Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Témaindító: Router, idő: Júl 15, 2006
Témakörök:
Nem hát, csak ugye még egy ideig garanciavesztéssel jár ha kinyitom a dobozt... Meg hova teszem be a hőfokfigyelést? Melyik hűtőbordára? Az összesre, plusz az összes többi melegedő alkatrészre is? Nem, a csere az nem vág földhöz, csak ugye egyrészt amíg nincs szétszedve addig fogalmam sincs milyen kell bele, így csak akkor tudok rendelni bele valót ha már szétszedtem, és ha cserélem szét kell kötni mindent és addig áll a rendszer. Ráadásul csak a legújabb tervezésűek (azok sem mind) vannak már felkészítve gyors és egyszerű ventilátor cserére, így azokat nem kell darabokra szedni, sőt még kikapcsolni se, csak levenni az előlapot, régi venti ki, új be és ennyi.
Úgy ahogy írod, terhelés függő a venti, szerintem abban is, mert az is egy elég régi konstrukció már. Pontos értékre nem emlékszem, de valahol 120-200W felett indul el az enyém, alatta áll, nincs köztes (szabályozott) állapota.
Mondjuk ha nagyot vennék akkor is ettől a gyártótól venném, de olyat ami már fűzhető akár 9db-ra is, és köthetők akár párhuzamosan akár 3 fázisra. Meg annak a kijelzője informatívabb is mint ezeké mert vagy háromszor annyi infót ki tud jelezni egyszerre. De szerencsére annyira még nem drága a villany hogy ebben kelljen gondolkodni.
Nyilván ha garanciával vetted, addig kibírod, aztán majd megoldod. Ez ilyen kényszerhelyzet.
Na hazaértem és megterheltem egy cseppet. 1200w bojler 2000 hajszáritó és 2000w kenyérpirongató. Hát mit ne mondjak. Csoda hogy el nem szált úgy pörgött a venti. Fokozatosan gyorsult fel ahogy növekedett a terhelés. Mikor meleg(20+) volt viszont nem állt le sosem.
Meg vagyok lőve ezzel a kommunikációval. Rájöttem arra, hogy amíg a töltésvezérlőre nincs napelem kötve, tehát éjszakát érzékel, a com portja is kussban van. Ha küldök neki kérdést, válaszol, de nem stimmel (erről majd később). Viszont ha megjön a napelem oldalra a fesz, önti a com porton a szemetet, én úgy nézem legalább is, mert semmi használható adat nincs benne. Hterm progival próbáltam.
Mit küldesz neki, amire válaszol?
A doksiból amit küldtél az első pár parancsot.
Ui.: Most próbálnék összeollózni egy parancsot abból a doksiból, amit a gyártó adott (én töltöttem fel) de nem tudok rájönni, mi a starter hexa kódja. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
Már próbáltam még a két vezetéket felcserélni is, de érdekes, mert úgy nincs válasz a parancs küldésre, de ha megjön a napelem feszültség, a szemetet azt ontja magából úgy is.
Próbáld 2400-as sebességgel. Az biztos, hogy a vett adatok nem stimmelnek. Elvileg ASCII kódokat küld az inverter, de a vett adatokban a legnagyobb érték 0x0F, miközben a nulla ASCII kódja 0x30.
Ha jól értelmezem a doksit, ami nekem is megvan, akkor hibás parancs esetén valami ilyesmit kellene kapj: (BBB...
Sebesség csökkentése sem hoz eredményt, ugyan az a válasz mint magasabb sebességen.
Én is úgy értelmezem, hogy zárójellel kéne kezdődni a vett adatnak, és egy szatyor karakter, de úgy néz ki 6-8 hexa érték jön vissza csak. A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
Ez RS485 az lehet a fizikai layeren, de hogy a MODBUS-hoz nem sok köze van, az ziher. Én is jártam így már egy okosotthon kezelővel. Arra is simán ráírták, hogy MODBUS, aztán semmi köze hozzá. Ráadásul, ha szerencséd van, még mandarinul is beszél.
Én ilyen kérdéseket küldenék a Htermben hexában amire illene válaszolnia, ha MODBUS RTU (soros port):
[01][01][00][00][00][64][3D][E1] [01][02][00][00][00][64][79][E1] [01][04][00][00][00][64][F1][E1] [01][03][00][00][00][64][44][21] Ez 4 féle üzemmód: Coils Inputs Input registers Holding registers. A MODBUS RTU alap beállításai általában 9600Baud, 8, N 1, N. Lehet persze más üzemmód, vagy más sebesség, vagy lehet, hogy egyesével engedi csak magát és a regisztereit lekérdezni. De leírás nélkül ez elég vakrepülés. Vagy rá kell engedni Az A.I.-t
Idézet: „ [01][01][00][00][00][64][3D][E1] [01][02][00][00][00][64][79][E1] [01][04][00][00][00][64][F1][E1] [01][03][00][00][00][64][44][21] ” A válaszok ha ebből ki tudsz hámozni valamit: 7F 7F FF FF 37 85 3D 7F BF FF FF 37 0D 3D 7F DF FF FF 37 1D 0F 7F 7E FF FF 37 77 BD 00
Próbáljuk meg a 127-es címet, hátha valamelyik üzemmódra elindul:
[7F][01][00][00][00][64][37][FF] [7F][02][00][00][00][64][73][FF] [7F][04][00][00][00][64][FB][FF] [7F][03][00][00][00][64][4E][3F] Bár így eléggé vaktában lövöldözöm én is. Az általam felsorolt szoftvereket próbáld ki. Ha van válaszod, elsőként a CAS-t javasolnám, ami felszkenneli a teljes címmezőt és megadja, hogy melyikről jött válasz és melyik üzemmódban.
Elvileg ott van a mellékletben az adatlap a kommunikációról amit a gyártó adott. Ha jól értem 00 címmel broadcast van, tehát elvileg hallja mindenki. Mindjárt kipróbálom ezeket a kódokat is.
A modbus testert és a modbustoolt meg a npulse online-t nem értem. Ezért próbáltam a hterm -el.
A broadcast üzeneteket nem mindegyik készülék támogatja. Az npulse képes fizikailag a neten összekapcsolódni is, ha van TCP/MODBUS átjáród. Akkor online is tesztelhető lenne. a modbus testernek megadod a módot, a címet és a portot és amit lekérdezel, arra válaszol. Példa: Nective termosztát komunikáció screenshot 3. oldal. De ha single módban vagy és lehet írni is az eszközt (rw nem ro), akkor át is írhatsz regisztereket tesztképpen, majd visszaolvashatod, hogy valóban felülíródott-e? A lengyel progi bár bugos kicsit, de azért kedvelem, mert van benne "communication spy" . Azaz látod, hogy válaszol-e egyáltalán az eszköz illetve, ha igen, akkor jó-e a válasz, vagy hibás? Ezt a kettőt ötvözi a githubos master illetve slave, ahol több üzemmód van,tud polling üzemmódot és látod a valós üzeneteket egy ablakban, illetve dob hibaüzenetet is. Ha a mastert és a slave-t összekötöd két porton, akkor az adást és a vételt is tesztelheted.
40 7F FF FF 37 91 01
40 BF FF FF 37 19 01 40 DF FF FF 37 09 00 40 7E FF FF 37 63 81 00 Kipróbáltam a CAS-t de jó, hogy pont a szkennelést nem lehet elmenteni.
Megnézted a 127-es címet is? Tudom lassú, mint a dög, de ez a 9600Baud átka. Gyanús az a 4-es is, mert lehet, hogy csak a sebességgel volt gondja.
Végig ez az exception van, néhol még elvétve a Message is to short hibával mellette.
A 4200bps -en is végigpróbáltam, kb ugyan az. Írtam megint a supportnak, meglátom mit mondanak. Csak azzal is az a baj, hogy ott ül egy utcáról behívott callcenteres, az meg hozzá se tud szagolni ilyen dolgokhoz. Mondtam nekik, küldjenek már egy hexa parancsot amivel le lehet kérni az akku feszültségét... A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
Valahol itt adtam fel én is a teszteket. Ami flottul megy, azokkal azonnal elindul a kommunikáció rendben. Még egy bugyuta kérdés, de nem lényegtelen. 120Ohmos lezárással lezártad a buszt mindkét végén? PC oldalon nem biztos, hogy kell, mert az adapterekben van lezárás általában, de készülék oldalon nincs. Simán ez is lehet gond. Ha lekapcsolt tápfesz mellett 60 Ohmot mérsz, akkor jó a lezárás.
A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2023
Nem mértem, de én feltételeztem, hogy az benne van. Holnap megmérem.
Nem gondoltam volna, hogy a kivitelezés ekkora megtakarítást eredményez.
Estét! Mi célt szolgál a DC leválasztó kapcsoló érintkezőinek soros bekötése?
Arra tudok gondolni, hogy mivel növekszik az ívtávolság, növekszik a megszakítható feszültség? A példában szereplő 1000V -os kapcsolóból 4000V -os lesz? Ez azért kétlem.
Biztonsági célokat szolgál. Láttam olyat ami önmagában csak 200V DC-t tud az adatlapja szerint, viszont ha a két részét (4 pólus) sorbakötöd akkor a dupláját. Meg szerintem az a kapcsoló nem soros kötésre van kitalálva hanem több sztring egyszerre történő lekapcsolására (ilyet kell látható és hozzáférhető helyre kitenni amikor jön a tűzoltó a lakástüzet oltani, hogy le tudja kapcsolni a házról a nagyfeszt).
Igen azért néztem ki magamnak én is ezt. Alap állapotban négy áramkörös 1000V DC érintkező van benne, amivel két sztringet le lehet választani mindkét +- pólusát szakítja. A soros kötést se értem igazán miért úgy van, hogy egyik szálon csak egy kontaktus szakít, másik szálon meg hármat. Nekem logikusabbnak tűnne ha mindkét szálon kettő-kettő kontaktus szakítana akkor.
Ki kötötte be így? Talán őt kellene megkérdezni az okáról. (Csak!)
Idézet: Pontosan. A Finder mérnökei is ezt a megoldást ajánlották, ha DC kört kell megszakítani érintkezőkkel. Ilyenkor ha van több morze vagy több Z érintkező, azokat sorbakötik. Így 2-3-4-szeresére megnövekszik az ív útja és biztosan ki tud aludni az ív. Azaz tényleg megszakad az áramkör. „Mi célt szolgál a DC leválasztó kapcsoló érintkezőinek soros bekötése? Arra tudok gondolni, hogy mivel növekszik az ívtávolság, növekszik a megszakítható feszültség?”
Egyrészt az ívben a legnagyobb potenciálesés az elején és a végén van, vagyis a katód és az anód közvetlen közelében. Ezért jó minél jobban feldarabolni, megsokszorozni a soros érintkezőket egy adott feszültségre, mert a ki- és belépési pontok számának növekedésével egyre nagyobb feszültség kell fenntartani ugyanazt a hosszúságú ívet, hatékonyabb mint csak az érintkezőtávolságot növelni, lsd. deion lemezes ívoltás, minden kismegszakítóban ez van.
Másfelől egyszerű praktikum, ha már rendelkezésre áll több pólus, akkor miért ne lehetne fokozni vele a biztonságot ha az egyik mégis összeégne. Mivel nincs kitüntetett pólus, én 2-2-őt kötnék sorosan. Nem csak a kapcsolásnak van követelménye, hanem a ház szigetelésének is a pólusok között és a pólus-föld (kalapsín) viszonylatban, ezért a megnégyszerezett maximális feszültségnek nem örülne túlzottan, kivéve persze ha maga a gyártó enged hasonló felhasználást.
Estét! Megjött az inverterem egy ISolar SMH II 7k személyében.
A manualban az akku csatlakozásánál a következő látható, amit vagy elírtak, vagy én nem értem. model 6.2kW 48V = vezetékméret 2x2AWG = kábel 22mm² model 3.8kW 48V = vezetékméret 1x4AWG = kábel 22mm² Tudtommal (ahogy utána néztem) a 4 AWG az 25mm², a 2AWG meg 35mm². Ezek meg beírnak 22mm²-t ráadásul mindkettőhöz. De szerintem ilyen keresztmetszetű derót nem is létezik. Ui.: Egyébként az normális, hogy akku és napelem nélkül (még nincsenek nálam) csak simán hálózatra kötve és bekapcsolva nem ad életjelet? A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Szerintem nem. Nekem ennek az 5kW-os változata van.
Az, ha csak hálózat van rajta, simán elindul. Kijelző megy, van kimenő feszültség, tökéletesen működik. Riaszt, hogy az akkumulátor lemerült. A manuálban benne van, hogy tud akksi nélkül működni? Mert ha nem, akkor kell neki akksi. |
Bejelentkezés
Hirdetés |