Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Hát emberek!!!
Nem tom de az elektreo tanárok szerintem fuldokolnak a röhögéstől a sok "hozzáértő" elektromos szakember sületlenségein!!! Szerintem csak azoknak kellene hozzászólni aki ért hozzá mert különben akár a jóhiszemű felhasználó életével is játszhat!!! Na azért volt egynéhány értelmes és jó segítség!!!
Az a baj, hogy ez egy nyilvános fórum, senkinek nem kell bemutatni a szakmunkás bizonyítványát ahhoz, hogy ide írhasson. Én az itt eltöltött 1 év alatt azt tapasztaltam, hogy "égbekiáltó" ökörségek esetén perceken belül megjelennek a "helyreigazítások", tehát aki rendszeresen jár ide, az - előbb-utóbb - megkapja a helyes választ.
A tanárok nem hiszem, hogy fuldokolnak, sajnos az oktatási rendszer hiányosságaival nehezített munkájuknak ennyi (lehet) az eredménye, amire azért Ők sem lehetnek túl büszkék. Azt gondolom, ez a hozzászólásod nem tette magasabbra a fórum szakmai színvonalát.
Hát... ha a két tekercs bekötését nem variálod, akkor mindegy, hogy hova kötöd a fázist, és hova a nullát, gondolj csak bele, ha mondjuk egy porszívót bedugsz a konnektorba nem fogja fújni a levegőt, ha fordítva dugod be.
Ez így van.
Viszont hirtelen másra nem tudtam gondolni,még ha hülyeség is volt a feltevés.
Hello!
Gyanítom, hogy a relé behúzási árama a motor indítási áramához képest kissé magas. Így néha behúz, néha nem. (esetleg a hálózati feszültség nagyságától függően.) üdv! proli007
Helló! Nem a szulek-nek nem indul a motorja? Most hirtelen nem is tudom ki kivel van. Vagy rosszat szóltam volna?? Inkább maradok kételyek között, mint sem holtbiztos legyek a hülyeségemben. Az említett indító relét eredetileg beforrasztott vezetékekkel gyártották és végeit sarus csatlakozóval látták el. Most úgy látom silányodott a dolog tűzősarus megoldásra. Itt elég megbízható kontaktust kell kialakítani a megfelelő áramok érvényesüléséhez. No meg nem ártana belenézni a dobozkába és megnézni a kis lágyvas nyelvet, hogy könnyedén mozog-e a helyén? A megfelelő hálózati hiányosságról nem is beszélve.
Nincs semmi baj! Csak streky intő szavait nem tudtam mire vélni a hozzáértésről, de azért igazat adok neki, vagy csak magamra vettem a dolgot? Most olvasgatok itt más témát az amperokról és még nem tértem magamhoz. Én mindenképpen felnézek itt a többségre, de nem kellene olyanokat bátorítani, kompromisszumos tanáccsal ellátni aki nem jártas az elektromosságban s teszi ezt egy tekintélyes fórumozó. 220ból 3fázis....
Helló! Ha három kivezetésed van csak, az is kétféle lehet, ha már áttekercselték a motort. A Steinmetz kapcsolásra rákeresel és látni fogod hogy ki lehet hozni a csillag és delta tekercselési forma végeit is háromba. Ha csillag, ami az esetek többsége, akkor állandó üzemre kell kondit kötni a forgásiránynak megfelelően. Ha pedig deltás a tekercselés akkor indításkor kell csak a kondi. Ökölszabályként indítónak 10mikro/100W, állandóra 4-5mikro/100W.
Csak megkerestem. 40,41-es oldalak.
hello bocs de nem sikerült megnyitnom , hibásnak írja ki a fájlt
Sziasztok! Egy 380-as motort kellene 220-ra kötni, több rajzot láttam már , de eszembe jutott még egy. Két tekercs kapja párhuzamosan a 220-at. A harmadik meg sorba kötődik az üzemi kondival. Mi a véleményetek?
Szia! Mi ez a förmedvény a rajzon? Egy jóérzésű szakember inkább a vasútnak menne, ha ezt meglátná, azonnal felejtsd el! Két kérdés: honnan vennél 220V-ot és a motorod hány fázisú? Szerintem keress egy szakembert a környékeden és vele köttesd be a motort. Van itt néhány motorbekötéssel foglalkozó fórum, azokon van vélemény a laikus villanyszerelőkről. Olvasd el figyelmesen a hozzászólásokat. Üdv: Yoe
Imi65! Egyetértek streaky-vel. Mondjuk nem csak villanyszerelő-tanoncok irkálnak ide, hanem laikusok is, akiknek fogalmuk nincsen arról, hogy egy rossz bekötésből életveszély vagy tűz is keletkezhet. Yoe
hello találtam egy másik motort ami 220V-os 1000W-os és persze 1 fázisú, csak azt nem tudom hogy a segédfázisához hány mikrós kindit tenyek üzeminek 50mikrofaradost tegyek vagy az már sok?
Helló! Mi van az adattáblájára írva? Kapocsdekni alatt milyen betűjelek vannak és ott hová vannak kötve a tekercs végek? ha nem tudod megnyitni keress a szóra:Steinmetz
Én sem mondtam, hogy nincs igaza. Csak azt, hogy bármit teszünk, akkor is lesznek az oldalon szakmaiságot nélkülöző hozzászólások is.
az 1,7kw-os motornak megnéztem a tekercselését meg az adattábláját az adattáblán bele van ütve hogy csillag, de visznot a kapocsdeknire meg kettesével vannak bekötve a drótok és így van 3 csoport. Az egyes csoportokban az ellenállásérték megegyezik a másik két csportéval.Az nem lehet hogy ez a motor 6 kivezetéses és csak csoportosítva van? lehet hogy csillag-deltás a motor? mert az adattáblán látszik hogy utólag leg beleűtve a csillag jel mert más beütővel van beeletütve. Ja és megnéztem a steinmetz-es dokumentumot.
Az jó, hogy ki van hozva minden tekercs vége! Nagy a valószínűsége, hogy csillagba van kihozva a tekercsek vége. A teljesítményed így kb. 1200W körüli lesz csak, ha kondenzátoros bekötést akarsz. Ököl szabályt írtam, 4-5miro/100W, 1200W-hoz 50-60mikro állandó üzemre. Forgásirányt te döntöd el. A csillag jelet nem véletlenül ütötték bele!
és ha a csoportosításokat szétválasztom akkor nem lehet deltába is bekötni?
NEM!! szét ne kösd!, mert így van jól kihozva a tekercsek végei. Bekötni meg így kellene. Ezt itt találtam egy másik oldalon.
Hello
Nem Deltába kellene bekötni 230V-a motort?
Szia! Attól függ, hogy mi van rá írva: Y/D vagy D/Y 230/400V vagy 400/690? Yoe
A D/Y 230/400 értem, mi a Y/D? 400/230?
Szia frank tibor! D/Y 400/230, természetesen így értettem. Nyilván a vagylagosságon van a szó, hogy hogyan szerepel az adattáblán.
" "Szia! Mi ez a förmedvény a rajzon? Egy jóérzésű szakember inkább a vasútnak menne, ha ezt meglátná, azonnal felejtsd el! Két kérdés: honnan vennél 220V-ot és a motorod hány fázisú?" " ---- Kösz az udvarias választ! Arra kérdésedre, hogy "honnan vennél 220V-ot", az a válaszom, hogy ahonnan te. Arra hogy: "és a motorod hány fázisú?" Válasz: Szerinted? A förmedvényen ott van hogy R, S, T. Azért vagytok itt jónéhányan akik piszkosul értik a segítség nyújtást.
Értem, köszönöm. Ezek szerint fordítva is szerepelhet az üzemi feszültség a motor adattábláján. Még egy kérdés, VIM átal (#364670) .Jpg rajza milyen kapcsolás? Y/230V??
Szia imi2! Látod, itt kezdődnek a dolgok, azt sem tudod, hogy Magyarországon a szabványos egyfázisú hálózati feszültség 230V és nem 220V, a jelölések pedig nem "R,S,T", hanem "L1,L2,L3", kb. 15 éve. Jah, és nincsen ott! És egy háromfázisú váltakozóáramú feszültség lehet 220V is, de az meg nem szabványos, mondjuk Te erről semmit nem tudhatsz. De tényleg, nem erről van szó, hanem inkább arról, hogy egy laikus ne szereljen villanyt, mert életekbe is kerülhet. Yoe
Szia! Olyan helyen dolgozom, ahol motorokkal foglalkozunk (egy szivattyúgyárban). Valóban találkoztam Y/D és D/Y jelöléssel. Érdemes odafigyelni! Nálunk ebből gondok is szoktak akadni, mikor a tisztelt operátor rosszul köti be (nem a feladata ellenőrzíni, a papíron van hogyan kell), vagy a mérnök nem jól adja a specifikációban. Mi, karbantartók meg "rohanhatunk", hogy mi is volt a gond.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |