Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   27 / 345
(#) streaky hozzászólása Jan 29, 2009 /
 
Hát emberek!!!
Nem tom de az elektreo tanárok szerintem fuldokolnak a röhögéstől a sok "hozzáértő" elektromos szakember sületlenségein!!!
Szerintem csak azoknak kellene hozzászólni aki ért hozzá mert különben akár a jóhiszemű felhasználó életével is játszhat!!!
Na azért volt egynéhány értelmes és jó segítség!!!
(#) Imi65 válasza streaky hozzászólására (») Jan 29, 2009 / 1
 
Az a baj, hogy ez egy nyilvános fórum, senkinek nem kell bemutatni a szakmunkás bizonyítványát ahhoz, hogy ide írhasson. Én az itt eltöltött 1 év alatt azt tapasztaltam, hogy "égbekiáltó" ökörségek esetén perceken belül megjelennek a "helyreigazítások", tehát aki rendszeresen jár ide, az - előbb-utóbb - megkapja a helyes választ.
A tanárok nem hiszem, hogy fuldokolnak, sajnos az oktatási rendszer hiányosságaival nehezített munkájuknak ennyi (lehet) az eredménye, amire azért Ők sem lehetnek túl büszkék.
Azt gondolom, ez a hozzászólásod nem tette magasabbra a fórum szakmai színvonalát.
(#) Vacok válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Hát... ha a két tekercs bekötését nem variálod, akkor mindegy, hogy hova kötöd a fázist, és hova a nullát, gondolj csak bele, ha mondjuk egy porszívót bedugsz a konnektorba nem fogja fújni a levegőt, ha fordítva dugod be.
(#) bitorlo válasza Vacok hozzászólására (») Jan 29, 2009 /
 
Ez így van.
Viszont hirtelen másra nem tudtam gondolni,még ha hülyeség is volt a feltevés.
(#) proli007 válasza bitorlo hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Hello!

Gyanítom, hogy a relé behúzási árama a motor indítási áramához képest kissé magas. Így néha behúz, néha nem. (esetleg a hálózati feszültség nagyságától függően.)

üdv! proli007
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Helló! Nem a szulek-nek nem indul a motorja? Most hirtelen nem is tudom ki kivel van. Vagy rosszat szóltam volna?? Inkább maradok kételyek között, mint sem holtbiztos legyek a hülyeségemben. Az említett indító relét eredetileg beforrasztott vezetékekkel gyártották és végeit sarus csatlakozóval látták el. Most úgy látom silányodott a dolog tűzősarus megoldásra. Itt elég megbízható kontaktust kell kialakítani a megfelelő áramok érvényesüléséhez. No meg nem ártana belenézni a dobozkába és megnézni a kis lágyvas nyelvet, hogy könnyedén mozog-e a helyén? A megfelelő hálózati hiányosságról nem is beszélve.
(#) proli007 válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Bocsánat, igazad van eltévedtem!
(#) VIM válasza proli007 hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Nincs semmi baj! Csak streky intő szavait nem tudtam mire vélni a hozzáértésről, de azért igazat adok neki, vagy csak magamra vettem a dolgot? Most olvasgatok itt más témát az amperokról és még nem tértem magamhoz. Én mindenképpen felnézek itt a többségre, de nem kellene olyanokat bátorítani, kompromisszumos tanáccsal ellátni aki nem jártas az elektromosságban s teszi ezt egy tekintélyes fórumozó. 220ból 3fázis....
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Helló! Ha három kivezetésed van csak, az is kétféle lehet, ha már áttekercselték a motort. A Steinmetz kapcsolásra rákeresel és látni fogod hogy ki lehet hozni a csillag és delta tekercselési forma végeit is háromba. Ha csillag, ami az esetek többsége, akkor állandó üzemre kell kondit kötni a forgásiránynak megfelelően. Ha pedig deltás a tekercselés akkor indításkor kell csak a kondi. Ökölszabályként indítónak 10mikro/100W, állandóra 4-5mikro/100W.
(#) VIM válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
Csak megkerestem. 40,41-es oldalak.

steinmetz.pdf
    
(#) szulek válasza VIM hozzászólására (») Jan 30, 2009 /
 
hello bocs de nem sikerült megnyitnom , hibásnak írja ki a fájlt
(#) imi2 hozzászólása Jan 31, 2009 /
 
Sziasztok! Egy 380-as motort kellene 220-ra kötni, több rajzot láttam már , de eszembe jutott még egy. Két tekercs kapja párhuzamosan a 220-at. A harmadik meg sorba kötődik az üzemi kondival. Mi a véleményetek?

motor.JPG
    
(#) Marko Ramiusz válasza imi2 hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Szia! Mi ez a förmedvény a rajzon? Egy jóérzésű szakember inkább a vasútnak menne, ha ezt meglátná, azonnal felejtsd el! Két kérdés: honnan vennél 220V-ot és a motorod hány fázisú? Szerintem keress egy szakembert a környékeden és vele köttesd be a motort. Van itt néhány motorbekötéssel foglalkozó fórum, azokon van vélemény a laikus villanyszerelőkről. Olvasd el figyelmesen a hozzászólásokat. Üdv: Yoe

Imi65! Egyetértek streaky-vel. Mondjuk nem csak villanyszerelő-tanoncok irkálnak ide, hanem laikusok is, akiknek fogalmuk nincsen arról, hogy egy rossz bekötésből életveszély vagy tűz is keletkezhet. Yoe
(#) szulek hozzászólása Jan 31, 2009 /
 
hello találtam egy másik motort ami 220V-os 1000W-os és persze 1 fázisú, csak azt nem tudom hogy a segédfázisához hány mikrós kindit tenyek üzeminek 50mikrofaradost tegyek vagy az már sok?
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Helló! Mi van az adattáblájára írva? Kapocsdekni alatt milyen betűjelek vannak és ott hová vannak kötve a tekercs végek? ha nem tudod megnyitni keress a szóra:Steinmetz
(#) Imi65 válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Én sem mondtam, hogy nincs igaza. Csak azt, hogy bármit teszünk, akkor is lesznek az oldalon szakmaiságot nélkülöző hozzászólások is.
(#) szulek válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
az 1,7kw-os motornak megnéztem a tekercselését meg az adattábláját az adattáblán bele van ütve hogy csillag, de visznot a kapocsdeknire meg kettesével vannak bekötve a drótok és így van 3 csoport. Az egyes csoportokban az ellenállásérték megegyezik a másik két csportéval.Az nem lehet hogy ez a motor 6 kivezetéses és csak csoportosítva van? lehet hogy csillag-deltás a motor? mert az adattáblán látszik hogy utólag leg beleűtve a csillag jel mert más beütővel van beeletütve. Ja és megnéztem a steinmetz-es dokumentumot.
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Az jó, hogy ki van hozva minden tekercs vége! Nagy a valószínűsége, hogy csillagba van kihozva a tekercsek vége. A teljesítményed így kb. 1200W körüli lesz csak, ha kondenzátoros bekötést akarsz. Ököl szabályt írtam, 4-5miro/100W, 1200W-hoz 50-60mikro állandó üzemre. Forgásirányt te döntöd el. A csillag jelet nem véletlenül ütötték bele!
(#) szulek válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
és ha a csoportosításokat szétválasztom akkor nem lehet deltába is bekötni?
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
NEM!! szét ne kösd!, mert így van jól kihozva a tekercsek végei. Bekötni meg így kellene. Ezt itt találtam egy másik oldalon.

móricka.jpg
    
(#) szulek válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
oké kössz a segítséget
(#) VIM válasza szulek hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Nincs mit, máskor is!
(#) frank tibor válasza VIM hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Hello
Nem Deltába kellene bekötni 230V-a motort?

Y_Delta.jpg
    
(#) Marko Ramiusz válasza frank tibor hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Szia! Attól függ, hogy mi van rá írva: Y/D vagy D/Y 230/400V vagy 400/690? Yoe
(#) frank tibor válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
A D/Y 230/400 értem, mi a Y/D? 400/230?
(#) Marko Ramiusz válasza frank tibor hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Szia frank tibor! D/Y 400/230, természetesen így értettem. Nyilván a vagylagosságon van a szó, hogy hogyan szerepel az adattáblán.
(#) imi2 válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
" "Szia! Mi ez a förmedvény a rajzon? Egy jóérzésű szakember inkább a vasútnak menne, ha ezt meglátná, azonnal felejtsd el! Két kérdés: honnan vennél 220V-ot és a motorod hány fázisú?" " ---- Kösz az udvarias választ! Arra kérdésedre, hogy "honnan vennél 220V-ot", az a válaszom, hogy ahonnan te. Arra hogy: "és a motorod hány fázisú?" Válasz: Szerinted? A förmedvényen ott van hogy R, S, T. Azért vagytok itt jónéhányan akik piszkosul értik a segítség nyújtást.
(#) frank tibor válasza Marko Ramiusz hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Értem, köszönöm. Ezek szerint fordítva is szerepelhet az üzemi feszültség a motor adattábláján. Még egy kérdés, VIM átal (#364670) .Jpg rajza milyen kapcsolás? Y/230V??
(#) Marko Ramiusz válasza imi2 hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Szia imi2! Látod, itt kezdődnek a dolgok, azt sem tudod, hogy Magyarországon a szabványos egyfázisú hálózati feszültség 230V és nem 220V, a jelölések pedig nem "R,S,T", hanem "L1,L2,L3", kb. 15 éve. Jah, és nincsen ott! És egy háromfázisú váltakozóáramú feszültség lehet 220V is, de az meg nem szabványos, mondjuk Te erről semmit nem tudhatsz. De tényleg, nem erről van szó, hanem inkább arról, hogy egy laikus ne szereljen villanyt, mert életekbe is kerülhet. Yoe
(#) Marko Ramiusz válasza frank tibor hozzászólására (») Jan 31, 2009 /
 
Szia! Olyan helyen dolgozom, ahol motorokkal foglalkozunk (egy szivattyúgyárban). Valóban találkoztam Y/D és D/Y jelöléssel. Érdemes odafigyelni! Nálunk ebből gondok is szoktak akadni, mikor a tisztelt operátor rosszul köti be (nem a feladata ellenőrzíni, a papíron van hogyan kell), vagy a mérnök nem jól adja a specifikációban. Mi, karbantartók meg "rohanhatunk", hogy mi is volt a gond.
Következő: »»   27 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem