Fórum témák
» Több friss téma |
De ha a csatlakozó csőcsonkban nincs benyomó tű, akkor csak a légnyomás magában nem képes kinyitni? A vázolt terveken a T elágazásnak a palack felőli részére kellene ugye a visszacsapó szelep része. Nem tudom, olyan létezik e, mert az 1-es vázlat lenne észszerűbb. Persze megoldható egy sima T elágazással, és utána + egy visszacsapó szeleppel is, csak ugye jobb lenne ha ez a két egység egy alkatrészben is létezne.
Egyébként mennyi az üzemi nyomása ezeknek a nem újratölthető palackoknak tudja valaki? A hasadó tárcsa mekkora nyomáson pukkan el? A hűtő komp állítólag 10-15 Bar-t képes nyomni, mondjuk a sajátra még nem tudtam rámérni.
auto gumit feltudod fújni ha nincs benne a szelep tű a csőben?
Szia!
- a nyomás nem tudja kinyitni az idomban lévő tűszelepet sem befelé sem kifelé, gondolj az autó-motor gumi szelepére.. - annak a kék tömlőnek a másik végén valószínűleg ott van a tűszelep benyomó, ha nincs akkor mókolták már a tömlőt...(((( - a nem tölthető palack szelepe egyúttal visszacsapó szelep is , azaz csak a palackból kifelé engedi a nyomást - javaslatom, a palack tetejére forrasz (keményforrasztással) egy csatlakozót , így az eredeti szelepet nem kell szét rombolni. ez a csatlakozó jól jöhet később a kondenzvíz leürítésére is. - rakjál a kompresszor és a tartály közé egy visszacsapó szelepet és minden gondod megoldódik. - a nyomáskapcsolóhoz létezik olyan kapilláris cső aminek az egyik oldalán van tűszelep ki-be nyomó - ez az idom amit szeretnél használni csak elosztásra alkalmas mint már korábban írtam. - a képen a kompresszor R134A-s matricával van, ha ilyet akarsz használni, ez a levegős üzem során hamar megtér őseihez a benne lévő olaj miatt. Hirtelen ennyi jutott eszembe....
Fogalmam sincs. Nem próbáltam még ilyet. Elvileg igen.
A hozzászólás módosítva: Sze, 12:07
Arra gondoltam. Ha ez egy egyszerű autószelep, akkor elvileg már a légnyomásnak is ki kellene tudni nyitni egyik irányból és áramolhat a gáz befelé. Amint a túlnyomás megszűnik, akkor meg visszazár és kifelé nem enged gázt. A szelepnyitó tű csak ezért van benne, hogy ha a nyomásmérős tömlőt ráteszik, azonnal mutassa az abroncsban lévő nyomást, mert kinyit a tű segítségével már akkor is, mikor még a külső légnyomás nem éri el az abroncs nyomását (nem jár a kompresszor). Ha nem lenne benne tű, vagy a töltőcsőben a benyomó, akkor annyi történne, hogy a gumiabroncsra csatlakoztatva nem mutatna semmilyen nyomást a mérő amíg a fújtató ki van kapcsolva. Ha megy a fújtatás, akkor az meg már eleve nagyobb nyomáson történik, így ebben az állapotban az abroncs pontos nyomásmérése lehetetlen.
Nézd! Ha nem akarod elfogadni azt, amit már páran itt mondtunk, javasoltunk. akkor nosza ! Szenvedjél meg a tűszeleppel ......nem fog összejönni.
Ez nem mókolt tömlő, hanem egy ilyen készlet. Egyik végében sincs benyomó tüske. Erről csak azért mutattam a képet, hogy ilyen tömlővel akarom összekötni az egységeket. (Egyébként ez a készlet másra lesz használva, nem erre a hűtőkompresszoros projektre.)
Ha már forrasztásnál tartunk, milyen pálcával forrasztják ezeket a bronz öntvény szerelvényeket? Azt tudom, hogy keményforrasztás, meg ezüst tartalmú, de konkrét típus érdekelne, milyet vegyek? A Móricka ábrás képemen szereplő kompresszor nem a használni kívánt példány, a ráírt R134a nem mérvadó. Egy "1000 éves" (talán lehel) hűtőből megmaradt kompresszort használok, ami természetesen nem zárja ki, hogy valóban R134a -s típus volna, de olajos egyébként. Az üzemidő szintén nem igazán releváns, mivel kétszer-háromszor lesz használva évente kb. Linkelj nekem egy SAE1/4" -os visszacsapó szelepet ami rácsavarható a palack csonkra ha nem túl nagy kérés, alis is jó.
Nem mondom, hogy nem fogadom el, csak próbáltam végigkövetni a tűszelep működését.
Ha nem jó(l), akkor teszek bele visszacsapó szelepet, ezen nem múlik... |
Bejelentkezés
Hirdetés |