Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Lapozás: OK   3568 / 3569
(#) mex válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 16:11 /
 
Idézet:
„* Szimering: forgó tengelyen van.”
Tévedés.

Szimering álló házban van, és forgó tengelyt tömít.
(#) szikorapéter válasza mex hozzászólására (») Vas, 16:19 /
 
Csak azért szólok hozzá hogy nem mindig úgy van ám az.
Kuplungnál (pl motorkerékpár) láttam olyan megoldást hogy a kihajtó tengelyben volt a szimmering (így az forgott) még az ajkakon belül lévő tengely (kuplung kinyomó) állt.
Lényeg a lényeg a szimmering 1 álló és 1 forgó alkatrész között biztosít tömítettséget.
(#) mex válasza szikorapéter hozzászólására (») Vas, 16:24 /
 
Legyen igazad!
(#) Bakman válasza mex hozzászólására (») Vas, 16:26 /
 
Próbáltam a szimering és a karmantyú közötti különbségre felhívni a figyelmet, nem jól fogalmaztam.
(#) nagym6 válasza szikorapéter hozzászólására (») Vas, 17:14 /
 
Idézet:
„a szimmering 1 álló és 1 forgó alkatrész között biztosít tömítettséget.”
Így igaz, sőt gyakran forgó és forgó alkatrész között biztosít tömítettséget.
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 19:19 /
 
Hű... Ne riogass a különleges szerszámokkal.
Most már értem, miért mondták az "öreg szakik" (dehogy voltak öregek, csak 15 évesen a 45 éves is öreg ): szimmeringért kell menni, mert a boltban azt megértik. A "karmantyú" az nékik szimering.

Az autószerelő haverom nem kívánom értesíteni. Másfél éve van ott a teherautóm, 500000ft-om, és ő sértődőtt meg, amikor felelősségrevontam, hogy a megbeszélt napon este 6-ra sem volt kész a nejem autóján az olajcsere. Hol vesz este hatkor szűrőket???
Magamra vagyok utalva. És rátok (ha ráértek segítni)
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:24
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 19:30 /
 
A tolófogaskerék sem bendix, mégis úgy vesszük meg. Mert úgy szeretik nevezni
(#) Bakman válasza szs hozzászólására (») Vas, 19:35 /
 
Tényleg nagy szívás tud lenni. Video: Bővebben: Link. 5:30 -nál. Ha a te békád ott nem szétszedhető, akkor bajok lesznek. Célszerszám nélkül kb. lehetetlen visszarakni az új karmantyút.

Ha szétszedhető, akkor is macera, ugyanis az a rész az, amihez két méter hosszú cső kell, hogy meg tudd lazítani. Igaz, így jóval könnyebb a karmanytú csere, összességében könnyebb a művelet, mint a hegesztett változatnál.

Magát az emelő mechanikát mindenképpen meg kell szabadítani a koloncoktól (két nagy kerék és emelő/húzó kar), hogy satuba tudd fogni.

Videózz a művelet előtt, mert az általam linkeltben éppen nincsenek benne a húzós részek, talán nem véletlen, még a végén kiderül, hogy nem géniusz a szerelő bácsi. Igazábol ahogy a csapágyakat pofozza, semmiképpen sem az.

pallet jack disassembly, pallet jack repair stb.

Cégnél van minden cuccunk béka feljavításhoz. Csak karmanytúcsere kb. egy órás művelet egy személynek, mindennel együtt. Általában sorsoljuk ki csinálja, mindenki utálja...
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:43
(#) szs válasza Bakman hozzászólására (») Vas, 19:45 /
 
Most csak átfutottam, de (egyelőre úgy látom) többet foglalkozik mindenféle csiszolásokkal, festéssel, kerekekkel, mint hidrraulika-javítással. De majd megnézem együltömben is.
A hozzászólás módosítva: Vas, 19:48
(#) furko válasza nagym6 hozzászólására (») Vas, 19:59 / 1
 
Láttam már szimeringet ott is ahol szinte semmi forgás nem volt.
Sebességváltó rudazatát tömítette. Többnyire hosszirányú mozgás. (kb 20° forgó)
A szimering: rugós tömítőgyűrű. Walther Simmer osztrák mérnök fejlesztette ki.
(#) szs válasza furko hozzászólására (») Vas, 20:57 /
 
Tényleg részletkérdés. (most, ebben a dologban) Mint a gázolaj, ami nem Diesel. (attól sem, hogy a legtöbb Diesel-motorhoz azt alkalmazzák)
Békáról kérdeztem.
Szívesen beszélgetek (máskor) nyelvi dolgokról, arról is, hogy ha valamiről azt mondom: nem normális, akkor véletlen sem azt mondtam: hülye. Csak nem az általános normának megfelelő.
Békát szeretnék most megjavítani.
A hozzászólás módosítva: Vas, 21:07
(#) furko válasza szs hozzászólására (») Vas, 21:19 / 1
 
Nem akadályozlak benne.
(#) Gafly válasza szs hozzászólására (») Vas, 21:21 / 1
 
Radiális tengelytömítő-gyűrű, ismét tanultam valamit.
Ha erre jársz, megkérdezhetjük a szembe szomszédot (targonca kijáró szakszervizesként ment nyugdíjba ).
De én inkább Bakmanékhoz kuncsorognék be egy tálca sörrel (ha megoldható).
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Vas, 21:41 /
 
Igen, ezek a lehetőségek csábítanak engem.
Pláne, ha elárulod, miben segíthetek (valamely) szombaton.
Félreértés ne essék: a szomszédodnak kifizetem a munkát (ha általam kifizethető ajánlat)
(#) szs válasza furko hozzászólására (») Vas, 21:43 / 1
 
Persze, hogy nem. Nem izélgetni akartalak, csak a lényegre szerettem volna visszatérni, no
(#) mnyugger hozzászólása Hé, 10:37 /
 
Körös torok ma reggel.

torok.jpg
    
(#) jani1987 válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 10:58 /
 
Az egy kroki vagy mi?
(#) Gafly válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 11:12 /
 
Csongrádi találkozóra menés 24.-én akkor törölve, amúgy sem igazán menne senki Pestről, amennyire tudom.
(#) Eriosyce válasza jani1987 hozzászólására (») Hé, 11:47 / 1
 
Szerintem homokból van építve.
(#) sany válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 16:03 /
 
Közelről sem barátságos.
(Nem saját kép. Kép forrása: Szivos Sándor homokszobrász közösségi oldala.)
A hozzászólás módosítva: Hé, 16:05
(#) Remci válasza sany hozzászólására (») Hé, 16:44 /
 
Miért nem? Pedig mosolyog
(#) mnyugger válasza Remci hozzászólására (») Hé, 17:54 /
 
Nem mindegy, hogy vigyorog, vagy vicsorog.
(#) mnyugger hozzászólása Hé, 18:02 /
 
Mondjátok! Mivel fúrjak 4mm-es átmérőjű furatot kb. 2mm vastag rozsdamentes lemezbe? (padló összefolyó) A HSS fémcsigafúró meg sem karcolja.
(#) szikorapéter válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 18:04 /
 
A minap fúrtam hss-el rozsdamentest, és vitte mint a vajat, nem a fúró anyaga nem jó?
Volt ilyen bevonatos vackom is de az nem vitte így az eszterga készletéből vettem ki egyet az sima hss de az gond nélkül.
(#) mnyugger válasza szikorapéter hozzászólására (») Hé, 18:17 /
 
Köszi. Én is arra gondoltam, hogy puha, vagy életlen a fúró. Nem bevonatos. Fekete.
Sajnos 80 km-re van tőlem a tetthely. Majd...
(#) Bakman válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 18:20 /
 
Kobalt tartalmú fúró (gyárilag egy pontosra köszörülve), lassú fordulat, sok hűtéssel (fúró-vágó spray megfelelő). Ha túlmelegszik, kb. üvegkeménységűvé válik az anyag.

Én ilyen esetekre mindig tartok magamnál előfúráshoz rövid kobaltos fúrót 2.5 és 3 mm átmérőben. Ha ekkopik, csere, nem köszörülöm. Ha az átment, mehet a nagyobb, normál HSS fúró is de hűteni azt is kell.

Nekem ez nagyon bevált: Bővebben: Link.

AM_furo.jpg
    
(#) mnyugger válasza Bakman hozzászólására (») Hé, 19:01 /
 
Köszönöm.
(#) granpa válasza mnyugger hozzászólására (») Hé, 21:23 /
 
Van 4 mm-es vídia betétes fúró fémhez is. De, 4 mm-es kőfúrót (falfúró) megköszörülöd élesre -azaz a véső él részt leköszörülöd- lazán viszi, hűtés nélkül. Acél késpengéket, vastag rozsdamentesből készített villantókat is ilyennel fúrtam.
(#) mnyugger válasza granpa hozzászólására (») Hé, 21:40 /
 
Köszi.
(#) Alkotó válasza granpa hozzászólására (») Hé, 22:50 /
 
Ez nem így működik. Ha nálad bevált, akkor ott valami egyéb körülmény is befigyelt.
A rozsdamentes anyaghoz nem kell semmilyen "betétes" fúró. Sima szerszámacél fúró kell, kis hátszög, alacsonyabb fordulat és valamilyen kenés mindig jót tesz.
Következő: »»   3568 / 3569
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem