Fórum témák
» Több friss téma |
Majnem mind jo , csak a :
2.csatira is +12v kell 4-5. csatira, mp3 lejátszó bal, és jobb is mind a 4 szál bekötve, árnyékolás is az rca ra. Ha nem tudod hogy kell egy rca-t és egy mp3-at összekötni kérj segítséget élőben is.
Kösza segítséget ezt nem egészen értem:
4-5. csatira, mp3 lejátszó bal, és jobb is mind a 4 szál bekötve, árnyékolás is az rca ra. Ha nem tudod hogy kell egy rca-t és egy mp3-at összekötni kérj segítséget élőben is. Tehát a 4es csati a bal az 5ös csati a jobb csatorna az árnyékolást meg a gndre kötöm?
sziasztok én meg oldotam eszt agondot hogy hogyan táplájam az erősitőt aksi +töltő de az lenne a gérdésem hogy van nekem ithon 20db elna kondim 4700uf hogy ha ezeket sorba kötném belehet rakni az erősítő és az aksi meg a töltő közé ?? vayg vegyek egy gyári autő hifi kondit ?? de jobban örülnék ha aszt mondanátok hogy meglehet csinálni az első dolgot
Válaszokat előre is köszönöm
Remélem csak elírtad!
A kondiaidat mindet PÁRHUZAMOSAN /plusz a pluszra, minusz a minuszra/ kötve közel 100000uf-ot kapsz, viszont vigyázz, mert a hálózati üzemű táplálás esetén (töltö) a kondik csúcsértékre töltődnek, és így ha az akksid nem terheli le a töltőt 14,4v-alá, esetleg nemérintkezésből adódóan kiesik a körből, akkor a töltőfeszültséged csúcsértéke akár 20v fölé is mehet, amit nem fog értékelni az erősítőd tápja... Először csak pukkadoznak a 16v-os elkók (van ahol már 25v-osak, de azok a visszatérő impulzusok miatt), utána indiánjelekkel eljátsza az uff én beszéltemet...
Azt szeretném megcsinálni hogy: Autó hi-fi erősítőt 230v-ról üzemeltetni. Én úgy gondoltam hogy: veszek egy olyan átalakítót ami 230v-ról 12v-ra alakítja az áramot,és arról működni kéne. Nem? (lehet hülyeség? én még kezdő vagyok az ilyesmiben!) A válaszokat előre is köszönöm
Akkor nagyon sajnáljuk, de itt is ugyanezeket az ötleteket fogják tudni elmondani.
Attól hogy nyitsz egy ugyanolyan topikot aminek még a címe is ugyan az, ne várt hogy számodra érthető javaslatot fogsz kapni. Nevetséges komolyan mondom
Heló.Szerintem semmi értelme 230-ról üzemeltetni.
1.Nagy teljesítmény szükséges (bár nem írtad hogy hány wattos az erősítő,de gondolom nem kicsi) 2.Egy olyan trafó bazi drága 3. Ott a másik topik. 4.Az Autóerősítőt az autóba tervezték,nem pedig szobába.Ez olyan kb. mint hogyha az asztali számítógépedet szeretnéd az autóba használni. 5. Üdv
Működőképes az elgondolásod, csak sok értelme nincsen. Ha mindenképpen ragaszkodsz hozzá, nézd meg, hány amperes a biztosíték az erősítő hátuljában, és egy legalább akkora árammal tartósan terhelhető stabilizált tápegységet keress hozzá. Meg fogod látni, hogy azért a pénzért remek asztali erősítőt is vásárolhatsz.
leszeded a fedelet az erositonek , a nyomtatott lapot kiszeded ki kell szedni az osszes csavart ami a vegtranzistorokat es a tapegyesg tranyoit az aluminium saszihoz rogziti, vigyazva higy ne sertsed meg az esetleg alatta levo szigetelot ( vekony szurke ragtapasz), ugyancsak vigyazva hogy az szolikonzsirt ott hagyjad ahol odatapadt es ne huljon ra femreszelek ( aztan mikor visszaszoritod zarlatot okozhat).
A ket "nagy" kb ket darab 2200µF / 40V szurokondit meglattod a convertor oldalon ami a 12 V-bol csinal 2X 30V-ot (erosito tipustol fugg ez kb 2 x 100W -nal lenne a 2 x 30V nagyobb eronel lehet 2 x50V is ). OK, a kondik elott vannak az egyeniranyito diodak ,ITT megszakitod a kondikhoz vexeto nyomtatott aramkort . Egy kb 200W-os trafo kell 230V-> 2 x 22V valtoaramba kozepleagazassal .EgY GRAETZ egyeniranyito hid es ket kondi 4700µF/50V . Ezekbol lesz a tapegyseg , miutan a tapegyseg megfelelo bistonsagi eloirasok szerint megcsinaltad , kiprobaltad es van 2 x 30V korul a kimeneten . rakotod a (+/- 30 V-ot) az erositoben levo szuro/puffer kondik forrzsto pontjaihoz a megfelelo elojellel ,Plusz apluszhoz , a nulla a foldeleshez ,a minusz a minuszhoz . Normalisan beinditva kell mukdjon , aaz autoerositoknek van "remote control"-juk hogy tavoltol lehessen "letiltani ,Ezt az erosito szaklapjarol lehet megtudni melyik huzalon van kivezetve ( nalam egy kek huzal) erre a szalra kell raadni kb 12V-ot egy ellenallason keresztul hogy engedelyezze az erosito mukodeset.Ha ez nincs rakapcsolva az erosito "MUTE" on van. En gitarerositot csinaltam belole, hidbakotve 2x17V-on kb 70W-ot szedek ki beloole 8 ohmon. Altalaban ezek hidbakothetok monoi modba de meg sztereoba is , a szaklapban van utmutatas . Szuper MOS FET-es erositok nagyon jo minoseguek es olcsok , plane ha egy lyat talalsz aminek ki van egve a a 12 ->2x30 V -os konvertorja es a vegerosutonek semmi baja. Augy relativ olcsok .
Egy jó pc tápról simán elmegy, nem kell sokat variálni
Sziasztok! Nekem a kérdésben is sántít valami: nincs is olyan, hogy autó Hi-Fi. Sajnos a többség nincsen tisztába azzal, hogy a Hi-Fi mit is jelent? Nekik mondom el: hogy a DIN45500-as szabvány, ilyen meg olyan paraméterket kell teljesíteni, hogy azzá váljon, egy autó meg, valljuk be, fényévekre van a Hi-Fi-től. Legfeljebb hangtechnikának tudnám mondani, ami benne van. Üdv.: Yoe
Elég sarkos, amit írsz...
Amikor a hifi-t, mint "szabványt" kitalálták elég silány követelményeket támasztott, talán 14, vagy 16kHz felső határfreki és a mostani követelményekhez képest hasonlóan gyenge egyéb paraméterek. Az meg, hogy autóban nincs hifi, hát, amit még nem láttál/hallottál az attól még létezhet, és ez korántsem UFO kategória... Üdv Inhouse
Na pont így kell elkalandozni egy témától!
Egyébként valóban ez már untig ki van beszélve a Idézet: című topicban, ezért a téma folytatása innentől szerintem értelmetlen...„Autós erősítő táplálása 230V-ról” Bár én nem vagyok moderátor, de úgy zárolnám, mint a sicc... Amúgy szevasz IMI, én is itthon vagyok...
Szia. Sajnos hallottam, lehangoló volt. , de részemről pont, mert a téma valóban nem ide tartozik.
Hello!
A remote nevezetű kapcsolóbemenet általában az autós erősítők tápját kapcsolja (azt a kapcsolóüzemű tápot amely a 12V-ból csinál +-30V-ot, ennek a tápnak a vezérlő ic-jét), de előfordulhat, hogy a végfokot is kapcsolja. Szóval meg kell nézni, hogy remote nélkül szól-e, vagy csak úgy ha adod rá a 12V-ot. Mert ugyebár ha anélkül is szól akkor felesleges szenvedni a 12V előállításával!
Marko Ramiusz!
Amit te hallottál az olyan volt amilyen, én meg hallottam jót és másoktól is hallottam már, hogy hallottak jót. És nem hallottunk mindent, és te sem...jópap holtig tanul... Az általad felmagasztalt szabvány elavult, még az ősidőkben készült, azt ma már a kommersz készülékek zöme teljesíti... Az meg, hogy "részedről pont" elég érdekes mondat, azután, hogy semmi érdemlegeset nem írtál a témában, csak belekötöttél az "autóhifi"-be... ------------------------------------- Pityukám, "há hun vótál"? Üdv Inhouse
Az 1973-as Német szabványt, mára már jónéhány Kínai gagyesz cucc is teljesíti. A Hifi fogalma már megváltozott, szabvány ide vagy oda.
Mára a Hi-End az áhított mérce csúcsa, bár ennek szabványáról nem tudok.
A teljesség kedvéért.
(high fidelity= nagyhűségű). A hangtechnikában azokat a hangátviteli vagy hangrögzítő készülékeket jellemzi hi-fivel, amelyeknek minőségi jellemzői leginkább megközelítik az ideális hangátvitelt, tehát a közvetített hangkép hűen követi (innen ered az angol elnevezés) az eredeti hangkép állapotváltozásait. hangközvetítés csak akkor valósítható meg, ha egy adott készülék meghatározott minőségi jellemzőkkel rendelkezik. A minőségi jellemzők meghatározása elsősorban a harmonikus, intermodulációs és tranziens torzításra, a lineáris frekvenciaátvitelre, az üzemi jel-zaj viszonyra és dinamikára, valamint a fázisszög-átvitelre vonatkozik. Világviszonylatban általánosan elfogadott hi-fi szabvány a DIN 45 500-as sorozat, amely mind a közhasználatú, mind a professzionális hangtechnikai készülékekre vonatkozóan - minőségi minimumot állapít meg. Azok a készülékek, amelyeknek minőségi jellemzői elérik vagy meghaladják a fenti szabványban megállapított értékeket, hi-finek minősíthetők. A hi-fi kizárólag viszonyító minőségi jelző. Nem vonatkozik a készülék felépítésére, mértékrendszerére, üzemeltetési körülményeire, erősítő-elemeinek számára stb. Ha a minősége megfelelő, hi-finek nevezhető a hangerősítő, hanglemezjátszó, hangszedő, hanglemez, mikrofon, hangszóró, hangdoboz, magnetofon, magnószalag. Nem nevezik hi-finek a zseb- és táskarádiókat, tv-vevőkészülékeket, rádiótelefonokat, szabadtéri hangközvetítő rendszereket függetlenül attól, hogy azok hangátviteli minősége megfelel-e a előírásoknak vagy sem.
Én jelenleg 1 Alpine autós fejegységet hallgatok otthon tunerként és cd lejátszóként a hifi-tornyomban. Az asztali cdplayeremet úgy leiskolázta, hogy már meg is váltam tőle. Valószinűleg állandósítani fogom. Azt gondolom, ezek után nem kell ecsetelnem, a rádió része hányszorosan verte kenterbe a videoton "hifi" tunert... Autóban még sokkal jobban szólt, mivel ott azonos minőségű komponensek mellé volt telepítve. Jelenlegi felállásban ő a legerősebb láncszem.
Más: gyerekkoromban álmaim netovábbja volt az akai gx4000-es hifi orsós magnó. Pár évvel ezelőtt hozzájutottam egy felújított, megkímélt darabhoz. Feltúrtam a várost jó minőségű szalag után kutatva. Az első felvétel gondos elkészítése után kényelembe helyezkedve vártam a csodát. A csoda persze elmaradt...
Hali! Aki megszokta az autós hifit annak nemjól szól egy valóban egyenes frekigörbével, kis torzitással szóló cuc.A VT-t akkor sem volt nagy szám, de a GX 4000-es az jó magnó volt.Nem kell mérőberendezés sem csak játszunk fel egy 16'- oktávban egy skálát és az Alpine hihi-n halgassuk vissza! Minden hang egyformán szól!Szamóca fentebb leirta a lényeget. De akinek az MP3-hoz szokott a füle az természetesen a Bum-cit tartja hifinek.Nem véletlen a csöves eröliödök reneszánsza!Pedig nemnagyon készítik ultralineár kapcsolással mint annó! A cd-k mintavételi frekije 45Khz körül van, amit a mérőlemezről egy olcsó MM rendszerű hangszedő is lejátszott akkoriban/Shure M95ED/,nem is beszéltem az Mc-k ről!Jó "zenehallgatást" Üdv!
Hali!
Van egy Magnat 500w-os végfokom+egy 600w-os ládám és a szobában szeretném meghajtani az a hangcuccot. A gond a táppal lenne. Úgy terveztem, hogy 3 db 350w-os számítógép tápot párhuzamosítok és ennek a 12v-részére lesz kötve az erősitő. Ugye bár a táp feszültségfigyelése +5v-on van erre pedig egy cd-írót tenni, hogy ne oldjon le. Azt szeretném megtudni működne ez így. Ha valaki tud jobb megoldás azt írja meg nekem, nagyon fontos lenne! Üdv:gleccser16
Nem. Az 5V a szabályzásban a hangsúlyos, így a 12V nem lesz fullosan terhelhető. Át kell tenni a figyelést a 12V-os ágra. Lehet, hogy így is kevés lesz...
Üdv Inhouse
Üdv.
Nem mondod komolyan,hogy 500watt.Nyugodtan levehetsz egy 0-át.Pc táp sose fogja rendesen meghajtani,a végfokodat.A hangminőségről ne is beszéljünk.Végülis a tucc-tucchoz nem kell "minőség".
Találtam apám műhelyében egy hegesztőtrafót. 12V-on 45A-t ad le. Csak ebből még egyenáramot kellene csinálni valahogy, ha lehetséges és ha nem hülyeség.
Nem is zúg hangosan pont jó lenne, így nem kellene számítógéptápokat kötözgetni. A trafó hangja nem is lényeg mert egy szobai erősítő mellet fogja meghajtani a mélyládát a végfok, és csak ritkán lesz üzembe helyezve. De akkor nagyon kellene hogy szóljon. Szóval ha ezzel a táppal megoldható lenne, légyszi írd már meg mit szerezzek be hozzá. Üdv:gleccser16
Bár Imi barátomnak tetted fel a kérdést!
De: A trafód , ha 12v-ra van tekerve/váltó/, akkor annak az üresjárati feszültsége /a ráhagyások miatt ami trafótekerésnél előírás,:/minimum 13v. De ha még 12v is lenne, akkor azt egyenirányítva a legjobb nagyáramú graetz-el /nem shottky-val/, és pufferelve 17v egyen lesz. A dióda nyitófeszültségéből adódó 1v-os esést levéve 16v!/nem szeresse az autóerősítő ám!/ A graetzen 45A-nál bizony 45w hővé alakul, hűtöborda indul... Megoldás: letekerni 10,5v-11v üresjárati feszültségig, mert így a graetz után max 14,5v lehet, az már jó. Ha 10v-ig esik, akkor 14,1-1v=13,1v tökéletes az autóerősítődnek. Érdemes rá, 45A-hez egy néhányszázezermikrofarádos kondenzátor, és a primer oldalba egy lágyindító elektronika! Én így csináltam 3db ColorStar trafóból 200A-es tápot, demoautóhoz, kiállításon hangoskodni.
Nagyon köszönöm!
Azt végülis tudtam hogy lekell tekerni a szekunderből és hogy megnő egyenirányításkor a feszültség, csak azt nem tudom milyen diódát és kondenzátort vegyek, ami elbír 45a-t. Lehet egyáltalán ilyen nagy diódát és kondit venni? Ha igen, légyszi írd már meg te vagy valaki hogy ,miből miet vegyek. Üdv:gleccser16
Szia!
Graetz hídból, ajánlanám a kettő darab párhuzamosítását, p.l. 2db 35A-est, mert, ha 1db 50A-est veszel, akkor a dögléshatáron mozogsz!!! A RET-nél, vagy a LOMEX-nél kinézel egy 200V/35A-es graetz hidat, veszel 2db-ot. Kondit érdemes valamely autóhifivel foglalkozó cégtől újítani /legolcsóbbak a SAL ..ackai!/ nameg ott vannak kisebb kondik is, mint p.l. a 300.000µF-os. Én a 200A-hez 1F-osat tettem, de a kocsiban még volt 4 másik... |
Bejelentkezés
Hirdetés |