Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Lapozás: OK   13 / 157
(#) milanovics válasza benőke hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Szinte minden aminek az elektronikához köze van. A generátor sosem egyenletesen tölt.
(#) akos70 válasza benőke hozzászólására (») Ápr 12, 2009 /
 
Semmiképp ne vedd le, ahogy elöttem is irták. Aksi nélkül nagyon magasra felszökhet a generátor által leadott feszültség, ez sok dologra káros lehet. Fölösleges is ugy mérned, terhelve kell megfelelönek lennie a töltésnek.

Tudok olvasni, de azért még egyszer megkérdezem : világit a visszajelzö, ha ráadod a gyujtást?

Ha igen, szét kell szedni a generátort, és mindenét kimérni.
(#) benőke válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 13, 2009 /
 
Igen, világít gyújtásra, és beindulás után teljesen elalszik.
Kevés a feszültség tuti. Most is 11.5V-ot mértem.
Ok kiveszem a generátort. 3 csavar tartja, gondolom az ékszíjat is ez feszíti.Remélem szét tudom szedni. Mit mérjek? Tekercsek ellenállását, diódákat?
(#) akos70 válasza benőke hozzászólására (») Ápr 13, 2009 /
 
Elöször kiveszed a feszszabályzot a kefékkel, ha teljesen kopottak a kefék, akkor ki kell cserélni, és valoszinüleg fölösleges tovább bontani. Leginkább abbol láthatod, hogy teljesen kopottak, hogy a csuszogyürün és a kefe azzal érintkezö felületén is fekete égésnyomokat találsz a szikraképzödéstöl. Ha ezt nem látod, akkor valoszinüleg még nem a kefék miatt nem tölt, érdemes tovább bontani. A gyuszogyürüket mindenképp nézd meg, az ujabb tipusu Bosch-nál az is hamar elfogy, ez is cserélhetö. (nem irtad, a tieden melyik van.)
A forgorészen szakadást és testzárlatot mérhetsz, ezzel nemigen szokott gond lenni.
Az állorész és a diodák méréséhez már szét kell szedni a generátort, és szétkötni ezeket egymástol. A régieknél forrasztással vannak összekötve, az ujabbaknál ponthegesztéssel (utána vissza lehet forrasztani). Állorésznél szintén szakadást és testzárlatot mérhetsz, ez se nagyon szokott rossz lenni. Találsz benne 3X3 diodát egy egységben, ezeket szintén kiméred. Ha mindent jonak mértél, kizárásos alapon a feszszabályzo marad.
Mindezt egy egyszerü multiméterrel kimérheted.
(#) benőke válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Köszi az instrukciókat először is.
Töltőről indítva este mértem: folyamatosan fogyott le a töltőfeszültség, indítás után 13.9V aztán 12.4V-ig csökkent kb 3 perc alatt. A tekercszárlatokat, ill. a hibás diódákat ezért nem tartottam valószínűnek.
Ma reggel megműtöttem. Kivettem a szabályzót, a szénkefék modhatni kifogástalan állapotban vannak.(80000 km).
Nem szedtem le a generátort, fesszabályzót mérni nem tudom,hogy kell de arra gyanakodtam. Beszereztem egy bontott szabályzót a közelben 8 rugóért (lehet,hogy ennyiért újat is lehet kapni de nem tudok utánarohangálni),a szénkefék ezen is tutiknak látszanak.
Betettem,úgy tűnik ez volt a megoldás,de nem vagyok teljesen nyugodt.A töltőfesz 13.89 és 14.08V között változik,ha klímát kapcsolok leesik 13.68 és 13.81V közé. Fordulatszámot emelve kb 0.15 Voltot emelkedik, de 3000 felett rezisztens, nem nő tovább.
A generátor Bosch 87A-es, a szabályzó pont ugyanaz mint ami benne volt.
(#) kobold válasza benőke hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Az írt töltőfeszültségek normálisak, azért ne aggódj.
Nem lehet, hogy testhibás volt a szabályzód (az egyik leszorítócsavar perselyén át testelődik, a generátor házán), és a mocorgatás miatt megy az új szabályzó? Esetleg mechanikailag sérült a csatlakozás, túlhúzás vagy valami hasonló ok miatt.
(#) potyo válasza benőke hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Idézet:
„de nem vagyok teljesen nyugodt.A töltőfesz 13.89 és 14.08V között változik,ha klímát kapcsolok leesik 13.68 és 13.81V közé. Fordulatszámot emelve kb 0.15 Voltot emelkedik, de 3000 felett rezisztens, nem nő tovább. A generátor Bosch 87A-es, a szabályzó pont ugyanaz mint ami benne volt.”


Ha az akkun mérted, akkor ez normális is lehet, mert a gyári vezetékezés az autókban nincs épp túlméretezve, és valamennyi feszültség mindig esik rajtuk, illetve ha a szabályzás a generátor segéddiódahídjáról veszi a jelet, akkor a fődiódákon a terhelés hatására eső feszültség nincs kompenzálva, tehát az is levonódik. Szóval ezek az értékek normálisak.

Szabályzót változtatható feszültségű táppal lehet kipróbálni. A kefék közé odakötsz egy 10-20W-os égőt, a bemenetét (bemeneteit) pedig a tápra kötöd, és emeled a feszültséget. 14V felett az égőnek el kell aludnia, azalatt be kell kapcsolnia.
(#) kazo hozzászólása Ápr 15, 2009 /
 
Sziasztok. Segítene valaki mitévő legyek.
Központi záras 3-as golfom anyagi okok miatt télen állt.
Nincs kulcsjuk a zárakon sem és a csomagtartó zárja is hibás és lemerült az aksi.
Se aksit nem tudok cserélni/tölteni, amíg nem nyitom
fel a motorháztetőt, se az ajtókat nem tudom kinyitni a központi zár miatt.
Feszegetni, kárt okozva kinyitni nem szeretném.

18-as betűméret nélkül szerinted nem fogjuk fel a kérést?
Javítva.
-- kobold
(#) kobold válasza kazo hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Ha tél óta állt, lesz esélyed egy akkucserére. Egy hónapnál tovább nem nagyon szabad benne hagyni az akkut a kocsiban, ha nem használod.
Alá kell menni, és megkeresni a generátoron, vagy az indítómotoron az akku pozitív csatlakozóját (az akkuig aligha tudsz felnyúlni). Egy meglévő csatlakozásra és a testre kötve töltheted az akkut, míg ki nem nyitható a gép.
(#) benőke válasza kobold hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Nem, ezek le lettek ellenőrizve, minden csati,kábel ok.Testet is mértem csavaron keresztül nem volt potenciálkülönbség sehol.
A generátorkábelen nagyobb fogyasztás/töltőáram esetén is csak 0.06V esik
(#) kazo hozzászólása Ápr 15, 2009 /
 
Köszönöm kobold a segítséged. Sajnos én müszaki nulla vagyok, ezért bocs ha ilyesztően butaságokat kérdezek.
Miről ismerem fel a generátort, vagy az indító motort?
Nem kell válaszolni ám ha nagyon vicces. Így is sokat
segítettél. Utána nézek valahogy.
Köszi szépen még egyszer.
(#) benőke válasza potyo hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Akkun mértem, de a generátoron sem több igazán a fesz, kb 0.06V esik onnantól.
Arra gondolok, hogy az akku igen lenyúzódott (ki tudja mióta nem töltött rendesen a gen.) és túlzottan beterhel. Most rátettem töltőre hosszabb időre, megnézem utána mit mérek.

A szabályzó tesztet ki fogom próbálni van egy 0-30V-os tápom csak nem tudom mivel kössek a kefékhez.
(#) kazo hozzászólása Ápr 15, 2009 /
 
Köszönöm URAK!
(#) potyo válasza benőke hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
87A-es generátort néhány perc után már nem fogja le az akku. Szerintem itt az van, hogy a segéddiódahídon tartja a feszültséget a generátor, a fődiódahídon meg a terhelés hatására változik kicsit. Megy-e az M6-os csavarról vezeték a szabályzóba? Astranal mértük, hogy üresjáratban 14V, mindenfélét bekapcsolva meg lement 13,6V-ra. A kis ingadozást okozhatja a gyújtás, injektorok, benzinpumpa, egyéb ilyen alkatrészek is.

A kefékhez pl. krokodilcsipesz is jó, de a kefébe menő vezetéket szerintem meg lehet valahol csapolni, és oda elég bekötni.

Mi a helyzet a feszültséggel, ha bekapcsolod a fényszórókat, hátsóablak melegítőt, fűtésventilátort, stb.?
(#) kobold válasza kazo hozzászólására (») Ápr 15, 2009 /
 
Csináltam pár képet, hátha segítenek (nem VW, de ez nem számít). A generátort ékszíj hajtja, míg az indítómotor a motor-váltó csatlakozásnál van felszerelve, jól beazonosítható a rajta lévő behúzómágnesről.
Bármelyik pozitív pólust találod meg a kettő közül, arra és a testre kötve tölthetsz.
(#) benőke válasza potyo hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Megcsináltam a tesztet a régi szabályzóval, már 11 V-nál alig égett a lámpa, utána elaludt.Csinálhattam aztán valami galibát mert utóbb már egyáltalán nem gyulladt ki.
Beépített fesszab. tehát az M6-os csavar direkt csatlakozik a szabályzóhoz, gondolom itt figyeli a töltőfeszt, és a gerjesztést ez alapján szabályozza.(?)
Fogyasztókat kapcsolgattam, mikor brutálisan minden ment(klíma is), 13.4 V-ot mértem csupán.
(#) potyo válasza benőke hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Idézet:
„Megcsináltam a tesztet a régi szabályzóval, már 11 V-nál alig égett a lámpa, utána elaludt.Csinálhattam aztán valami galibát mert utóbb már egyáltalán nem gyulladt ki.”


Akkor az egyértelműen hibás.


Idézet:
„Beépített fesszab. tehát az M6-os csavar direkt csatlakozik a szabályzóhoz, gondolom itt figyeli a töltőfeszt, és a gerjesztést ez alapján szabályozza.(?)”


A beépített nem jelenti azt, hogy a töltőfeszültséget figyeli, csak annyit jelent, hogy a szabályzó ott van a generátor házában, nem egy külön dobozban valahol a környékén. De attól még simán figyelheti a segéddiódahidat.

Tudnál esetleg egy képet csinálni róla, hogy hogyan kapcsolódik direkt a szabályzóhoz? Meg a régi szabályzóról is néhány képet, amiken minden oldala látszik? Közvetlenül az akkufeszültségből ritkán szokták a gerjesztést táplálni, mert felmerülnek problémák nála, amik a segéddiódahidasnál nem merülnek fel (bár régebben találkoztam ezzel a megoldással is, de szerintem a mostani sokamperes generátoroknál ez már nem annyira létezik, vagy legalábbis bonyolultabb elektronika kell hozzá).


Idézet:
„Fogyasztókat kapcsolgattam, mikor brutálisan minden ment(klíma is), 13.4 V-ot mértem csupán.”


Szerintem ez ilyen volt eddig is, csak nem méregetted, és így nem tűnt fel.
(#) benőke válasza potyo hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Ő az:

583673657.jpg
    
(#) akos70 válasza benőke hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Ez a fajta elég gyakran szokik tönkremenni. Kefecserével ritkán van gond, nem szokta addig kibirni.
(#) benőke válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Csak az a kérdés miért megy gyakran tönkre,és hol lehet szerény áron beszerezni...
(#) zolika60 válasza benőke hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Beszerzés itt is pl.:Kelle familia Tönkre meg a globalizáció miatt megy olyan gyakran.
(#) akos70 válasza benőke hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Létezik utángyártott is, de ha jol emlékszem, az is 10 közelében van. A régi Bosch-hoz meg az u.gy. 2-3000. Igaz, abba sose kell.
(#) kazo válasza kobold hozzászólására (») Ápr 18, 2009 /
 
Igazán profi képek!
Köszönöm.
Azért jó tudni, hogy van egy ilyen igazán segítőkész emberekből álló forum.
Gratula nektek mint szakembereknek és jó embereknek.
(#) Josska hozzászólása Máj 4, 2009 /
 
Üdv!

Kis Ladám akkutöltésével vannak gondjaim.
Történt már máskor is, hogy fesszabályzót kellett cserélnem, ezzel nincs gond, ez történt legutóbb is, miután észeltem, hogy a töltésjelző lámpa akkor is világít, amikor az autó éppen mozgásban van.

A csere után a hibajelenség:
Forr az akkumulátor, új feszültségszabályzóval is.
Amit tudtam, ellenőriztem, biztik, vezetékek jók.
Generátorhiba lenne?
Hol lehet a hiba? Házilag megoldható, vagy vigyem szerelőhöz?

Köszönöm!
(#) potyo válasza Josska hozzászólására (») Máj 4, 2009 /
 
Ha forr az akkumulátort, akkor túltöltés van. Ha a töltésjelző lámpa világít, az nem a szabályzó hibáját jelenti automatikusan, az csak annyit jelent, hogy hiba van a rendszerben. Ha nincs műszered és/vagy nem értesz hozzá, akkor vidd szerelőhöz.
(#) Josska válasza potyo hozzászólására (») Máj 4, 2009 /
 
Bocsánat, ha rosszul fogalmaztam.
Nem világít a visszajelzőlámpa, csak túltöltés van.
A visszajelző üzemszerűen működik:
- ha ráadom a gyújtást, világít,
- ha beindul az autó, elalszik.
A töltésjelző teljesen kitér, mihelyt a gázpedálra lépek, alapjáraton normális töltést jelez.

Generátorcsere?
(#) potyo válasza Josska hozzászólására (») Máj 4, 2009 /
 
Nem, nem csere kell. KI KELL MÉRNI, hogy mi a hibás!
(#) Toji77 hozzászólása Máj 4, 2009 /
 
Szép jó napot.Toyota carinam van dizel.Generátor nem tölt és nincs visszajelzés se.A bronzkefét kicseréltem az jó.4 szál vezeték jön le a generátorról.1vastag az gondolom az aksira megy.És külön 3 a műanyag házból.Ha leveszem a vastag vezetéknek a saruját a generátorról és a generátorra rákötök(ahol a vastag vezeték volt) 1 próbalámpát a lámpa ugyan nem világit de visszajön a töltésvisszajelző.Mi lehet a probléma?Előre is köszönöm.
(#) potyo válasza Toji77 hozzászólására (») Máj 4, 2009 /
 
Valahol a gerjesztőkörben lehet szakadás. Lehet akár a forgórész is szakadt, valahol a szabályzó vagy akár a kettő között is, mert a három vezetékből itélve nem beépített a szabályzó. A forgórész ellenállása néhány ohm, azt ki lehet mérni a gyűrűkön. Ha a kefeházat kiveszed, és letesteled azt a pontját, amit a rögzítőcsavar is ráköt a generátorházra, majd ráadod a gyújtást, akkor a két kefe között meg kell jelennie 10-11V feszültségnek, és ha odakötsz egy ampermérőt, akkor pedig 100-150mA áramnak kell folynia, mert ekkor megy a töltésvisszajelző lámpán keresztül az előgerjesztés a forgórészre. Először köss egy 10-20W-os izzót (vagy valami 10 ohm körüli ellenállást) sorba az ampermérővel, ha véletlen nagy áram akarna folyni, akkor ne legyen baja semminek.


Járó motornál eszedbe ne jusson azt a vastag vezetéket levenni a generátorról!!!
(#) Toji77 hozzászólása Máj 4, 2009 /
 
Úgy kezdődött:alapjáraton már világitot a visszajelzés ,gázadásra kialudt.
Következő: »»   13 / 157
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem