Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Szia! köszönöm szépen ! ez is több mint a semmi. üdv Cintia
Ha olyan világitáskapcsolo van a kocsidban, amiben egymástol független érintkezök kapcsolják a balhelyzet-jobbhelyzet-rendszám és müszerfal hármast, akkor nem kell leválasztani. Tipust nem irtál, azt hiszem.
A franciák egybe szokták kapcsolni a helyzetjelzöket. Tehát ha bármelyiknek áramot adsz, a müszerfaltol a rendszámlámpáig minden világit.
Akkor az Y-ba egy bontó relé is kell még...
Ill annyi változás hogy már a helyzetjelző is lekapcsolja a DRL-t.
Pontosítva:
(Nemrég egyik kollega mappali menetjelző rajzát megcsinálta egy progival, korrekten néz ki; annak vagy hasonló ingyenes egyszerű proginak a nevét meg tudnátok adni? Köszöntem!)
Bár lehet hogy a 27. oldalon paintes rajz van
Jó napot!
Segítséget szeretnék kérni! Egy volvo S60asról lenne szó! Lemerült az akksija és elfelejtette az elektromos ablak a végállásokat..vis az ablak közepéig megy csak,a bal oldali is illetve a jobb oldali is! úgy tudom h ilyaenkor le kell venni a sarut ismét,h elfelejtse ezt a rossz beállítást! de mennyi za az idő amíg elfelejti? illetve hogyan lehet tanítani pontosan! Minden autótípusnál,márkánál eltérő a tanítási módszer? illetve egy van és azt lehet alkalmazni minde n autóra?Elörre is köszönöm a segítséget!üdvözlettel!
probáld meg le-felhajtani az ablakot ugy, hogy végig nyomva tartod a gombot, még a végállás után is pár másodpercig.
nem akarok belepofátlankodni, de a KRESZ úgy írja elő, hogy a rendszámtábla világításnak együtt kell kapcsolódnia a helyzetjelzőkkel. Továbbá.. gondolom lakott területen kívülre kellene a nappali menetjelző... ott kell a helyzetjelző is, vagyis a hátsóknek is világítani kell, ha DRL világít elöl
Igazad van, ha visszaolvasol,én az egész témának ugy indultam neki, hogy szabályos ugysem lesz, és nem sok értelmét látom. Ettöl függetlenül összedobtam egy egyszerü kapcsolást, ami teljesiti a megadott elvárásokat.
A menetjelzö nem csak lakott területen kivül égne, hanem mindig, ha jár a motor,ez a lényege. A másik feltétel az volt, hogy a müszerfalvilágitás ne kapjon ilyenkor áramot, gondolom azért, hogy a viszonylag macerásan cserélhetö belsö izzok ne világitsanak feleslegesen, és ezzel együtt az a probléma is megoldodna, mikor a kvarckijelzésü müszerek háttérvilágitása elhalványodik a világitás kapcsolásával, és ezáltal nem láthato. Én ezt a rajzon a rendszámlámpával együtt választottam le, mert gyakran egy körön vannak, de megoldhato külön is. Szerintem nincs nagy jelentösége, nappal viszonylag jol olvashato a rendszám világitás nélkül is, este meg a tompitott kapcsolásával az is világit. Mondjuk ezek a jogszabályok még abbol az idökböl valok, amikor nem létezett ez a DRL, nem tudom, a ma érvényes szabályok egyáltalán ismerik-e ezt a fogalmat. Idézet: „55/B. § (3) A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy csak a helyzetjelző lámpákkal együtt legyenek bekapcsolhatók, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják.” / A 42. § (5) a "fénykürt"-re utal /
Akkor van rá jogszabály. Köszi.
Mikor én tanultam a KRESZ-t, még nem volt ilyen. (És öszéntén szolva azon sem lepödnék meg, ha nem lennének ilyen "naprakészek" a modositásokkal.)
Úgy tudom hogy elöl kell hogy világítson.
Két dolog miatt van a világ sok részén nappali menetjelző 1, Ne felejthesse el az ember fel és lekapcsolni 2, Ne égessünk feleslegesen egy csomó felesleges izzót, ezzel bosszúságot és energiát (üa) spórolva A magyar jogszabályt ha úgy értelmezem ahogy ti ellent mond minkét fő elvnek is és minden gyári megoldásnak is. Két dolog lehet; jóhiszeműen az első helyzetjelzőket bekötöm, hogy arra gondoltak a jogalkotóink ha kiégne a menetfény akkor is látszódjunk előről; vagy arra gondolok teljesen hülyék voltak és egy nyilvánvalóan a világ többi részével szembeforduló és hibás szabályt nem fogok értelmetlenül követni, még akkor sem ha ez büntetést von(hat) maga után. Most írtam egy mélt a főfelügyeletnek, meglátjuk mi a hivatalos álláspont.
Szia Cimbi!
Jó megoldás a relés feszszabályzós is, Már ha a 7808 elbír annyi Ampert, és elég a 8 volt neki. Én inkább PWM szabályozással oldanám meg. Nem kellenek relék, nincs sok plusz huzalozás (jól elrejthető, vagy vizsgára kivehető). Egyszerűen csak bekötöd mint a 7808-at. A nappali, éjszakai módot meg egy sima fotoellenállással érzékelheti. Nem kell plusz kapcsolgatni, ráadásul ha borús az idő, vagy esteledik útközben, automatikusan emeli a fényerőt. A legalitás más téma, várjuk meg a mail-jüket.
Sziasztok!
Ha valakinek van tapasztalata az ELM-327 interfésszel működő programokkal és a kiolvasással, azt megköszönném. Már az autóhoz csatlakozás sikertelen volt.....
Sziasztok!
Csak elméletben érdekel a téma: Lenne egy amatőr kérdésem... meg lehet-e azt oldani, hogy 1 generátorral lehessen mondjuk 2 akkumulátort tölteni, úgy hogy az egyik akku továbbra is azt a szerepet töltené be mint általában egy autóban az akkumulátor, a másik aksi ettől teljesen független lenne és saját, egyéb dolgokat pl kis hűtőtáskák vagy laptop, stb látna el mondjuk 10 órán keresztül folyamatosan. Azért gondoltam 2 akkumulátorra, hogy ha le is merül az egyik amiatt, hogy pl laptop sokat volt használva, attól még közlekedni lehessen vele, mert ha minden egyről menne, akkor ugye nem lenne jó ha lemerülne...
Meg lehet oldani, de akkor a 2. aksit nem ártana valamivel leválasztani, amikor a laptopot stb, használod, mert különben mindkettö lemerülhet, bár dupla idö alatt.
Lehet ez egy kapcsolo, de célszerübb egy relé, ami gyujtásnál automatikusan összeköti a kettöt, gyujtás nélkül meg szétválasztja. Biztositékot nem árt betenni az aksik közé!
Ez jó ötlet. Ha kivitelezésre kerülne a dolog, akkor is csak évek múlva Csak kíváncsi voltam, hogy lehetséges-e.. (bár, mint tudjuk... minden lehetséges )
Annyit tennék hozzá akos70 javaslatához, hogy ne gyújtáson legyen a két akku összekötve, hanem akkor, amikor a generátor már termel áramot. Ezt pedig legegyszerűbb úgy érzékelni, hogy teszel egy relét a generátor segéddiódahíd kimenetére (ide csatlakozik a töltésjelző lámpa), ez a relé csak akkor húz be, ha már van rendes feszültség a generátoron, tehát már tölt. Amint van töltés, a relé behúz, amint leáll, a relé elenged. Lehet elektronikus módon is figyelni a dolgot, de ettől egyszerűbb és üzembiztosabb nemnagyon van. Csak a relé legyen olyan, ami birja a 30-40A áramot.
Jo ötlet, igy az indito nem fogja terhelni azt a (valoszinüleg) joval vékonyabb vezetéket, ami a 2 aksit összeköti.
Sziasztok. Nem tudom, hogy jó témát választottam, vagy sem, de ha nem jó helyen járok, akkor javítsatok ki.
A kérdésem a következő: van 6-8 darab pici fehér led, amik egy hibás teló billentyűzet-világításának szolgáltak. Ezeket szeretném az autóban használni belső világításnak. Hogy lehet összekötni, sorosan, párhuzamosan, mindkét esetben kell használni előtét ellenállást, ha igen mekkorát. Tudom, h van az oldalon progi, amivel ki tudom számolni az ellenállást, használtam is, de ezekről a ledekről nem tudok semmi adatot. Előre köszönök bármilyen javaslatot, vagy megoldást.
Egy egyszerűsített DRL terv; szerintem ez már biztos hogy mőködőképes kell hogy legyen. (Ha időm lesz és rendelek cuccokat akkor két feszstab is be lesz kötve 9V-ra) Zárórelé biztonsági okokból van benn hogy ne zavarhasson be az elektronikának mivel pro-kontra hallottam több dolgot a picassomra, és mivel nem tisztázódott 100%ig ezért marad ez.
http://mcpite.uw.hu/pic/DSC03396_.jpg Válaszoltaka közlekedési felöügyelettől, de telefonon csak; szerintem elég is az egészből annyi hogy szerintük egyetlenegy gyári megoldás sem megfelelő Úgyhogy a legalitás keretein bellül maradás már nem izgat; marad az hogy lássam a műszerfalam és mindig lássanak.
Mivel az autodra nem létezik ilyen gyári megoldás, igy ez boritékolhato volt.
Emmegmi?
JObb alsó sarokra kell klikkelni
Egy statoló adathalász script miatt az ultraweb-et felvették a veszéles webhelyek listájára, így a böngészők feldobják ezt az üzit. De hogy direkt liknél minek copatják az ember ilyenekkel feleslegesen... Nem is a lámpával meg E betűvel volt inkább a gond hanem a töketlen bekötéssel. Tudod hungarisztánban a menetjelző úgy éghet ha a műszerfal, rendszám és minden létező világítás is világít és ezt persze neked kézzel szabad csak előidézned. Azaz helyzetjelzőre köthetnéd és mindent agyonvágsz ezzel ammi miatt kitaláták a nappali menetjelzőt (Így elfelejtheted fel és lekapcsolni, ég egy csomó felesleges izzó, digitműszerfalasok továbbra sem látják a műszeregységeket.) No comment... |
Bejelentkezés
Hirdetés |