Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Első gondolat az volt, hogy a HMV NTC de ha nem mondja az ember, hogy először mérni kellene (legalább annyit megtenni) akkor így szimultán a két NTC közül még most is arra gyanakodnék de van ugye a fűtési előremenőnek is egy ami klipszes rögzítésű. Azt is ki lehet mérni, hogy az értéke mit mutat. Az elégtelen áramlási viszonyok amit esetleg előidézhet a szivattyú vagy a háromutú szelep nyitott (részlegesen) helyzete a HMV állásban az is okozhat hőmérséklet ingadozást a HMV vételezésben. Ha a HMV használata közben a láng lemodulál az azt jelenti, hogy a szabályzásban résztvevő NTC-k a kívánt értéken vannak de ha az egyik NTC nem megfelelő értékű és amiatt modulál le a főégő (a "meleg víz" vétele közben folyamatban van de az úgy lesz meleg, hogy a hideg víz ellenáramoltatásba veszi le a hőcserélőben az oda szállított teljesítményről a beállítottnak megfelelő nagyságot) akkor az addig meleg víz átúszik a langyosba.
Jogos.
R(új) = 11.6k szobahőmérsékleten R(régi) = 9.3k ezt a kazánba beszerelve, sarukat lehúztam R(x) = 9.7k szintén kazánban beszerelve, sarukat lehúztam Az R(x) nem tudom mi, de ott van az is egy csövön gondoltam megmérem. (lásd kép) A kazánházban érezhetően hűvösebb van, mint ahol az R(új)-at mértem.
Az R(x) az a kazán előremenő NTC-je de az akkor milyen csőhőmérsékletnél adta azt az értéket?
Úgy mértem, hogy a kazánt lekapcsoltam és áramtalanítottam előtte. Szerintem kb langyi vizet mérhetett, érzésre az volt a csőben. Egyébként évekkel ezelőtt volt egy olyan probléma, hogy a kazán viszonylag sűrűn lekapcsolt és ennek az NTC-nek a hibáját jelezte. Megigazgatással szerencsére teljesen, nyom nélkül elmúlt.
Sziasztok!
Rég jártam erre. Mindkét NTC le lett az elmúlt hetekben nem változott semmi. Esetleg a HMV hőcserélő okozhatja ezt a sokáig fűti a vizet utána? Megy a vízkeringetés, de a láng be és kikapcsol. Mintha elérne egy hőfokot és lekapcsolna emiatt. Még egy gondolat: Én savaztam pár hete a HMV hőcserélőt. Savazás azért túlzás, 20%-os ecetet kapott egy kis időre. Kis trutyi jött is ki. Lehet jobban kellene savazni? A vízkőoldó nem lenne erős neki? Vagy vegyek esetleg citromsavat és azzal? A kávéfőzőt citromsavval, granulátomot vízben feloldva, szoktam tisztítani. Ide jó lehet?
Vagyis ti mivel szoktátok kimosni? És mennyi ideig hagyjátok a szert benne?
Szia!
Idézet: Előzőleg már kérdeztem az üzemszerű működésről, hogy az előzőleg nem ilyen volt hanem folyamatos? Mindketten, "pherbiehu" is ezzel a szakaszos működéssel nincs megelégedve. Valamelyikőtök levette a HMV NTC-t a tartály előremenőjéről és forró vizet csinált a készülék de nyitott volt a meleg víz csapja. A kérdés az, hogy a tartály tartalma hogyan melegszik fel üzemszerű működéssel? ITT tettem fel ezt a kérdést. A tartály érzékelője is ellenállás változás függő. Ha tudod a bekötési pontját, ott rámérhetsz, hogy közelítő értéket kapj egy potméterhez amit helyette be tudsz kötni a próba idejére, hogy akkor hogyan viselkedik a HMV készítése. Ha hasonló az értékkiosztása mint a társaié akkor egy 15-20kΩ-os értékű nem lesz nagy eltérésű ehhez a próbához. (de előtte mérni kellene a tartály NTC-t) „Megy a vízkeringetés, de a láng be és kikapcsol. Mintha elérne egy hőfokot és lekapcsolna emiatt.”
A tartály ntc-nek van egy közbülső toldó csatija, amit szét lehet húzni.
Én ezeket mértem (tartályról leszedve, hajszárító + infrahőmérő segítségével ): 20.7Cfok 13.2kOhm 24.8C 10.37kOhm 33C 7.9kOhm 41C 5kOhm 58C 4kOhm majd visszahűtve: 29C 11.7 kOhm - ?? ez fura 26C 13 kOhm - ?? ez fura 25C 13.6 kOhm - ?? ez fura 18.5C 15.3 kOhm Fura, hogy visszahűléskor 25 és 29Cfok között miért 11.7 és 13.6 kOhm közötti értékeket mértem, amelyek melegítéskor a 25Cfok alatti értékeknek feleltek meg, nem a felettinek. A hozzászólás módosítva: Dec 4, 2024
Ha komoly az eltömödés, akkor szerintem "kis időre ecet" nem fogja kitisztítani.
Videókban sokkal durvább szereket látni. Ha van rá keret, helyedben cserélném. Bővebben: Link Bővebben: Link Bővebben: Link
Az infrahőmérő alaposan meg tud tréfálni a mérendő felület anyagától, minőségétől (emissziós tényező) függően. Én fekete szigszalagot szoktam a mérendő cuccosra ragacsolni...
A kazánokhoz még mindig nem értek, de az elmúlt pár nap kommentjei alapján nem lehet, hogy nálam is a hőcserélő van elretkelődve?
Ha a válasz igen, akkor ez még mindig a házi-barkács kategória vagy ide már hívjön szerelőt az egyszeri?
Az elemmel üzemelő termosztátokban bistabil relé van. Egy impulzussal behúz, majd úgymarad. Egy másik impulzus a másik "bemeneten" kikapcsolja. Ha az elemet kiveszed, akkor amilyen üzemmódban volt, abban is marad.
Az ilyen jellegű kérdésre csak Te magad tudnál választ adni, mert csak Te tudhatod, hogy milyen gépészeti elemek lettek felhasználva anyagukat tekintve és azok mennyire oxidálódnak ha nincs a fűtési vízben ezt meggátoló szer betöltve. Amikor le kell engedni egy kevés vizet a rendszerből (pl. a tágulási tartály nyomásának beállításához) akkor látszik a feltöltő vízen, hogy mennyire szennyezett és, hogy szükséges e inhibítort betölteni. Lehet, hogy magamból kiindulva "rossz", hogy ezt nem feltételezem, mert nálam nincs olyan eleme a rendszernek ami a víz hatására oxidálódjon. A hőcserélőt azt (mindegy, hogy melyiket) ki kell venni és kiderül, hogy szabadon tud e áramolni a víz vagy erősen korlátozottan jön a kimeneten ha csapról meg van táplálva. A sósavas maratáshoz tapasztalat szükséges, hogy ne legyen belőle lyukadás. Ez a szer töménységétől és a maratás idejének hosszától függhet. A kevésbé veszélyes szerek lehetnek a foszforsav tartalmú szerek vagy készíteni kell megfelelő töménységű citromsav oldatot és azt használni de ahhoz érdemes melegen tartani a savazott hőcserélőt és ha lehet áramoltatni is érdemes a folyadékot.
Ha már egyszer levetted a helyéről a tartály érzékelőjét akkor az is kideríthető, hogy akkor hogyan viselkedik a szabályzás ha nincs a helyén a visszacsatolás.
Beretta Junior 24kW CAI nyomáscsokkenésSziasztok! Beretta Junior 24kW CAI (nyílt égésterű) - korábban 1-2 havonta, most már kb 2 hét alatt lemegy a nyomás, feltöltés után újrakezdődik a ciklus. Hőcserélő csere volt - szakember határozottan kijelentett, az meg fogja oldani - de nem érzékelünk javulást.Mit érdemes megvizsgálni? Pl. tágulási tartályt? Ha igen, mit lehet vele kezdeni - lehet javítani, vagy cserélni érdemes? Vagy a viselkedés azt mutatja, hogy a kazánon kívül szökik a víz a rendszerben? Köszönettel...
Köszönöm a válaszod. Hogy mik lettek felhasználva azt nem tudom, mert én már így vettem a házat, annyira meg nem értek hozzá, hogy magamtól megállapítsam. Tavaly nyáron voltak nálam átmosni a rendszert, ami biztos vagyok benne, hogy az elmúlt minimum 10 évben nem történt meg. Szutyok, szennyeződés a mosatók szerint is meglepően kevés volt benne.
Ezzel a HMV hőfok ingadozással úgy látom, már nem fogok boldogulni, szakember lesz belőle. Tud valaki Miskolcon ajánlani jó szakembert Bosch kazánhoz?
Szia!
Meg kellene figyelni,hogy fűtés közben mennyire megy fel a nyomás,ha eléri a 2,5-3bárt akkor valószínű a biztonsági szelep engedi el a nyomást.Azért mert a tágulási tartályban nincs meg az előnyomás vagy lyukas.A hőcserélő ha nem volt lyukas akkor szerintem felesleges volt cserélni.Érdemes még megnézni a csatlakozások tömítéseit nem szivárognak-e.
Szerintem is, ennyi víznek látható nyoma kell hogy legyen.
Nem feltétlenül a kazánban...
Köszönöm! Fűtés közben maximum egy fél bárral megy fel a nyomás, szóval mondjuk 1-ről 1,5-re, vagy ha már lecsökkent, akkor félről 1-re. A hőcserélőre azt mondta a szakember, hogy meg van repedve, bár szabad szemmel nem igazán volt látható. A tömítéseket megnézzük.
A szivattyúk karbantartásánál mire kell figyelni? Elég kitisztítani őket, és szükség szerint cserélni az indítókondikat? (Mindkettőben 2µF-os van eredetileg, de a fűtésinél már csak 1.47µF-ot, a HMV-nél 0.71µF-ot mértem, cserélve lesz mindkettő.)
A fűtési egy Grundfos UP 15-40/SD 95W típus, a lapátos részt előre kb. 2mm ki tudom húzni, ekkor nagyon könnyen forog, vissza nekitolva a hátsó résznek már érezhetően azon surlódik, de lehet hogy csak a felszíni szennyeződés miatt. Az elején egy rúgós csavar van, ezzel lehet csavarhúzóval megforgatni, ha nem indulna be illetve ez a rugó nyomja a forgó lapát részt neki a hátsó résznek, jól gondolom? A HMV szivattyúban (Wilo) ilyen rugó (ha jól emlékszem) nincs, és abban nincs is ekkora 2mm-es játéka előre-hátra a lapátkeréknek. Kell esetleg ezeket kenni valahol, vagy még jobban szétszedni? A hozzászólás módosítva: Pé, 19:27
Tisztogatni akkor kell ha szemmel látható lerakódás van és akadályozva van a forgás de ennek hangja is lenne. A kondenzátorokat ki kell cserélni, mert nagyon lecsökkent a kapacitásuk főleg a HMV szivattyúé. Ez utóbbi már szerintem csak vánszorgott, csorgatta a vizet.
A szivattyúkat, azok tengelyeit nem kell kenni semmivel és szerintem nem is érdemes ettől részletesebben szétszedi.
Szia! A kazánnak nem szokott kattogó hangja lenni amikor megy a fűtés vagy a HMV készítés?
Nincs semmi furcsa hangja a kazánnak, működik rendesen.
Ez a kérdés azért merült fel, mert ha a hőcserélőben forr a víz annak olyan a hangja és annak a gőze majd a légtelenítőn távozik de emiatt fogy is a víz a rendszerből. Nem jelentős de ahhoz épp elég, hogy a nyomás hasonló képet mutasson. A "sakrafi" mondta, hogy a tágulási tartályban nem kielégítő a nyomás. Erről már sokat volt szó, hogy azt hogyan is kell jól elvégezni Bővebben: Link. Ehhez csak annyit lehet hozzátenni, hogy a biztonsági szelepet nem jó a leeresztéshez használni, inkább a saját leeresztőt kell használni. A másik dolog pedig az "Fszt"-n keresztül a levegő pótlása közben a tartályból ki kell jönnie a benne maradt víznek a leeresztőn és ha normalizálódik a nyomás és nem jön több víz a tát-ból akkor lehet a nyomásértéket beállítani a kívánt mértékűre. Az ezután következő műveletek már nem szorulnak magyarázatra.
Köszönöm szépen, a többieknek is. Megvizsgáljuk ezeket.
..és pherbiehu!
Régebben, emlékeim szerint... felmelegítette, láng kikapcsolt, volt egy kis utókeringetés, majd az is leállt. Most amint írtam szakaszosan melegíti fel. AZ nem hiszem hogy jó, hogy a láng bekapcsol, majd pár mp. múlva láng ki, majd be..Van hogy ez megy 15 percig is. Hibakód nincs. A HMV víz hőfokállító a 6-os skálán 2,5-re van állítva. De ha fentebb veszem ugyanezt csinálja. De akkor már nagyon forró víz jön - az már feleslegesen túl forró. De ahogy írtam is amikor levettem a hmv ntc-jét a csőről, akkor nem állt le a láng, hanem gyakorlatilag hibakódig melegítette a vizet, letiltásig. Csap el volt zárva, megnyitottam és gőzölő víz jött. Fűtés és hmv ntc-t cseréltem, gyárira. A tartályon lévő csatijához könnyen hozzá lehet férni, de maga az érzékelő szerintem elég sz@r helyen van. Nem tudom mennyire tudnám azt kimérni, vagy hogyan csekkoljam. HMV Hőcserélőt mostam, nem tűnt eldugultnak. Illetve a tarályba csatlakozó csöveket. De a jövőhéten átmosom, kicsit erősebb anyaggal a HMV hőcserélőt. Hagyományos vízkőoldó jó, vagy vegyek citromsavat? Azért a 20%-os ecet is tud dolgozni, vagy az kevés? Mennyi ideig legyen benne a szer? Igazán ha a fém részek rendben vannak, akkor kárt nem tud benne tenni igaz? Ha habzana, akkor hagyjam benne addig, persze cserélve a szert, amig habzik? Vagy ha nem kezd el habzani, akkor az azt jelenti hogy nem vízköves? Ha ez lenne eldugulva, okozhatna ilyen jelenséget? A fűtés meg úgy működik mint egy álom. A kazán 24kw-os, de alapból azt hiszem 15-re van állítva a panel belső oldalán egy potival. Most a szabályzó az 5-ös skálájú beállítón 2,5-re van állítva. Tapasztalatom szerint ez olyan 62-63°C -ra melegíti fel a fűtővizet. De ritkán megy fel eddig, mert általában hamarabb eléri a ház a termosztáton beállított léghőmérsékletet. De odáig szépen, egyenletesen melegít, nem kapcsol ki, nem tilt le. Ha a potit fentebb húzom, akkor észrevehetően erősebben kezd melegíteni, magasabb lánggal. Tehát a fűtés, én úgy gondolom, rendben van. A visszacsapó szelepet összeraktam. Ha megfújtam érezni lehetett hogy kicsit átenged. De amikor anno az volt leragadva vízkövesedve, akkor az volt a hibajelenség, hogy felfűtötte a hmv-t, és az utókeringetés ment sokáig. Szerintem ez nem lehet a hiba oka. Idézet: Azt nem jegyezted meg, hogy ugyanilyen 2.5-s értéken volt a potméter előzőleg? Ha újonnan feltöltött tartályt kell felmelegíteni azt szerintem (nem tudom csak feltételezem) szakaszosan fogja csinálni, mert a hideg vizet a tartály aljából szívja a szivattyú és ez nehezebb fajsúlyú és nem úgy áramlik mint a felmelegített. A főégő működése az lehet, hogy azért szakaszos, mert az előremenő "elkészített" vízhőmérséklet nem tud olyan áramlási sebességgel helyet cserélni mint a már felmelegített teljes térfogat egy hiányzó hányada ami a meleg csap nyitásakor távozik majd rétegződve a helyére kerül.„Régebben, emlékeim szerint... felmelegítette, láng kikapcsolt, volt egy kis utókeringetés, majd az is leállt. Most amint írtam szakaszosan melegíti fel.” A HMV NTC az azt kontrollálja ami a potméteren be lett állítva a tartályé pedig majd akkor kell, hogy leállítsa a melegítési folyamatot amikor az a szintet (magasságot) elérte a felmelegített víz tömege és az állandósul. A hőcserélő tisztogatása, savazása (nem akarok reklámot) Bővebben: Link 1 Bővebben: Link2 ezek a szerek amellett, hogy kíméletesebbek, mint a sósavas és más speciális kazántisztogató szerek, elég hatékonyak ha időben vannak használva (ezalatt azt értem, hogy nem hegyeket kell vele leoldani a felületről). A citromsav is elég jó de abból tömény oldatot kell készíteni és csak melegen (cca. 60°C-on kell tartani) lehet eredményes. A meleg az a folyamat beindításához katalizátorként kell. A hőcserélőt úgy is le lehet ellenőrizni, hogy az átfolyás kielégítő e vagy van e korlátozva, hogy csapról megtáplálva slagon keresztül az áramlási iránynak megfelelően és a kimeneten hogyan jön a víz. Még annyit a fűtés és HMV készítéshez, hogy a főégő modulálása az a HMV használatakor közel maximális teljesítménnyel indul míg a fűtés az alacsonyan kis teljesítménnyel és az NTC-k visszajelzéseinek megfelelően fog a továbbiakban alakulni a moduláció minkét esetben.
Persze nem sósavra gondoltam, hanem normál háztartási vízkőoldóra. Most éppen a Coopos sajátmárkás van. Gondolom az Express is ugyanaz. De megnézem azt a WellDone vízkőoldót. Ez utóbbiból van itthon hideg zsíroldó, az amikor a dpf-et, a EGR szelepet tisztítottam is qrva jó volt. A kormot kokszot úgy oldotta, hogy csak lestem. Ja és számítógép házat, valamint hifi távkapcsolót is rendbe tett. Tudod van az a felület kezelés ami kicsit olyan bársonyos, telón is szokott ilyen lenni. Na ez egy idő után ragadni kezd. Ezt olyan szépen leszedte..
Így bízok benne, és veszek egy olyan vízkőoldót...ha elérhető közelségben lesz. Általában ebben az állásban volt használva a melegvíz előállítás. Független a dolog hogy a tartályt kell feltölteni, vagy nem ... melegvíz használatok mindig ezt csinálja. Közben rákerestem nincs itt az Ecofamilyben ez a vízkőoldó, így marad a hagyományos háztartási. Azt a tartály ntc ellenőrzést amit leírtál nem nagyon tudom megcsinálni.... max úgy hogy ha a tartály oldalától letudom venni, akkor úgy a levegőben lógva megnézem mit csinál a kazán. Mert akkor elvileg olyan infót fog tőle kapni, hogy a víz a levegő hőmérsékletén van, így nem szabadna lekorlátoznia.
ITT említettem egy lehetőséget vagy megoldást erre a mérésre és próbára.
Igen elolvastam... próbálok valami potit szerezni, aztán azzal megnézni.
de most is levettem a fűtési ntc-t nem nem kapcsolt le a láng. persze az ntc rajta volt a sarukon, csak maga az ntc nem volt a csőre pattintva. Ha széthúztam a tartály ntc kábelét, akkor F9 túlmelegedés hibakóddal leállt. Attól félek ha leveszem a tartály oldaláról nem fogom tudni visszatenni, mert ez valami öntapadós dolog ahogy nézem. Vagy valami erős ragasztószalaggal visszaragaszthatom? mert ugye az lenne az érdekes ha csak lógna a levegőben, akkor is leállna-e a láng. Így nem tudom a tartály oldala hány fokos lehetett, de 5,6kohmot mértem, ami gyakorlatilag így értelmezhetetlen adat. Csak más a csatija, és nem akarom megvágni a kábelt, mert ha forrasztgatom utána nehogy esetleg más ellenállást mutasson... Pedig a lecserélt ntc-t esetleg rákötve meg lehetne nézni hogyan viselkedik. Arra is gondoltam, hogy a 3 járatú szelep még nem volt kiszedve. Ha kiveszem a hmv hőcserélőt, lehet kiveszem azt is. A fotón jelzett csövön van a fűtési ntc ( az előtérben látszik is a fotón ) amit ha leveszek, ahogy írtam is nem kapcsol ki. A cső nagyon forró. Lehet dugulás okozza ezt az anomáliát, nem tud keringeni a víz. Lehet a 3 járatú szelep is trutyis lenne? Ott keletkezhet egy torlódás a vízben, és akkor ugye az ntc csöve felmelegszik. Ha kicsit visszahűl, akkor meg "begyújt" ismét.... Gyártom a hülye elméleteket ugye? De mint rájöhettetek nem vagyok sem kazánszerelő, sem elektronikai szakember. vagy 8 éve a kazán hiba okán találtam erre a fórumra. A hozzászólás módosítva: Szo, 16:41
|
Bejelentkezés
Hirdetés |