Fórum témák
» Több friss téma |
Van egy robogóm és a sebességmérő egy relén keresztűl fogja a jelet egy mágnes segítségével. Ez a mágnes kiesett a helyéről. A kérdésem az lenne, hogy mindegy melyen mágnessel pótolom pl: hogy milyen erős a mágnes vagy milyen nagy? Derbi Hunter robogó
Arra kell ügyelned hogy az elhelyezésnél figyelembe vedd a régi helyzetét, hogy ugyanakkora kerületi sebességgel mozogjon.
A méret kb. adott, az az érzésem - nagyjából fedje az érzékelőt forgás közben; minél erősebb, annál jobb - itt lényeges a két felület közötti hézag, hogy ne verje agyon az érzékelőt, viszont közel menjen el előtte.
A másik: sok esetben nem mindegy, hogy É vagy D pólus a közelebbi ! Ezt meg kell próbálnod, tehát úgy rögzitsd először, hogy könnyen meg tudd fordítani, ha nem működik esetleg. Még egy hete sincs, hogy ezt feldobtad egyszer...
Köszi. Betettem egy mágnest, de mentem vagy 50-nel és csak 18-at mutatott, aztán megpróbáltam egy másikkal de annál is max 19-et mutatott. Nem tudom mi lehet a gond, lehet hogy a relé lesz hibás?
Hagy hívjam fel a figyelmedet a kerületi sebesség és a szögsebesség fogalmak mibenlétére.
A kerületi sebesség az a sugár növekedésével arányosan nől,míg a szögsebesség egy adott sugár mentén állandó. (a sebességmérők szögsebességgel kalkulálnak) Hozzászólásod így értelemzavaró.
A mágneses adók vagy Hall-szenzort, vagy ritkábban egy vasmagos tekercset használnak "vevőként", az "adó" pedig a forgó mágnes. A légrés a kettő között nem lehet akármilyen, 0.5 ... 3.5 mm a leggyakoribb, a mágnestől függően. Szóval nem csak egy új mágnes kell bele, de a méretére is fgyelni kell.
Ha kevesebbet mutat az óra, akkor két eset lehet: az egyik, hogy impulzust veszítesz forgás közben, ez vagy a gyenge mágnes, vagy a nagy rés miatt van. A másik, hogy túl erős a mágnesed, és induktív érzékelőd van, aminek a vasmagja telítésbe megy. Ez utóbbi azért nem jellemző hiba, én az elsőre tippelnék. Eddigi tapasztalataim alapján a pólus állása valóban nem mindegy, volt már jeladóm, ami Hall-szenzoros volt, és fordított pólussal egyáltalán semmit nem észlelt.
Két mágnessel próbáltam ki az egyik gyengébb a másik erősebb és mindkettő elég közel volt. Ajánlottak egy robogószerelőt és szerintem oda fogom elvinni hátha meg tudja csinálni.
Bár nem javítottam még ilyet (csak tranzisztoros hall-generátoros trabi gyújtást), de az nem lehet, hogy több északi és déli pólus van egy fordulat alatt?
Ez csak egy ötlet volt...
De, több mágnesnél biztosan Az nem valószínű, hogy egyetlen mágnest tesznek ugyan bele, ami ráadásul még kicsi is, viszont több azonos pólusúra készítik. Fizikailag lehet ilyen mágnest csinálni, kerékre szerelni nem sok értelme van, gondolom ezt én itt a gép előtt billentyűzve
Üdv. Ne haragudjatok már, de elég nagy gondom van és a segítségeteket szeretném kérni. Muszáj szereznem egy "S139 35L" jelű HALL elemet és egy "MAP (MAR) 614" jelű FAT (tirisztor) elemet. Légyszi segítsetek, mert nagyon kéne, de sehol nem kapok. Előre is köszi, Tamás
Sziasztok
Adott egy DC motor aminek a tengelyén volt egy mágnes ami összetört (külső tényezők miatt) Ezt a mágnest kéne valahogy reprodukálni. A szétmorzsolódott mágnesből következtetve kétkomponensű ragasztóval tettem fel hasonló méretűt a tengelyre. A hall jeladót mérem átbillenti 5 voltra, de vissza márnem. Ha egy mágnessel próbálgatom kézzel, eléggé bűvészkedni kell mire visszaáll 0 voltra. A kérdésem, a hall jeladó működéséhez elég a mágneses tér, vagy gondoskodni kell valamiféle visszabillentésről? Üvd
Idézet: Kalapács?„összetört (külső tényezők miatt)” Tudni kellene a hall típusát. Létezik unipoláris, és bipoláris kivitelű is. Az unipoláris típusnál elég ha a mágneses tér megszűnik-nullára csökken, a bipolárisnál viszont pólust kell, hogy váltson az erőtér a kikapcsoláshoz. Nem tudom milyen volt a mágnesed kivitele, (gyűrű, korong, vagy hasonló), és a mérete sem mindegy. Ezek az adatok kellenének egy esetleges helyettesítéshez.
Köszi a segítséget, bipoláris a kicsike ezek szerint Bővebben: Link
U18820 pont ezt a tipust nem találom, de nyilván nem külömbözhet. Üdv
Igy van, bipoláris. Most már csak alkalmas mágnes kell...
Sikerült megoldani a problémát, letörtem egy pici mágnesdarabot és úgy ragasztottam fel a tengely másik oldalára, ellentétes pólusával, hogy közbe figyeltem a szenzort, visszabillen-e amikor forgatom a tengelyt.
Mellékletem a képét (nem kiröhögni) a motor is működik, most folyamatosan tesztelem, de úgy néz ki, hogy minden oké. mostmár fogok készíteni egy listát a pirruszi győzelmekről Üdv és köszi a segítséget
Egész jó lett.
Kár lett volna selejtezni, ha ilyen egyszerűen lehetett javítani. A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2015
Annyira nem volt egyszerű, mert a kefe is szét volt kopva, még azt is kellett csiszolni, a délelőttöm ráment, sajnos a hangja nem az igazi, pedig befújtam neki kontakt/kenőt, de így is zajos a kommutátor (eléggé)
Üdv
Szétszedtem egy varrógép motor elektronika vezérlőpedálját. Maga a motor kefementes BLDC típusú és a pedál sem egy ellenálláspálya, hanem lineáris (49E) hall az érzékelőelem. Az érzékelő alatt elmozduló mágnes É-D pólusa a két végén helyezkedik el, így 1-4V közti feszültséget generál a két véghelyzetében, (közte lineáris a változás), mindezt elég rövid útszakaszon.. Tervezem az úthossz kibővítését, mintegy potenciométerré alakítanám át,de nincs még konkrét elképzelésem.
Sok hasznos információ van a Magnetométer építése topicban.
Maga a szenzor nulla mágneses térerőnél, 2.5 V-ot ad, onnan megy le 1 V-ra, és fel 4 V-ra, 100 mT hatására (polaritástól függően). Arra vigyázni kell, hogy maga a szenzor nem szimmetrikusan terhelhető, az egyik irányban egy gyenge áramgenerátor húzza csak a kimenet. Lehet mechanikusan kellene inkább nekifogni...
Igen a mechanika a kérdéses, mivel nem az eredeti feladatára fogom használni. Maga az elektronika is valószínűleg módosulni fog kissé.. A szenzorral már eléggé tisztába vagyok,
A fordulatszabályzás "széthúzása" ami foglalkoztat inkább. Most arra hajlok, hogy készítek egy lágyvas körgyűrűt, (a potméter ellenállás sáv mintájára), a gyűrűt felréselem, és a résbe illesztek szorosan egy kicsi neodim mágnest. Ha minden igaz, akkor a gyűrű felületén egyenletesen változik a mágneses térerő, a középtájékon polaritást is vált, és a két mágneshez csatlakozó végén a legnagyobb. A hall túlvezérlődésének megakadályozását egyszerűen a távolsággal lehet beállítani.
Kicsit meg is lepett, hogy pont Te kérdezed...
Idézet: „Maga a motor kefementes BLDC típusú” Könyörgöm, ilyen egyenáramú motor nincs. Az egyenáramú motor (sors, párhuzamos, külső gerjesztésű) mindíg kefés motor, mert a holtpont után váltani kell a pólus tekercsben az áramirányt. Ettől fog forogni. Attól lesz brushless, hogy az áramirány váltást elektronikus úton (vezérléssel) oldod meg, pl. Hall generátorral, de lehet áramminimum érzékeléssel is. Így alakul a BLDC motor. Választhatsz eleve kefe mentes motort is, (szinkron, aszinkron motort) ezeket viszont, mivel DC -ről nem működnek, Másképp kell vezérelni, frekvencia vezérelt DC/AC átalakítóval. A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2023
Könyörgöm a kedvemért üsd be a keresőbe a BLDC rövidítést
At írtad " maga a motor . . . ", nos én még nem láttam kefe, és elektronika nélküli egyenáramú motort. Ha esetleg tudsz ilyenről, mutasd már be, hadd lássuk.
Nyilván van elektronikája, hiszen azzal kezdtem a hozzászólásom annó:
Idézet: „Szétszedtem egy varrógép motor elektronika vezérlőpedálját.” Szóval szájbarágósan, hogy Te is megértsd: Háromfázisú teljeshidas végfok hajtja ezt a BLDCmotort, és három darab hall érzékelő gondoskodik a forgórész pozíciójának meghatározásáról, illetve a forgásirányról, és annak nagyságáról. Egyébként nem releváns a a lábpedál módosítása szempontjából a motor típusa, de ha van ötleted a szabályozás "kiszélesítésével" kapcsolatban, akkor szívesen olvasnám. Ha csak kötözködés a cél, akkor inkább hanyagoljál, mert nem vezet jóra...
Szerintem pucuka többet tud erről, mint te valaha is fogsz.
Idézet: „ha van ötleted a szabályozás "kiszélesítésével" kapcsolatban, akkor szívesen olvasnám.” Nekem igen. A legegyszerűbb megoldás, ha közelebb viszed az érzékelőt a forgásponthoz, vagy ha a pedál karját hosszabbítod.
Köszönöm, ez már valóban egyfajta megoldásnak számít. Amit nem írtam az elején: a lábpedál megszűnne, helyébe egy forgatógomb lépne,ennek tengelyére lenne felerősítve a mágnes, ezért lenne szükséges nagyobb szögelforduláshoz kötni a szabályozási tartományt. Kényelmesebb lenne a fordulatszám beállítása is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |