Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Csillag-delta kapcsolás megvalósítása mágnes- kapcsolókkal
Témaindító: gbr83, idő: Feb 27, 2009
Témakörök:
Azt azért kipróbálnám, a motor részre nem adva áramot, a motort lekötve a megfelelő hálózati kapcsok a megfelelő motorkapcsokra mennek e. ( ohm mérő lehetőleg 0 ohm vagy erősen a közeli érték.) A fázisceruza azért jó, mert párhuzamos, de be nem kötött vezetékekre is mutat, azonos fázisokat nem ismeri fel. A következő gond, amit hallottam még, a valamilyen szinten forgó motor, a hiányzó 3. fázist megtermeli magának...
A kapcsoló az új és a helyén van minden átkötés?
Új kapcsoló. Az átkötéseket nem néztem, de holnap igen.
Forgórész hiba nem lehet? Mintha már találkoztam volna ilyennel.
Kimondottan jó javaslatokat kapsz, amihez még én is adnék egyet.
Ne zárjunk ki minden hibát, mert ha nem jól működik akkor valahol van valami turpisság. De ha a kapcsoló, és a bekötés jó, akkor a másik végén is érdemes egy ellenőrzést elvégezni (talán ezt kellett volna legelőször). Minden kapcsoló nélkül, csak 3 db fázisvezetékkel kösd be a delta kapcsolást, és nézd meg hogyan megy a motor. Ezután ugyanígy, de direkt csillagba kötve is ellenőrizd a működést. Ha ez a két állapot megvan és helyesnek ítéled, akkor biztosan a hozzávezetés és/vagy kapcsoló körül van a hiba. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2023
Jó az általad javasolt dolog holnap reggel korán meg is nézem egy dugvillás kábellel.
Ez a vizsgálat a motor hibájára rámutat (ha van neki hibája). Esetleg kombinálhatod a bekötést azzal, hogy mondjuk lakatfogóval mindkét bekötésnél ellenőrzöd a fázisáramokat. Nem elsősorban az érték a lényeg, hanem az egyformaság.
Üresen a motor csillagba kötve, 0.7-0.8A vesz fel. Nézem tovább deltában.
Néhány kísérlet alatt üresen sem indul a motor.
Ehhez mellékeld a felvett áramokat is.
A "nem indul" egy dolog.
Gondolom deltában nem indul, mert azt nem írtad oda. De korábban mintha azt írtad volna, hogy átkapcsolás nélkül, szimplán deltában is használtad egy ideig, ami ellentmond a mostani "üresen sem indul" állapotnak.
Talán az is segítene ha lefotóznád a motor kapocslécét amikor csillagba kötötted be, és akkor is amikor deltában (ez két fotó). Ebből egyértelműen látnánk jól kötötted-e be.
Nemtudom, de nekem a felrakott képről az jön le, hogy ezt a motort már áttekerték, mert az alsó bekötések a kapocslécen azok lennének a tekercskivezetések és ezek felett lenne a kapcsolóról jövő vezetékek sarui amik el is vannak nevezve, hogy hová kell kötni a kapocslécen. A gyári tekercsek nem fekete-kék-barna színt használnak a kivezetéshez, hanem semilyet. Felmerül a kérdés, hogy a kezdet és vég az jól lett e kihozva. A tekercsek feszültsége az csak feltételezhetően "380" ahogy az adattáblán van, mert csillagban kicsi az áramfelvétel. Szerintem valamelyik tekercs végei vagy kettő is fordítva van ha deltába kapcsolják (de áramértéket még nem tudni, hogy akkor mennyit vesz fel ha nem indul).
Reggel amit írtam mind csak a csillagkapcsolásra vonatkozott. Csillagban mikor nem indul azt jelenti hogy lassan forog, nem pörög fel.
Amiikor fölpörög lakatfogóval nézve 12.4, 12.5, és 12.6 amper áaramfelvétel van fázisonként. Ami kipörögve visszaesik 1.4, 1.5 és 1.6 amperra. (fűrészszalag rajta van) Régen kb kiskora óta deltában üzemelt és én is használtan így. Tudom hogy kell Y-ba ill deltába kötni. Ami a legrosszabb hogy egész nap jól üzemelt. Nem szeretem a maguktól megjavuló dolgokat.
Nem tudom, hogy volt-e tekerve. Fentebb írtam a mért értékeket.
Nem hiszem asztalos műhelyben dolgozott. Ipari körülmények között.
Idézet: „Üresen a motor csillagba kötve, 0.7-0.8A vesz fel. Nézem tovább deltában.” ... majd ezzel folytatod Idézet: „Néhány kísérlet alatt üresen sem indul a motor.” .... és végén ezt írod Idézet: Hát erre mit lehet mondani? Ez az egész már át fog menni villanyszerelésbe ott is a vezeték keresztmetszete lesz forszírozva vagy egy kimelegedő kötés valahol a főmérőtől egészen a gépig terjedő útvonalon. „Ami a legrosszabb hogy egész nap jól üzemelt. Nem szeretem a maguktól megjavuló dolgokat.”
Igazad van én írtam ezeket.
Üresen akkor nem volt rajta még ékszíj sem. Csak lassan forgott. Estére összeraktam mert nap közben külön kábelról konnektorba dugva jól ment csillagban. Azt már rég észrevettem hogy a mikro idebent megtorpan valami fesz ingadozás vagy valami. Úgyhogy ezzel a főmérőtől dologgal lehet hogy nem lőttél mellé. A hozzászólás módosítva: Jan 7, 2023
Idézet: ... de itt sem írtad le azt, hogy ez alatt mit értettél (jól ment, felpörgött?). Ha motor üresen, hálózatra kapcsolva nem pörög fel kettő másodperc alatt akkor ott vezeték keresztmetszet probléma van és az csak hatványozódik majd terhelés hatására. A vezeték hossza a fogyasztóig a következő paraméter ami ugyancsak fontos a tünetmentes működéshez egy 3kW-os induktív fogyasztónál. „külön kábelról konnektorba dugva jól ment csillagban.”
Reggel átkötöttem külön kábelre. Ahogy tegnap mondtátok. Y-ba. Menni nem nagyon akart Néha felpörgött néha csak lassan forgott. Ezután levettem az ékszíjakat Mert mozgott rajta, reteszt cseréltem, esztergáltam távtartókat stb. Ekkor mértem teljesen Üres állapotban beindítva azt a 0.7A-t. Vissza szereltem a szíjakat fűrészlapot. Ezután a nap hátralévő részében Nem produkálta a hibákat. Este visszakötöttem a kapcsolójára. És azzal is jó.
A vezetékek a óradobozból újra vannak húzva 2.5mm vezetékekkel. az ősszel csináltam. Wagóval kötöttem a dobozokban. Ja és a műhelyben más gépek is vannak ami jól megy, egyengető vastagoló gyalu szintén 3Kw-os motorral, marógép asztalos. Bakköszörű, Fúrógép. A másik műhelyben eszterga, fúrógép. Ezekkel nincs baj. Idézet: Akkor azt kell megnézned, hogy a fűrészgéped honnan van leágaztatva, hol van kötés a "gerincen", mert ezeket a gépeket minimum 4mm2 kersztmetszetről kellene leágaztatni ha nem kölön-külön húztad nekik a betápot az órától. „a műhelyben más gépek is vannak ami jól megy”
A 2.5mm saccoltam, viszont ez az átmérő. Nem sajnáltam az anyagot, ne az fűtsön a falon.
A hozzászólás módosítva: Jan 8, 2023
Üdv Mindenkinek. Ezzel a mágnes kapcsolóval van bajom. Valaki már dolgozott rajta de nem mindig működött jól. Sokszor leverte a kis megszakítót. Jelenleg a távolabbi kapcsolóval indítható le állítható és a kapcsoló házon is le állítható de itt nem indítható, viszont deltába nem kapcsol át. Mi a hiba még? A segítséget előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2024
Szia! Ez a kapcsoló szerintem egy nehéz indítású kapcsoló volna nem egy klasszikus csillad-delta. A nehéz indítású kapcsoló az indítás idejére átköti a hőkioldó segédérintkezőjét, hogy az ne kapcsolja ki a fő mágneskapcsolót. Szerintem ezek a járulékos kiegészítők már elfáradtak és kontakthibásak lehetnek. Toldozni-foldozni nem sok értelme van. Az átkapcsolást a VMZ relé végezné de azt nem tudom, hogy hol van ezen a régi tokozotton, vagy az látszana a nyomógombok melletti (jobbra) részen?
Szia. Jól látod az a késleltetés kapcsoló ami kapcsolja a delta kapcsoló mágnes tekercset.
Ha az a késleltető akkor az nem akar kapcsolni delta kötésre. A VMZ időzítő helyett alkalmazhatsz bármilyet ami beköthető az ott kialakított áramkörbe. A házon lévő nyomógomb az nem ad át és azért nem indítható, másrra nem tudok gondolni. Lehet, hogy be van égve az érintkezője és el is van kissé fordulva és azért nem érintkezik. Minden esetre elég furcsa csd kapcsoló aminek nincs csillagpont elkötője és csak kettő kapcsolóval megoldható az elkötések sora. A képen látható kapcsoló tele lehet kontakthibával és fáradt rugókkal meg kimelegedett bimetálokkal.
Üdv Mindenkinek. A képen bejelölt hő kioldónak mi a pontos szerepe? Lehet, hogy amikor a kapcsoló kapcsolna deltába ennek addigra le kellene kapcsolnia a csillag kapcsoló mágnes tekercsét? Mert jelen esetbe ez a kapcsoló nem működik, és lehet ez a baj mert állandóan leveri a kis megszakítótt. Mert a tulajnak hiába mondom, hogy baj van a kapcsolóval de Ő váltig állítja ez működött. A segítséget előre is köszönöm.
Vagy csak a motort állítja le túlterhelés esetén meg akadályozva a motor leégését?
Túlterhelés esetén kikapcsolja az olajkapcsolót. Leégés ellen a motorba épített klixon vagy PTC véd
Próbáld meg úgy, hogy lekötöd a motort, működik-e a váltás, időzít az egység rendesen. Mert a bejelölt bimetall-mikrokapcsoló egységnek kellene időzíteni. Ha ez nem jó, pl. a mikrokapcsoló belül eltört, vagy állandóan nyomva van, akkor deltában indul áram alá helyezve, az túláramot idéz elő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |