Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
A legpontosabb magyarázatot adtad a folyamatról.
Semmivel sem fogyaszt többet a bojler, mint vízkő nélkül. Csupán zajosabb lesz a hőtermelése és amikor szükség lesz rá, kicsit lassabban fűt. Nem többet, mert ha visszaolvasol, inkább gyakrabban ki-be kapcsolgat. A bojlerbe benyomott energia nem jön ki belőle, csak lassabban hasznosul.
A vízkő ugye szigetel, a hő a víz felé nem tud távozni. A fűtőszál az alaplaphoz van csavarozva, ott a hőellenállás relatíve kicsi, és a fűtőszál hőmérséklete is magasabb mint vízkő nélkül. Szerintem a felesleges meleg a bojler alját, ezáltal a környezetet fűti. Persze a százalékokon lehet vitatkozni, de szerintem a lefelé menő veszteség nő meg.
A vízkövet is felmelegíti...nemdeugyebár? Azzal kicsit nehezebb letusolni, mint a vízzel...ezért benne marad. Az a veszteség...vagy nem?
Előbb-utóbb kijön belőle.
Lefelé is van némi hőszigetelés. Először is, lefelé nem szívesen megy a meleg. Ezenkívül van egy, általában műanyag burkolat, ami gátolja a légáramlást. Másrészt a bojler alsó részébe áramlik a hideg víz, ami jóval hidegebb, mint a vízkő.
Elég lenne az 1800 W-os fűtőbetét is. Ekkora a gyári is. Bőven elmenne a 10 A-es kismegszakítóval.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Ebben 2400W a gyári fűtőszál,nem 1800W.
Különben is csak.akkor van gond,amikor már vízköves,ha visszaolvasol. De értem,amit mondasz. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Lefotóztam a 150 literes Hajdu adattábláját. Ezen bizony 1,8kW szerepel.Ennél nagyobbat nem érdemes beletenni, otthoni környezetben. Közösségi helyeknél szoktak betenni nagyobbat, a gyorsabb felfűtési idő miatt. Olyan helyen, ahol esetleg 8-10 fő is fog zuhanyozni rövid időn belül. De ennek ára van. Gyakoribb karbantartás a nagyobb átfolyó áram miatt. Nagyobb hőveszteség, amikor kihasználatlanul van, a hőntartás miatt.
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
A 2400 W betétet, mint írtam közösségi helyeket használják, ott gyakrabban szükséges a karbantartás emiatt a fokozott igénybevétel miatt. Nyilván nagyobb a vízkőképződés is.
Nagyon sok bojlert javítottam már, tapasztalatból írom. Otthoni környezetben 150 literes bojlerig bőven elég a 1800 W fűtőbetét. De itt egy 120 literes adattáblája, ebbe nézd meg, mekkora a betét : 1200 W. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Lefotóztam Neked az adattábláját!
Ebben bizony gyárilag 2400W a betét. De logikus amit irtál,kivéve a hőveszteség,mert az szerintem nem függ a fűtőszál teljesítményétől.De javíts ki,ha tévedek. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Akkor legalább így már kiderűl, hogy nem egy sima bojler, hanem indirenkt hőcserélős tároló.
Az a hőcserélő mire van és hogyan bekötve ? Az is befolyásolhat . Ezért más benne a fűtőbetét teljesítménye. Nemcsak a bojler térfogat határozza meg. Nagyobb térfogatot kell így melegíteni. Ha az a hőcserélő vízköves, szigetelt környezetben van, nagyon nem mindegy, hogy hogyan adja át a hőt. Akkor ez lesz a megoldás nyitja. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Ez "...F" a Gyuszóé meg "...E" betűvégződésű típus. Fogjuk rá, hogy az előbbi "Fast" (gyosrfelfűtés), míg az utóbbi "Economic", azaz "gazdaságos"...
A régebbi cseh bojlerek cekászteljesítménye úgy volt belőve, hogy a 22-6 óra között bekapcsolt éjjeli áram (8 óra alatt) reggelre felfűtse a vizuket... A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
A beépített hőcserélőn(ebben egy csőkígyó) keresztül is lehet fűteni,pl.gázkazánnal,napkollektorral,stb.
Nálam a gázkazánra van rákötve,ha nincs áram,akkor gázzal is tudom fűteni. A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
A gázkazán működéséhez és a víz keringetéséhez nem szükséges az áram ?
A hozzászólás módosítva: Aug 4, 2024
Mármint vezérelt áram...
Vagy mondjuk mint most volt,amikor nem jó a bojler.Akkor lehet más módon fűteni.
20 éve a 120 literesbe raktak 1 800 W-os fűtőszálat (nekünk ilyen van). Hogy fejlődik a forróvíztároló-technika... Ma már elég az 1 200 W-os is! Viszont a felfűtési idő annak idején 5 óra volt...
40 éve még 2000W volt és 7óra fűtés, a tábla szerint
Helo. Felismeri valaki ezt a régi hajdu bojlert? Milyen néven tudok hozzá alkatrészt keresni? Fűtőbetét elpukkant de akkor már kéne tömítés is.
Szerintem én könnyű helyzetben vagyok, mert én csak elsétálok a régivel szükség esetén, és a kezembe nyomják a cseredarabokat...
Z120EK-1 érdemes költeni rá?Sziasztok!Talán soha nem karbantartott bojler, 10+ éves, így néz ki a fűtőszál, hőkorlátozó letiltott, illetve a TSE tartó törött, fűtőszálhoz rögzített résznél elporladt. Szerintem nem olyan vészes a vízkő mennyiség, igaz a fűtőszálat belepte. Merjem ezt még visszatenni? Hogyan kellene ezt tisztogatni? Aktív anód viszont teljesen eltűnt... érdemes akkor még egyáltalán foglalkozni vele, vagy lehet akkor tartály is károsodott? Z120 EK-1 típus. Meg van egy olyan alkatrész, egy fém alátét ami nem szerepel az alkatrészlistán: https://www.megatherm.hu/Shared/ProductFiles/hajdu-villanybojler-an...et.pdf Annak mi lenne a szerepe? Köszönöm!
Életemben nem volt villanybojlerem, de ránézésre:
- Bojler test szerkezeti integritását (rozsdás-e belül) csak Te és senki más nem tudja eldönteni. - Aktív anód mindenképpen pótlandó. - Tömítés igény szerint, de alapesetben szerintem minden bontás után. - Fűtőbetét hasonlóképpen. Miután le lett oldva a vízkő, talán okosabbak leszünk.
Az anód folyamatosan beleoldódik a vízbe (emiatt nem is alkalmas fogyasztásra a forróvíz). Ha lepattan egy kis zománc zománc a tartály belsejéből, akkor oda lerakódik az anód anyaga, így védi.
Belenézel a belsejébe és kiderül mi a szitu... Nálam van egy tévesen vásárolt alaplap, anóddal és anódhossabbítóval...a tiédbe is passzolhat.
Hello! Szerintem ez nem az EK-1 alaplapja.
Hello! Kimosod egy slaggal a tartály belsejét (amúgy is célszerű, hogy ne maradjon az alján vízkődarabok) majd egy zseblámpával belenézel, hogy hogyan áll a korrózió és a melegvíz kivezető csöve. De amíg nem folyik egy bojler, addig használható. Az alaplapot és azon lévő alkatrészeket megvásárolod és újra szereled. Tömítést minden megbontásnál cserélni kell (ez minden vizes munkánál alapszabály ahogy írta Gafly is)! Így jársz a legjobban, mint ha többször le kellene engedni a vizet. Nem tudom, hogy mi az a fém alkatrész, ami a listában nem szerepel.
Rég került hozzám..de már látom: Régi Z típusúhoz jó.
De ha a méretek (nyílás, furat) azonosak...akkor betehető(...vagy mégsem). A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2024
Az anód szinte biztosan, az meg úgyis kelleni fog...
Az tuti 120 litereshez jó: 32x190mm. Van még "hosszú anódtartó" is, talán az a régihez kellhetett, mert a menetek eltétőek az alaplapon meg az anódon. Meg magasítva a vízkő sem lepi be...
Én az újat nem ismerem, nálunk és a lányomnál, még a réi van. De ezek az alaplapok vacakok. A zománc alatt a festéket értik, nem a tűzzománcot. Az egyik alaplap csöpögött, és kb 3 hónap után cseréltem. A festék teljesen fel volt rajta hólyagosodva. A sógorom adott egy régi tartályt, kerti zuhanynak. Na abban normális alaplap volt, talán palládiumozva van. Annak a tömítő felületére szépen rá megy a szilikon tömítés (a sima, nem ez a füles), nem lötyög rajta, mint a gatya. Kétévenként tisztítom, mert itt van vízkő rendesen. De már azon is látok korrózió nyomokat.
Nálunk is 22 a "NK"...az átfolyós gázmelegítók is megkapják a magukét (nálam is).
Néhány Piccomat 36 polifoszfát adagolót már felszereltem ismerőseimnek. Dicsérik nagyon...kicsit drága ugyan, de az utántöltése olcsó. Meg nyugi van vele sokáig. A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2024
|
Bejelentkezés
Hirdetés |