen fajta DC motor kell hozzá?
(#) Marty McFly válasza dobo hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
Az elektromágnessel való szabályozás nagyon hasonlóan működne mint a röpsúlyos. Fordulattal arányos centrifugális erő helyett fordulattal arányos feszültségjel az észlelés és addig húzza a gázt még el nem éri a kívánt értéket. Egyik sem PID de ha egy röpsúly képes szabályozni akkor talán egy elektromágnes is nem?
(#) gulyi88 válasza Marty McFly hozzászólására (») Jan 5, 2024 /
 
Ugyan ezt gondoltam ki egy Rotax kétütemű alternáló fűkaszára fordulat tartásra, hogy ne nekem kelljen bizgerálni a gázt. Eddig még csak fejben létezik a dolog, meglátásom szerint a röpsúlyos meg az elektromágneses képességeiben egy kutya.
Aggregáthoz ez szerintem is lassú és lengésre hajlamos lenne. A semminél biztos jobb, annyira nem is bonyolult, egy próbát megérhet.
Ilyesmi elektromágnessel.
Következő: »»   11 / 13
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem