Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor mi a hiba?
 
Témaindító: Szpidi, idő: Jan 15, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   42 / 42
(#) erbe válasza Pixi hozzászólására (») Ápr 1, 2024 /
 
Nem feltétlen kuka. Meg lehet tekercselni. A tekercselés árán a bolhán akár 2 db-ot is vehetsz, ha szerencséd van. Ha nincs, akkor csak másfelet. De mit kezdesz fél szivattyúval?
(#) Hutty válasza Pixi hozzászólására (») Ápr 1, 2024 /
 
Annyit megtehetsz, hogy végig követed a bekötést a tekercsig, hátha csak egy kötéspont a hibás. Nem tudjuk milyen szuper szerkezet, de nem biztos érné meg a tekercselés.
(#) Pixi válasza Hutty hozzászólására (») Ápr 1, 2024 /
 
Nem lesz tekerés az biztos! Parkside, és küldtek újat gariban, csak kíváncsi voltam mi lehet a hiba amiért megállt. A visszakeresés annyira nem könnyű, mert le kellene bontani a zsinórt amivel össze van kötözve a tekercs. Alatta megy a 3 fő szál is.
Köszi a segítséget!
(#) david87 hozzászólása Jún 26, 2024 /
 
Sziasztok!
Volna egy kérdésem hogy tudom ki mérni a forgorészt hogy jó e?
Van egy mtd márkájú fűnyiróm amibe nem vagyok biztos hogy a motor jó. Álló rész 2.1 ohm mind a 2 forgó részen vannak pontok ahol szakadást mérek meg vannak olyan pontok ahol 28 ohm mérek.
Sajnos csak multival tudom teszelni.
(#) uniman válasza david87 hozzászólására (») Jún 26, 2024 /
 
A márka mellett a típusszámát is megadhattad volna!
Szénkefés, alu tekercses motor? Irány a ...@-hulladék!
(#) david87 válasza uniman hozzászólására (») Jún 26, 2024 /
 
Igen az állórész az alu tekercses. A forgórész az réz szerintem.
MTD SMART 38 E Elektromos Fűnyíró, 1400W, ez a tipusa.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2024
(#) Gafly válasza david87 hozzászólására (») Jún 27, 2024 /
 
Alaposan nézd meg a kommutátort, különös tekintettel kiszakadt vezetékek után kutatva.
(#) mószeraranka hozzászólása Jan 13, 2025 /
 

hasítógép motor búg

Üdv mindenkinek.Volna egy Güde ghs 500 hasítógépünk.Egyik évben még használtuk.Máskor be akartuk indítani,de csak búg,majd hamarost le veri az automatát.Le szedtem a ventilátor deknit a motorról,kézzel könnyen lehet pörgetni,de áram alá helyezve csak búg....A kés lenn van teljesen.
Hol volna érdemes el kezdeni keresgélni,elektromos,motor,vagy mehanikus probléma lehet?
Köszönöm előre is.
(#) proli007 válasza mószeraranka hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Hello! Ha kézzel könnyen forgatható, akkor elsődlegesen nem a mechanikában kell keresni a hibát.
Mivel 230V-os a motor, így van segédfázishoz kondenzátora, leginkább az lehet kapacitásvesztes, így nem képes elindulni.
Lehetséges hiba lenne még a forgórész kalicka szakadása, de az igen ritka meghibásodás.
De akár a motor le is lehet égve, de annak szaga van és előzménye. És lehet még hiba, ha a segédfázis kivezetés szakadása (forrasztás hibája). De az mérhető ellenállásméréssel.
(#) dobo válasza mószeraranka hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Szia. Ezek a gépek alu tekercsesek . Ezeknél ha valahol sérült a szigetelése a huzalnak kap egy kis nedvességet és elporlad akár álló helyben is. Van egy fő fázis tekercsed és egy segédfázisod ha egyfázisú a gép.
Ki kellene mérni a tekercseket szakadásvizsgálóval vagy ellenállás méréssel.
Utánna lehetne tovább nyomozni a hiba felderítésében.
(#) VIM válasza mószeraranka hozzászólására (») Jan 13, 2025 /
 
Szia! A használatit végig lapozva azt írja, hogy ha a motor nem indul akkor a "hibás kondenzátor kapcsoló"-t említi, hogy azt kell megnézni. Nekem ebből az következik, hogy állandó üzemi kondenzátoros a motor és (szerintem) röpsúlyos kapcsolóval van leválasztva a starter de az állandóval nem indul el. A motor kapocsfedeléről mutass képet, mert ott látni kellene a kondenzátorokat (ha kettő van) és azok vezetékeinek bekötését. Ha a motorba vagy annak hátsó pajzsába futnak a vezetékek akkor szinte biztos, hogy röpsúlyos indítású a starter kondi.
(#) mószeraranka válasza VIM hozzászólására (») Jan 14, 2025 /
 
Nagyon-nagyon köszönöm mindhármuknak a kimerítő válaszukat.Nagyon sokat segítenek.A héten rá nézek még s meg írom mire jutottam,most sajna nincs rá időm.Reménykedtem hogy hasonló lehet a hibája,mert ez még a jobbik eset,remélem kondi lesz.
(#) mószeraranka válasza dobo hozzászólására (») Jan 14, 2025 /
 
Nagyon nagyon köszönöm,sokat segített!A FŐ ill. a segédfázison kb hány ohmot kell mérjek,ami normális érték volna?A héten igyekszem meg mérni...
(#) VIM hozzászólása Sze, 8:48 /
 

Szénkefe és tartója

Ennek a hozzászólásbak és meghibásodásnak kapcsán gondoltam azt, hogy említést teszek az általam is feltárt hasonló gép gyári megoldásának szénkefe és tok (szerintem) tervezési hibájáról. A kézi körfűrész ami a "Lidi" márkás terméke egy 1400 wattos lágy indítású lézer célzós gép (a lényeg, hogy nagy teljesítményű). A szénkefe és annak vezetője első ránézésre nem is tűnt számomra rossznak a csatlakoztatás szempontjából csak amikor jobban szemügyre vettem. A főáramköri csatlakozás az nem a szénkefére ment hanem a házban lévő sárgaréz lemezből készült vezetőre. A szénkefe az normál kivitelűen lett legyártva a döngöléses rögzítésű rézsodrattal a végén ponthegesztett rézlappal és közte a nyomórugó. Miért nem a szénkefe kivezetésének rézlapjára alakították ki a főáramköri becsatlakozást a csúszósaruval? Hát ebből lett a kimelegedés. A szénkefe vezető fenék részén ha nem teljes felülettel tud érintkezni a ponthegesztett lapka akkor az áram keres magának más használható utat pl. a rugót és a szénkefe oldalát. Most próbálok én is javítani ezen a kivezetésen hátha sikerül feltámasztani ezt a kapott gépet.
A hozzászólás módosítva: Sze, 8:49
(#) jdani hozzászólása Csü, 10:28 /
 

Szénkefe

Sziasztok. Van egy csiszológép, ami viszonylag keveset használt, márkás-minőségi is. Ami a gond vele, hogy terhelés alatt pukkadozó hangot ad, és a szénkefe körül dobálja a szikrát. Üresjáratban ezt nem figyeltem meg. Ha menetzárlatos lenne, üresjáratban is csinálná ezeket nem? Nézve a szénkefét bőven van még rajta, az egyik oldalt jól is néz ki, ahogyan kell de a másik oldalt a komutátorra simuló rész fele ki van égve. Okozhat ez problémát?
Megszűnhet a probléma ha becsiszolom a szénkefét a komutátor ívéhez, segíthet valamit?
Vagy mi lehet a gond?
(#) granpa válasza jdani hozzászólására (») Csü, 12:15 /
 
Szénkefe hiba. Csiszolással talán ép részhez érsz, de kicsi az esélye.
(#) VIM válasza jdani hozzászólására (») Csü, 12:32 /
 
Szia! Ha ez a szénkefe az eddigi használat során nem kopott be ívesre (úgy látszik a képeken) az szerintem a rugó gyengeségének tudható be és ha a rugó gyengén nyomja a kommutátorhoz a kefét akkor az áramfelvétel is bizonytalan lesz ami kommutációs problémához vezet. Az esetleges folyamatos ív ami ennek eredményeként fellép (elpattog a kefe a szeletektől) az pedig tovább rontja a kefe állapotát megnövelve annak ellenállását esetleg kitörését a széleken. Ha már be van égve a kefe felülete azt jobb ha lecsiszolod a kommutátor ívének megfelelően. Mikor már így megkezdi ezt a jellegzetes szikrázást egy mostani gyártású gép az már nagy valószínűséggel forgórész menetzárlat vagy a tekercskivezetésének rögzítése a szelet zászlójában fel van lazulva mert azokat hidegen sajtolják.
(#) jdani válasza VIM hozzászólására (») Csü, 12:38 /
 
Tudom mikor vettem ki a keféket, a spirálos rugó azért nyomta a kefét, nem volt laza. Okozhat-e gondot, hogy a motoron vastagon le van rakódva a kartonpor. (az egész csiszoló beljese tele van fehér porral)
(#) VIM válasza jdani hozzászólására (») Csü, 14:26 /
 
"Hogy mi okozhatta a meghibásodását és erre rájátszhatott a hozzá nem értés és a mértéktelen laminált padló vágásából eredő por is." Ezeket én írtam a fentebb említett szénkefék kapcsán a "Felajánlás" csoportban, mert nem is foglalkozom vele tovább. A por az nagy ellensége mindegyik kommutátoros gépnek de nem mindegy, hogy a por az milyen összetételű és szemcsenagyságú. Ha a szóban forgó gépekhez nem használták a porszívót a házon az erre a célra kialakított nyílásba akkor a por jelentős része keresztül áramlik a forgórészen amit a saját hűtőventilátora a motor hűtésére szív be. A forgórész és a kefe közé bekerülő port pedig berakodik a szeletek közé (amit nem tud lefújni egészen a légáramlás) ami a végén elemeli vagy nagy mértékben rontja a kefe kapcsolatát a kommutátorral. A kefe fekete hordaléka az ív és a por csiszoló hatása miatt kerül (ráég) a szeletekre ami lerontja a kommutációhoz szükséges kontaktust.
(#) Massawa válasza VIM hozzászólására (») Csü, 15:46 /
 
Sok olcso szerkezetböl kihagyták a légszüröt a motor felé vagy a háziasszony azt sem vette észre amikor azt kidobta a felszivott porral együtt. Sajnos nekünk is volt egy ilyen rossz konstrukcios porszivónk. Az ember mindig kint a kuka fölött nyitotta ki higy ne bennt szemeteljünk es az a ütödött szürö mindig kiesett. Az elsöt el is vesztettük, akkor csináltam egy ujat, amin már átszuram egy drotot, hogy ne essen ki, ha valaki kinyitja a portartot. Enélkül a szürö nélkül a motoron keresztül megy a por aminek a gyors halál a következménye.
Következő: »»   42 / 42
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem