Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia!
Leszedtem és átnéztem az egészet, de sajnos semmit nem találtam erre vonatkozóan
E32 kiválasztod ott benne vannak a alkategirák
ott kiválasztod a melyik műszer édekel és látnod kell kábel és csatlakozó számot (pl.: X223) beirod a kersőbe akkor kidoja az össze rajzot csatlakozóba milyen vezetékek mennek,hova és mire van rákötve,pinek száma majd egy külön rajzon meg van a csati is rajzolva hogy néz ki,melyik pin hányas számú. Tele van fényképekekl is java és adobe avs kell neki utobbi a DVD-n rajta van,keresd csak benne van,igaz nem könnyű elsőre használni,ami ebben nincs azt nincs a szervinek se! Utolsó vezeték szinekkel biztikkel honnan jön minden ott van benne.
szia,
koszsi szepen meg uj vagyok itt, udv,
Az attólfügg mennyi áramot akarsz rajtuk átengedni. Általában 15-20 mA az elfogadott.
Ismerned kell a dióda nyitófeszültségét, azt szorzod a darabszámmal, majd ezt kivonod az autóban található max feszültségből. Az max 15 V. Ami számot (értéket) kapsz azt elosztod az árammal és megkapod az ellnállás értékét. Akkor már a sima Ohm törvényt alkalmazod. pl piros led Uf 1,6 v legyen ötdarab 5x 1.6 = 8V 15 - 8 = 7 V If legyen 15 mA R = 7/0.015 = 466 Ohm 460 Ohm
Üdv!
DRL modul készítésével foglalkozott valaki? 60%os fényerővel világítana a tompított gyújtáson (hogy itthon is legális legyen a helyzetjelzőnek is kell, akár az is csökkenhez mondjuk 80%ra) lámpát kapcsolva rendesen - Kanada, Észak Amerika és távol keleten pár helyen így oldják meg gyárilag a menetjelző fényt. Hogy ellenállással, négyszögjellel vagy hogy lenne célszerűbb megépíteni ebben kérném a segítségeteket! kép Köszöntem!
Mit szeretnél elérni az átalakitással?
Legális biztos nem lesz. Ha ez nem baj, probálj ki egy 10W-os halogén helyzetjelzoizzot, azzal is elérhetö olyasmi hatás, mint egy sárgán világito fényszoroizzoval.
Legális lesz mivel sajtá búrája, és a helyzetjelző is világít.
Erősebb helyzetjelzővel a műszerfalban és középkonzololon/gombokban, hátul és rendszámvilágítás is ég tök fölöslegesen; nem utolsó sorban digit műszerfalam van amik lámpakapcsolásra halványodnak el, így erősebb napsütésnél (pláne napszemüvegben) hót semmit nem látoka műszerfalból. Nappali mentjelzőt építettem ledekből, de egyik ledsort elcsattant sajna, de legálisabb és praktikusabb a DRL modul 'emulálása'.
Legális szerintem igy se lesz, nem tartom valoszinünek, hogy megengedett a fényszoro fényerejének házilagos mérséklése, de nem is ez a lényeg, valoszinüleg a kutya se venné észre. Viszont én ugy tudom, hogy a DRL-es lámpák egy különállo 20-30 W-os izzot tartalmaznak erre a célra.
A müszerfalvilágitás elhalványulása bekapcsolt lámpánál valoban zavaro, de ez a DRL-es átalakitásodnál is meglenne, ha a helyzetjelzö világit.
Ez mire jó amúgy? Mert azért az 1cl üzemanyagért, amit esetleg megspórolsz vele 100km-en, azért neki nem állnék ilyet csinálni...
Északeurópában 21W-os helyjzetjelzőt használnak, Amerikában 2 izzószálas indexégőt 21/5Wosat; vaaagy DRL modult.
Ha megnézed a jogszabályokat nem tiltja, egy x féynerőt kell tudni és kész. A hella legolcsóbb szettjében ami legális 6W-os izzó van! Miért égbe a műszerfalvilágítás mikor az izzóra kötöm a modult?! potyo: -nem felejted el fel/le kapcsolni -nem égnek feleslegesen műszerfal/gombok/középkonzol/hátsó/renszámvilágítás égők -digit műszerfalasok látnak valamit a műszerfalból nappal -ritkábban ég ki a tompított is, pláne hogy én is nagyfényerejűt használok -és igen, pár cl üzemanygaot is megspórolok; mert minek világítson aminek nem kell?! Idézet: „Miért égbe a műszerfalvilágítás mikor az izzóra kötöm a modult?!” Gondolom, ugy akarod megoldani (és irtad is), hogy a nappali fénynél is müködjönek a helyzetjelzök. Ha igen, akkor el fog halványodni a kijelzö a müszerfalban. (feltéve, hogy nem modositasz ott is valamit a kapcsoláson. Most az jutott eszembe, hogy a komplett müszerfalvilágitásnak lehetne épiteni egy fényérzékelös vezérlést, ami a müszerfalvilágitást leválasztaná a helyzetjelzörol, ha elegendö fényt érzékel, sötétedéskor meg bekapcsolná. Ezáltal a kijelzö tompitása is megoldodna.
Természetesen nappali fénynél (is) működjenek a helyjetjelzők és tompított, ezért nappali menetjelző fény.
Természetesen nem annyi eszem van hogy a kapcsolótól módosítsam mert annak semi értelme, kapcsolni kézzel tudom én is, de nem akarok sok-sok felesleges izzót égetni. Persze nem tartom valószínűnek hogy sokkal praktikusabb/egyszerűbb lenne gombok/hátsó lámpa/középkonzol/műszerfalvilágítást fényérzékelőre kötni mint a vacak DRL modult megépíteni; de azt hiszem megint én voltam naív, elnézést. Ez egy ilyen nap. Hét. Hónap... Tippem nincs más az akaltrészek válogatásához, de akkor majd boltokkal próbálkozom telefonon...
Sziasztok.
Van egy Yamaha Jog, amiben a kővetkező hibák állnak fent: Világítás csak járó motornál megy, gyújtáson nem. Indító motor szintén. Valamint a kürt is. Hiába van akksi (új), egyszerűen csak akkor müködnek a berendezések, ha a generátor visszatölt. Mi lehet a hiba? Fesz.szabályzó talán? Előre is köszi Idézet: „Fesz.szabályzó talán?” Érdekes következtetés , de semmi köze a két dolognak egymáshoz, sőt az, hogy járó motornál üzemel minden, az a szabályzó működőképességét bizonyítja. Akku feszültséggel mi a helyzet? Nem közvetlenül az akku kivezetésin, hanem a rácsatlakozó sarukon (remélem érted, hogy a kettő nem ugyanaz). Láttam olyat autóban, hogy a szépen megtisztított akkukivezetéseknek és a rácsatlakozó saruknak egyetlen szépséghibájuk volt csak: az érintkezési felületüknél (ami nem épp kicsi) nem vezették át az áramot. Ha egy másik akkuról bebikáztuk, akkor már ment, mert a generátor ellátta a fogyasztókat. De a motor leállítása után megint semmi. A bikázókábelt meg ugye az akkusarura csíptettük, nem az akku kivezetésére, tehát azzal simán indult.
DRL modul
Alkatrészek: -2db TS1084CZ-ADJ (TSC) NOPB 5A LDO.VOLT.REG.TO-220 //Állítható fesszab, kb 7V-ra beállításához -2db 10Kohm -2db 56Kohm (ha nincs 51K) -2db TS7809CZ (TSC) RoHS STANDARD VOLT.REG. +9V 1A TO-220 //A helyzetjelzőhöz -1db HŰTŐBORDA 56x100mm ALUPROFIL 08261 HÁTUL SIK FELÜLET //Amire felrakom őket -5 oldalról zárt műanyag doboz kb 5×6cm //Amit a hűtőborda sík felére raknék burkolatnak. Relét azt hiszem Ladából van amit bontóra és nyitóra is lehet kötni, egyszer zárna gyújtsára és bontana mikor jön a lámpának a delej. (Gyújtást spec ABS biztije elől hoznám, naftát nyolcas csavarról biztidoboztól.) Lámpákra nem közvetlen menne az áram, saru le, bele egy Y, Y egyik ágáról jönne egy vezeték a nyitórelére, Y másik ágáról kapná az áramot a menetjelző funkcióhoz; helyzetjelző dettó. Így megfelelő? Mikor menetjelzőként működik az Y-nak az eredeti ágára - ahonnan az eredeti tápot kapja a tompított - kellhet egy bontó relé vagy feszültség amúgy sem eshet ott, nem lehet gond? Köszöntem!
Sziasztok! Nissan Micra 1000 hez keresek kapcsolási rajzot minden ami elektromos dolog !
üdv Cintia
Évjárat, motorkód az ilyesmihez jól jönne...
A 7 voltot én nagyon keveslem, szerintem 10-11V kell, hogy azért ne legyen nagyon látványos a fényeröcsökkenés, és 14V helyett ekkora feszültség valoszinüleg megtöbbszörözi az izzok élettartamát. Ki kéne kisérletezni, mi az a feszültség, ami megfelelö lenne. (Közben érdekességképpen az átfolyo áramot is meg lehetne mérni.)
A másik kérdésedet ugy értelmeztem, hogy ha tompitottat kapcsolsz, kell-e bontani az állando nappali fényt. Nem, mivel ilyenkor az elötétellenállás mindkét oldalán a tápfeszültség van. Igen, van olyan relé, amiben nyito és záro érintkezök is vannak, de mivel több relére is szükség van, én egy ilyesmit javasolnék. Ez 4 egymástol független áramkört tud igény szerint nyitni vagy zárni, egy vezérléssel. Egy a nappali fényt, egy a csokkentett fényü helyzetjelzöket, egy leválasztaná a müszerfalvilágitást. Mivel vezérelnéd a relét? Olajnyomáslámpa, töltéslámpa, tápszivattyu?
Igen természetesen, és azért mondom, mert gyakorlatilag elér előre az áram, de itt kakukk. Csak azért mondtam, mert úgy veszi mintha nem lenne benne akksi (duda nagy gáznál jó, kicsinél halk, stb.).
Ott elől az első idom mögött van egy egység, van rajta hűtőborda, és a lámpa, az inditó meg ilyenek vannak bevezetve, oda még elér a feszültség, mögötte már nem tudtam megnézni, időhiányban. Én erre az alkatrészre gondolok talán még.
Valószínűleg az lesz az. Nem tudom, mi lehet, de talán valami központi egysége a gépnek, és az akku felől jövő vezetéke lehet megszakadva vagy eltörve, esetleg forrasztása elengedett, ilyesmi.
Azt nem tudom hogy működik, a vezetéke bemegy rendben, lehet hogy az romlott el? Nem tudom, hirtelen arra gondoltam nagy hűtőborda biztos vmi IC-s kapcsolás.
Módosítás: Köszi szépen, megnézem holnap
Igazából olyan a búrám hogy a helyzetjelzőm is meglepően fényes; lehet végülis akár 9V is a tompított, élettartamban már nem oszt nem szoroz sokat. Bár az állítható feszstab doksiját nem tudom hol találta kollega, nem tudom így mekkorára kell módosítani az ellenállást
Másik kérdésem az úgy szól ha a menetjelző áramot kapja a lámpa, akkor az eredeti tompított betápot szakítsam-e vagy nem lehet belőle bibi. Nem rossz, ha találok lomexnél ilyet elég erősben az lesz, ha nem akkor az itthon fetrengőkből. ABS biztitől jönne az engedélyező, és jobb hijján a sokamperes tompítottra menő táp lenne megcsapolva a bontó relé működtetéséhez. Jobb ötletem erre nincs mert tűzfalon túl van a másik biztidoboz ahol a lámpák biztosítékai is vannak.
Szia! Nissan micra 1000-es 1997 es évjárat. A motorkódot nemtudom!
Köszi. Cintia Idézet: „Másik kérdésem az úgy szól ha a menetjelző áramot kapja a lámpa, akkor az eredeti tompított betápot szakítsam-e vagy nem lehet belőle bibi.” Nem mindig világosak számomra a kérdések, biztos bennem van a hiba. Ugy értsem, hogy a világitáskapcsoloba menö tápot szakitsd-e meg, ha csökkentett üzemmodban ég a lámpád? A nappali fény tápja egyezzen meg a normál világitáséval, és akkor nem kell megszakitani. (probáltam paint-tel összedobni egy rajzot, de...ÁÁÁ)
Ennyi van róla, sajnos a kapcsolási rajz kicsit szétcsúszott, de azért olvasható.
Látom gondolatban nagyon a kapcsolók elött vagy... miért is? Te a kapcsolók elött szoktál kötni?
Hátha így érthetőbb: Az izzó elött 5 centivel. Mivel nem vámpírcsatlakozóval csatlakoznék az izzókhoz inkább eléjük raknék egy-egy Y kábelt, egyik feléről az egyik táp, másikról a másik menne. HA menetjelzős tápot kap az izzó ADDIG a másik ágát kell-e szakítani az Ynál, azaz az eredeti kapcsolótól jövő ágat... (Természetesen a relé vezérlés leágazás után.) Ahogy a rajzon is van ha jól látom; én csak párhuzamosan bepofátlankodnék másik táplálással az izzóknak, eszem ágában sincs elötte állítani. Pont ez a lényeg hogy csak azokat akarom kapcsolni, műszerfal és többi fényt véletlenül sem . Leegyszerüsítve:
Ha figyelmesebben megnézed a rajzomat, bekapcsolja a csökkentett tompitottat és helyzetjelzöt, ugyanakkor nem kapcsolja a rendszámlámpát, müszerfalizzokat, ezáltal nem halványodik el a kijelzö sem.
Hogy miért a kapcsoloknál? Utálom, ha a motorteret utolagos vezetékek hálozzák be. A relé elfér a kapcsolo közelében, az ellenállás is valahol a müszerfal alatt, megfelelöen rögzitve.Kevés vezeték, kis feszültségesés, nem látszodnak buherálási nyomok. De ez már izlés dolga. Idézet: „Látom gondolatban nagyon a kapcsolók elött vagy... miért is? Te a kapcsolók elött szoktál kötni?” Igen, ebben az esetben a csökkentett tompitott tápja ugyanaz kell legyen, mint a normál tompitotté. Ezért a kapcsolo elöl kapja az áramot a relé. És ezért nem kell nyito relével leválasztani a két kört, amit minden hozzászolásodban megkérdezel, holott már válaszoltam rá. Ugyanez a helyzet a helyzetjelzövel is. Ha a helyzetjelzö és a tompitott is ugyanonnan kapja az áramot, akkor a relének elég egy közös táp (mint a rajzon), de van olyan tipus, ahol a helyzetjelzök bármikor, a fényszorok meg csak gyujtáskor mennek, ott külön-külön táp kell a relének, értelemszerüen ugyanazok, amik a kapcsoloba mennek, hogy ne keveredjenek az áramkörök egymással. Leválasztani csak a müszerfalat és rendszámlámpát kell, ez is ott van a rajzon. (a 3. érintkezöpár azt végzi.)
OK, de én CSAK a 2(4) izzót látom el táppal, így a műszerfal/gomb/rendszám/hátsóvilágítást nem kell leválasztanom.
Nyitórelés kérdést azért tettem még akkor utoljára fel mert akkor raktam fel a rajzot és elötte nem teljesen ugyanarról beszéltünk . Mivel a BSI végzi nálam a fogyasztók kapcsolgatását nem is lenne egyszerű leválasztani... |
Bejelentkezés
Hirdetés |