Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » ZC-18 kazán
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Közben kiszúrtam egy problémát, lásd fotó. Elég féloldalas az a gyűrű. Aztán vagy ez okozza a gondot, vagy nem. Majd kiderül. Kezdem sejteni, hogy a szerelő mért használt teflon szalagot.
Helló sany! Kösz az aggódást. Azért még egy kicsit erőlködök. Egyébként a kazán a szuterénbe van, tőle egy méterre volt, az u.o. ZC-18, a társtulajdonosé. KB. 3 éve, szerelő, 80 000 Ft. Azóta leszerelte, emeleten a másik kazán. A régit nekem akarta ajándékozni. Én marha, azt mondtam, hogy minek nekem kettő. Úgy hogy kuka.
Nem a végére kell tenni, hanem alucsőnek túl kell lógnia a roppantógyűrűn (ahogy az eddigi képeken is látható)!
Van benne logika, kétségtelen. Csakhogy esetemben, a csövön, szabadon csúszkál a gyűrű. Az Al cső, képen látható végét, a gyűrűvel együtt, ütközésig bedugom a fogadó menetes furatba, aztán meghúzom a csavart. Hogy aztán a cső vége meg a gyűrű hogy viszonyulnak egymáshoz, azt nem tudni.
A fönti, az OFO gázos részétől távolabbi csővégénél, hasonló a helyzet. Ott legalább látni, hogy a fogadó csavaros egység belső része félgömbszerűen van kialakítva. Így fogadja a gyűrűt. De szerintem, cső túllógásra nincs lehetőség.
Hello! Hú de el van b..altázva ez az egész.. Anno több száz peremes kötést csináltam egyszerű szerszámmal és semmi gondom nem volt. (Ipari hűtőgép) De az VÖRÖSRÉZ cső volt, nem ilyen vacak ALU cső. Mindenféle tömítési felületek? Mi a bánatnak van ez így elkomplikálva, hogy közdarabok, meg félremennek? Jújj!
A FÉG V4-ben is alu van . Habár ott nincs közdarab.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2024
Ez van, ezt kell szeretni! A medve, meg a gáz, nem játék, mondták, aztán belinkelték Hirosima látképét.
Gázgyújtás ugyan nincs, de az őrzőláng legalább végre működik. Ami probléma, hogy az UFO vizes részénél, (kívül belül tisztítás, gumimembrán új, csavarok max meghúzva) a mozgó rúdnál, szivárgást tapasztalok. Ez üzemszerű?
Ugye, a helyes elrendezés, hogy a vízpumpa, a kapott lehűlt vizet nyomja a hőcserélőbe, és egy leágazással a gumimembrán alá. A hőcserélő utáni csőről pedig, szintén egy elágazással, a gumimembrán fölé vezetjük a felmelegített vizet. A nyomáskülönbség hatására pedig a gumimembrán, a fémlemez, és rajta a pöcök elmozdul, ……. nyílna a gázcsap. De indulásnál, hogy jön itt létre nyomáskülönbség. A vízpumpában a forgó rész, az óramutató járásával ellentétes irányba forog, rá van rajzolva. De a víz mozgási iránya hogy alakul ki? Föntről lefele, vagy lentről felfele?
Az "ufó"-nál a tömszelence ereszthet ha azt nem cserélted ki újra ennyi idő elteltével. Ha már sikerült rehabilitálni ezt minimum kötelező lenne cserélni. A rúd hosszára oda kell figyelni, hogy az előzőleg használt hosszúság kerüljön beépítésre, mert ha rövidebb az nem fogja tudni kinyitni a gáz főszelepét. A szivattyú az speciális ezeknél a régebbi készülékeknél, hogy balra forognak de az áramlási iránya az nyomóra van kialakítva. Az "ufó" membránja az alulról kap víznyomást a szivattyútól de a membrán felső teréből a visszatérő ágból (de mégis az az előremenő) ennek hatására nyomásvesztés alakul ki. Gondolom, hogy az impulzuscsövek tiszták amik az "ufóba" csatlakoznak. Ha nem akar kinyitni a gáz főszelepe az lehet attól is, hogy nem sikerült központosra berögzíteni az "ufót". A rudak nem esnek egy vonalba így a hidroblokk rúdja nem tudja megemelni a gázszelep rúdját, felütközhet a szelep házának.
A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2024
A pdf-ben az 51. oldalon kezdődik a ZC18.
Köszönet a precíz, részletes infókért. Nem állítom hogy minden azonnal világos lett. A fizikai valóság, meg a vázlatrajz megfeleltetése, nem mindig probléma mentes, de tisztul a kép.
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2024
Kicsit vizsgálódtam. UFO szétszedve, a hidrobloknak, csak a felső részét rögzítettem az UFOhoz, így a fém tárcsáját kézzel tudtam mozgatni. A szelep nyitott, zárt. A rudak egybeestek. Remélem ezt a víznyomás is meg tudja csinálni.
Ami problémát látok, az a képen látható egységgel kapcsolatos. Ehhez kapcsolódik a főégő. Ezen belül található egy lapos Al fém gyűrű. Ez abszolút szabadon, minden ellenállás nélkül, fel le mozgatható. Fenti állásban, a gázégő felé teljesen elzárja a gáz útját, lenti állásban pedig a gáz szabadon áramlik a főégő felé. A mellékelt rajzon, ez az elem, valószínűleg, a 15-ös számmal van jelölve. Ennek a lapos Al gyűrűnek csak a súlya az ami szerepet játszik, vagy van valami egyéb, pl. valami rugó is? Hogy a „tömbszelence” mi volna, az se világos előttem. A küldött mellékleten melyik rész lenne az?
A tömszelene az ufóban ott ül középen és benne a rúd. A képeken a gázszelep felső része látható. A főszelep az az alsó részben van amit majd megemel az "ufó" rúdja a rugó ellenében ami ugye leszorítva tartja ha a hidróblokk nem működik. Menjünk IDE vissza és nézd meg, hogy mi (a rugó) és honnan hiányzik! Addig össze se rakd! A rugó az nélkülözhetetlen belőle!
A hozzászólás módosítva: Okt 11, 2024
Akkor én is újra belinkelem neked [off](nem ártana párszor megnézned)[/off]: https://www.youtube.com/watch?v=pXCcuQPyBNM
Összerakásnál nagyon vigyázni, mert a rugó beakadhat, és akkor jön a gáz!
Bocs,de nem fejeztem ki magam pontosan. Szóval egy kis türelmet.
A leszerelt UFÓnál a gáz útját a gáz bemenettől a gázégőig úgy ellenőriztem, hogy a gázbemenetet -nem ráfújtam- hanem tüdőből megfújtam. Gyújtóláng indító gomb benyomva, megy a levegő, elengedve zárás. De összeszerelve az UFÓt, a gyújtóláng működik, vagyis ez e szelep nyitva van. Innét megy a szufla, az alá a szeleptányér alá amit egy hosszabb spirálrugó szorít le. A vizesblokkot szétszereltem, a megfelelő részét csavarral rögzítettem az UFO gázos részéhez. Kézzel felnyomva a fém tányért, az érintett két rúd jól kapcsolódik, szeleptányér felemelkedve. Fújásom eljutna a gázégőig. Csakhogy a gázégős kimenet előtt van a fotón látható mozgó, lapos Al gyűrű. Súlya zéró, akadálytalanul fel-le mozog. Ha fent van, akkor elzárja az égőhöz menő gáz útját, ha lent van, akkor engedi. Ezt úgy ellenőriztem, hogy a gázégős kimenetet fújtam meg. Az eddigiek alapján, úgy becsülöm, hogy a gáz eljut a gázégőhöz vezető kimenetig. De az ott létrejött gáznyomás, felső állásba viszi a szóban forgó AL gyűrűt. Ez pedig elzárja a gáz további útját. Szerintem ez a gyűrű a kis súlya miatt, kétállású. Ha van előtte gáz, akkor fent van és zár, ha nincs, akkor lent van és nyit. De ha pl. egy kisebb rugó lenne mögötte, akkor nagyobb elmozduláshoz nagyobb erőre, nagyobb erőhöz nagyobb gáznyomásra lenne szükség. Lehetne közelíteni a teljes elzárás, vagy a teljes nyitás felé. Ez valamiféle gázmennyiség szabályzást jelentene. De így nem látom a funkcióját. A hozzászólás módosítva: Okt 12, 2024
Remélhetőleg nem állítottad el a "teljesítményt" (mennyiség) állító csavart, mert az tart ellen a rugónak és az alu lemez korong végzi a szabályzást (millibárokról van szó). Ha nem fújod erősen akkor ott átjut a levegő.
Az "ufo" az csak a sárgaréz vízarmatúra megnevezés... A "gázos" rész nélkül.
A gázszelepnél azt a rgót meg kell néznem (1+2-3 gázarmatúrám is van tartalékba). Én úgy emlékeztem, hogy nálam csak a saját súlya zárja el a gázt, a rajzon tényleg van valami.
Az a bizonyos "teljesítményt" (mennyiség) állító csavar, nálam, a gyújtóláng indító gombon van. Be kell valljam, ezt párszor eltekertem. Szétszedve a rendszert, értem a működését, de a fene se gondolta, hogy ….. Ezt kellene úgy beállítani, hogy az egész rendszer „átfújható” legyen? Pontosabban, a gáz mennyiség, a nyomás, csak akkora legyen, hogy ne tolja teljesen fel az „Al gyűrűt”?
A küldött képen berajzoltam a befújt levegő útját. Egészen addig a bizonyos „Al gyűrűig„ minden OK. Nem láttam mögé, hogy az egy nagy peremű cső. A rajz alapján, már értem, hogy mért tudja nyitni-zárni a gáz útját. Az ott lévő csavart nem állítottam.
De ugye az csak a víz armatúrában lévő fémlemez mozgását könnyíti, nehezíti, a spirál rugó nyugalmi hosszának változtatásával. Összeszerelt, üzemszerű állapotban, gyújtóláng égett, és csak a vízarmatúra felső részét rögzítettem a gázos részhez, (lásd rajz) a benne lévő lemezt kézzel felnyomtam, de gyújtás nem volt. Gondolom a gáz, akkor is végigment a képen rajzolt úton, csak az „Al gyűrűt” felnyomta, és elakadt.
Akkor ha ismét szétszeded (már humott szemmel is) azt a csavart addig csavard (szerintem) kifelé, hogy át tudd fújni rajta a levegőt.
A szabályzó csavarjának fordítása nem biztos, hogy azt kifelé kell tekerni. A gáz az ott megy oldalt ahol rajzoltam és a szabályzó harang alakú palástjának felütközése van állítva a csavarral.
Hála a hozzászólók, meg a saját kitartásomnak működik a kazán. Távvezérlővel kikapcs/bekapcs.
Mórszerem a következő volt: gyújtóláng begyújtás, a vizes rész felső részének rögzítése, fémtányér, és a rud illesztés, fél kézzel a fém tányér felnyomogatása, pihenés, mert az a spirál rugó meglehetősen erős. Eközben a gyújtóláng indító tengelyén lévő csavart, a teljesen betekert állapotból, nagyon nagyon óvatosan kezdem kicsavarni. És egyszercsak gyújtás. Ezzel a csavarral a láng nagyságát is tudom állítani. Egyébként se a rajzon jelölt „Mennyiség”, se a „Szabályzó” csavarokhoz nem nyúltam. Nálam a gyújtóláng indító gomb tengelyén, van az a csavar, (Szo, 18:35-ös hozzászólás) amivel, a gyújtóláng megléte esetén is, zárhatom, ill. fokozatosan, nyithatom a gáz útját. Ezt, szétszerelt állapotban ellenőriztem. Azért még van még egy gond. Az UFO-nál, ahol az a kis rúd felfelé mozdul el a víznyomás hatására, egy kis víz szivárgást tapasztalok. Minimális a mérték, de lassan összejön a fenti felületen egy-egy csöpp, ami lecsorog. A gumi membrán új, a csavarnál új alátét, teflon tekerés. Talán a mozgó rúd átmérője lett kisebb, és mellette jön ki a víz, vagy ferdén áll, az UFO-t kellene igazítani, vagy ez üzemszerű? A mellékelt rajzra, melyik programmal írtad rá a szöveget? Az enyémmel csak görbét tudtam rajzolni. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2024
Szia!
Idézet: „egy kis víz szivárgást tapasztalok...” Már írta valaki, hogy ilyenkor ajánlott cserélni a tömszelencét is. Megveheted a rúddal együtt, csak azonos hosszúságú legyen, mint a jelenlegi. A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2024
Nincsenek skót rokonaim, de nem lenne elég csak azt a csavart megvenni, amibe mozog az a bizonyos rúd? Esetleg az UFO-ban lévő lemezzel, rúddal együtt. Szóval még töprengek.
De addig is mindenkinek köszönet az igazán részletes, bőséges infókért, javaslatokért.
Vidd be a boltba az eredetileg kiszedett tömszelence csavart és a rudat is. Pontosan olyat vegyél bele, ami eredetileg volt.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2024
De igen, azt írtam én is. Tömszelence.
Még annyit, hogy nem is mindegy, hogy teszed bele a lyukba a rudat. A rúd két vége, ha 10-ed milliméterrel is , de kisebb még a másik vége nagyobb.
A hozzászólás módosítva: Okt 13, 2024
Szerintem mindegy, hogy milyet vesz csak C-s sorozathoz való legyen. A rúd az nem kell majd belőle, mert a ZC-ben az rajta van a tányéron. Már én is későn vettem észre, hogy a rúd hosszára figyelmeztettem, holott nem az a fontos ebben az esetben hanem maga a tömszelence amiben az O gyűrű és a vezető ki van kopva.
Szia! Ezt nem lehet fordítva betenni, mert a rúd másik végén ott a tányér. Ha tized a hézag akkor ott spriccelne a víz nem cseppenne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |