Fórum témák
» Több friss téma |
Szervó/uC/PID, szerintem. Mondjuk ha én csinálnám turbó vnt aktuátort használnék, mert az automotive cucc na meg mert van itthon Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2024
Egy lap a szélcsatornába és egy rugó, ami ellentart neki. Aggregátorok millióinál bevált.
Valóban ez a legegyszerűbb, hogy ez nem jutott eszembe..
Ez nem valamiféle hőmérséklet szabályozó?
A régebbi hőmérséklet szabályzók lassú folyamatokra voltak kihegyezve. Az univerzális digitális szabályzók már elég gyorsak ahhoz, hogy 50-100ms vagy még gyorsabb változásokat lereagáljanak. Egyébként a szabályzónak tök mindegy hogy nyomást, hőmérsékletet vagy mondjuk a bolhák számát szabályozza, ha megvan a hozzá szükséges érzékelési és beavatkozási pontja. Persze azért van még "néhány" kritérium aminek a ragozásába inkább nem mennék bele. Tehát ha van egy fordulatszámmal arányos ellenőrző jeled és a szabályzónak olyan kimenete amelyet tudsz beavatkozásra használni akkor nyert ügyed van.
Idézet: „Persze azért van még "néhány" kritérium aminek a ragozásába inkább nem mennék bele.” Például, hogy nem csak a frekvenciát, hanem a feszültséget is kordában kellene tartani.
A feszültségszabályozó a generátoron van az teszi a dolgát, csak a fordulatszám tartása a megoldandó feladat.
Adott egy jeladó most fejből nem vagyok biztos benne de ha jól emlékszem 42 jel/fordulat.
Akkor ebből pl. 0-10V kell csinálni. Ha a jel "szélessége" fordulattól független és a tápja stabil akkor elég egy kondival "kiintegrálni". Éppen csak annyira hogy a szabályzó nagyjából DC-t kapjon.
Eddig megvagyok már
Akkor hajrá...Még itt is megnézheted:szabályzók egyszerűen lehet válogatni
És ha ez is megvan mit teszek a kimenetére és mi fogja húzni és tartani a gázt?
"Kimenetre DC erősítő DC motorral. " Gondolom rugóval ellentartott motorra gondol. Esetleg hasonló megoldás szervóval: 0-10V 1-2mS átalakítás. Ő is modell szervót használt bár nemtudom mennyire strapabíróak ezek.
A csöves megoldást tudnám javasolni.
Egy csövet kell dugni a küllők közé, mert pláne a négyüteműeknél igen nagy a lendítő tömeg. Gondoljunk bele! Minden második fordulatra esik egy robbanás. Na jó. Semmibe ne gondoljunk bele, csak dobálózzunk a mikroszekundumokkal.
Volna épp egy DC motorom erre a célra viszont attól tartok túlmelegedne mert nem tud forogni. A nagyfrekvenciás ki be kapcsolgatás pwm vezérléssel nemtudom segítene e a problémán.
Túl kell méretezni szerintem és bírnia kell. Elektronikus (autó) pillangószelepekben is dc motor van.
A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2024
Sziasztok!
Adott egy 50kVA-es 3 fázisú szinkron generátor. Amit rendszeresen használunk és tökéletesen működik hosszú idők óta. Nem túl régen az egyik helyszínen ahová a gépet vittük áramszünet miatt, túl magas feszültségre panaszkodtak. Kimentünk megnézni és valóban az egyik fázis feszültsége elérte a 300 voltot! Mindeközben a másik 2 fázis feszültsége közel volt a beállított 235 volthoz. Számottevő terhelés nem volt (kb. 5-10 Amper fázisonként). A kérdésem az lenne mi okozhatta ezt a jelenséget? A gép azóta több helyen is volt használva és gond nélkül működi..
Ha egy 3 fázisú generátort csak 1 vagy 2 fázison terhelsz, akkor ez természetes hogy a 3. fázis feszültsége megemelkedik. Ugyanis a gerjesztő elektronika jellemzően csak 1 fázis feszültségét figyeli, és terhelés növekedésekor a gerjesztés feszültsége is megnő, ami a 3. -terheletlen- fázis feszültségének megemelkedésével jár. Ugyan ez a helyzet aszimmetrikus terhelésnél is, a legkisebb terhelésű fázis feszültsége lesz a legmagasabb, feltéve ha éppen nem azt a fázist figyeled.nem lesz sokkal jobb a helyzet akkor sem, ha két fázis feszültségét figyeled, de ehhez olyan szabályzó kell amelyik alkalmas 230 illetve 400V fogadására is.
A hozzászólás módosítva: Márc 24, 2024
Kedves mpisti
Igen pontosan. Viszont ennek a generátornak az AVR-je mind a 3 fázist figyeli és ha nem is figyelné akkor sem gondolom, hogy 300 voltig fel kéne mennie a feszültségnek egy 3x63 ampert tudó generátornál cirka 5-10 amperes aszimmetrikus terhelésnél. További kérdésem mèg az lenne, ha található fázisjavító kondenzátor telep a hálózatban akkor az okozhat ilyen jellegű feszültség emelkedést?
Ha van fázisjavító kondi, az képes felemelni a feszültséget. Nincs gyakorlati tapasztalatom arra vonatkozóan hogy a feszültségemelkedés milyen mértékű lehet, de hogy emel, az biztos. A háromfázisú szigetüzemű generátorok szabályozásánál mindig probléma az aszimmetrikus terhelés. Még pedig azért mert a forgórész gerjesztőárama egyformán hat mint a terhelt mint a terheletlen vagy kevésbé terhelt fázisokra, így a terheletlen fázis feszültsége magasabb lesz mint a terhelt fázisé. A te esetedben a három fázis figyelése csak annyi előnyt jelent, hogy bármely fázis terhelésnövekedése gerjesztésnövelést eredményez. Ezt a problémát a hagyományos generátorral szerelt áramfejlesztők nem tudják kompenzálni, valójában a felhasználónak kell törekedni a szimmetrikus terhelésre, vagy vesz egy Yz kapcsolású trafót a generátor után ami kiegyenlíti az aszimmetriát. Persze ezt senki nem fogja megtenni mert ez horribilis összeg lehet.
Köszönöm gyors válaszod! Ez sokmindent megmagyaráz.
Sziasztok,
Segítséget kérnék aggregátor ügyben. 10A-es terhelhetőségű Briggs motoros aggregátorról van szó. Sajnos volt benne egy üzemi kondenzátor, de jelenleg nincs benne. Nem tudom kideríteni, hogy milyen értéke volt. Hogyan tudom ezt pótolni? Sajnos semmi adatot nem találok róla a neten. Nem mai gyerek. Ez a kondi állítja be a fesz szintet? Ebben nincs fesz szabályzó! Ezért lenne nagyon fontos a pontos érték, de nem akarok 10-15 nem olcsó kondit venni. Előre is köszi az ötleteket.
Kevés az adat. Először is, ez nem háromfázisú, hanem egyfázisú. Háromfázisúba 3 kondenzátor kellene. A terhelő áram nem adat. Mekkora a névleges teljesítménye? Áram alapján 2300 W lenne, de jobb lenne a gyári adatlapon szereplő érték. Netán egy fénykép róla.
Szia,
Ok, egy fázisu, de az elv talán ugyanaz. Az adatlapján szerepel a 10A 230V, 50Hz. Névleges teljesítménye pedig 2,2kVA A hozzászólás módosítva: Máj 20, 2024
Honda 5,5Kw-os aggregátor működhet-e egy fázisra tekercselve?Sziasztok! Honda 5,5Kw aggregátor került hozzám azzal a kéréssel ,hogy nézzem át. Kiderült hogy áttekerték egy fázisra. Az a kérdésem,hogy működhet ez így egyáltalán.
Igen, ha a tekercselő jól számította át a menetszámokat, semmi gond nem lehet.
Hogyan van egy ilyen generátor áttekercselve 1 fázisra? Érdekelne az elmélete.
Korábban egyet már áttekercseltettem egy tekercselő ismerősömmel, és kiváló lett.
Az alap az volt hogy volt egy egyfázisú és egy háromfázisú állórész, mindkettő le volt égve, A tekercs mindkettőből ki lett vágva. A háromfázisúnál az egy fázisra eső menetszámot kellett az egyfázisúéval összehasonlítani, majd a huzalkeresztmetszetet átszámolni a 3 fázisnak megfelelő teljesítményhez. Mivel a horonyszám egyforma volt mindkettőnél, így a tekercselés módja is azonos (lépésszám;menetarányok)volt, csupán a menetszámokat kellett az eredeti fázisfeszültségnek megfelelően átszámolni, mivel a vastest hossza a 3 fázisúnál nagyobb volt, tehát kevesebb menet kellett mint a rövidebb vastestű 1 fázisú generátornál. A forgórészhez nem kellett nyúlni, hiszen a gerjesztőteljesítmény áttekerés után is ugyanannyi kell legyen. Ami fontos, hogy a menetszám arányokra ügyelni kell, mert az egyfázisú generátornál az egyes tekercslábak menetszáma nem azonos, és ezt az aszimmetriát áttekerésnél tartani kell.
Szia! Nem tudom hogy át számitották-e menetszámokat. De a tekercsnek 2db vége van az biztos . Három Ohm-ot mérek a tekercsen én keveslem lehet hogy menetzárlatos? Nincs kimeneti feszültség,ami lehet gerjesztési hiba is. Szerinted kb hány Ohm-ot kellene mérnem a tekercsen? Köszönöm a segítséget! Üdv: Imre
|
Bejelentkezés
Hirdetés |