Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Azt próbáltam elmagyarázni, hogy NEM vették át NAV engedély nélkül!
Pedig az általad linkelt oldalon is ezt írják:
Idézet: „ 1. Érvényes forgalmi engedéllyel rendelkező gépkocsi abban az esetben adható le, ha: Per és tehermentes, nem gázüzemű, jól olvasható azonosításhoz szükséges (alváz és motor) számokkal rendelkezik A leadáshoz szükséges okmányok: Forgalmi engedély Törzskönyv (ha van, vagy ha 1999. július 12-e után lett forgalomba helyezve, átírva stb.) Ha a fentiek közül valamelyik hiányzik, akkor hatósági ügyiratszámmal ellátott igazolást is elfogadunk. ” Idézet: „Milyen FAJ-kód alá sorolandók a gépjárművek, gépjárműalkatrészek? Ha a hulladékká vált gépjárművet koncesszori fémkereskedő veszi át vagy fémkereskedő vásárolja fel, a hulladék jellegének meghatározásánál két FAJ-kód jöhet szóba: 31. A gépjárművezető ülésén kívül legfeljebb nyolc ülőhellyel rendelkező személygépkocsi (M1 kategória), a legfeljebb 3,5 t műszakilag megengedett legnagyobb össztömeggel bíró tehergépkocsi (N1 kategória), valamint a háromkerekű gépjármű, kivéve a motoros tricikli – ideértve ezek alkatrészeit és anyagait – bontási fémhulladéka.[9] A 31. FAJ-kód alá tartozik: az M1-, N1-kategóriába tartozó gépjármű (az ezek részét képező alkatrészekkel együtt) - egyben leadva, a háromkerekű gépjármű – kivéve a motoros tricikli – (az ezek részét képező alkatrészekkel együtt) - egyben leadva. A 31. FAJ-kódú fémkereskedelmi engedélyköteles anyagok a koncesszió hatálya alá tartoznak, így csak koncesszori fémkereskedő részére adhatók le. Ezek a hulladékok érzékeny FAJ-kódos fémkereskedelmi engedélyköteles anyagok[10], ezért azok leadása, átvétele előzetes bejelentéshez, a hatóság visszaigazolásához kötött.[11]” Idézet: „Ebbe a körbe estek bele a használt autóalkatrészekkel foglalkozó bontók is. A július 1-jén elstartolt új rendszerben a forgalomból kivont gépjármű automatikusan a Mol koncessziós cégének tulajdonába kerül. Gyakorlatilag megszűnt az autóbontók mint önálló vállalkozások létalapja, mivel tevékenységüket az új rendszerben csak a MOHU nevében, a MOHU megbízottjaként végezhetik.” A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2024
Igen azt nem is szántam komolynak hanem szép lassan elbontani és "szatyorban elvinni a vastelepre. Vagy egy vashulladékosnak odaadni még ingyen is.
Nem marad a neveden csinálsz egy adásvételi szerződést amit beviszel a hivatalba. A "külföldi vevő" meg hát azt csinál vele amit akar téged már nem érint.
Nem veszik le a nevedről míg a külföldi vevő nem íratja a saját nevére.
De le veszik. Mert neked is be kell vinni az adásvételi papírt. Mivelhogy ideiglenes kivonás van rajta és el is adtad papíron így már a hatóság nem fog semmivel sem zaklatni. Aki meg elviszi a vasat annak meg semmilyen papírt nem kell átadni. Tudom mert csináltam már.
Ha van hová tenni a vasat, akkor nem megoldás bejelenteni hogy "ellopták az utcáról"? Senkit nem fog érdekelni egy gyakorlatilag értéktelen kocsi, úgy értem hivatalok nem fognak érte minden kavics alá benézni. Ha van róla papír hogy már nincs meg, akkor nem kell utána fizetni se gondolom.
Ha kibírod hangos röhögés nélkül, az ismeretlen tettes elleni feljelentés közben...
És mikor csináltad? Ha nem régen akkor tedd össze a kezed hogy levették. Mert külföldre csak úgy tudod eladni ha valós személy veszi meg. Mifelénk csak akkor veszik le a nevedről ha a külföldi ráiratja a sajátjára.
Ha a nevemen is van már nem fogok fizetni. Arról én nem tehetek ha a vevő nem íratja át.
Én törvényes megoldást akarok, nem pedig ülni egy romhalmazért a "hatóságok félrevezetése" miatt. A törvény adta lehetőség pedig(sajnos) jelenleg ez, amiről fentebb volt szó. A mögöttes megfontolást én sem értem, hisz azzal még nem kereste hülyére magát senki, hogy a bontóba leadta az ótvar öreg autóját(vagyis kénytelen volt leadnia, mert muszáj), amiből az adót és a bontási igazolás árát eleve levonták, és ha szerencsés volt, maradt pár ezrese...
Idézet: Nem is ezzel van/volt probléma, hanem a nem legálisan szerzett, szétbontott, majd a maradékot leadó "mesterekkel". Ha nem tudsz megszabadulni a szajrétól, nem éri meg "foglalkozni" vele. „azzal még nem kereste hülyére magát senki, hogy a bontóba leadta az ótvar öreg autóját”
Na, hiába igyekezett. Ott volt (mert úgyis ment), megkérdezte. Sok mindenre kértek (és kaptak) jogosultsagot, de autóbontasra nem. Így hát nem tudunk jobbat, mint aminek te jártál (és jársz éppen) utána.
Azért nagyon köszönöm a fáradozást a kedves Feleségednek, és Neked is! Természetesen mindenki másnak is köszönöm, aki hozzászólt a témához! Üdv
A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Szeretnék majd az autónkban gyertyát cserélni.
A kérdésem ezzel kapcsolatba lenne. Amikor beteszem az új gyertyát, az előtt majd be kell kennem a menetét valamivel? Csak azért kérdezném mert itt a neten azt olvastam, hogy be szokták kenni pl. magas hőmérsékletet elbíró rézpasztával, vagy hasonló kenőanyaggal. Még nagyon régen láttam a szerelőnket, hogy a Skoda 120-ban cserélt gyertyát. Ott csak kivette a régit, és berakta az újakat. Ti is be szoktátok kenni esetleg a gyertya menetét? A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Azt mondják nem kell, de én mindig bezsírozom. Ami épp a kezembe akad, azzal. Kentem már grafitossal, de van itthon régi LZS2,azzal is. Mi baj lehet belőle? Max legközelebb könnyebb lesz kihajtani és kisebb eséllyel veszi ki a menetet a hengerfejből. A kerékcsavarokat is mindig megzsírozom téli/nyári kerékcserekor.
Nem az, hogy baj lenne csak, akkor kell vennem valamit.
Persze fűkaszában már cseréltem gyertyát, de a kocsi csak más.
Nem kell bekenni, jó az úgyis. Kivéve persze, ha legközelebb is te fogod cserélni, és szereted ha nem szakad bele, amikor majd ki akarod szedni, és nem is a menettel együtt jön ki..
Amúgy némelyik autóhoz lehet venni spec elektróda ötvözetű gyertyát. Anno a Ford Fiestámhoz vettem először ilyesmit (talán valami yttrium ötvözet elektródája volt). Mi az értelme ennek? Az elektróda olyan vékony volt mint egy tű, de nekem 50.000km után amikor kivettem megnézni, még mindíg nem kellett utánaállítanom a hézagot sem, olyan volt mint újkorában, gyakorlatilag nem fogyott az elektróda (ment is vissza a helyére). Ráadásul könnyebben üt át a gyertya szikraközén, a tűszerű elektróda miatt, ezért a gyújtótrafó is jobban bírja (előfordul néha, hogy a trafó átüt belül - ez csökkenti ennek az esélyét is). Kb. 2x...3x annyiba kerül mint egy sima gyújtó gyertya (és alaposan utána kell nézni, hogy melyik típus jó az adott autóhoz). Viszont pl. amit a hyundai i30-ba vettem (ott is bevált) arra 100...110 ezer km élettartamot írtak (a sima gyertya tipustól függően kb 30 ezret bír).
I30-ba milyen gyertyát tettél?
Az enyém 2016-os.
A szerelő is beletörheti nem?
Akkor rézpaszta kell? Vagy majd megkérdezem a boltba.
A leírtak alapján iridiumos gyertya volt. Mondjuk ha mondasz egy motorkódot és pontos típust, akkor könnyebb választ adni arra mi kell a tiedbe...
Az enyém 2008 decemberi (FD) és sima nikkelest kap, de abból NGK-t. NGK katalógus: Link Idézet: „fűkaszában már cseréltem gyertyát, de a kocsi csak más. ” Nem. Nem más. Ugyanúgy (gyűrűzömítésig csak, akkor nem kened el a menetet, tehát sohsem szakad bele) kell húzni, és ugyanúgy semmi paszta. A kihívás valóban az, amit említettek is: megtalálni, milyen a belevaló. Nekem az ódiba adtak piszokdrágán "hárompolusú" gyertyát, állítolag katalógusból, típus szerint. Feszt döglődött vele. Nejem bepipult, megkérdezte és megvette a benzinkúton (ami a közvélekedes szerint piszokdraga hely ilyesmire) negyedannyiért a jó gyertyát. Becsavargattam, azonnal ment, mint a nyúl. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Nagyon más, de ha érdekel egyszer élőben szivesen kifejtem, mind autónak mind motornak mind kisgépnek totál más kívánlamai vannak, oka van hogyha egy gyertya több katóddal rendelkezik, de annak is ha iridium, réz vagy sima középpel rendelkezik és nagyon nem csereszabatosak.
De mivel ez hosszú téma ha gondolja bárki a következő nagyobb börzén szivesen összefutok vele egy kis eszmecserére.
A becsavarásról, és a pasztáról van szó (ami nem kell).
Ebben állítom, hogy nem más. A többiben pedig úgy látom, ugyanazt mondtuk (és példat is mondtam a nem belevaló gyertyaról, saját szívásilag.) A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
Paszta az ritka , spéci helyeken inkább de az esetek 99%-ban nem pasztázzuk.
Meghúzási nyomaték pedig minden gyertyára előírt, ha nagyon precíz akar valaki lenni, kikeresi, nyomatékkulcs elő és hajrá
Na még a végén elviszem a szerelőhöz kicseréltetni.
@szs: Igen, én is csak magára a gyertya cseréjének menetére gondoltam. Ott sem kenik, szerintem. Persze más, mint a kocsi motor. Ha ott beletörik könnyebb kiszedni. A hozzászólás módosítva: Júl 24, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |