Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   16 / 340
(#) lougi válasza kobold hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Szia! köszönöm szépen ! ez is több mint a semmi. üdv Cintia
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Ha olyan világitáskapcsolo van a kocsidban, amiben egymástol független érintkezök kapcsolják a balhelyzet-jobbhelyzet-rendszám és müszerfal hármast, akkor nem kell leválasztani. Tipust nem irtál, azt hiszem.
(#) MC Pite válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Picasso 200/11
(#) MC Pite válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
2000/11 akart lenni
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
A franciák egybe szokták kapcsolni a helyzetjelzöket. Tehát ha bármelyiknek áramot adsz, a müszerfaltol a rendszámlámpáig minden világit.
(#) MC Pite hozzászólása Ápr 16, 2009 /
 
Akkor az Y-ba egy bontó relé is kell még...
Ill annyi változás hogy már a helyzetjelző is lekapcsolja a DRL-t.
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 16, 2009 /
 
Én feladom. :gumicsirke:
(#) MC Pite hozzászólása Ápr 17, 2009 /
 
Pontosítva:
(Nemrég egyik kollega mappali menetjelző rajzát megcsinálta egy progival, korrekten néz ki; annak vagy hasonló ingyenes egyszerű proginak a nevét meg tudnátok adni? Köszöntem!)

DLRMOD_.jpg
    
(#) MC Pite válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 17, 2009 /
 
Bár lehet hogy a 27. oldalon paintes rajz van
(#) robinson17 hozzászólása Ápr 17, 2009 /
 
Jó napot!
Segítséget szeretnék kérni!
Egy volvo S60asról lenne szó!
Lemerült az akksija és elfelejtette az elektromos ablak a végállásokat..vis az ablak közepéig megy csak,a bal oldali is illetve a jobb oldali is!
úgy tudom h ilyaenkor le kell venni a sarut ismét,h elfelejtse ezt a rossz beállítást! de mennyi za az idő amíg elfelejti? illetve hogyan lehet tanítani pontosan! Minden autótípusnál,márkánál eltérő a tanítási módszer? illetve egy van és azt lehet alkalmazni minde n autóra?Elörre is köszönöm a segítséget!üdvözlettel!
(#) akos70 válasza robinson17 hozzászólására (») Ápr 18, 2009 /
 

probáld meg le-felhajtani az ablakot ugy, hogy végig nyomva tartod a gombot, még a végállás után is pár másodpercig.
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
nem akarok belepofátlankodni, de a KRESZ úgy írja elő, hogy a rendszámtábla világításnak együtt kell kapcsolódnia a helyzetjelzőkkel. Továbbá.. gondolom lakott területen kívülre kellene a nappali menetjelző... ott kell a helyzetjelző is, vagyis a hátsóknek is világítani kell, ha DRL világít elöl
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
Igazad van, ha visszaolvasol,én az egész témának ugy indultam neki, hogy szabályos ugysem lesz, és nem sok értelmét látom. Ettöl függetlenül összedobtam egy egyszerü kapcsolást, ami teljesiti a megadott elvárásokat.

A menetjelzö nem csak lakott területen kivül égne, hanem mindig, ha jár a motor,ez a lényege.

A másik feltétel az volt, hogy a müszerfalvilágitás ne kapjon ilyenkor áramot, gondolom azért, hogy a viszonylag macerásan cserélhetö belsö izzok ne világitsanak feleslegesen, és ezzel együtt az a probléma is megoldodna, mikor a kvarckijelzésü müszerek háttérvilágitása elhalványodik a világitás kapcsolásával, és ezáltal nem láthato. Én ezt a rajzon a rendszámlámpával együtt választottam le, mert gyakran egy körön vannak, de megoldhato külön is. Szerintem nincs nagy jelentösége, nappal viszonylag jol olvashato a rendszám világitás nélkül is, este meg a tompitott kapcsolásával az is világit.

Mondjuk ezek a jogszabályok még abbol az idökböl valok, amikor nem létezett ez a DRL, nem tudom, a ma érvényes szabályok egyáltalán ismerik-e ezt a fogalmat.
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
Idézet:
„55/B. §
(3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.”


/ A 42. § (5) a "fénykürt"-re utal /
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
Akkor van rá jogszabály. Köszi.

Mikor én tanultam a KRESZ-t, még nem volt ilyen. (És öszéntén szolva azon sem lepödnék meg, ha nem lennének ilyen "naprakészek" a modositásokkal.)
(#) izsakig válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
Itt van: JogTár
(#) akos70 válasza izsakig hozzászólására (») Ápr 19, 2009 /
 
köszönöm!
(#) MC Pite válasza izsakig hozzászólására (») Ápr 22, 2009 /
 
Úgy tudom hogy elöl kell hogy világítson.

Két dolog miatt van a világ sok részén nappali menetjelző

1, Ne felejthesse el az ember fel és lekapcsolni
2, Ne égessünk feleslegesen egy csomó felesleges izzót, ezzel bosszúságot és energiát (üa) spórolva

A magyar jogszabályt ha úgy értelmezem ahogy ti ellent mond minkét fő elvnek is és minden gyári megoldásnak is.

Két dolog lehet; jóhiszeműen az első helyzetjelzőket bekötöm, hogy arra gondoltak a jogalkotóink ha kiégne a menetfény akkor is látszódjunk előről; vagy arra gondolok teljesen hülyék voltak és egy nyilvánvalóan a világ többi részével szembeforduló és hibás szabályt nem fogok értelmetlenül követni, még akkor sem ha ez büntetést von(hat) maga után.

Most írtam egy mélt a főfelügyeletnek, meglátjuk mi a hivatalos álláspont.
(#) Action2K válasza MC Pite hozzászólására (») Ápr 22, 2009 /
 
Szia Cimbi!

Jó megoldás a relés feszszabályzós is, Már ha a 7808 elbír annyi Ampert, és elég a 8 volt neki.
Én inkább PWM szabályozással oldanám meg. Nem kellenek relék, nincs sok plusz huzalozás (jól elrejthető, vagy vizsgára kivehető). Egyszerűen csak bekötöd mint a 7808-at. A nappali, éjszakai módot meg egy sima fotoellenállással érzékelheti. Nem kell plusz kapcsolgatni, ráadásul ha borús az idő, vagy esteledik útközben, automatikusan emeli a fényerőt.
A legalitás más téma, várjuk meg a mail-jüket.
(#) micky68 hozzászólása Ápr 25, 2009 /
 
Sziasztok!
Ha valakinek van tapasztalata az ELM-327 interfésszel működő programokkal és a kiolvasással, azt megköszönném. Már az autóhoz csatlakozás sikertelen volt.....
(#) akos70 válasza micky68 hozzászólására (») Ápr 25, 2009 /
 
Milyen auto?
(#) Szebence hozzászólása Ápr 25, 2009 /
 
Sziasztok!

Csak elméletben érdekel a téma:
Lenne egy amatőr kérdésem... meg lehet-e azt oldani, hogy 1 generátorral lehessen mondjuk 2 akkumulátort tölteni, úgy hogy az egyik akku továbbra is azt a szerepet töltené be mint általában egy autóban az akkumulátor, a másik aksi ettől teljesen független lenne és saját, egyéb dolgokat pl kis hűtőtáskák vagy laptop, stb látna el mondjuk 10 órán keresztül folyamatosan.
Azért gondoltam 2 akkumulátorra, hogy ha le is merül az egyik amiatt, hogy pl laptop sokat volt használva, attól még közlekedni lehessen vele, mert ha minden egyről menne, akkor ugye nem lenne jó ha lemerülne...
(#) akos70 válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 25, 2009 /
 
Meg lehet oldani, de akkor a 2. aksit nem ártana valamivel leválasztani, amikor a laptopot stb, használod, mert különben mindkettö lemerülhet, bár dupla idö alatt.
Lehet ez egy kapcsolo, de célszerübb egy relé, ami gyujtásnál automatikusan összeköti a kettöt, gyujtás nélkül meg szétválasztja. Biztositékot nem árt betenni az aksik közé!
(#) Szebence válasza akos70 hozzászólására (») Ápr 25, 2009 /
 
Ez jó ötlet. Ha kivitelezésre kerülne a dolog, akkor is csak évek múlva Csak kíváncsi voltam, hogy lehetséges-e.. (bár, mint tudjuk... minden lehetséges )
(#) potyo válasza Szebence hozzászólására (») Ápr 25, 2009 /
 
Annyit tennék hozzá akos70 javaslatához, hogy ne gyújtáson legyen a két akku összekötve, hanem akkor, amikor a generátor már termel áramot. Ezt pedig legegyszerűbb úgy érzékelni, hogy teszel egy relét a generátor segéddiódahíd kimenetére (ide csatlakozik a töltésjelző lámpa), ez a relé csak akkor húz be, ha már van rendes feszültség a generátoron, tehát már tölt. Amint van töltés, a relé behúz, amint leáll, a relé elenged. Lehet elektronikus módon is figyelni a dolgot, de ettől egyszerűbb és üzembiztosabb nemnagyon van. Csak a relé legyen olyan, ami birja a 30-40A áramot.
(#) akos70 válasza potyo hozzászólására (») Ápr 26, 2009 /
 
Jo ötlet, igy az indito nem fogja terhelni azt a (valoszinüleg) joval vékonyabb vezetéket, ami a 2 aksit összeköti.
(#) set68i hozzászólása Ápr 26, 2009 /
 
Sziasztok. Nem tudom, hogy jó témát választottam, vagy sem, de ha nem jó helyen járok, akkor javítsatok ki.
A kérdésem a következő: van 6-8 darab pici fehér led, amik egy hibás teló billentyűzet-világításának szolgáltak. Ezeket szeretném az autóban használni belső világításnak. Hogy lehet összekötni, sorosan, párhuzamosan, mindkét esetben kell használni előtét ellenállást, ha igen mekkorát. Tudom, h van az oldalon progi, amivel ki tudom számolni az ellenállást, használtam is, de ezekről a ledekről nem tudok semmi adatot. Előre köszönök bármilyen javaslatot, vagy megoldást.
(#) MC Pite hozzászólása Máj 9, 2009 /
 
Egy egyszerűsített DRL terv; szerintem ez már biztos hogy mőködőképes kell hogy legyen. (Ha időm lesz és rendelek cuccokat akkor két feszstab is be lesz kötve 9V-ra) Zárórelé biztonsági okokból van benn hogy ne zavarhasson be az elektronikának mivel pro-kontra hallottam több dolgot a picassomra, és mivel nem tisztázódott 100%ig ezért marad ez.
http://mcpite.uw.hu/pic/DSC03396_.jpg

Válaszoltaka közlekedési felöügyelettől, de telefonon csak; szerintem elég is az egészből annyi hogy szerintük egyetlenegy gyári megoldás sem megfelelő

Úgyhogy a legalitás keretein bellül maradás már nem izgat; marad az hogy lássam a műszerfalam és mindig lássanak.
(#) akos70 válasza MC Pite hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
Mivel az autodra nem létezik ilyen gyári megoldás, igy ez boritékolhato volt.

Emmegmi?
(#) MC Pite válasza akos70 hozzászólására (») Máj 9, 2009 /
 
JObb alsó sarokra kell klikkelni
Egy statoló adathalász script miatt az ultraweb-et felvették a veszéles webhelyek listájára, így a böngészők feldobják ezt az üzit. De hogy direkt liknél minek copatják az ember ilyenekkel feleslegesen...

Nem is a lámpával meg E betűvel volt inkább a gond hanem a töketlen bekötéssel.
Tudod hungarisztánban a menetjelző úgy éghet ha a műszerfal, rendszám és minden létező világítás is világít és ezt persze neked kézzel szabad csak előidézned. Azaz helyzetjelzőre köthetnéd és mindent agyonvágsz ezzel ammi miatt kitaláták a nappali menetjelzőt
(Így elfelejtheted fel és lekapcsolni, ég egy csomó felesleges izzó, digitműszerfalasok továbbra sem látják a műszeregységeket.)

No comment...
Következő: »»   16 / 340
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem