Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem a képeid alapján úgy tűnik, hogy a MCLR láb lóg a levegőben, ami azt eredményezheti, hogy államdóan reszetál a PIC. kösd egy 10k ellenállásal a tápra.
Szia!
Köszi az ötletet,de nemvállt be. Még mindég ugyan az a helyzet!
Köszi a választ.
Szerintem a kapcsolással nincsen baj, mert hanggenerátorral tökéletesen működik, csak a kocsiban nem megy. Én nekem nem 12V-os stab. IC van benne, hanem egy 9V-os, és egy 5V-os, így a feszültségstabilizálást egyszerűbben oldottam meg.
Sziasztok!
Elég új vagyok még kérdezésben, de az eddig látottak alapján, megpróbálom összeszedni gondjaimat és bajaimat. Saját kútfőből nekiálltam elkészíteni egy fordulatszám mérőt (gondoltam igy érdekesebb lesz, mintha előre elkészített kapcsolást csinálok - úgy látszik ez bebizonyosodott). Nemrégiben NYÁK-ra is került a nagy mű, a programot is megírtam, fel is programoztam (ATTINY2313). Bent, asztalon kipróbálva, csengőtrafót rákötve, 1499- 1503 között változik a kijelzett érték, tehát számomra elfogadható, amit produkál. Autóba kihurcolva azonban használhatatlan. Utánnajárás és olvasgatás, valamint egy gáztűzhelybegyújtó (szikrás) segítségével megbizonyosodtam róla, hogy a nagyfeszültség hatására bolondul meg. Bekerült hát egy fémdobozkába, illetve árnyékolt vezetéken jut el a jel a motortérből a fülkébe(árnyékolás földelve). Az autó egy Oltcit Club 11R, amit édesapám "turbózott" fel gyújtásügyileg: HALL jeladós gyújtáseloszó CPI trafóval, valamint magyar gyártmányú REMITEL gyújtáselektronikával. A fordulatszámjelet két helyről tudjuk levenni: a gyújtáselektronika 7-es lába, illetve a CPI trafó RPM kimenetéről. Utóbbira csatlakozik az autó gyári mérője is. Ez a jel ugrál (a gyári mutatós műszer, és egy nem gyári LED-es mérő szerint is), az én művem pedig kb. nyolcszorosát méri annak, aminek lennie kellene. A másik forrásra csatlakozva kb. 3000-ig jól működik, aztán megbolondul. Nem tudok másra gyanakodni, minthogy a jelre valami zavar kerül, ami interruptot okoz az AVR bemeneti lábán... Először a csatolmányban látható kapcsolással kötöttem össze a dolgokat, ez bent mint mondtam tökéletesen működött is. Miután kint rosszalkodott, betettem még egy 100k-s ellenállást a legelejére (4k7 elé), mivel elég sok fordulatszámos kapcsolásban egyből 100k-s van a megszakító után. Nem hozott javulást. Volt próbálva 5v1-es zenerrel is (jel és a föld közé, az RC filter elé, 100k után...). Mondanom sem kell, egyik helyről mérve sem működik megfelelően. Érdekesség, hogy az auto gyári mérője CSAK a trafóról képes mérni, a gyűjtáselektroniká(k)ról nem Próbáltam megcsapolni egyből a HALL szenzor jelét, ismét sikertelenül, egy bizonyos fordulatszám után megbolondul. Tápot a sok helyen látott 7805 biztosítja, adatlapjában található elrendezésben (0,33 µF kondi helyett ugyan 0,47-es van bent). Az AVR VCC és GND lába között ott a 100nF-os kondi. Reset láb 10k-val VCC-re húzva. Mivel bent jól működik, ezért a programra, és a kapcsolás többi részére nem gyanakodtam, de mivel elég kezdő vagyok ezen a téren, előferdülhet, hogy ott van valami gubanc. Ha szükséges, természetesen beküldöm őket. Kérdés(ek) tehát: - Hogyan tudnám a jelet mégjobban megszűrni, illetve mitől van az, hogy 3000 fölött bolondul meg - alatta frankó. -Van itt pár kapcsolás (jelformáló), amit megszakítóra illetve eleve gyújtáskábelre kell kötni -> ha ezek közül valamelyiket megépítem (pl. amelyikben van 555), és a CPI-hez vagy a meglévő gyújtáselektronikához kötöm, elképzelhető hogy jó lesz? Vagy ide (mivel nincs megszakító) másféle kapcsolás kell? - Lehet-e az a baj, hogy a CPI trafót (ugye ez magában egy elektronikus gyújtás), egy másik elektronikus gyújtás vezérli? - Vagy szimplán adjam fel? Bocs, a terjedelmes szöveg miatt, de nem akartam csak úgy bevágni a kérdést mindenféle előzmény nélkül. Üdvözlettel: Pörköltszaft
Hello , szeretnék mezőgépen,konkrétan aratócséplőn tengely fordulatszám mérést végezni(0-1000 ford/perc),segitségeteket szereném kérni tud e valaki valamily egyszerübb megoldást esetleg szettet amely könnyen felszerelhető induktiv érzékelővel. A kijelző lehet ledes is csak kb 100as nagyságrendekben mutasson.
Szerintem az a baj, hogy nincs hiszterézise az áramkörnek. Az RC szűrő ebben az elrendezésben nem segít azon, ha a bemenő jel épp azon a határon mozog, ami billegteti az AVR bemenetét. Az RC után tegyél egy jó nagy hiszterézissel rendelkező komparátort (ami pl. a táp feléhez komparálja az RC-ről lejövő jelet). Műveleti erősítővel egyszerűen lehet ilyet építeni, a tápja is mehet a 12V-ról. A komparátor kimenete meg mehet a mostani 10k ellenállás bal oldalára.
Sziasztok!
Korábban már ebben a topicban tettem fel kérdéseket egy problémás fordulatszámmérőről, most nincs vele semmi probléma, csak egy furcsaságra lettem figyelmes a mai nap. Erről a fordulatszámmérőről lenne szó, jobban mondva csak a jelformálóról. A tranzisztor bázisára volt kötve egy a gyújtáskábelen lévő kis tekercs, de a motortérből szikrázás hallatszott, meg vibrált a fordulatszámmérő, meg mondták is, hogy nem jó ötlet, így a múlt héten le lebontottam a tekercset, az árnyékolt kábelt ami a jelet továbbította meg odaszalagoztam a gázbovdenhez, hogy ne lógjon ott minden merre. Ma éppen hozzáfogtam volna, hogy rendbe teszem, erre szólnak, hogy működik, megnéztem és tényleg... Vajon hogy működhet, hogy ha a jelet továbbító vezeték csak "lóg a levegőben"?
Naná Van olyan is, aki szándékosan építette "vezeték nélkülire": link
Kapacitásúton összeszedi a jelet, képes megvezérelni a tranzisztort. Többek közt ezért kell árnyékoló fémdobozba szerelni az érzékenyebb elektronikákat, hogy ne "bolonduljanak" meg a gyújtásjel hatására.
Köszi a választ, amikor szembesültem ezzel a jelenséggel meglepődtem, hogy így is képes működni. Már kezdtem azt hinni, hogy valami különlegeset fedeztem fel.
Dronninborg D9000-es de ez a probléma megoldásához teljessen mindegy lehetne akár egy régi Claas is vagy bármilyen más.
Nemazért kérdeztem csak azért hogy utánanézzek hogy milyen neki a kivezetése amire az elektronikát fel birod rakni.Én most csinálok egyet ami szereintem kis fordulatot is képes mérni. Van valahol fent ebben a topicban egy kép is rola amit feltettem nézd meg és ha érdekel akkor ha meglesz a panelrajz akkor elküldöm.
Köszönöm szépen a választ, amint lesz időm kipróbálom amit írtál, és visszajelzek az eredménnyel!
Sajnos, nem vezetett megoldásra a komparátor... Ugyan az a jelenség tapasztalható vele... A BASCOM fórumán találtam EZT a kapcsolást, és megépítettem. Azt írták, ez TTL jelet ad ki, közvetlenül ráköthető az AVR bemenetére. Minden frankó is (bent), tesztpontra csengőtrafót kötve szépen 1500-at mutat a kijelző. Kocsinál viszont ugyan az a helyzet... A kijelző megbolondul, néha elmegy a kép, ha visszajön, a számok futnak, néha "beragad" egy digit (ilyenkor csak az látszódik) szóval baromságokat mutat na...
Kipróbáltam 9V-os elemről is(hátha a tápnál van a gubanc), az eredmény ugyan az... Másik AVR-ből csináltam négyszögjelgenerátort (nem egy pontos valami, de a lényeg, hogy megnézzem mi történik 3000 felett), bent azzal is jó. Hozzáteszem, a programot is átírtam már egyszer, bemenetet is változtattam (eddig PCINT-et használtam, most rákötöttem a Timer1/Counter1 clock source lábra - ez az ATTINY2313-mon a PD5 - de ezzel sem jó) Teljesen tanácstalan vagyok
Üdv
ezt a fordulatszámmérőt: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8 hova kell kötni egy babetta 210-esen? (légyszi írjátok le pontosan mert a neveket se tudom..)
Sziasztok!
Épp a napokban írtam egy impulzusszámláló programot PIC-re MikroC programmal. Ez a program 10Hz-10kHz közötti tartományban jelzi ki us-ban az impulzus hosszát. Egy kis otthoni bogarászással könnyedén átalakítható a program tetszőleges tartományra még olyan számára is, aki nem annyira jártas a programozásban. Ezért próbáltam alaposan elláttni a programot segítő magyarázattal. Ha valakit inkább a beégetendő hex fájl érdekel, mert nem akar bíbelődni a C nyelvvel, a mellékletek közé azt is feltöltöm, bár az az előbb említett frekvencia-tartományra működik helyesen. Remélem, ezáltal sokan kedvet kapnak a MikroC-hez.
Bonca
Hopsz, a kapcsolási rajz lemaradt. Íme!
Annyiban pontosítanám magam, hogy nem az impulzusok hosszát, hanem a bejövő impulzusok felfutó élei közötti időt jelzi ki us-ban. Bonca
Hali mindenki...
Én ezt a Josepino féle for számmérőt szerertném megépíteni az eddigiek olvasásával eddig arra jutottam h ezt a kapcsolást építem meg: Bővebben: Link Na itt már mingyárt jönne is a kérdés micel nekem ilyen kijelzőim vannak: SC52-11HWA ez pedig közös katódos... akkor a picnek közös anódos formába kell lennie mert igy is invertálja majd az ULN2003AN? és jelformálónak meg akkor ha jól értelmezem kb ilyet kellene építnem és ezzel menni fog? Bővebben: Link
Üdv
ezt a fordulatszámmérőt: http://www.szocimotoros.hu/hu/tuningfejlesztes/8 hova kell kötni egy babetta 210-esen? (légyszi írjátok le pontosan mert a neveket se tudom..)
Hogy néz ki a motorodnak a gyujtorendszere vagy esetleg a kábelokat ha megtudnád mutatni képen hogy hova mi van kötve
Hello! Bocsi hogy nem voltam eddig de sok a munka és nem birtam felnézni se az oldarra. A fájlt megprobálom ma feltenni ha kijavitom mert eltoltam egy ic bekötést de már elkeztem átalakitani csak nem fejeztem be mert fáradt voltam.Sprint layout -on van tervezve remélem hogy megbirod majd nézni. Ami a probát illeti én még nem probáltam ugyhogy nemtudom milyen lesz vagy egyáltalán müködik e,de ha a rajz ér valamit akkor menni fog.
Szia. Bocsi hogy enyit késtem az egészel ,de nagyon el voltam foglalva . Az ültetési rajzot azt kézzel rajzoltam be ,de ha nem világos valami akkor szolj. Ez még probálv nem lett ughogy nemtudom miljen lesz majd.
Hello mindenki....
Megpróbálkoztam megépíteni a josepino féle digitális fordszámmérőt de az nem igazán működőképes ... legalábbis nekem nem igen megy... vagy csak nem tudok nyákot készíteni nem tudom... de szerintem alapból se lenne jó... mindegy is... Nem tud valaki egy olyan forszámmérőt amit 4 üteműre lehet csinálni és a trafó 1 -es pontjára kell kötni? azaz ha jól tudom ez a primer része...és biztosan működik is...? digitális lenne a legjobb abból is a 4digites de az nem megy... szóval lehetne ledes is... jó lenne mindemelett ha lenne egy nyákrajz is mert számomra kész lehetetlenség eagle-el nyákrajzot készíteni... Előre is köszi a válaszokat...
Hello, EZ működőképes, gyakorlatilag két digites.
Hello
Köszi ez tetszik is mivel ledes is egyben.. de nemlehete valahogy megoldani 16f628A -ra? arra nem jó a hex?
Nem próbáltam ezt ki, de ugy hallottam, kicsi a különbség a két proci között.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |