Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Úgy látom,hogy a fesszabályzó kérdés örökzöld probléma.... Az állandómágneses gerjesztésű generátorok szabályzói külön "kasztba" tartoznak.
Csak annyit szeretnék a dologhoz fűzni,hogy jópár ilyen-olyan gyártmányú javitásán vagyok túl és két különböző rendszerű a többsége. Az egyik kisteljesitményű 1-2 fázisú szabályzó,ezeknek a soros kapcsolóüzemben működő áteresztőeleme tirisztor,rendszerint a pozitiv ágban,elvétve a negativban. A szabályzás a tirisztor bekapcsolásából áll,illetve megfelelő nagyságú akkufesznél nem kap gyújtóimpulzust. A tekercs úgy van méretezve,hogy terhelés nélkül sem emelkedik veszélyes értékre a feszültsége. A másik csoport a nagyteljesitményű motorok háromfázisú fesszabályzója. Itt az állandó akkufeszültséget megintcsak tirisztorok biztositják,söntkapcsolásban üzemelve. Az éppen aktuális fázistekercset testelik,ha a töltőfeszültség a beállitott határ fölé emelkedik. A tulajdonképpeni egyenirányitást diódahid végzi. A keletkező viszonylag nagy hőmennyiség miatt ezek a szabályzók testes, hűtőbordaként is funkcionáló tokba kerülnek beépitésre.
Nem értek veled egyet!
Azért hoztam két példát h minden eshetőséget felsoroljak természetesen motorban 100 A az tényleg sok ,azért írtam h azt hogyan szabályozzák. Addig korrekt h generátort elvileg nem lehet túlterhelni mert legerjed, de a rövidrezárás az akkor sem ok. mivel ha a generátor kimnetén egyenirányítás után csinálsz egy zárlatot azaz letesteled, akkor neked nem csak a generátor árama fog ott folyni hanem azzal az egész hálózatot rövidrezárnád beleértve az akksit is! természetesen azt egy utána kötött diódával ki lehetne küszöbölni, de minek tenne bele még egy hibaforrást ,a feszültségesésröl és a melegedésről nem is beszélve amikor a soros szabályzás sokkal ideálisabb! Ráadás: A legerjedés az tényleg megtörténik, csak ha a fordulat leesik alapjáratra akkor már nem termel annyi áramot h legerjedjen szoval jó néhány wattal fékezi a motort, ami az alapjárat ingadozását okozná.
Elfogadom h lehet rövidrezárós szabályozó ha ennyire ragaszkodtok hozzá, de gondolom az igen speciális eszközökön lehet.
Különben én a mocimra az indexet egy avr-el csináltam meg hogy minél egyszerűbb legyen
Az összes általam ismert japán márkában 400ccm-től fölfelé ilyen söntszabályzást alkalmaznak,már vagy 30 éve. Úgyhogy nem is olyan speciális. Az biztos,hogy durva a szabályzás nem is jó hatásfokú,de ilyen teljesitményű gépeknél ez másodlagos szempont.
Gondolom közben olvastad mex hozzászólását, hogy még az egyenirányítás előtt testelnek, tehát nincs szó plusz diódáról-feszültségesésről.
Ha nem termel annyi áramot, hogy legerjedjen, akkor eleve kisebb áram folyik, tehát a teljesítmény is csak alacsonyabb lehet a névlegesnél. Az alapjárat ingadozását viszont biztosan nem okozza. Ahhoz túl gyorsan történik a szabályzás, hogy a forgó tömegekben lengést tudna okozni.
A pdf-ben egy ilyen szabályzó teljesitményrésze látható.
A vezérlést nem rajzoltam meg.
Ok legyen ,de akkor sem értem h miért olyat alkalmaznak.
A pdf-et nem akarja a gépem megnyitni asszem telepítenem kell De kíváncsi vok rá!
Sziasztok!
Még nemigazán sikerült megoldani az index tápzavar kérdését. Felvetődött bennem egy ötlet, amit megosztok veletek, valakinek biztosan lesz hozzáfűznivalója. Mivan akkor, ha vezsek egy 6V-os zselés akksit mondjuk 6V/5-7Ah. És erről hajtom az indexet (ledes max áramfelvétel 400mA) Teljesen függetlenül a motor elektromos rendszerétől. Ha tölteni kell, meg külön töltővel feltöltöm. Hülye ötlet, vagy talpon marad? Köszönöm.
Tegyél még egy próbát a graetz,puffer stabkocka sorral,de úgy hogy a graetz után tegyél egy induktivitást legalább 1 mH nagyságút vagy még nagyobbat (célszerűen felhasználhatnád a hálózati táplálású cuccok bemeneti zavarszűrőtekercsét). Ez sokat fog a gyújtásimpulzusokon.
Hoppá! Most jövök rá:A világitástekercsed neked nem testelt? Mert akkor ha graetzal egyenirányitasz a puffer után már nem szabad a negativot testelni,magyarul az index áramkörének,beleértve a ledhez menő vezetékeket is függetlennek kell lennie a motor testelésétől. (lehet,hogy ez is a baj).
Igen. Próbálkoztam aluláteresztő szűrővel, bár nem tudom hány mH volt a tekercs. Kondiból többfélét is próbáltam,. Eddig eredménytelenvolt a kísérlet. Ezért is vetettem fel az utolsó lehetőséget. Nagyjából, ha 1,2Ah akksit veszek és napi 5 perc indexet veszek alapul 400mA fogyasztás mellet, kb egy hónapig bírná. Aztán töltés.
Nem válaszoltál a testelést illetőleg,és azt is szeretném tudni,milyen rendellenes működés volt tapasztalható. Az akku tényleg csak a legvégső eset legyen. :yes:
Az akku élettartamának nem tesz jót, ha részlegesen töltött állapotban van (nálad így lenne, ha csak havonta töltenéd fel). Merítés után a lehető legrövidebb időn belül fel kell tölteni, hogy hosszú ideig hű társunk legyen
Sőt, próbáltam már egyutas egyenirányítást is, hogy a motor test az áramkör test is egyben. Így sem működött jól. Természetesen itt is alkalmaztam tekercset és kondit, mint aluláteresztő szűrő. Tehát test az test, világítás másik kábel dióda "nemcsíkos" oldala, dióda "csíkos" oldala tovább puffer+, majd 7805 bemenet 7805 kimenet + és puffer test test.
potyo!
Tehát javaslod, hogy legalább hetente töltsem az akksit? Még akkor is, ha "mondjuk" tele van?
100nF-ok megvoltak? Tény hogy az 555 zavarérzékeny,de azért motorban is alkalmaztam már sikerrel (gyújtásban). Az 5-ös lábat hidegitő kondi jó ha nagyobb a gyári ajánlásnál.
100n. igen. megvan. Egyébként, ha akkumulátorról menne a dolog, teljesen függetlenül a motor áramellátásától, akkor is fellépne zavar? szerinted.
Igen, azt javaslom. Az lenne az igazi, ha úgy 13,6-13,8V lenne rajta folyamatosan, amikor a motoron kívül van. Az akku oldalára rá szokott lenni írva, hogy mekkora a készenléti állapotban szükséges feszültség. Azt kellene rajta tartani folyamatosan, mint ahogyan a szünetmentes tápokban is folyamatosan azon a feszültsége vannak tartva.
Az akku sokat elnyel a kis belső ellenállása miatt,de egy rossz gyertyapipa "csodákat" tud művelni.
Egyébként melyik kapcsolásról van szó? Mármint ha publikus. Ráadásul a zavarok először a ledek vezetékein érkeznek az időzitőhöz,és resetelhetik azt. Kellene tenni egy diódát a kimenetre sorba a leddel+ egy olyat ami a forditott polaritás ellen véd szintén a kimenetre,katód a hármas lábon.
6V-os a rendszerem.
Össze óllóztam itt az oldalon van a segédprogramok között az 555-ös és abból tulajdonképpen kettő darab van építve. Hol az egyik kap tápot, hol a másik (jobb - bal) A ledeket ranyóval hajtom meg. Akkor is visszahat a zavar? Milyen "gyertyapipa" ????
Akkor felezni kell az értéket, 6,8-6,9V-ot kell tartani rajta.
Idézet: „Milyen "gyertyapipa" ????” Az a leggtöbbször derékszögű hengeres testű szigetelőanyagból készült alkatrész ami a gyújtótrafó nagyfeszültségű kábelerét a gyújtógyertya kivezetéséhez csatlakoztatja. Rendszerint található benne zavarszűrő ellenállás,ennek kontakthibája nagy zavart képes kelteni. Vagy valamit félreértettem? Nem benzinüzemű motorkerékpárról van szó?
Idézet: „Milyen "gyertyapipa" ????” A gyujtógyertya és a gyujtókábal találkozási pontjánál az érintkezés. Ha nem tökéletes, akkor megszórja a könyéket zavarokkal.
Tudom, jajj. csak nem tudtam, hogy mire célzol a gyertyapipával. 100n van benne.
A 10nF helyett én 100-at raknák.
Persze,hogy tudod.... Csak hülyéskedtem.
Akkor még a diódákon kivül a táplábakra is 100n+forditott pol ellen dióda.
engem ez a zavar zavar.... Szóval dióda a ladakkel sorosan. Ez megér egy próbát. Ez akkor is érvényes, ha pusztán akksiról hajtom a cuccot? Ja és hogyan tartsak rajta 6,8V-ot? Kössek rá fogyasztót? Pl 1 db LED előtét ellenállással?
mex: Küldenél egy rajzot erről a diódás védelemről, ha nem túl nagy kérés?
Nem a diódákat továbbra is a 3-as lábra illetve a 3-as és a tranyó közé kösd,úgy mint azt a jóelőbb irtam.
Ezt a 6.8-at viszont nem értem... Az ic-nek adhatsz tápot egészen 18V ig.
értem. Jah, bocsánat Azt a 6,8-at potyó írta
|
Bejelentkezés
Hirdetés |