Fórum témák
» Több friss téma |
„De valaki kérdezze már meg határainkon belül lakik -e az akinek kifogásoljátok a helyesírását, fogalmazását.”
Nekem sem Magyar az anyanyelvem. De! Amikor Magyar nyelvű fórumra írok, bunkóságnak tartanám, ha nem törekednék az irodalmi magyarra. Nem mindig sikerül, de próbálkozom. Az ékezetek használata nem kíván különleges hozzáértést.
Szerinted mekkora árammal kell gerjeszteni, hogy megközelítsen egy neodímium mágnest?
Idézet: „Ő is erdélyi volt.” Nem mondta, talán kérdeztem is! Én nagyon kedvelem a székelyeket...
Nem tudtam,( tisztellek is érte ,) de azért nem baj , hogy szót emeltem a határainkon kívül élőkért (igaz ?)De inkább ezentúl nem írok.
Minden tiszteletem a tiéd! Szerintem is a törekvés a lényeg. Tisztában vagyok vele, hogy bárki, én is hibázok. Nem erről szól a történet.
Függ a menetszámtól (szuimma gerjesztés az szumma H*B)! akár miliamperes árammal is elérhető ugyan az a B a vasban ( gerjesztés mértékegysége csak [A] )
(a légrés meg drasztikusan növeli a gerjesztést !!minimalizálni KELL!) Idézet: „De inkább ezentúl nem írok.” Nincs miért elnézést kérned.
Na jó, de itt ugye egy gyári autó generátorról, vagy ilyesmi bontott-szerzett kütyüről lenne szó. Persze át lehet tekerni, de akkor az már megint pénzbe kerül.
Sajnos az a helyzet hogy a magyarországi szélviszonyokban az év nagy részében az a pár watt ami a gerjesztésre menne el nagyon is jelentős veszteség lehet hosszú távon. Gondolom ki lehetne számolni hogy a mágnes ára a gerjesztő tekercshez képest mikor térülne meg, de azt hiszem ezzel senki sem szívesen szembesülne. A megvett vagy "megszerzett" mágnes egyszer bele kerül a szerkezetbe és egy gonddal kevesebb.(Már hogy legalább annak a szénkeféit nem kell ellenőrizni......ugyanis kellemetlen tud lenni amikor a szénkefe "beragad" egy jó kis szélviharban - a gerjesztés megszűnik és a szélkerék átmegy "darálóba", majd miután elszabadultak a lapátok, megjelenik a szomszéd a frissen hegyezett vasvillájával....)
12 Volton 3A-re tippelek. Holnap majd megmérem.
Az előny, viszont hogy a szélkerék terhelés nélkül indulhat. Elegendő csak akkor gerjeszteni, ha tényleg fúj is a szél.
Itt alapvetően a légréstől függ minden! Annak átmágnesezéséhez nagyság renddel nagyobb gerjesztőáramok kellenek, mint a vas gerjesztéséhez.
Az autógenerátorokban sajnos hatalmas légérs van, itt a bibi..
Ne "beszélj" már butaságot ...
Semmi sértő nem volt az írásodban!
Igen, igazad van az idulással, és kb. az áramot is eltaláltad.
Az pedig 12V-nál 36W. Egy ilyen generátorra illő kerék normál szélben 100W körül termelne. Én úgy gondolom ez elég nagy veszteség, de 300W esetében is több mint 10%, ami sok.
ezt a gerjesztőáramot, ami a felgerjedéshez kell, elő lehetállítani egy kisebb DC motor beiktatásával a hajtásrendszerbe, az ad anyni kakaót, ami segítségével a generátor már fel tud gerjedni
Igen. Lenne ötletem a rés csökkentésére. pl. egy ráhegesztett réteg, amit utána meg lehet munkálni.
Szerintem a közösség iránti tisztelet eme törekvés „motorja”.
A veszteséget és a várható nehézségeket figyelembe véve tényleg célszerűbbnek látszik állandó mágnessel gerjeszteni.
Úgy tűnik, de ha gulyi88 elvét nézzük, akkor kicsi réssel sokkal kisebb lenne a gerjesztési áram. Ehhez a rést gépmunkával csökkenteni kéne. Talán érdemes lenne megpróbálni!
Abból a szemszögből is meg kellene vizsgálni a dolgot, miért is alkalmaztak relative nagy rést. Kötve hiszem,hogy gyártási problémák miatt. A hatásfok pedig a generátorgyártók érdeke is...
Bevallom nem tudom, csak ötletem van, hogy így könnyebb volt legyártani. Lehet, hogy a csapágyazás nem enged kisebb rést?
Talán valami armatúra visszahatás, vagy ilyesmi lehet a háttérben, plusz a sorozatgyártás nagy tűrése, kisebb tuti belefér akárhogyis szerelik össze (mert ugye a csapágyházak nincsenek fixen az állórészhez rögzítve..).
Énnek ellenére én úgy látom, hogy a légrés minden tekintetben csak veszteséget sokszorozza, ha a légrés kisebb lenne, akkor talán a generátor belső impedanciája is csökkenne, így jobban terhelhető lenne-> nagyobb teljesítmány (a szórás a légrésben biztos csökkenne (ha alégrés is csökken)! És minnél jobban terheljük, annál nagyobb lesz a szórás a légrésben -> veszteségek nőlnek)
- szerintem..., aztán lehet hogy nem jól gondolom -
Szerintem szándékosan fejlesztették "laza" csatolásúra,igy nem adhat le akármekkora áramot még a szabályzó hibája esetén sem.
Lehet (belső impedancia, szórás...)
De nálunk ez nem cél. Itt a hatásfok az elsődleges szerintem. Viszont a légrést így utólag lecsökkenteni elég macerás, sött nehéz.
Házilag bizony nehéz megfelelő gépmunkát végezni.Gyártatni meg nem érdemes.
nekem nem a gépmunkával van bajom hanem, már alapból kisebb a forgórész, kisebből meg nehéz nagyobbat csinálni .. (felhegesztés egy megoldás, de akkor összevissza vetemedik az anyag, a pálca ur-je sem mindegy, bár akármelyik vas anyagú pálca jobb, mint a levegő )
egyébként a léptetőmotort jó ötletnek tartom egyenlőre.
A szerkezeti acélok hegesztéséhez használt bevonatos elektródák megfelelnének,esetleg szóbajöhet a sima CO huzal is. A vetemedés sem lenne jelentős,inkább nyilnának a körmök,arra meg az eszterga orvosság... De az egészben nincs annyi,hogy érdemes lenne foglalkozni vele.
Azért jó lenne ha valaki megcsinálná, hogy kiderüljön mennyit ér! Talán a felületet is lehetne növelni. Nem tartom túl ideálisnak azokat a hároszög alakú szegmenseket. Ezért is jobb szerintem a mágneses átalakítás, ott csíkokban nagyobb felületen végig gerjesztődik a tekercs.
a gerjesztes olyan 3..5%-a a generator teljesitmenyenek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |