Fórum témák
» Több friss téma |
De ha a csatlakozó csőcsonkban nincs benyomó tű, akkor csak a légnyomás magában nem képes kinyitni? A vázolt terveken a T elágazásnak a palack felőli részére kellene ugye a visszacsapó szelep része. Nem tudom, olyan létezik e, mert az 1-es vázlat lenne észszerűbb. Persze megoldható egy sima T elágazással, és utána + egy visszacsapó szeleppel is, csak ugye jobb lenne ha ez a két egység egy alkatrészben is létezne.
Egyébként mennyi az üzemi nyomása ezeknek a nem újratölthető palackoknak tudja valaki? A hasadó tárcsa mekkora nyomáson pukkan el? A hűtő komp állítólag 10-15 Bar-t képes nyomni, mondjuk a sajátra még nem tudtam rámérni.
auto gumit feltudod fújni ha nincs benne a szelep tű a csőben?
Szia!
- a nyomás nem tudja kinyitni az idomban lévő tűszelepet sem befelé sem kifelé, gondolj az autó-motor gumi szelepére.. - annak a kék tömlőnek a másik végén valószínűleg ott van a tűszelep benyomó, ha nincs akkor mókolták már a tömlőt...(((( - a nem tölthető palack szelepe egyúttal visszacsapó szelep is , azaz csak a palackból kifelé engedi a nyomást - javaslatom, a palack tetejére forrasz (keményforrasztással) egy csatlakozót , így az eredeti szelepet nem kell szét rombolni. ez a csatlakozó jól jöhet később a kondenzvíz leürítésére is. - rakjál a kompresszor és a tartály közé egy visszacsapó szelepet és minden gondod megoldódik. - a nyomáskapcsolóhoz létezik olyan kapilláris cső aminek az egyik oldalán van tűszelep ki-be nyomó - ez az idom amit szeretnél használni csak elosztásra alkalmas mint már korábban írtam. - a képen a kompresszor R134A-s matricával van, ha ilyet akarsz használni, ez a levegős üzem során hamar megtér őseihez a benne lévő olaj miatt. Hirtelen ennyi jutott eszembe....
Fogalmam sincs. Nem próbáltam még ilyet. Elvileg igen.
A hozzászólás módosítva: Jan 29, 2025
Arra gondoltam. Ha ez egy egyszerű autószelep, akkor elvileg már a légnyomásnak is ki kellene tudni nyitni egyik irányból és áramolhat a gáz befelé. Amint a túlnyomás megszűnik, akkor meg visszazár és kifelé nem enged gázt. A szelepnyitó tű csak ezért van benne, hogy ha a nyomásmérős tömlőt ráteszik, azonnal mutassa az abroncsban lévő nyomást, mert kinyit a tű segítségével már akkor is, mikor még a külső légnyomás nem éri el az abroncs nyomását (nem jár a kompresszor). Ha nem lenne benne tű, vagy a töltőcsőben a benyomó, akkor annyi történne, hogy a gumiabroncsra csatlakoztatva nem mutatna semmilyen nyomást a mérő amíg a fújtató ki van kapcsolva. Ha megy a fújtatás, akkor az meg már eleve nagyobb nyomáson történik, így ebben az állapotban az abroncs pontos nyomásmérése lehetetlen.
Nézd! Ha nem akarod elfogadni azt, amit már páran itt mondtunk, javasoltunk. akkor nosza ! Szenvedjél meg a tűszeleppel ......nem fog összejönni.
Ez nem mókolt tömlő, hanem egy ilyen készlet. Egyik végében sincs benyomó tüske. Erről csak azért mutattam a képet, hogy ilyen tömlővel akarom összekötni az egységeket. (Egyébként ez a készlet másra lesz használva, nem erre a hűtőkompresszoros projektre.)
Ha már forrasztásnál tartunk, milyen pálcával forrasztják ezeket a bronz öntvény szerelvényeket? Azt tudom, hogy keményforrasztás, meg ezüst tartalmú, de konkrét típus érdekelne, milyet vegyek? A Móricka ábrás képemen szereplő kompresszor nem a használni kívánt példány, a ráírt R134a nem mérvadó. Egy "1000 éves" (talán lehel) hűtőből megmaradt kompresszort használok, ami természetesen nem zárja ki, hogy valóban R134a -s típus volna, de olajos egyébként. Az üzemidő szintén nem igazán releváns, mivel kétszer-háromszor lesz használva évente kb. Linkelj nekem egy SAE1/4" -os visszacsapó szelepet ami rácsavarható a palack csonkra ha nem túl nagy kérés, alis is jó.
Nem mondom, hogy nem fogadom el, csak próbáltam végigkövetni a tűszelep működését.
Ha nem jó(l), akkor teszek bele visszacsapó szelepet, ezen nem múlik...
AutószelepNos a minap folytatott diskurzus, miszerint az autó szelepet nem tudja kinyitni a légnyomás, mutatnám az alábbi videót mint bizonyíték, hogy mégis kinyitja, ahogy gondoltam, különben a kisfilmben szereplő kompresszor sem tudná feltölteni a palackot. Nem szükséges a tüskéjét nyomogatni, benyomni, mert azt a légnyomás is elvégzi, hisz pontosan úgy működik mint a visszacsapó szelep, ahogy azt előzőekben leírtam.
HM!
A Schreder szelepről beszélsz? Van olyan kompresszor, ami bármely irányból nyitja. Búvár voltam, a3lépcsüs kompresszorunk ka 150 Atmoszférára tudtuk a palackjainkat tölteni. Nyitó irányban meg egy pöcök segít nyitni a cssti közepén. Egyébként a gyors töltés érdeképen ezt a kíímás a töltés idejére ki tudja venni, vissza is teszi gáz veszteség nélkül. Igen hasonlít az autószelepéhez, de a klímáé az olaj, és fluor álló műanyaggal kell rendelkezzen
Le a kalappal előtted.
Én it születtem, meg katonáskodtam. Gyerekként kerek szemmel néztem május 1 felvonulás végén, ahogy a Farkas Antal művelődési ház medencéjében fetrengtek a nehéz búvárok. Aztán meg a laktanyában, volt egy "akvárium", több emeletes, ott lehetett nézni az üveg falon keresztül, ahogy bénáznak. Meg ugye ők keresték az összes öngyilkost/vízihullát. Innen van is egy mondás: - Megtaláltátok? - Meg. - Hol? - Oszlóban. Tényleg komolyan mondom, hogy le a kalappal. Meg a barlangászok is hasonlók. Volt kollégám csapatépítésre elvitt bennünket a "Matyi"-ba. Azóta nekem a barlangi mentő búvár a szupermen. Én meg maradok annál, hogy a lábam leérjen, és lássam a fejem felett a napot.
Csak pontosítok ! A klímás sem vákuumolás sem töltés idejére NEM veszi ki, azért van a tömlő végében vagy egyéb csatlakozóban a tűszelep kinyomó!
DE ! A tüszelep nem visszacsapó szelep ezt értse meg már mindenki. Persze a videó alapján (Made in sufnituning) minde lehetséges. Kérdés ki mit akar csinálni? Akar egy normálisan összerakott, megfelelő komponensekkel ellátott sűrített levegős ellátót csinálni vagy amit éppen sikerült összesöpörni, abból lesz valami. Létezik az a nyomás ami a normál, befelé irányba ki tudja nyitni, de visszafelé már nem, illetve igen, de akkor nem folyhat tovább diskurzus robbanás miatt De még egyszer és utoljára , a tűszelep nem visszacsapó szelep. Léteznek mindenféle kókányolások, és szomorú hogy közzé is teszik Persze mindenki arra használja amire akarja, legfeljebb kompresszort kell sűrűn cserélni.. A hozzászólás módosítva: Vas, 12:54
Köszönöm.
Nem tudtam gyári mennyire van állítva, most 5 fok alatt használom, de akkor mehet lejjebb jót tesz a fogyasztásnak.
Pontosírok a klímás ( II. kat)az valóban nem veszi kitöltéskor, viszont én "nagy" hűtős vagyok (I-kat), nem 80 dekát, 1kgot kell betölteni egy hűtőházba, van, hogy egy palacknál többet is. Szerinted mennyivel lassabb feltölteni egy rendszert ha nem húzod ki a Schredert? Ja, klímánál még valóban egyszer sem vettem ki szelepet töltéskor, csak, ha alapból annyira eresztett, ezért cserélni is kellett.
Valóban, de én a Schrederről beszéltem, mert autószelepet emlegettek. A visszacsapószelepnek más funkciója mélyhűtőben sem láttam még- A hozzászólás módosítva: Vas, 20:10
Azért azt megnézném ezt hogy kivitelezed, és nem youtube videon, mert ami ott van annak a felesem igaz.
tölteni vákkumolás után szívóoldalon szokás a vakkum beránt valamennyit belőle utána meg beszívja a kompi,. azt meg ne mond hogy semmi gáz nem jön ki a rendszerből amíg vissza rakod a szelep belsőt. Amikor "elvileg" nem engedhetsz hűtőközeget a levegőbe.
Szevasz!
Azért akad eszköz nyomás alatti szeleptű cserére, vagy annak eltávolítására gázzal/vákuummal történő manipuláció idejére, aztán mehet vissza. És ebből van R410-re is, van amin van oldalt schrader csatlakozó stb. Üdv: StMiklos
Akkor újra pontosítok!
Nos én sem vagyok kicsi klímás, F1-s a kategóriám (1196). De nem ez a lényeg, lehet (ne ) melleket döngetni , ki mennyit és hova töltött be. Csak zárójelben bevásárló központ(ok) tonna számra ...... De a nagy rendszereknél eleve nem Schräder-szelepeken keresztül töltünk -vákuumolunk, vannak ugyebár a sarokszelepek, amiknél a mérőpontokat (akár szívó- akár nyomó oldal) tudjuk nyit-zárni. Na ennyit a szakmáról! /Takács Pista bácsi , Sávolt Józsi , Varga Zoli bácsi és társaik / HA a szeleptű valóban cserére szorul, alkalomadtán, és ha nem zárható ki a körből a szeleptest, akkor lehet vakarózni...))) Pedig van a mélyhűtőben is, normálhűtésnél vagy akár klíma rendszerben is, adott üzemelési körülmények között vagy pl. csoportaggregátokban !!! Persze ilyen helyeken nem a Schräder szelepet hívják segítségül Amit Régimotoros barátunk elhitt a jutubos videónak , persze használható, ugyanis ki lehet nyittani nyomással a tűszelepet , de arra már nem tértek ki , mekkora nyomással? Szerencsétel háztartási kompresszor féli kileheli a lelkét mire a tartály felé be tud pumpálni némi levegőt Ráadásul saccolom, régi öreg egri MK kompresszorral próbál operálni, hááát Nos , sok sikert ! A hozzászólás módosítva: Hé, 16:59
Semmi.
Ha ismered a vákumolási technikát.
Ez az egész már-már kezd hasonlítani egy fb posztra ahol olyan hajmeresztő dolgokat írogatnak látszik hogy halvány gőzük sincs az adott témáról.
Tisztelet a kivételnek gondolom tudja kire gondolok.
Ja !
Anno ott dolgoztam ahol ilyet vettél
A hozzászólás módosítva: Sze, 19:38
Egy kis visszajelzés a tálcafűtéssel kapcsolatban ha már itt érdeklődtem anno a vezérléssel kapcsolatban.
Végül a megoldásom az lett, hogy illesztettem a meglévő sonoff rendszerbe, így a fűtőkábelen kívül már csak egy 4e ft-os wifis kapcsoló kellett. Ha 5 fok alatt van a külső hőmérséklet (most levettem 1-re) és a klíma fogyasztása 200W felett van akkor bekapcsolja a fűtőkábelt, ha egyik vagy mindkettő feltétel megszűnik, akkor kikapcsolja. Egyenlőre úgy tűnik bevált. |
Bejelentkezés
Hirdetés |