Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Üdv!
Igazán Gyönyörű lett és szívet dobbantó a Nosztalgia, amit ennek láttán érzek! Anno, másodikos elektroműszerész tanuló koromban, még 1990 tavaszán, a szakmai tanárunk meghirdetett egy "Quad 405 versenyt", amire a jobb anyagiakkal rendelkező osztálytársaim be is neveztek (sajnos én nem). Legalább öt osztálytársam mutatta be a kész Quad 405 panelokat, ilyen formában, ahogy most Te is!
USB AVR Asp programozó
Elkészült a Woodlight kijelzős hőmérő.
UV mérő újratöltve.
Szeptember 24-én mutattam nektek egy UV mérőt, napszemüveg tesztel egybekötve. Tetszenek az OLED kijelzők, ezért átalakítottam az első verziót. A régi verzió LCD kijelzős volt, az új verzió OLED 1,3”-os kijelzőt kapott, oszlop grafikon kiegészítéssel. Egy kis kódolás és máris működőképessé vált. Ez most nem kapott dobozt, csak egy munkaállomáson került beüzemelésre. A működéséről videó itt megtekinthető: https://www.youtube.com/watch?v=Ry0yN_HMdFA
Sziasztok!
Az elektRomet nagyjából motorozható állapotba került. A világítás még nincs kész. Anyagiak végett egyenlőre egy szerény 48V, 17Ah-ás Li-ion akkuról hajtom. A 2kW-os motort így a névleges fordulatszámig (4300) terhelve, 45-50 km/h sebességgel szépen használható. Izmosabb aksival 5400-ig is kipörgethető a motor. Jelenlegi menettulajdonságai szinte a gyári értéken vannak, ami nekem megfelel. Esztétikailag még kell egy kicsit pofozni. Egy kis videó.
Ismételten nem bírtam magammal és alakítottam a már bemutatott UV mérőn egy kicsit.
Újdonságok: UNO helyett NANO, OLED kijelző kisebb lett, 1,3” helyett 0,96” És ami feltette a koronát, egyedi Preboxi doboz. A kód nem változott. Video a működésről itt található: https://www.youtube.com/watch?v=hc48rrkbLp8
Ez már döfi!
Igényes, szép, picike. Gratulálok!
Szép kis kompakt lett. A mérő szenzort valamelyik másik oldalára raktam volna, hogy ne kelljen a kijelzős oldalát a mérendő fény felé fordítani.
Idézet: „Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, ...”
Gratulálok, jó látni egy átgondolt, minden részletében finom munkát. Tökéletes a megjelenés, az anyagválasztás, és a bemutatás.
Sok sikert a további fejlesztéseidhez.
Hűha, olyan profi oldalt raktál össze az órádnak, mint ha egy tényleges termék lenne.
Építettem egy kis hordozható tápegységet. Kínai modul az alapja. Működik 65W-os telefon töltőről, vagy Li akkuról. A töltő amúgy is mindig nálam van, ha utazom. Két 30A-es Schottky választja el a két bemenetet.
A modul step up / step down, így nem kényes a bemenő feszültségre. USB C-hez van benne egy kis panel csatlakozóval, ez állítja be a töltőt 20V-ra, így tudja leadni a maximális teljesítményt. A dobozt Fusion360-ban terveztem, PETG-ből nyomtattam ki. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2023
Sziasztok!
Pár hete feltettem ide egy készülő projektem egy részletét, melyben hivatkoztam egy korábbi, a tervezettel azonos projektemre. 1. 2. Nos a kijelzőben lévő változás, valamint a kijelzőre került gomb arra inspirált, ne építsem meg újra ugyan azt, hanem javítsak rajta. Az előző eszközhöz tartozott egy potméter, egy kapcsoló és egy nyomógomb. Ezeket el kellett helyeznem rejtve a motoron. Azon kívűl, volt egy előprogramja, ami menet közben megjelenítette azon viszonyszámokat, amik az egyes fokozatokhoz tartoztak, és ezket bele kellett írjam a programba. Valamint nem érzékelte a kuplungkart, csak az üreset, ezért ha behúzott kuplunggal gurulok, összevissza jelzi a fokozatokat. Nézzük, miben lett más az új. Előszöris kisebb lett a panel. (régi 00-ás kép, új 01-es kép) Habár, ha nem sorkapocsal, hanem csatlakozókra kivezetett vezetékkel oldottam volna meg, még kisebb lehetett volna. Nem tarzozik hozzá se gomb, se poti, se kapcsoló. Érzékeli a kuplungot is, méghozzá ugyanazon az 1 vezetéken, amin az üreset. A legtöbb motorkerékpáron a 02-es képen látható kapcsolás van felépítve, hogy ha a motorkerékpár nincs üresben, csak behúzott kuplungal lehessen indítani. Így a rajzon látható módon a PIC 3 féle feszültséget tud mérni. A 03-as képen az elektronika, a 04-es képen a kijelző elhelyezése látható. A működéséről. A kijelző fényereje 4 fokozatban állítható oly módon, hogy folyamatosan nyomni kell a kijelző alján lévő gombot. Másodpercenkén emel egy fokozatot a fényerőn, illetve a teljes fényerő után az alap fényerő jön újra. (05-, 06-os képek) (A kijelzőn most épp az látható, hogy a váltó üresben van, és 1400 F/P a motor fordulata.) A gombot röviden nyomva 10 másodpercre átvált feszültség megjelenítésre. (07-es kép (13,5V)) Ha a kijelző épp feszültséget jelenít meg, a gomb 5 másodpercig tartó folyamatos nyomására belép bemérésbe. Azaz képes magától bemérni és feltanulni a fokozatokat. Még egy apróság új hozzászólásban, mert több képet nem enged feltölteni.
Ami lemaradt, már nem elektronika, hanem egy kis desing.
Már az is sok fejtörést okozott, hogyan tudnám ezt a műszert úgy felhelyezni, hogy ne üssön el a motor stílusától. De amikor felkerült arra a plexitartó konzolra, rögzítése (egy nagy fekete hasáb) borzasztóan zavarta a szememet. Ezért kicsit "megdizájnoltam". A monogrammom rögzíti a műszert. Nekem tetszik. remélem nektek is.
Jól néz ki és ügyes szerkezet. Valami fordulatszám-indikátor nekem is hiányzik néha, csak hát az enyémen szerintem fordulatszám-jelet is magamnak kéne csinálni hozzá.
Ezen a motoron sincs fordulatszám jel.
Viszont a legtöbb motorkerékpár gyújtótrafója a képen láthatóhoz hasonló. Egy unipoláris HALL szenzort kell a vasmag végéhez rögzíteni. Persze előtte elenőrizni kell, melyik oldalával feküdjön fel. Én ezt úgy szoktam, hogy előkészítem a HALL elemet, azaz a szükséges hosszúságú vezetéket ráforrasztom, majd elemről, vagy powerbankról megtápolom. (melékelt ábra) Ezután járó motornál odaérintem a vasmag végéhez. Ha nem villog a led, 180 fokban megfordítom. Ha megvan a pozíció, akkor egy darab hajlított alulemezt rögzítek a trafó felfogatócsavarja alá, és azzal szorítom neki a HALL szenzort. A szenzor innen kezdve gyönyörű négyszögjeleket produkál.
Ötletes!
Autó generátor házán működhet vajon ez? Diesel a kocsim és lehetne jelet venni a generátor csillagpontról, de a fizikai megvalósítása macerás sajnos. Ezzel a módszerrel egyszerűbb lenne.
Azt nem tudom, de egy a szíjtárcsára ragasztott aprócska mágnessel működne.
Végre ütőképes a darálóm, már csak egy tölcsér hiányzik az etetőnyílás köré. Van benne elektronika is, remélhetőleg így elfér ezen a fórumon.
Szuper ! De a fogaskerekek fölé is tegyél egy borítást a biztonság kedvéért
Ne legyél már kicsinyes!
Ezeket üzletben árulják, mint ipari eszközt. 1 2. Szerintem ezek hamarabb szabadítanak meg az ujjaidtól, mint Bakman gépe. Én legfeljebb a vezérlése ellen tudnék kifogást emelni, de ha teszi a dolgát, és nem eladásra megy, minek bolygatni. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2023
Mi a baj a vezérléssel? Ha megakadna, egy másodpercig visszafelé teker. Éppen az elektronika készült kb. teljes egészében itthoni maradékokból.
Nem a funkciójával, azt én is gondoltam, hogy ezt csinálja.
De ha már kérded, túl van bonyolítva. De még az elektronika is. Mindemellett szabálytalan a szerelése több ponton is. Ezért írtam, hogy ha nem eladásra megy, nem kell bolygatni.
Több mint 10 éve találta ki valami szabványkreátor, hogy a szekrényajtóra semmiféle szerelvény, kezelő nem rakható.
A vezetékek a szekrényen belűl nem vezetékcsatornában mennek. A betápkábel közvetlenül a kismegszakítóba megy, nincs sorkapcsozva és nem látok főkapcsolót sem. A betáp földelő vezetéke a motor földelővezetékével a sín közvetítésével találkozik. Ma már ezt sem engedi meg a szabvány. Ha a szerelvénylap fém, azt is le kell földelni.
Nincs túlbonyolítva, ennyi a minimum. Ha az irányváltó kapcsoló nincs középállásban (üresben), nem indul el, hiába kapcsolom be a vezérlést. Ez a második védvonal véletlen indítás ellen, lévén igen nagy szája van, szabadon. Minden vezérlés 24 V-os, a vészkapcsolókhoz is csak ennyi megy ki. Ha megakadás esetén az elektronika nem működne, a hőkioldó lép a képbe, ez is tesztelve volt.
A doboz zsúfolt, ez volt itthon, több szerelvény vagy vezetékcsatorna nem fér bele. A szerelőlap földelve. A kezelőket nem értem. Ha nem a szekrényajtóra, akkor hova? Itt valami tévedés lesz, a mai napig árulnak ilyen gyári gépeket (szekrényajtón a kezelőgombok).
Sajnos nem tévedés.
Ebben a témakörben dolgozom 15 éve. Egy szabványossági felülvizsgálaton dobtak vissza egy gépünket ezzel az indokkal. De mondok érdekesebbet. Gépek esetén sem a motorok, sem a szelepek, sem végálláskapcsolók stb. nem köthetők be MT kábellel, csak YSLY-vel, vagy YSLYCY-vel. Indoklás?: Az MT kábel "háztartási" kábel, nem ipari. Igaz ugyan, hogy mivel háztartási, jóval nyűgállóbb az YSLY-nél, de sebaj. Tilos! |
Bejelentkezés
Hirdetés |