Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   10 / 156
(#) elektrorudi válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Nem tudom, segít-e Neked, de leírnék egy történetet:
1 hónapja autós nyaralást terveztünk a romániai havasokba. A barátom egy 25ezer km-es Opel Zafirával jött. Nagyváradig eljutottunk, majd visszafordultunk.
A hibajelenség : A motor rángat, a töltésjelző hol világít, hol nem. Éppen a két határ között állt le teljesen az autó. Én visszamentem Biharkeresztesre egy új, feltöltött akkuért, hogy legalább Magyarországon legyen a kocsi, meg a haver családja. Így visszajutottunk mindnyájan Biharkeresztesre, ahol találtunk egy autóvillamossági szakembert. A műhelye tele volt generátorokkal, önindítókkal stb. Ez jó jel volt ! Nem kevés rábeszélés után, péntek délután hajlandó volt hozzáfogni a javításhoz és hosszas mérések után kicserélte a feszültségszabályzót egy vadi újra. Ez 4 órájába tellett !!! Akármi legyek, ha 2 óra alatt nem csinálom meg...
Az átvételnél feltűnt, hogy az akku feszültség 14,7 V. De ő megnyugtatott, hogy az Opelnél ez megengedett érték... Kissé elcsodálkoztam, mert szerintem, ez nem márka függő, sőt nem is akku márka függő, hanem a savas-ólom akkura jellemző érték.
Másnap reggel megint nekivágtunk Romániának...
Biharkeresztes határáig jutottunk..., ahol a hiba megint előjött. Mostmár a Mester minden fegyverét bevetette: voltmérő, árammérő, laptop, csatolóegység, szoftver. Az ámítógép kiírta, hogy "nem tud kapcsolatot létesíteni a perifériával, egyébként minden rendben".
Elmentünk Gyulára, úgy hogy 140km/h-ig felgyorsított, majd a kocsi leállt és kigurult 20-30km/h-ig. Indítózás után megint minden OK... Hátulról csak annyit láttam, hogy a helyzetjelzők pulzálnak : 1 másodpercig erősen világítottak, majd 1 másodpercig normálisan.
Nem nyújtom tovább...
Elment a srác az Opel szakszervizekbe Gyulán, Békéscsabán, és kettőbe Budapesten.
Eredmény = 0
A "szakemberek" csak a vállukat vonogatták.
Végülis egy kamionokkal foglalkozó ismerőse javította meg a kocsit :
kicserélte a kínai feszütségszabályzót egy németre...



(#) mlhe_vr válasza mex hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
úgy értetted, hogy kössem sorba az izzót a forgórésszel?
mert a párhuzamos kötésnek szerintem nem sok értelme vam ebben az esetben.
(#) akos70 válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Fenét kell oda izzo. Akkumulátor 12 voltját kell simán rákötni a forgorész csuszogyürüire. Ha jo, szép kékes ivet huz,mikor elveszed a vezetéket. Az áramfelvétele meg 2A körüli. A keféket meg ki kell cserélni, mert az egyik el van kopva.
(#) JZoli válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
A kefék biztasan a kontakthiba okai. Cseréld ki és megoldódik a gondod.
Hátulsó oldalon egy kettes fúróval felfúrod, de vigyázz, hogy központosan fúrj, kiesnek a régi kefék, bármelyik autósboltban kapni ilyen méretű új kefét a régi rugóval átdug a furaton megforrasz a keféből kiálló drót és kész. Arra vigyázz, hogy a kefét a rugó ellenébe megfelelő mértékben húzd be, kb a kefe 80-85 %-ban áljon ki a tartóházból úgy lesz jó. Nem bonyolult dolog ez.
(#) mlhe_vr válasza JZoli hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Ez idáig rendben is, mostmár csak az a kérdés, hogy miért kopott egyenlőtlenül a két kefe? kb két éve egy jólsikerült motormosás után feszszabályzó csere volt (beázott, utánna tönkrement), akkor ugyanígy néztek ki a kefék. Most nem emlékszem pontosan, hogy az új kefék már eleve ilyenek lettek volna, szerintem nem.
MIndenesetre megpróbálom a kefecserét, már csak azért is mert a csúszúgyürün állandó 3,4 ohm a forgórész ellenéllása, keféken keresztül (viszsatéve a helyére) jóval magasabb, 6 és 12 ohm közt változik attól függően, hogy hol áll.
(#) akos70 válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Az uj kefék egyformák, de sosem egyformán kopnak.
Mit kell itt mindenféle hülyeséget méregetni, mikor már hárman is mondták, hogy a kefe el van kopva?
(#) mlhe_vr válasza akos70 hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Az oké, hogy nem egyformán kopnak, de azért kétszeres eltérés az már szembeötlő nagyon.
Holnap kicserélem őket, és akkor kiderül, hogy van e más baja a generátornak, mert ugye a keféket a kopás miatt mindenképpen cserélni kell, de lehet, hogy csúszógyűrő csere vagy szabályozás is lesz belőlle.
(#) barany165 válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Szia! Akefék azért kopnak egyenlőtlenül mert kefélnek és külömböző polaritáson vannak/ lásd 3 kefés önindulók:Mitshu/-ha viszint a vizsgálat mindent jónak talált elektromosan akkor a rövid kefe a kopott,ütő/nem központosra kopott/ csuszógyürű okozhat kevés töltést, de ezt nembiztos jelzi a töltésjelző lámpa. Valaki leírta a forgórész vizsgálatát ,ha úgy oké akkor még a forgorész tekercse fordulaton, melegen időszakosan lehet szakadt,bosszantó mert általában a belső vége/a gyártó hőtágulásra nem hagyott vagy laza a tekercsvég.Ilyenkor lehúzatom a csuszógyürűt, ami már a müanyagig kopott és csere,a forgórészen ilyenkor is felszabályozzuk!Üdv!
(#) mlhe_vr válasza barany165 hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
hali! Itt az a helyzet, hogy a töoltésjelző lámpa pislog. Ez a pislogás alapjáraton erősebb, míg emelt fordulaton gyengébben világít álló motornál véletlenszerűen hol világít hol nem a visszajelző lámpa. Töltés nincs. A hibajelenség nem hőmérséklet-függő, hideg motornál ugyanúgy jelentkezik, mint melegnél. Holnap kicserélem a keféket (mert ugye ma nem lehet kani sehol...), aztán majd kiderül, hogy többi része jó e.
Még a csapágy is cserélve lesz, mert egy kicsit üt, nem vészes, de ha már szétszedtem, leszedtem, akkor legyen ez is kicserélve. (nem a kefe oldalán, hanem a kivezetésnél lévő csapágy üt.)
(#) barany165 válasza mlhe_vr hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Szia! az már pont elég rövid kefe esetén!Légyszi ird be a fórumba ha megjavul, ukulásom céljából ! Köszi!A csuszógyürű foltokban nemkopott még el?Üdv!
(#) mex válasza akos70 hozzászólására (») Szept 7, 2008 /
 
Idézet:
„Fenét kell oda izzo. Akkumulátor 12 voltját kell simán rákötni a forgorész csuszogyürüire. Ha jo, szép kékes ivet huz,mikor elveszed a vezetéket. Az áramfelvétele meg 2A körüli. A keféket meg ki kell cserélni, mert az egyik el van kopva.”


Igy lehet menetzárlatot is gyártani. Kell az az izzó...
(#) mlhe_vr hozzászólása Szept 8, 2008 /
 
szabályzócsere volt kefével együtt, megoldódott a probléma. A kefe kopott volt, az új kb kétszer akkora mint a régi volt.
(#) attila2 válasza Pongó Sándor hozzászólására (») Szept 13, 2008 /
 




Kedves Pongó Sándor!

Nem hiszek a szememnek! free villanyról mükszik a lakásod? Kérlek avas be ebbe a "nem ördögi" technológiába!
(#) Pixi hozzászólása Okt 29, 2008 /
 
Hali!

Az lenne a problémám, hogy van egy skoda 120 generátorom, ami csak 13 voltot tölt!
Ez lehet attól, hogy rossz a fesszabályzója, vagy netán diódahiba, vagy mi okozza, mert jólenne ha töltene 14 volt felett ahogy azt kell!
Ilyenkor a feszszabályzón kívül máson is múlik, hogy hány voltot tölt?
Aki tud segítsen, mert már unalmas hogy minden generátorom 13 volt körül tölt, és ami tökéletesen 14.4-el töltött az meghalt és 14e lenne hozzá az alaktrész!
(#) barany165 válasza Pixi hozzászólására (») Okt 29, 2008 /
 
Szia Pixi!Azt megtudnád mérni,hogy mekkora áram leadása 13V feszkó leadásakor és kb. milyen fordulaton?Mechanikus vagy elektroikus a szabályzó?Elnézést már nememlékszem. Nem kopott-e a szijtárcsa, a szij? Mert ugye ez már ilyenkor előfordul.Kivett gyujtáskulcsnál ,üres sebváltóállásban a generátorékszíjtárcsával fordítható-e a motor?Üdvözlettel!
(#) Pixi válasza barany165 hozzászólására (») Okt 29, 2008 /
 
Hali!
Nem csúszik semmi, mert most tettem be, és a kopás és a csúszás kizárva! Ezen beépített feszszabyályzó van! A fesz az minden fordulatnál alapjárattól felfele 13 volt körül mozog ami +/-1-2 tizet!
(#) Pixi hozzászólása Okt 30, 2008 /
 
Ma sikerült Köbzoli segítségével megoldani a genrátor próblémát!!
Mivel kimértem a diódákat és mind a 9 dióda jónak bizonyult, utána jött a fesszabályzó! Próbálgattam ahogy Köbzoli írta, és hol jónak tűnt hol hibásnak!
Majd végül előkotortam a régi diódahíd hibás generátorom feszszabályzóját ami hasonló volt a mostanihoz és magát a szabályzót átépítettem a mostani generátoromra, és lássunk csodát 14.4 a töltőfesz!!!! Még a világítás rákapcsolása után sem esik 14.2 alá! Ezeket alapjáraton mértem! Ami nagyon jó!!!
A régi generátor alapjáraton olyan 13.2 körül töltött, de ha rákapcsoltam a világítsát visszaesett 12.7 körülre! Hozzá kell tegyem 90/100 wattos H4-es izzókkal!
Köszönöm mindenkinek a segítséget és a tippeket, legfőképp Köbzolinak!
(#) potyo válasza Pixi hozzászólására (») Okt 30, 2008 /
 
Volt már nekem is kalandom elektronikus szabályzóval, ami hol működött, hol nem. Valahol a szabályzóban lehetett érintkezési hiba, repedés, mert másik kábelt is húztam a generátor és a szabályzó közé már, és akkor sem lett rendes. Aztán csináltam egy szabályzót, és azóta is megy. A régi szabályzó ki van öntve műgyantával, nem az a javítható kategória...


Vettem egy lakatfogót, és előjött belőlem az a jelenség, hogy akinek kalapács van a kezében, az mindent szögnek néz . Lemértem a generátoron a terhelést, amikor bekapcsoltam a fényszórókat, hátsóablak fűtést, és a fűtőventilátort. 48A-t mutatott. Ebből 20A-t visz a két fényszóró, de nem számítottam ennyire a többitől
(#) liderces hozzászólása Nov 13, 2008 /
 
hello! lenne egy kérdésem problémám. Régi MTZ generátor külön fesszabályozóval. Ezt akarom rendbe rakni és a fesszabot ráépiteni vezeték spórolás és egyszerüsités végett. A kérdésem egy bosch generátor ami autóban szolgált ennek a szabályozója ráépitehtő e a generátorra??? A kivezetések megvannak. Olyanra gondolok hogy az mtz és a másik generátor eltérő szabályozásu egyik negativ másik pozitiv ilyesmi ezt hallomásból tudom. Igaz e ez? miben különböznek egymástól?? Mert belsőre a generátor hasonló, adott a gerjesztés két kivezetéssel adott a diódahid a kivezetései stb. Köszüdv.
(#) Atesz 25 hozzászólása Nov 15, 2008 /
 
Sziasztok.
lenne egy kis problémám generátorral kapcsolatban.A történet ugy kezdödött hogy egyik este menet közben elkezdett világitani a töltés lámpa (astra G).Szerencsére nemmessze voltam otthonrol.Másnap mondom megnézem mi lehet a gond.Rámértem az akksira állo motornál 12V felett volt a töltés.Beinditottam megint rámértem 14.4 és 14.8 között változott aztán beállt 14.5 re eközben a töltésjelzö halványan világitott.
Na kivettem a generátort lekaptam a hátulját,szénkefék jók nem kopottak.Van benne 3 db dioda N5626 tipusu egyik végüket leforrasztottam megmértem külön-külön.Az egyiken 567-et a másikon 555-öt a harmadikon 560-at mutatott a müszer.Megforditottam a mérözsinort a kijelzön csak az 1-es szám volt láthato.Ha jol tudom ilyenkor jo az egyenirányitó.
A kérdésem az lenne hogy jok e ezek az értéket ha igy eltérnek egymástol.Kimértem az állorész tekercsvégeit azok egyfoma ellenállást mutatnak.
Most nemtudom hogyan tovább ebben kellene segitség,csatolok képet hátha valaki tud mondani rá valamit.
bocsi ha kicsit hosszura sikerült de igy a legérthetöbb.

Üdv.Atesz
(#) huba válasza Atesz 25 hozzászólására (») Nov 15, 2008 /
 
6 diórának kell lennie. Valószinüleg az alsók azok. Oppeleknél tipikus hiba hogy megmegy a diódahid, mivel nincsen jol megtevrvezve termikus szempontból a diódák bekötése. Autó diódahidat akkumlátorral sorbakötött égön keresztül szoktak mérni. Mivel a müszer csalhat. A diódákat amiket kimértél valószinüleg s segédiódák.
(#) potyo válasza Atesz 25 hozzászólására (») Nov 16, 2008 /
 
A töltésjelző halvány világítása, főleg ha felerősödik, amikor bekapcsolsz valami fogyasztót, az az egyik fődióda szakadására, vagy az állórész tekersz egyik végének leszakadására utal. Ha leforrasztod az állórész tekercselést a diódahídról, akkor ki tudod mérni a diódahidat diódánként. Itt egy rajz, amiről látszik a bekötés: Link

Járó motornál úgy mérj, hogy bekapcsolod a fényszórókat és a hátsóablak fűtést, esetleg a fűtőventilátort is. Ha ekkor a feszültség nem esik 0,5V-nál többet a generátor kivezetésén, akkor rendben van a töltés. Azért a generátor kivezetésén érdemes mérni, mert a vezetékezés nincs bőre szabva keresztmetszet terén, elég nagy feszültség tud rajta esni. (Kadettnél utólag húztam be 8mm2 vezetéket az akku és a generátor közé mind a pozitív, mind a negatív ágba, mert amikor 45A mászott ki a generátorból, akkor az akkura csak 12,5V jutott, hiába volt meg a generátoron a 14V).

A diódákon ettől nagyobb eltérés is megengedett, ez önmagában nem hiba. Gondolj bele, ez csak kb. 1%-nyi eltérés. Elektronikában utólagos kalibrálás nélkül 10%-os pontossággal se nagyon tudnak gyártani félvezetőket.
(#) sandor.kucsaka hozzászólása Dec 14, 2008 /
 
sziasztokn a generátorom 15.2 tölt az gond?
(#) potyo válasza sandor.kucsaka hozzászólására (») Dec 14, 2008 /
 
Írásjeleket, mondatkezdő nagybetűt elvitte a cica?

15,2 az nagyon sok.
(#) SzervízMacska hozzászólása Dec 24, 2008 /
 
Sziasztok!

Egy Fiat Doblo 1.3 Multijettel van gondom, mely klímás. Sajnos, régóta nem "ötös" a generátor töltése, mivel folyik a főtengely-szimmering. Ez a téma a jövő évre lett átütemezve, de a meghajtó szíjat sikerült még a hét végén kicseréltetni. Lényegesen javult a helyzet, de ma éjjel még rosszabb lett. Benéztem a motortérbe és azt tapasztaltam, hogy megállt a klíma szivattyú. A szíjtárcsa áll mint a szög, a szíj viszont megy a főtengellyel és a generátorral együtt. Arra gondoltam, megveszem a klíma nélküli verzióhoz való szíjat és a beállt szivattyút kihagyva felrakatom. Így legalább lesz töltés és tudnék a kocsival dolgozni az év hátralévő részében. A szíjat sikerült is beszerezni, de szerelőt már nem találtam. Mivel fontos lenne, hogy elkészüljön a szekér, magam is nekiveselkednék ám többen azzal riogattak, hogy nem lesz jó a szíj amit vettem. Mivel nem 5 perces munka, azt szeretném tudni - ha valaki csinált már ilyet, vagy van róla dokumentációja - jó lesz-e a klíma nélküli motorra való szíj az enyémre? Másik kérdésem, hogy mi a trükkje ennél a tipusnál, hogy a szíjat a kormányszervó lebontása nélkül le lehessen venni? Segítő hozzászólásokat előre is köszönöm!
(#) barany165 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Dec 24, 2008 /
 
Szia!Igy nehéz segíteni, hogy a motorkódot és évjáratot titkolod. Átnéztem néhány Data kiadványt de nemjövökrá melyik tipus. A klimaszivattyú nem forog csak szabadon fut a tárcsa!Ha nincs gáz a rendszerben be se kapcsol!Tehát a szabadonfutás normális.Ird meg az adatokat úgy jobban tudunk segíteni!Üdv!
(#) SzervízMacska válasza barany165 hozzászólására (») Dec 24, 2008 /
 
Szia, elnézést! 2006.06 havi és M.sz.:199A90001114378; 62kW. Pont az a baj, hogy a tárcsa se szabadon, se másképp nem fut, hanem egy helyben áll. Ezért kellene a klímát kihagyni.
(#) jocyka válasza sumilaci hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
helló! Szerintem eltévesztetted a rajzon a Bosch számokat az nem 54 hanem 67. Az 54 = 15 , a 67 = D+ = Df.
(#) jocyka válasza sumilaci hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
Bocsi eggyel lejjebbi rajzhoz akartam küldeni! Még egyszer bocsi :no:
(#) potyo válasza jocyka hozzászólására (») Jan 2, 2009 /
 
A D+ és DF nem ugyanazt jelenti! A D+ a segéddiódahíd kimenete, míg a DF a gerjesztés egyik kivezetése.
Következő: »»   10 / 156
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem