Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 12v-os akkumulátor töltése 6v-os rendszerű motorban
Lapozás: OK   3 / 4
(#) csiperke válasza TyerCorp hozzászólására (») Okt 26, 2008 /
 
70 köbbel 8felömlővel csunya volna,ha a kis szutyok mustang odaverne
(#) TyerCorp válasza csiperke hozzászólására (») Okt 26, 2008 /
 
Hát egy olyan mustang blokkot elfogadnék :o)
(#) 691231 hozzászólása Dec 19, 2008 /
 
Halisztok!

Először is: csak kicsit értek az elektronikához ezért kérek segítséget!

Nekem Babetta gyujtás van felszerelve a Simsonra, és azt kérdezném hogy mind a 3 tekercs világításra van kötve és így kicsapja az izzókat (ha 2 van csak rákötve akkor is ugyanez van, ha meg 1 akkor meg nem látok sötétbe alacsony fordulaton), hogy lehet ez amikor a Simsonom 12V-os a Babettába meg 3 tekercs van kötve 6V-os izzókra és nem csapja ki. Nem értem! Hogy kéne megcsinálni? Át kéne tekercselni az egyiket 12V-ra? Ha igen akkor valaki légyszi írja le hogy milyen hosszú és keresztmetszetű huzalból csináljam és mennyi menetet rakjak ráá, meg csak simán fel kell tekerni szépen egymás melléé sorba? Valaki segítsen pls!
(#) csiperke válasza 691231 hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Az nem gond hogy babetta gyújtást tettél rá. Az már sokkal inkább hogy 6voltos rendszerben gondolkozol. Ne nyúlj a rekercsekhez, csak símán cseréld ki az izzókat 12 voltosra és majd meglátod mi történik, de az elsőlámpába tegyél minimum 12v 35/35-ös izzót alapból és hátulra 12v 5w, de inkább 12v 10w-os izzót.
Nem biztos hogy így sem lesz sok mert nekem elöl 12v 55w-os izzóval, és hátul 12v 5w al (60w) állt be. Amikor megy és bekapcsoltad a világítást akkor egy voltmérővel mérj rá, az a lényeg hogy terhelve ne menjen 14 volt fölé mert ezek a gépjárműizzók 14volt maximumra vannak méretezve. Ha van még kérdésed írj.
(#) 691231 válasza csiperke hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Hát ja de én nem gondolkodom 6V-os rendszerben és most is 12V-os izzók vannak benne.
(#) 691231 hozzászólása Dec 20, 2008 /
 
Légyszi valaki írja le hogy, milyen hosszú, keresztmetszetű és hány menet huzalt tekercseljek a babetta tekercsre hogy 12V-os legyen. Kösszi!
(#) Krisz03 válasza 691231 hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Miért nem hallgatsz csiperkére? Kezdd a dolgot az egyszerűbb felén, és próbálgasd az izzókat! Most mekkora teljesítményű van rákapcsolva? Rakj annál nagyobbat, és mérj feszültséget! :yes:
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Azért azt halkan megjegyezném,hogy az izzócserélgetős módszer csak kényszermegoldás. Ha sikerül akkora teljesitményűt berakni amit már nem képes kiégetni,akkor az alacsonyabb fordulatszámtartományban nem lesz elegendő fényereje.Mindenképp szabályozni kellene ahogy ezt tették-teszik gyári kiépitésnél.
(#) Krisz03 válasza mex hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Jó, mondjuk igazad van. De még azt sem tudjuk, hogy mekkora teljesítményű izzót használ?
Akkor használjon mondjuk 35W-ot, ha elbírja a Babszi elektromos rendszere, és használjon hozzá egy ilyen (PDF) váltóáramú szabályzót/söntölőt.
(#) 691231 hozzászólása Dec 20, 2008 /
 
Kössz a tanácsokat, de engem az érdekel hogy hogy lehet 6->12V-ot csinálni. Milyen hosszú, keresztmetszetű huzal kell és hány menetet kell rá rátekerni és hogyan?
(#) mex válasza 691231 hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Hamár mindenféleképp tekerni akarsz,akkor Neked nem több menetre van szükséged,hanem kevesebbre. Arányositva:ha csak két tekercset használsz és igy is tönkremegy az izzód,akkor kevesebb menet kellene a kettő vason találhatónál is. Viszont lehetne vastagabb a huzal,mert ráfér három vasra elosztva. De mint irtam ez csak félmegoldás elhiheted,ha nem akkor megtanulod saját károdon.
Üdv
(#) 691231 válasza mex hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Ok
köszönöm a tanácsokot majd próbálkozom
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Nos ,akkor fedjük fel a mesztelen igazságot !
Ha elfogadtok egy véleményt valakitől aki 18 évig volt motorszerelő egy kecskéstelepi műhelyben !
Eredetileg az alap babetta is kijött 3 féle tekercskészlettel gyárilag. Kezdetben mindegyik tette a dolgát ,mivel új seprő jól seper. Aztán ahogy teltek,múltak az évek egyre fényesebben világított minden babetta. De most megkeressük az okot hogy miért. Az a helyzet,hogy minden jóképű világítótekercsnek tökéletes lágyvasmag alapanyagra kellene készülnie. Povázská bystricán nemtudom miért nem ilyen anyagot használtak. Amit most leírok szégyen ,nemszégyen nem saját kútfőből fakad. Állítólag egy rendes lágyvasmagnak csak maximum 18000 gaussig szabadna önállóan lemégneseződni. A babetta vasmagja sajnos felmágneseződik az idők során 20000 fölé és ekkor a feszültség ,és vele együtt a teljesítmény is megnő. Kezdetben az első 6v 15w-os izzókat cseréltük ki 21wattosra. Ez egy darabig megoldást nyújtott, ha nem akkor lekötöttünk róla egy tekercset. Ezzel csak akkor volt gond ha az újabbik kürttel ellátott típus volt mert ott eleve két tekercs volt a világító és egy a kürté. Aztán csináltunk olyat,amit nem tartok rossz megoldásnak, hogy megnöveltük a légrést a tekercs és a forgórész között. Volt olyan megoldás is amikor 12voltosra cseréltük az izzókat és addíg játszottunk az izzóteljesítménnyel amíg az optimális nem lett. Én pedig azért maradtam a 12voltos rendszernél a sajátomnál , mert bár régi típusú babetta volt de egy újtípusú hengerrel enyhe tuninggal(60Km/h). Szerencsétlen annyira forgott vele hogy elsőizzóként H3 12v 55w és hátsóizzóként 12v 5w-nál lett jó a világítás. Mivel a simson is jól megforgatja azt a váltóáramú generátort ,ezért ott is hasonló a szitu. A tirisztoros feszültségvagdosóról meg annyit ,hogy mivel valahol elégeti a fölös feszültséget ezért önmaga is gyorsan elhasználódik, lásd robogók szabályzói ,halomba mennek tönkre.
De visszatérve a szabályzóra ,most egy simsonnál jött elő a probléma és most csinálgatom a szabályozót ,ami egy greatz híd (2 dióda+2 tirisztor)szelepként való felhasználásán alapszik. Ez nem levégja ,elégeti a fölösleget, hanem be sem engedi az izzók körébe. Annyit elárulok hogy a rezursz orosz akkutöltő adta az alapokat hozzá,de mivel még nem vagyok kész vele ezért rajzot nem tudok felrakni róla. Mindenkinek sok sikert a javításokhoz, ha tudok szívesen segítek ilyesmiben.
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Dec 20, 2008 /
 
Idézet:
„A tirisztoros feszültségvagdosóról meg annyit ,hogy mivel valahol elégeti a fölös feszültséget ezért önmaga is gyorsan elhasználódik, lásd robogók szabályzói ,halomba mennek tönkre.

Mert alulvannak méretezve,ahogy a többi részei is az ilyen fenékköszörűknek. Jómagam is gyártottam "egynehányat",de eddig nem jött vissza reklamációban egy sem. Az egyfázisú generátorral szerelt motoroknál valóban jó lehet a szeleptirisztoros töltés,világitásmegoldás,de csak a viszonylag kis fordulatszámoknál. 50 köbcentis KTM fesszabályzóját kellett visszarajzolnom (mechanikai sérülés miatt nem működött),egyszerű de példaértékű kapcsolás és tutira üzembiztos,akkuval,vagy akkupótló kondival,szintén szeleptirisztoros. Ha már elforog 8 ezren felül,akkor már általában söntszabályzást alkalmaznak.
A "lemágneseződés" helyett gondolom a forditottját akartad irni. Bár még igy sem kerek a dolog,mivel egy eleve felmágneseződött magot kevésbé lehet gerjeszteni.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Dec 21, 2008 /
 
A "lemágneseződés" helyett gondolom a forditottját akartad irni. Bár még igy sem kerek a dolog,mivel egy eleve felmágneseződött magot kevésbé lehet gerjeszteni.

Na akkor most nagyon kíváncsi vagyok ,te mivel magyarázod a teljesítménynövekedést?
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Dec 21, 2008 /
 
Nekem az a véleményem,hogy eredetileg nem forditottak a gyártásnál sok figyelmet a vas lemezeinek szigetelésére,a kivágott lemezek sorjamentesitésére,és igy már gyárilag tettek bele egy vaszárlatot. Az üzemelő motor rezgése,lazitott a lemezeken(ezredekbe gondolkodj),ezenkivül a hideg,és a meleg motorblokk is megtette a magáét,és még nem is irtam a páralecsapódásról,amitől finom rozsdaréteg keletkezik,és szigetel. A vaszárlat fokozatosan megszűnt és igy egyre több energiát szolgáltatot a tekercs.
Ha idézel akkor használd a megfelelő gombot.
(#) Samatagrav hozzászólása Dec 29, 2008 /
 
Hali!
Van egy Simson Star-om,amin 12V-os rendszert szeretnék kialakítani,úgy,hogy maradjon egy 6V-os szál is.A tekercs tökéletes,most lett felújítva.A kérdés az,hogy ugyebár 3tekercs van.1.,a gyújtótekercs,2.,a 15W-os világító,3.,a 18W-os világító.Az akksitöltést egy graetz-el meg egy 7812-val oldom meg.Szimpla fesszab.Az lenne a nagy kérdésem,hogy melyik tekercsre kössem a fesszabályzómat?A gyújtóra,vagy valamelyik világítóra?Előre is kösz a segítséget!
(#) csiperke válasza Samatagrav hozzászólására (») Dec 29, 2008 /
 
És vajon kisebb fordulatnál mit fog csinálni a 7812 amikor nincs meg a 14-15 volt a bemenetén?
(#) Samatagrav válasza csiperke hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Haweromnak s51-ben tökéletesen üzemel
(#) Samatagrav hozzászólása Dec 30, 2008 /
 
7812adatai:+2.7 V to +5.5 V, 350 kSPS, 10-Bit 4-/8-Channel Sampling ADCs Analog Devices
(#) csiperke válasza Samatagrav hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Pont ez a lényeg 12+2,7volt kellene neki alapból! Az viszont az akkunak kevés. 12+1,8+2,7=16,5VOLT hol áll ez neked elő egy volt 6voltos töltőtekercsen de még ha kicserélted is akkor a delejvesztes lenkereked örül ha világít és azt is csak fordulaton "bőgetve"!
Nem véletlen tervezik az elektronikákat mérnökök,bár mások azt gondolják ez megoldható egy stabi-kockával. Ráadásul boldog -boldogtalan tömködik a motorokba az UPS(szünetmentes-táp) aksikat és csodálkoznak amikor púposodik az oldala.
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Hol szigeteltek volna amikor minden tekercset aluszegecs fog össze a csavarlyukakon keresztül? Vagy ott van benne az acélcsavar belepréselve. Ezek nem vezetnek át?
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
De igen. Viszont nemtudom ismered-e a párhuzamosan kötött ellenállások fogalmát?
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
És még mellé mind élcsiszolt felületű , ami egymásra takarta a széleket. Ott is zár.
(#) mex válasza csiperke hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Igen. Ez a zárás tűnik el idővel a nedvesség,hőtágulás stb, folytán,és szigetelőként fog viselkedni,ezáltal nem rontja le a hatásfokot az örvényáram,ergo-nagyobb teljesitményt képes leadni. De szerintem hagyjuk,úgysem tudlak meggyőzni,a meddő vitának meg számomra nincs értelme,sőt a kekeckedésre sem vagyok vevő.
Üdv
(#) Samatagrav válasza csiperke hozzászólására (») Dec 30, 2008 /
 
Bocs Csiperke!Én egy mezei elektrotechnikus vagyok,nincs túl sok közöm a gyengeáramosok kütyüjeihez,pláne nem mérnöki szinten,ezért fordultam hozzátok.Mindenesetre kösz a segítséget!
(#) csiperke válasza mex hozzászólására (») Jan 1, 2009 /
 
Egy vita sohasem lehet meddő!
De még egy kérdés! Miért javult meg mindegyik babetta szörnyeteg ,ha feldobtam rá egy vadiúj forgórészt? Olyankor mi történt a vasmaggal?
(#) PIRO válasza csiperke hozzászólására (») Jan 1, 2009 /
 
Max elgyengült, de egy mágnescsere hogy oldhatta meg? Ezt nem értem.
(#) cooper hozzászólása Jan 2, 2009 /
 
Sziasztok!
Nem teljesen ebbe a topikba való a kérdés de ez áll hozzá a legközelebb!
Egy autó akkumulátor töltő átépítésében vagyunk... (régi orosz gyártmány, 6-12Vos)
A lényege h ebben tirisztorokkal vezérli az áramerősséget és ehhez kéne potenciométer ahhoz h a tirisztort tudjuk vezérelni mekkora legyen a "kapunyitás".
Szóval amire szükség lenne egy 10-15kOhmos ikerpoti, h egyszerre lehessen állítani és ami bírja a minimum 2W-os teljesítményt!
Előre is köszi!
(#) csiperke válasza cooper hozzászólására (») Jan 3, 2009 /
 
Szia!
A labotápegységes topicban fentvan a rajza!
Következő: »»   3 / 4
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem