Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   327 / 342
(#) Joe_001 válasza Tomi20 hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Nem kell fűtő üzemmód. 4 járatú szelep sem. Az R134A az elpárologtatón +10°C-al "hűt", és csepp víz kivezetés is van. tehát csak be kell kapcsolni, és ha megjön a meleg víz a radiátorra, akkor elég kikapcsolni.
(#) zolika60 válasza DigitalSilence hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Ha szeretnél valamit tudni, írd le hogy mit. Nagyjából ennyi.
(#) villanyipi válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 7, 2023 / 1
 
Hát úgy azért az már túl könnyű
(#) Gafly válasza villanyipi hozzászólására (») Aug 7, 2023 / 1
 
Idézet:
„Egy állatorvos megbetegszik. Felkeresi a körzeti orvost, aki így szól:
- Jöjjön, üljön le ide, és mondja el, hogy mi a baja!
Erre az állatorvos:
- Ja, hát így könnyű!”

Bővebben: Link
(#) DigitalSilence válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 9, 2023 /
 
Szia,
Mivel a kérdésemben ott volt, hogy "hiba", gondoltam egyértelmű, hogy ezt a hibát szeretném elhárítani!
(#) Lamprologus válasza DigitalSilence hozzászólására (») Aug 9, 2023 /
 
Megy a klíma kompresszor, vagy nem, amikor elkezd meleget fújni?
Lehet hogy pl. túlnyomás miatt letiltja a rendszer.

Tudsz-e diagnosztikával élő adatokat kiolvasni? ( hőmérsékletek, nyomások stb... )
(#) DigitalSilence válasza Lamprologus hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
megy a kompresszor, és van, hogy hetekig jó, aztán egyszercsak nem jó
valami kontakthibára gondolnék, de nem látni semmi problémát
(nem az enyém az autó)
(#) SzilCsong hozzászólása Aug 11, 2023 /
 
Sziasztok
Ismerős 2002-es picassoja:

spontán kirakja az indexet jobbra , ami gyújtás levételig fenn is áll.
Index kapcsoló volt cserélve.
Van valakinek ötlete, mi lehet a gond?
(#) dB_Thunder válasza SzilCsong hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Gratulációm a szerelőnek!
Egy megrágott szigetelésű kábel is okozhatja.
Elsősorban kapcsolási rajzot néznék, mi vezérli az indexet! Hagyományos relé, vagy valami okos modul.. Az utóbbi esetben inkább azt cseréltem volna!!
(#) Lamprologus válasza DigitalSilence hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Kérném figyelmesebben elolvasni a kérdéseket, és értelmesen válaszolni is, ha segítségre van szükséged!

Tehát: Bekapcsolod a klímát ... az működik ... tehát tuti megy a klíma kompresszor is... Aztán egyszer csak elkezd meleget fújni ... ennek lehet az az oka, hogy megállt a klímakompresszor. ( Valami miatt letiltotta a vezérlés). Szóval a kérdés: amikor meleget fúj, akkor megy-e a klímakompresszor?

Idézet:
„Tudsz-e diagnosztikával élő adatokat kiolvasni? ( hőmérsékletek, nyomások stb... )”
???

Manual vagy digit klíma? Pl digit klímánál, ha rossz a hőmérő ( pl kontakthiba) lehet azt hiszi hogy jégverem van az autóban és ezért elkezd fűteni
(#) SzilCsong válasza dB_Thunder hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
A srác saját maga próbálja javítani, nekem elhozott egy modult aminek talán lehet köze hozzá, de szétszedni se tudom, így passzoltam a dolgot.
Köszi
(#) dB_Thunder válasza SzilCsong hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
A passzolást megértem!
Vakon nyitogatni valamit, aminek van nagy köze, vagy nincs nem sok értelme!
Ezért írtam, első a kapcsolási rajz...
(#) VIM válasza SzilCsong hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Szia! Egy 1.4.es Xara-t néztem KFX kódút, és annak a kapcsolási rajzában az elakadásjelző kapcsolón keresztül tud csak kapcsolat létesülni valamelyik oldal kijelzőjeivel ha ez a kapcsoló hibásan működik, máshol nem látom értelmét a "tévesztésnek", mert a kórmányon lévő indexkapcsolón és az ütemadón kívül más nem játszik szerepet.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Aug 11, 2023 / 1
 
"kórmányon" Kitőrt a kórság Mányon?
(#) KBal76 hozzászólása Aug 11, 2023 /
 
Sziasztok! Van egy szerintem elektromos problémám. Hátha valaki ötlete közelebb visz a megoldáshoz. A kocsimban, amiben 1.6 HDI motor van, egyik porlasztócsúcs megadta magát pár hónapja, amit cserélték, újra (vagyis gyári felújítottra). Azóta 1800-as fordulattól felfelé, terhelve, lüktetve jár a motor. Autópálya sebességnél brutális (városban simán el lehet a tünet nélkül közlekedni A-ból B-be). Ezt a hibát nem tudják megszüntetni, két szakszervizben sem (a próbálkozásokat-találgatásokat nem szeretném tovább finanszírozni, jó volna a hibát megtalálni). Egy csomószor megtaníttatták a motorvezérlôvel a porlasztócsúcsokat, lecserélték az összes porlasztócsúcs alatt egyformára a tûzkarikákat (tömítôalátéteket), meg minden csövet, szûrôket, stb. Minden paraméter jó, nincs semmilyen hibakód, csak a tünet. 11 éves kocsi, megvan egy ideje, nincs benne a világ összes kilométere.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2023
(#) bbalazs_ válasza Lamprologus hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
És azon belül változó lökettérfogatú-e?
Mikor meleget fújni kezd, előtte van-e cicergés? (Léptetőmotor hang)
Más szavakkal a vezérlés rossz vagy a hűtőegység?
Dugulás után a digit klima letilt, nem ad többet hideget. A nyomáskör gombájának csatija és vezetéke szemből nézve jobb alul van, elvileg valami rágcsáló elrághatja.
De tényleg a diag a legegyszerűbb.
Ha ritkán jön elő a hiba, akkor viszont nehéz lesz.
Magas fordulaton gyakoribb? Esélyes a lökettérfogat-szabályzó FET-je a beltéri klimapanelen
(#) karaty válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Szia!

Segíteni sajnos nem tudok, de tanácsolom, hogy ne szakszervizbe vidd, hanem hozzáértőhöz.
Még az is lehet probléma, hogy a tűzkarikákat egyformára cserélték. Lehet, hogy a felújítottnak vastagabb kellett volna. A porlasztócsúcs pozíciója elég sokat számít az égéstérben.
Nem nagyon tudom elképzelni, mi az, hogy lüktetve jár a motor, de én a javított porlasztó környékén keresgélnék, és nem elektromos hibát.
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Aug 11, 2023 / 1
 
... én határozottan emlékszem, hogy írtam már röviddel is.
(#) VIM válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Szia! A turbó az változó geometriájú és van szögállás érzékelője vagy membrános a vezérlése?
(#) Bakman válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 11, 2023 /
 
Az enyém pont ilyen tüneteket produkált. Egyenletes sebességnél ment normálisan, de gyorsításkor rángatózott a motor. Olyan szervízbe vittem, ahol a szerelő eleve teszteli a porlasztócsúcsokat (igazábol mással nem is foglalkozik), azután mond árat a javításra. Igazábol a négyből egy hibás volt, kettő határeset, a negyegyik elmegy kategória. Zsebbenyúlós volt de cseréltettem mind a négyet. Azóta szent a béke, könnyebben indul és még kevesebbet is fogyaszt. Reggel elvittem az autót (időpontot foglaltam), másnap reggel indítási teszt, aztán mehettem amerre akartam.

Keress olyat, aki kimondottan porlasztókkal foglalkozik és van műszere is hozzá. Nekem szerencsém volt, a közelben találtam ilyen szakit. Rokon is elvitte ellenőriztetni az autóját, a szerelő még pénzt sem kért, mivel nem cserélt semmit és szerinte még legalább 50 000 km-t elmegy, majd utána várja egy újabb ellenőrzésre. Tudom, ritka mint a fehér holló az ilyen szaki, de ki lehet fogni. Érdemes olyan autószerelőt megkérdezni útbaigazításért, aki nem fél bevallani, hogy ilyenhez nem nyúl szívesen.
(#) KBal76 válasza Bakman hozzászólására (») Aug 12, 2023 /
 
Keretem, csak nem találtam, még a szervizesek sem tudtak ilyen címet adni. Nekem is ez volt az elsô gondolatom, de a szervizek vakon bíznak a kocsi saját fedélzeti elektronikájában, ha az nem ad hibát akkor nincs is hiba, ha rossz volna valamelyik porlasztócsúcs, már kidobta volna hibára... A másik gond szerintem, hogy nincs a polconukon egy szerviznek sem mondjuk egy "etalon garnitúra", hogy azt betéve azonnal kizárható/megerôsíthetô legyen ez a hibaforrás.
(#) lelkes amatőr válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 12, 2023 /
 
Itt érdeklődj: Bővebben: Link
(#) SzilCsong válasza VIM hozzászólására (») Aug 12, 2023 /
 
Szia

Köszi, továbbítom a tippet.
(#) zolika60 válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 12, 2023 /
 
Az a cím amit lelkes amatőr kolléga ajánlott biztosan jó. Több garnitúra porlasztó csúcsot vittem oda még az előző munkahelyemről. 99%-ban megtudták javítani azokat. Néhány darab volt csak annyira rossz, hogy cserélni kellett.
(#) DigitalSilence válasza Lamprologus hozzászólására (») Aug 13, 2023 /
 
Idézet:
„Renault Laguna, és Clioban is előforduló hiba, hogy a klíma egyik pillanatról a másikra meleget kezd fújni. Mindkét modell digit klímás. Hőérzékelő már cserélve lett.”


Nem az enyém a két kocsi, nem tudok diag adatokat mérni!
(#) Lamprologus válasza DigitalSilence hozzászólására (») Aug 14, 2023 /
 
Akkor küldöm az energiát! Kérem tegye az egyik kezét a képernyőre, a másikat a kocsira és mondja "1, 2, 3, múkodj!"
(#) KBal76 válasza zolika60 hozzászólására (») Aug 14, 2023 /
 
Ja érdekes ez, ha jól olvasom, ezen az oldalukon legalul azt írják nem foglalkoznak azzal amit írsz.
(#) zolika60 válasza KBal76 hozzászólására (») Aug 15, 2023 /
 
Bocsánat valamiért benzines autóra gondoltam. Ebben az esetben MP diesel. Ide is vittem rengeteg porlasztót.
(#) villanyipi hozzászólása Aug 16, 2023 /
 
Üdv!
Akadt egy kis gondom egy honda jazz 2-es beépítőkerettel, pontosabban a bele barbárkodott senki sem tudja hogyan befaragott fejegységgel, amit nem tudok kivenni, pedig valószínűleg a memory kábel rosszul van kötve mert mindent elfelejt.
A kérdésem annyi hogyan lehet kivenni a komplett keretet a műszerfalból, mert alul egyetlen csavart találtam, valamint hátulról 4 fogja a tekerentyűket, de továbbra is olyan mintha be volna hegesztve.
Akár videó akár tűpontos leírás bármilyen segítséget szívesen fogadok!
ipi
A hozzászólás módosítva: Aug 16, 2023
(#) Bakman válasza villanyipi hozzászólására (») Aug 16, 2023 /
 
Csak gyorsan átfutottam a videót, de mintha lenne mélyen két csavar.

YouTube video.
Következő: »»   327 / 342
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem