Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » CDI gyújtás elektronika Honda xl 500-hoz
Témaindító: super.moto, idő: Márc 3, 2008
Témakörök:
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
2. része
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
3. része
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
4. része
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
5. része
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
6. része
Itt van a Honda Xl 400/500 r gyári könyve
7. része
:smoke: Nah hát ennél részletesebbet nem hiszem, hogy tud valaki feltenni :smoke:
:nezze: De ha kell van service leírásom is :nezze:
Nincs véletlenül Honda MT50-hez ilyen kézikönyved?
Üdv, Zombori
Hát nem naon van de megpróbálok keresni és ha lesz felrakom
Hello! A netet már (majdnem) végignéztem és eddig nem találtam, csak gondoltam neked hátha van. Szóval ha keresed, és mégsem találod, akkor ne aggódj, megleszek nélküle. És köszönöm a segítő szándékodat!
Ennyit tudtam még egyenlőre leszedni de van itt egy oldal ahonnan le lehet szedni a könyvet de csak ha tudsz hollandul mert egy csávókától kell elkérni és biztos elküldi neked e-mailba
www.hondapowerparts.nl
Sziasztok. Teljesen végig olvastam a fórumot.
Nyemi kibontott gyújtása foglalkoztat egy ideje. Egy örökölt DR600-as enduró rendetlenkedik.Nem forog ki durrog. Haverok szerint gyújtás. Mivel ez egy drága dolog, megépíteném a nyemi gyújtását.Azt szeretném tudni, hogy érdemes szenvedjek vele? Más adatokkal is működhet? lendkerék átmérő és mágnes hossz Ha a hétvégén szétszedném és megmérném ezeket megtudjátok mondani hogy mit csinálna a gyújtás?
helló!
Nem tudnátok nekem segíteni hona dio kapcsolási rajzan?
www.motelek.net
Sziasztok!
sikerült már valakinek cdi vagy fesszabályzó egységről,a kiöntéshez használt műgyantát lemaratni
GYóóóó, már jó régen írtam
Sajnos a lemaratós módszert én nem próbáltam mert tudtam hogy hogy kell, de a hőlégfúvóval nem sikerült még óvatosan leszedni ? Igaz nekem nem jött be de én hírtelen nyomtam rá a legnagyobb fokozatot Egy másik fórumban már írták a melegítős megoldást Talán bejön
De szerintem a (www.ebay.com) -ról nagyon jó cuccokat és alkatrészeket lehet rendelni méghozzá olcsón
Én is onnan rendeltem a hondához a cdi-t amit itt MO-on 50000 mondtak kapásból hogy lehuzzák az embert Csak egy tanács
Helló mindenkinek! Az én mototomon (DR250s) kettő jeladó ( 540ohm-osak) is van!? Ha nincs rajta a gyújtóttrafó, akkor indítózáskor a plusz-test között 65V-ot lehet mérni, ami lassan csökken. Olyan mintha egy kondit feltöltesz, és magára hagyod...Lehet, hogy a tirisztor pukkant el?
A gerjesztő tekercs kb 520 ohmos, és önindítózáskor kb 17 voltot ad. Sajnos ki van öntve az egész, úgyhogy nem sokat tudok méregetni.
A gerjesztőtekercset nem úgy szokás mérni... Tegyél egy diódát sorba a tekerccsel,anód a tekercsre,katód pedig egy 1-2µF 250-400V-os metálpapirkondira,éa ezen mérj feszültséget,mennyire töltődik egy rövid inditózásnál. Épp csak körbeforduljon a főtengely.
Helló mex!
Ezt a feszkót a cdi kimenetén mértem, és a gerjesztőtekercs rá van dugva a cdi-re, azon úgy volt a 17 volt. Megmérem még a kondival-diódával is...
Egyáltalán nincs szikra,vagy csak gyenge?
Egyáltalán nincs semmi szikra.
Most megmértem a gerjesztőt csak egy diódával-kondival (50u/385V csak ezt találtam hirtelen) Egy fordulat alatt 120V-ra töltötte fel. Elvileg ez ok. A tekercsek nincsenek szakadva, cseréltem alaplapot a hétvégén. A gyújtótekercs új, de nem hozzá való. (könyv szerint viszont passzolnak az értékek) Láttam már olyan gyújtást is, aminél a gyújtótekercs primer oldala nincs testre kötve, csak a szekunder... Van egy könyvem a motorhoz, de azt nem a japán belpiacosokhoz írták, úgyhogy nem szentírás ami benne foglaltatik. Hétvégén vettem egy másik CDI-t, de annak a kimenetén még feszkót sem lehet mérni (csak 1,1-1,2V-ot).
A cdi kimenetén bajos feszültséget mérni. Azt az 1-2µF-ot a tirisztor csak akkor tudja kapcsolni,ha van terhelése is,különben be sem indul. A feszültségmérőre nem fog,mert nagy a belső ellenállása. Egyébként is rövid az impulzusszélesség,a műszer lassú hozzá. Szkóp kellene.
A gerjesztőtekercsed valószinűleg jó. Ha kétkivezetéses akkor próbáld meg megcserélni a kettőt,és igy nézni szikrát. Ha igy sincs akkor cdi bontás következik....
Megnéztem szkóppal. Úgy néz ki mintha az egyik jeladótekercs nem dolgozna. próbáltam cserélni, de semmi. a kimeneten is csak pár volt feszkót lehetett mérni, de mintha nem működne egyáltalán. A jeladón mekkora fesz szokott lenni?
CH1-alsó-10V/D gerjesztőtekercs. Felső a kimenet 100ohmmal terhelve, 2ms/D sajnos, ha a jeladók nincsenek bekötve ugyanez a jelalak......
Nem értem... Ha a kondis módszerrel (50 uF) elértél 120V-ot akkor hogy lehet az,hogy szkóppal a tizedét sem méred? nem osztottad le a jelet? A jeladók tüskét szolgáltatnak,alacsony fordulaton 5-15V között. Ezt is szkóppal érdemes megnézni. A lendkeréken kettő bütyök van a jeladók részére?
Amikor kondival mértem, nem volt rajta semmi ellenállás, csak egy dióda-kondi páros. Egy fordulattal a kondit így 120V-ra töltötte.
Két jeladó tekercs van két hosszabb bütyökkel. Sikerült megállapítani, hogy az egyik jeladó nem csinál semmit. Még szét kell szednem az egészet, mert lehet, hogy a bütykök nem a jeladók előtt haladnak el, és ezért nem ad jelet az egyik, illetve kisebb a jel a kelleténél a másiknál. A probléma csak az, hogy az alaplap az összes tekerccsel az oldaldekniben van , amit ha leszedek...marad a tolómérő
Hát nemtudom... Az rendben van,hogy az oldaldekniben van a csillag alakú vasmag a tekercsekkel,de a jeladó külön van szerelve szintén a dekniben,de a méréshez nem kell kiszedni a tekercseket.
Nézegettem a sajátkezű rajzaimat: DR250S tipusból olyat javitottam amin három tekercsfejen alakitották ki a gerjesztőtekercset, 0.42 huzalból. Ennek az elektronikája más,és egy jeladós. Az alaplapból külön csatlakozón jön fel a gyújtásrész:fekete-fehér (test) barna,piros(gerjesztőtekercs) és fehér,ez a jeladóé. Maga a csatlakozó piros szinű négypólusú anyás kivitel. Sima DR250-nél viszont olyan kivitelűvel találkoztam,ami egytekercses és a kezdet és a vég is ki van vezetve:fehér és lila madzaggal.
Ezen a gerjesztőtekercs két fejen van kialakítva kivezetve barna-fehér, a jeladók kívülről vannak kb 25-30 fok eltolással kivezetéseik kék-zöld, illetve citrom-fehér ami érdekes, hogy a jeladó vasak, bütykök is el vannak tolva, de ahhoz szét kell szednem, hogy lássam, mennyivel. bellülről még ki van vezetve a generátor 3 sárga szálja, valamint egy test szál is.
mérésre nincs szakadva egyik tekercs sem, az értékek is a könyv szerintiek. Csak azt nem értem, hogy ha a lendkerék kintebb lenne, akkor nem lenne a kúpra szorulva... beljebb meg eleve nem lehet.... Egyébként látszik, hogy már szerelték egy párszor Ez is DR 250 S 92-es jp----az eu kivitelekben 93-tól két jeladósak. Ugyanúg mint a 350-esek. Egyébként találtam egy embert aki csinál pic-es programozható gyújtást 9000 programmal kábellel leírással az elektronika... nemtom milyen lehet... az OBO doboz elég gáz..
Ja a képen állítólag egy régebbi verzió van...
Meglett a megoldás! a jeladó tekercsek fel voltak cserélve, plusz az egyik fordítva berakva, így nem adott jelet. Mivel fel volt cserélve a kettő, így tilotta a gyújtást. (két jeladós). Szkópon látszott már, amikor megfordítottam, hogy közeledik a megoldás...
Aztán csak az egyik jeladót raktam rá-amelyik fordítva volt--, de a másik bemenetére...és lám lett szikra. Most még össze kell akni, és tesztelni, hogy a magas fordulati jeladó is jól van-e rákötve...(gyakorlatilag keresztbe kellett kötni a tekercselési irányok miatt) Azért az előző tulajt még felhívom, hogy kösz a nagy gubancot... |
Bejelentkezés
Hirdetés |