Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Legyen igazad!
Próbáltam a szimering és a karmantyú közötti különbségre felhívni a figyelmet, nem jól fogalmaztam.
Idézet: Így igaz, sőt gyakran forgó és forgó alkatrész között biztosít tömítettséget. „a szimmering 1 álló és 1 forgó alkatrész között biztosít tömítettséget.”
Hű... Ne riogass a különleges szerszámokkal.
Most már értem, miért mondták az "öreg szakik" (dehogy voltak öregek, csak 15 évesen a 45 éves is öreg ): szimmeringért kell menni, mert a boltban azt megértik. A "karmantyú" az nékik szimering. Az autószerelő haverom nem kívánom értesíteni. Másfél éve van ott a teherautóm, 500000ft-om, és ő sértődőtt meg, amikor felelősségrevontam, hogy a megbeszélt napon este 6-ra sem volt kész a nejem autóján az olajcsere. Hol vesz este hatkor szűrőket??? Magamra vagyok utalva. És rátok (ha ráértek segítni) A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
A tolófogaskerék sem bendix, mégis úgy vesszük meg. Mert úgy szeretik nevezni
Tényleg nagy szívás tud lenni. Video: Bővebben: Link. 5:30 -nál. Ha a te békád ott nem szétszedhető, akkor bajok lesznek. Célszerszám nélkül kb. lehetetlen visszarakni az új karmantyút.
Ha szétszedhető, akkor is macera, ugyanis az a rész az, amihez két méter hosszú cső kell, hogy meg tudd lazítani. Igaz, így jóval könnyebb a karmanytú csere, összességében könnyebb a művelet, mint a hegesztett változatnál. Magát az emelő mechanikát mindenképpen meg kell szabadítani a koloncoktól (két nagy kerék és emelő/húzó kar), hogy satuba tudd fogni. Videózz a művelet előtt, mert az általam linkeltben éppen nincsenek benne a húzós részek, talán nem véletlen, még a végén kiderül, hogy nem géniusz a szerelő bácsi. Igazábol ahogy a csapágyakat pofozza, semmiképpen sem az. pallet jack disassembly, pallet jack repair stb. Cégnél van minden cuccunk béka feljavításhoz. Csak karmanytúcsere kb. egy órás művelet egy személynek, mindennel együtt. Általában sorsoljuk ki csinálja, mindenki utálja... A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Most csak átfutottam, de (egyelőre úgy látom) többet foglalkozik mindenféle csiszolásokkal, festéssel, kerekekkel, mint hidrraulika-javítással. De majd megnézem együltömben is.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Láttam már szimeringet ott is ahol szinte semmi forgás nem volt.
Sebességváltó rudazatát tömítette. Többnyire hosszirányú mozgás. (kb 20° forgó) A szimering: rugós tömítőgyűrű. Walther Simmer osztrák mérnök fejlesztette ki.
Tényleg részletkérdés. (most, ebben a dologban) Mint a gázolaj, ami nem Diesel. (attól sem, hogy a legtöbb Diesel-motorhoz azt alkalmazzák)
Békáról kérdeztem. Szívesen beszélgetek (máskor) nyelvi dolgokról, arról is, hogy ha valamiről azt mondom: nem normális, akkor véletlen sem azt mondtam: hülye. Csak nem az általános normának megfelelő. Békát szeretnék most megjavítani. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Radiális tengelytömítő-gyűrű, ismét tanultam valamit.
Ha erre jársz, megkérdezhetjük a szembe szomszédot (targonca kijáró szakszervizesként ment nyugdíjba ). De én inkább Bakmanékhoz kuncsorognék be egy tálca sörrel (ha megoldható).
Igen, ezek a lehetőségek csábítanak engem.
Pláne, ha elárulod, miben segíthetek (valamely) szombaton. Félreértés ne essék: a szomszédodnak kifizetem a munkát (ha általam kifizethető ajánlat)
Persze, hogy nem. Nem izélgetni akartalak, csak a lényegre szerettem volna visszatérni, no
Csongrádi találkozóra menés 24.-én akkor törölve, amúgy sem igazán menne senki Pestről, amennyire tudom.
Közelről sem barátságos.
(Nem saját kép. Kép forrása: Szivos Sándor homokszobrász közösségi oldala.) A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2024
Nem mindegy, hogy vigyorog, vagy vicsorog.
Mondjátok! Mivel fúrjak 4mm-es átmérőjű furatot kb. 2mm vastag rozsdamentes lemezbe? (padló összefolyó) A HSS fémcsigafúró meg sem karcolja.
A minap fúrtam hss-el rozsdamentest, és vitte mint a vajat, nem a fúró anyaga nem jó?
Volt ilyen bevonatos vackom is de az nem vitte így az eszterga készletéből vettem ki egyet az sima hss de az gond nélkül.
Köszi. Én is arra gondoltam, hogy puha, vagy életlen a fúró. Nem bevonatos. Fekete.
Sajnos 80 km-re van tőlem a tetthely. Majd...
Kobalt tartalmú fúró (gyárilag egy pontosra köszörülve), lassú fordulat, sok hűtéssel (fúró-vágó spray megfelelő). Ha túlmelegszik, kb. üvegkeménységűvé válik az anyag.
Én ilyen esetekre mindig tartok magamnál előfúráshoz rövid kobaltos fúrót 2.5 és 3 mm átmérőben. Ha ekkopik, csere, nem köszörülöm. Ha az átment, mehet a nagyobb, normál HSS fúró is de hűteni azt is kell. Nekem ez nagyon bevált: Bővebben: Link.
Van 4 mm-es vídia betétes fúró fémhez is. De, 4 mm-es kőfúrót (falfúró) megköszörülöd élesre -azaz a véső él részt leköszörülöd- lazán viszi, hűtés nélkül. Acél késpengéket, vastag rozsdamentesből készített villantókat is ilyennel fúrtam.
Ez nem így működik. Ha nálad bevált, akkor ott valami egyéb körülmény is befigyelt.
A rozsdamentes anyaghoz nem kell semmilyen "betétes" fúró. Sima szerszámacél fúró kell, kis hátszög, alacsonyabb fordulat és valamilyen kenés mindig jót tesz.
Én innen vettem az ötletet és bevált Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Aug 5, 2024
A legelső munkahelyem egy vágóhídi TMK volt.. Na ott iszonyat mennyiségű élelmiszeripari rozsdamentes anyaggal kellett foglalkozni, mert a tároló edényektől a gépburkolaton át a munkaállványok csővázáig minden javarészt 18/8 összetételű Cr-Ni anyagból készült. A többi meg alu... A megmunkálása azért nem olyan egyszerű, egy két furatot ki lehet szenvedni "fekete" csigafúróval is, de ha haladni kell a művelettel, akkor kobaltos fúró, menetfúró, vagy porkohászati úton készült vágószerszám a megfelelő választás. A bökkenő az volt, hogy az ilyen "nemesebb" anyagú szerszám nem nagyon volt elérhető annak idején errefelé. Így azután maradt a sűrű köszörülés. Az esztergályos munkák viszont nem okoztak nehézséget, csak a kis átmérőjű menetes furatok ették a menetfúrókat.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |