Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nem kell fűtő üzemmód. 4 járatú szelep sem. Az R134A az elpárologtatón +10°C-al "hűt", és csepp víz kivezetés is van. tehát csak be kell kapcsolni, és ha megjön a meleg víz a radiátorra, akkor elég kikapcsolni.
Ha szeretnél valamit tudni, írd le hogy mit. Nagyjából ennyi.
Hát úgy azért az már túl könnyű
Idézet: „Egy állatorvos megbetegszik. Felkeresi a körzeti orvost, aki így szól: - Jöjjön, üljön le ide, és mondja el, hogy mi a baja! Erre az állatorvos: - Ja, hát így könnyű!” Bővebben: Link
Szia,
Mivel a kérdésemben ott volt, hogy "hiba", gondoltam egyértelmű, hogy ezt a hibát szeretném elhárítani!
Megy a klíma kompresszor, vagy nem, amikor elkezd meleget fújni?
Lehet hogy pl. túlnyomás miatt letiltja a rendszer. Tudsz-e diagnosztikával élő adatokat kiolvasni? ( hőmérsékletek, nyomások stb... )
megy a kompresszor, és van, hogy hetekig jó, aztán egyszercsak nem jó
valami kontakthibára gondolnék, de nem látni semmi problémát (nem az enyém az autó)
Sziasztok
Ismerős 2002-es picassoja: spontán kirakja az indexet jobbra , ami gyújtás levételig fenn is áll. Index kapcsoló volt cserélve. Van valakinek ötlete, mi lehet a gond?
Gratulációm a szerelőnek!
Egy megrágott szigetelésű kábel is okozhatja. Elsősorban kapcsolási rajzot néznék, mi vezérli az indexet! Hagyományos relé, vagy valami okos modul.. Az utóbbi esetben inkább azt cseréltem volna!!
Kérném figyelmesebben elolvasni a kérdéseket, és értelmesen válaszolni is, ha segítségre van szükséged!
Tehát: Bekapcsolod a klímát ... az működik ... tehát tuti megy a klíma kompresszor is... Aztán egyszer csak elkezd meleget fújni ... ennek lehet az az oka, hogy megállt a klímakompresszor. ( Valami miatt letiltotta a vezérlés). Szóval a kérdés: amikor meleget fúj, akkor megy-e a klímakompresszor? Idézet: ???„Tudsz-e diagnosztikával élő adatokat kiolvasni? ( hőmérsékletek, nyomások stb... )” Manual vagy digit klíma? Pl digit klímánál, ha rossz a hőmérő ( pl kontakthiba) lehet azt hiszi hogy jégverem van az autóban és ezért elkezd fűteni
A srác saját maga próbálja javítani, nekem elhozott egy modult aminek talán lehet köze hozzá, de szétszedni se tudom, így passzoltam a dolgot.
Köszi
A passzolást megértem!
Vakon nyitogatni valamit, aminek van nagy köze, vagy nincs nem sok értelme! Ezért írtam, első a kapcsolási rajz...
Szia! Egy 1.4.es Xara-t néztem KFX kódút, és annak a kapcsolási rajzában az elakadásjelző kapcsolón keresztül tud csak kapcsolat létesülni valamelyik oldal kijelzőjeivel ha ez a kapcsoló hibásan működik, máshol nem látom értelmét a "tévesztésnek", mert a kórmányon lévő indexkapcsolón és az ütemadón kívül más nem játszik szerepet.
Sziasztok! Van egy szerintem elektromos problémám. Hátha valaki ötlete közelebb visz a megoldáshoz. A kocsimban, amiben 1.6 HDI motor van, egyik porlasztócsúcs megadta magát pár hónapja, amit cserélték, újra (vagyis gyári felújítottra). Azóta 1800-as fordulattól felfelé, terhelve, lüktetve jár a motor. Autópálya sebességnél brutális (városban simán el lehet a tünet nélkül közlekedni A-ból B-be). Ezt a hibát nem tudják megszüntetni, két szakszervizben sem (a próbálkozásokat-találgatásokat nem szeretném tovább finanszírozni, jó volna a hibát megtalálni). Egy csomószor megtaníttatták a motorvezérlôvel a porlasztócsúcsokat, lecserélték az összes porlasztócsúcs alatt egyformára a tûzkarikákat (tömítôalátéteket), meg minden csövet, szûrôket, stb. Minden paraméter jó, nincs semmilyen hibakód, csak a tünet. 11 éves kocsi, megvan egy ideje, nincs benne a világ összes kilométere.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2023
És azon belül változó lökettérfogatú-e?
Mikor meleget fújni kezd, előtte van-e cicergés? (Léptetőmotor hang) Más szavakkal a vezérlés rossz vagy a hűtőegység? Dugulás után a digit klima letilt, nem ad többet hideget. A nyomáskör gombájának csatija és vezetéke szemből nézve jobb alul van, elvileg valami rágcsáló elrághatja. De tényleg a diag a legegyszerűbb. Ha ritkán jön elő a hiba, akkor viszont nehéz lesz. Magas fordulaton gyakoribb? Esélyes a lökettérfogat-szabályzó FET-je a beltéri klimapanelen
Szia!
Segíteni sajnos nem tudok, de tanácsolom, hogy ne szakszervizbe vidd, hanem hozzáértőhöz. Még az is lehet probléma, hogy a tűzkarikákat egyformára cserélték. Lehet, hogy a felújítottnak vastagabb kellett volna. A porlasztócsúcs pozíciója elég sokat számít az égéstérben. Nem nagyon tudom elképzelni, mi az, hogy lüktetve jár a motor, de én a javított porlasztó környékén keresgélnék, és nem elektromos hibát.
... én határozottan emlékszem, hogy írtam már röviddel is.
Szia! A turbó az változó geometriájú és van szögállás érzékelője vagy membrános a vezérlése?
Az enyém pont ilyen tüneteket produkált. Egyenletes sebességnél ment normálisan, de gyorsításkor rángatózott a motor. Olyan szervízbe vittem, ahol a szerelő eleve teszteli a porlasztócsúcsokat (igazábol mással nem is foglalkozik), azután mond árat a javításra. Igazábol a négyből egy hibás volt, kettő határeset, a negyegyik elmegy kategória. Zsebbenyúlós volt de cseréltettem mind a négyet. Azóta szent a béke, könnyebben indul és még kevesebbet is fogyaszt. Reggel elvittem az autót (időpontot foglaltam), másnap reggel indítási teszt, aztán mehettem amerre akartam.
Keress olyat, aki kimondottan porlasztókkal foglalkozik és van műszere is hozzá. Nekem szerencsém volt, a közelben találtam ilyen szakit. Rokon is elvitte ellenőriztetni az autóját, a szerelő még pénzt sem kért, mivel nem cserélt semmit és szerinte még legalább 50 000 km-t elmegy, majd utána várja egy újabb ellenőrzésre. Tudom, ritka mint a fehér holló az ilyen szaki, de ki lehet fogni. Érdemes olyan autószerelőt megkérdezni útbaigazításért, aki nem fél bevallani, hogy ilyenhez nem nyúl szívesen.
Keretem, csak nem találtam, még a szervizesek sem tudtak ilyen címet adni. Nekem is ez volt az elsô gondolatom, de a szervizek vakon bíznak a kocsi saját fedélzeti elektronikájában, ha az nem ad hibát akkor nincs is hiba, ha rossz volna valamelyik porlasztócsúcs, már kidobta volna hibára... A másik gond szerintem, hogy nincs a polconukon egy szerviznek sem mondjuk egy "etalon garnitúra", hogy azt betéve azonnal kizárható/megerôsíthetô legyen ez a hibaforrás.
Itt érdeklődj: Bővebben: Link
Az a cím amit lelkes amatőr kolléga ajánlott biztosan jó. Több garnitúra porlasztó csúcsot vittem oda még az előző munkahelyemről. 99%-ban megtudták javítani azokat. Néhány darab volt csak annyira rossz, hogy cserélni kellett.
Idézet: „Renault Laguna, és Clioban is előforduló hiba, hogy a klíma egyik pillanatról a másikra meleget kezd fújni. Mindkét modell digit klímás. Hőérzékelő már cserélve lett.” Nem az enyém a két kocsi, nem tudok diag adatokat mérni!
Akkor küldöm az energiát! Kérem tegye az egyik kezét a képernyőre, a másikat a kocsira és mondja "1, 2, 3, múkodj!"
Ja érdekes ez, ha jól olvasom, ezen az oldalukon legalul azt írják nem foglalkoznak azzal amit írsz.
Bocsánat valamiért benzines autóra gondoltam. Ebben az esetben MP diesel. Ide is vittem rengeteg porlasztót.
Üdv!
Akadt egy kis gondom egy honda jazz 2-es beépítőkerettel, pontosabban a bele barbárkodott senki sem tudja hogyan befaragott fejegységgel, amit nem tudok kivenni, pedig valószínűleg a memory kábel rosszul van kötve mert mindent elfelejt. A kérdésem annyi hogyan lehet kivenni a komplett keretet a műszerfalból, mert alul egyetlen csavart találtam, valamint hátulról 4 fogja a tekerentyűket, de továbbra is olyan mintha be volna hegesztve. Akár videó akár tűpontos leírás bármilyen segítséget szívesen fogadok! ipi A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |