Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma szervizelés, javítás
 
Témaindító: Atka15, idő: Júl 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   101 / 101
(#) Régi motoros válasza elactrofan hozzászólására (») Sze, 10:24 /
 
De ha a csatlakozó csőcsonkban nincs benyomó tű, akkor csak a légnyomás magában nem képes kinyitni? A vázolt terveken a T elágazásnak a palack felőli részére kellene ugye a visszacsapó szelep része. Nem tudom, olyan létezik e, mert az 1-es vázlat lenne észszerűbb. Persze megoldható egy sima T elágazással, és utána + egy visszacsapó szeleppel is, csak ugye jobb lenne ha ez a két egység egy alkatrészben is létezne.

Egyébként mennyi az üzemi nyomása ezeknek a nem újratölthető palackoknak tudja valaki?
A hasadó tárcsa mekkora nyomáson pukkan el?
A hűtő komp állítólag 10-15 Bar-t képes nyomni, mondjuk a sajátra még nem tudtam rámérni.
(#) elactrofan válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 10:37 /
 
auto gumit feltudod fújni ha nincs benne a szelep tű a csőben?
(#) klimás56 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 10:51 /
 
Szia!
- a nyomás nem tudja kinyitni az idomban lévő tűszelepet sem befelé sem kifelé, gondolj az autó-motor gumi szelepére..
- annak a kék tömlőnek a másik végén valószínűleg ott van a tűszelep benyomó, ha nincs akkor mókolták már a tömlőt...((((
- a nem tölthető palack szelepe egyúttal visszacsapó szelep is , azaz csak a palackból kifelé engedi
a nyomást
- javaslatom, a palack tetejére forrasz (keményforrasztással) egy csatlakozót , így az eredeti szelepet nem kell szét rombolni. ez a csatlakozó jól jöhet később a kondenzvíz leürítésére is.
- rakjál a kompresszor és a tartály közé egy visszacsapó szelepet és minden gondod megoldódik.
- a nyomáskapcsolóhoz létezik olyan kapilláris cső aminek az egyik oldalán van tűszelep ki-be nyomó
- ez az idom amit szeretnél használni csak elosztásra alkalmas mint már korábban írtam.
- a képen a kompresszor R134A-s matricával van, ha ilyet akarsz használni, ez a levegős üzem során hamar megtér őseihez a benne lévő olaj miatt.
Hirtelen ennyi jutott eszembe....
(#) Régi motoros válasza elactrofan hozzászólására (») Sze, 12:01 /
 
Fogalmam sincs. Nem próbáltam még ilyet. Elvileg igen.
A hozzászólás módosítva: Sze, 12:07
(#) elactrofan válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 12:09 /
 
(#) Régi motoros válasza klimás56 hozzászólására (») Sze, 12:10 1 /
 
Arra gondoltam. Ha ez egy egyszerű autószelep, akkor elvileg már a légnyomásnak is ki kellene tudni nyitni egyik irányból és áramolhat a gáz befelé. Amint a túlnyomás megszűnik, akkor meg visszazár és kifelé nem enged gázt. A szelepnyitó tű csak ezért van benne, hogy ha a nyomásmérős tömlőt ráteszik, azonnal mutassa az abroncsban lévő nyomást, mert kinyit a tű segítségével már akkor is, mikor még a külső légnyomás nem éri el az abroncs nyomását (nem jár a kompresszor). Ha nem lenne benne tű, vagy a töltőcsőben a benyomó, akkor annyi történne, hogy a gumiabroncsra csatlakoztatva nem mutatna semmilyen nyomást a mérő amíg a fújtató ki van kapcsolva. Ha megy a fújtatás, akkor az meg már eleve nagyobb nyomáson történik, így ebben az állapotban az abroncs pontos nyomásmérése lehetetlen.
(#) klimás56 válasza Régi motoros hozzászólására (») Sze, 12:39 / 1
 
Nézd! Ha nem akarod elfogadni azt, amit már páran itt mondtunk, javasoltunk. akkor nosza ! Szenvedjél meg a tűszeleppel ......nem fog összejönni.
(#) Régi motoros válasza klimás56 hozzászólására (») Sze, 12:39 /
 
Ez nem mókolt tömlő, hanem egy ilyen készlet. Egyik végében sincs benyomó tüske. Erről csak azért mutattam a képet, hogy ilyen tömlővel akarom összekötni az egységeket. (Egyébként ez a készlet másra lesz használva, nem erre a hűtőkompresszoros projektre.)

Ha már forrasztásnál tartunk, milyen pálcával forrasztják ezeket a bronz öntvény szerelvényeket?
Azt tudom, hogy keményforrasztás, meg ezüst tartalmú, de konkrét típus érdekelne, milyet vegyek?

A Móricka ábrás képemen szereplő kompresszor nem a használni kívánt példány, a ráírt R134a nem mérvadó. Egy "1000 éves" (talán lehel) hűtőből megmaradt kompresszort használok, ami természetesen nem zárja ki, hogy valóban R134a -s típus volna, de olajos egyébként.
Az üzemidő szintén nem igazán releváns, mivel kétszer-háromszor lesz használva évente kb.

Linkelj nekem egy SAE1/4" -os visszacsapó szelepet ami rácsavarható a palack csonkra ha nem túl nagy kérés, alis is jó.
(#) Régi motoros válasza klimás56 hozzászólására (») Sze, 12:42 /
 
Nem mondom, hogy nem fogadom el, csak próbáltam végigkövetni a tűszelep működését.
Ha nem jó(l), akkor teszek bele visszacsapó szelepet, ezen nem múlik...
Következő: »»   101 / 101
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem