Fórum témák
» Több friss téma |
Nem feltétlen kuka. Meg lehet tekercselni. A tekercselés árán a bolhán akár 2 db-ot is vehetsz, ha szerencséd van. Ha nincs, akkor csak másfelet. De mit kezdesz fél szivattyúval?
![]()
Annyit megtehetsz, hogy végig követed a bekötést a tekercsig, hátha csak egy kötéspont a hibás. Nem tudjuk milyen szuper szerkezet, de nem biztos érné meg a tekercselés.
Nem lesz tekerés az biztos! Parkside, és küldtek újat gariban, csak kíváncsi voltam mi lehet a hiba amiért megállt. A visszakeresés annyira nem könnyű, mert le kellene bontani a zsinórt amivel össze van kötözve a tekercs. Alatta megy a 3 fő szál is.
Köszi a segítséget!
Sziasztok!
Volna egy kérdésem hogy tudom ki mérni a forgorészt hogy jó e? Van egy mtd márkájú fűnyiróm amibe nem vagyok biztos hogy a motor jó. Álló rész 2.1 ohm mind a 2 forgó részen vannak pontok ahol szakadást mérek meg vannak olyan pontok ahol 28 ohm mérek. Sajnos csak multival tudom teszelni.
A márka mellett a típusszámát is megadhattad volna!
Szénkefés, alu tekercses motor? Irány a ...@-hulladék!
Igen az állórész az alu tekercses. A forgórész az réz szerintem.
MTD SMART 38 E Elektromos Fűnyíró, 1400W, ez a tipusa. A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2024
Alaposan nézd meg a kommutátort, különös tekintettel kiszakadt vezetékek után kutatva.
hasítógép motor búgÜdv mindenkinek.Volna egy Güde ghs 500 hasítógépünk.Egyik évben még használtuk.Máskor be akartuk indítani,de csak búg,majd hamarost le veri az automatát.Le szedtem a ventilátor deknit a motorról,kézzel könnyen lehet pörgetni,de áram alá helyezve csak búg....A kés lenn van teljesen.Hol volna érdemes el kezdeni keresgélni,elektromos,motor,vagy mehanikus probléma lehet? Köszönöm előre is.
Hello! Ha kézzel könnyen forgatható, akkor elsődlegesen nem a mechanikában kell keresni a hibát.
Mivel 230V-os a motor, így van segédfázishoz kondenzátora, leginkább az lehet kapacitásvesztes, így nem képes elindulni. Lehetséges hiba lenne még a forgórész kalicka szakadása, de az igen ritka meghibásodás. De akár a motor le is lehet égve, de annak szaga van és előzménye. És lehet még hiba, ha a segédfázis kivezetés szakadása (forrasztás hibája). De az mérhető ellenállásméréssel.
Szia. Ezek a gépek alu tekercsesek . Ezeknél ha valahol sérült a szigetelése a huzalnak kap egy kis nedvességet és elporlad akár álló helyben is. Van egy fő fázis tekercsed és egy segédfázisod ha egyfázisú a gép.
Ki kellene mérni a tekercseket szakadásvizsgálóval vagy ellenállás méréssel. Utánna lehetne tovább nyomozni a hiba felderítésében.
Szia! A használatit végig lapozva azt írja, hogy ha a motor nem indul akkor a "hibás kondenzátor kapcsoló"-t említi, hogy azt kell megnézni. Nekem ebből az következik, hogy állandó üzemi kondenzátoros a motor és (szerintem) röpsúlyos kapcsolóval van leválasztva a starter de az állandóval nem indul el. A motor kapocsfedeléről mutass képet, mert ott látni kellene a kondenzátorokat (ha kettő van) és azok vezetékeinek bekötését. Ha a motorba vagy annak hátsó pajzsába futnak a vezetékek akkor szinte biztos, hogy röpsúlyos indítású a starter kondi.
![]()
Nagyon-nagyon köszönöm mindhármuknak a kimerítő válaszukat.Nagyon sokat segítenek.A héten rá nézek még s meg írom mire jutottam,most sajna nincs rá időm.Reménykedtem hogy hasonló lehet a hibája,mert ez még a jobbik eset,remélem kondi lesz.
Nagyon nagyon köszönöm,sokat segített!A FŐ ill. a segédfázison kb hány ohmot kell mérjek,ami normális érték volna?A héten igyekszem meg mérni...
Szénkefe és tartójaEnnek a hozzászólásbak és meghibásodásnak kapcsán gondoltam azt, hogy említést teszek az általam is feltárt hasonló gép gyári megoldásának szénkefe és tok (szerintem) tervezési hibájáról. A kézi körfűrész ami a "Lidi" márkás terméke egy 1400 wattos lágy indítású lézer célzós gép (a lényeg, hogy nagy teljesítményű). A szénkefe és annak vezetője első ránézésre nem is tűnt számomra rossznak a csatlakoztatás szempontjából csak amikor jobban szemügyre vettem. A főáramköri csatlakozás az nem a szénkefére ment hanem a házban lévő sárgaréz lemezből készült vezetőre. A szénkefe az normál kivitelűen lett legyártva a döngöléses rögzítésű rézsodrattal a végén ponthegesztett rézlappal és közte a nyomórugó. Miért nem a szénkefe kivezetésének rézlapjára alakították ki a főáramköri becsatlakozást a csúszósaruval? Hát ebből lett a kimelegedés. A szénkefe vezető fenék részén ha nem teljes felülettel tud érintkezni a ponthegesztett lapka akkor az áram keres magának más használható utat pl. a rugót és a szénkefe oldalát. Most próbálok én is javítani ezen a kivezetésen hátha sikerül feltámasztani ezt a kapott gépet.![]() A hozzászólás módosítva: Sze, 8:49
SzénkefeSziasztok. Van egy csiszológép, ami viszonylag keveset használt, márkás-minőségi is. Ami a gond vele, hogy terhelés alatt pukkadozó hangot ad, és a szénkefe körül dobálja a szikrát. Üresjáratban ezt nem figyeltem meg. Ha menetzárlatos lenne, üresjáratban is csinálná ezeket nem? Nézve a szénkefét bőven van még rajta, az egyik oldalt jól is néz ki, ahogyan kell de a másik oldalt a komutátorra simuló rész fele ki van égve. Okozhat ez problémát?Megszűnhet a probléma ha becsiszolom a szénkefét a komutátor ívéhez, segíthet valamit? Vagy mi lehet a gond?
Szénkefe hiba. Csiszolással talán ép részhez érsz, de kicsi az esélye.
Szia! Ha ez a szénkefe az eddigi használat során nem kopott be ívesre (úgy látszik a képeken) az szerintem a rugó gyengeségének tudható be és ha a rugó gyengén nyomja a kommutátorhoz a kefét akkor az áramfelvétel is bizonytalan lesz ami kommutációs problémához vezet. Az esetleges folyamatos ív ami ennek eredményeként fellép (elpattog a kefe a szeletektől) az pedig tovább rontja a kefe állapotát megnövelve annak ellenállását esetleg kitörését a széleken. Ha már be van égve a kefe felülete azt jobb ha lecsiszolod a kommutátor ívének megfelelően. Mikor már így megkezdi ezt a jellegzetes szikrázást egy mostani gyártású gép az már nagy valószínűséggel forgórész menetzárlat vagy a tekercskivezetésének rögzítése a szelet zászlójában fel van lazulva mert azokat hidegen sajtolják.
![]()
Tudom mikor vettem ki a keféket, a spirálos rugó azért nyomta a kefét, nem volt laza. Okozhat-e gondot, hogy a motoron vastagon le van rakódva a kartonpor. (az egész csiszoló beljese tele van fehér porral)
"Hogy mi okozhatta a meghibásodását és erre rájátszhatott a hozzá nem értés és a mértéktelen laminált padló vágásából eredő por is." Ezeket én írtam a fentebb említett szénkefék kapcsán a "Felajánlás" csoportban, mert nem is foglalkozom vele tovább. A por az nagy ellensége mindegyik kommutátoros gépnek de nem mindegy, hogy a por az milyen összetételű és szemcsenagyságú. Ha a szóban forgó gépekhez nem használták a porszívót a házon az erre a célra kialakított nyílásba akkor a por jelentős része keresztül áramlik a forgórészen amit a saját hűtőventilátora a motor hűtésére szív be. A forgórész és a kefe közé bekerülő port pedig berakodik a szeletek közé (amit nem tud lefújni egészen a légáramlás) ami a végén elemeli vagy nagy mértékben rontja a kefe kapcsolatát a kommutátorral. A kefe fekete hordaléka az ív és a por csiszoló hatása miatt kerül (ráég) a szeletekre ami lerontja a kommutációhoz szükséges kontaktust.
![]()
Sok olcso szerkezetböl kihagyták a légszüröt a motor felé vagy a háziasszony azt sem vette észre amikor azt kidobta a felszivott porral együtt. Sajnos nekünk is volt egy ilyen rossz konstrukcios porszivónk. Az ember mindig kint a kuka fölött nyitotta ki higy ne bennt szemeteljünk es az a ütödött szürö mindig kiesett. Az elsöt el is vesztettük, akkor csináltam egy ujat, amin már átszuram egy drotot, hogy ne essen ki, ha valaki kinyitja a portartot. Enélkül a szürö nélkül a motoron keresztül megy a por aminek a gyors halál a következménye.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |