Fórum témák
» Több friss téma |
Milyen pontosan az IC?
Mi a kódja? Vki ilyen kapcsolást tud? Köszi
olvasd el a téma legelejét
egyébként az IC egy UAA170-es (a wartburgos) a kapcs rajzok rajta vannak a google-on és itt a témában is vlhol Üdv
Sziasztok olvastam vicsys ledes hőmérőjéről szóló kapcsolás és érdeklődnék hogy valaki tudja-e, hogy az a hőmérséklet szenzor menyiért szerezhető be és hol? amugy nagyon szép munka! gratulálok!
Skip
Hello!
Én most készülök megépíteni ezt a bizonyos hőmérőt. Az lm35-öt a HQvideo-tól rendeltem. Vicsys! Ha netán olvasnád ezt a topikot, hadd kérdezzem már meg, hogy a készüléked esetében kivezetted a dobozból a szenzort? Vagy hagytad a dobozban. Azért kérdezem, mert ha ki van vezetve, akkor úgymond gyorsabb reagálású lesz. Nemigaz? Vagy eme ötlet nem számottevő.
köszönöm! Lomexes hátterű boltban kerestem de nem kaptam. HQVideonak van boltja vhol pesten(pultos ahol csak kérem és hozzák?)
köszi Skip
Igen ez igaz és pont emiatt nem vezettem ki. T.i. nem akarom, hogy ingadozzon, ha valaki elmegy mellette. Benne van a dobozban, mellette a tetőlapra fúrtam 1-2 furatot. Bővebben: Link
Az a tapasztalat, hogy gyorsan reagál?
No beállítottam, vagyis próbáltam. Arról a tápról vettem a referenciát, amiről egyébként is menni fog a kóc. Egy digitmulti saját, beépített hőmérőjével összehasonlítva, kb 1 Celsius fokot tér el, vagyis mutat többet. +/- 1C. Azt vettem észre, hogy az LM3914 melegszik. Mondjuk nem csodálom, hiszen 10 ledet kell kihajtania. Ha a dobozba helyezem a szenzort, akkor hamis értéket mutat, mivel az IC-k áltl termelt belső hőmérsékletet (dobozon belül) mutatja. Ki kell vezetni a dobozból az érzékelőt!!!
Egyébként nagyon frankón működik. Holnap feliratozás.
Ja, még az kimaradt, hogy okozhat e problémát, ha a 2 db 2,2K ellenállás helyett 2db 2K van benne?
Hello. Az istennek se bírom beállítani a hőmérőt!!! Se szenzor nélkül, se szenzorral. Mindíg megvan az a 2 Cfok eltérés. Beszereztem 4 db szobai hőmérőt, azok egy és ugyanazt az értéket mutatják, de a ledes hőmérőm meg többet mutat két fokkal. A szenzort direkt kivezettem a dobozból, hogy a szoba levegőjének a hőmérsékletét mérje.
Van ötlete valakinek? Aki megépítette a Vicsys cikkében szereplő hőmérőt, kérem jelezzen már vissza! Egyébként meg tök jól működik, szépen lépked le-fel. Köszönöm.
Én személy szerint nem építettem meg a hőmérőt, de ismerem a szenzort és a kijelző ICket is. Az LM35-öt gyárilag kalibrálják, 0.5 °C pontossággal. Egészen biztos, hogy nem a szenzor a hibás. De a kijelzés pontosságát a trimmerekkel tudod állítani, akár több foknyival is el tudod "hangolni" a hőmérődet (ne a kapcsolásban leírt feszültségértékeket állítsd be a trimmerekkel). Tedd oda a másik két hőmérő mellé, és állítsd be úgy, hogy jót mutasson. Utána már csak annyi a dolgod, hogy beállítsd a kijelzés folyamatosságát (a referenciafeszültségeket újra kalibrálod a másik 2 trimmerrel). Gyorsan megoldható a feladat.
Áh, csak olyan kézmeleg. Kb 35-38 fok lehet. Visszavettem a tápfeszből, stabil 8V-ot kap, és ezzel kalibráltam. Vagyis még próbálom. Nem lineáris a kalibrálás. Az eredeti szerint 90-190-290-390mV. Nálam kb.: 125-190-325-390mV
Én is meg szeretném építeni a vicsys féle ledes hőmérőt.
Ez a fajta hő érzékelő jó lesz hozzá?
Igen, jó lesz. Én is ezt használom az enyémhez. Bár a szobai hőmérőktől jelentősen eltér (...) De egy után kalibrálás segít a dolgon. Nekem max 1C pontosságot sikerült beállítani. +/-1C
Elég régen szóltak hozzá a témához, de azért ha még aktuális itt egy link, uaa180-nal felépitett hőmérőhöz:
http://www.ferromel.de/tronec_17.htm
Csak megjegyzés, ha valaki azt mondaná, hogy már nem lehet találni A277D típusú IC-ket: Én most találtam rá a melóhelyen kb 30db-ra! Még sok más is van, régi aranytűs diódák, Remix ellenállások, szkópcsövek, digitális IC-k, stb..
Üdv.
Megépítettem a kapcsolások között levő ledsoros hőmérőt. Be van állítva az összes feszültség amit be kellet állítani, de nagyon pontatlan, most kb. 25%-kal többet mutat amúgy 15 helyett 19 fokot. Mi lehet a baj? Lehet hogy a hőérzékelő ic-t túl sokat melegítettem pákával és megártott neki? Vagy mi? Kösz.
A javaslat szerinti többfordulatos potikat alkalmaztál? Nálam is volt ilyen probléma. Arra tippelek, hogy egyes alkatrészek tűrése viszi el a kijelzést. Mivel az LM35 önmagában van kalibrálva, ezért a köré épített alkatelemek tűrése megváltoztatja a kalbrált értéket. Én ezt úgy oldottam meg, hogy azzal a kettő, három fokkal elhangoltam mindegyik potit. Nyílván a pontosabb beállítás érdekében ezt többször megismételni, mert a potik állítása egymásra is hatással van.
Ezáltal tökéletesen sikerült beállítani. Az elkészült nyákot mindenképpen mosd le a gyanta maradványoktól. üdv!
Nem többfordulatosokat használtam de simán be lehet sima trimmerekkel is állítani annyi tizedesjegyig amíg a multimeter mutat.
Megpróbálom beállítani akKor ahogy írtad. Köszi.
Szia
Amivel mérted az pontos? Nézd meg, hogy minden LM3914 IC 4-6 lábán, 100mV van e. Gondolom 3,5 digites műszerrel nézted. Az első IC n még lehet 200mV állásba mérni. a második IC n márt méréshatárt kell váltani. És itt, összeszedhet, pár mV os hibát. Ellenőrid a műszered, és a LM35 IC t. Alkoholos hőmérővel állítsál elő 19°C tedd bele/mellé az LM35 IC t mérd meg a kiadott feszültséget. Aminek 190mV nak kell lennie. Ha nem ennyi akkor, rossz a kapcsolat a 19°C tárgyad/vízed és a LM35 IC között. Vagy LM35 os IC rossz ( amit nem hiszek ). Vagy a mérőműszered nem jól műtat. De itt a hiba lineális. Nézd meg hogy a műszer zsinórt összezárva mennyit műtat. Ha 0mV ot akkor jó. Előbb a 190mV helyett mértél, 196 mV ot neked akkor a 100mV helyett 103.1 mV kell beállítani. és akkor lesz 100mV. Számolás menete: 196 mértél, 100at kell, mérned. Te neked 190 kellet volna mérni 190/100 =1.9 100/1.9=52.63157895% mivel 196 mértél, 100 nál a 196nak 52,63157895% át kell mutatnia. Ami 196*0,5263157895=103,15789mV kell a LM3914 IC 4-6 lábán mérned akkor 100mV. Ha a 0 nem 0 akkor vagy hozzá kell adni ( 0 helyett -3mV akkor 196+3= 199mV tehát 9mV téved a műszered ) vagy le kell vonni ( 0helyett 0,3mV 196-3= 193mV tehát csak 3mV eltérés). Természetesen, a előbbi példába, a 196 helyett, vagy a 199el kell számolni, vagy a 193 al. És még ott van a táp pontossága. Ha változik a tápfeszültség, akkor változik a beállított mV is. Ha ez nem, akkor még lehet az ellenállások változnak, a hőmérséklet hatására. Bocs ezért a kis eszmefuttatásért, ha valamit nem értesz, megpróbálom átfogalmazni. üdv.
Kösz a bő választ, próbálkozom. Majd írok ha valamit nem értek.
üdv.
Na szóval most kezdtem el ténylegesen foglalkozni vele.
És bocsi de nem értem alapból hogy a 4-6 lábakon hogyan lehetne 100mV ha a kapcsrajz alapján be is állítottam 90-190-290-390-re. Vagy ezt úgy gondoltad hogy már benne van az LM35? Úgyis kicsit arrébb ment amit beállítottam de nem lesz 100mV az 100. 19 fokon úgy csináljam hogy simán a kiszedett icre teszek 9V-ot és a harmadik lábán(középső) meg 190mV legyen? A multiméter jó az biztos. Bocsi inkább nem írom tovább mert nem értem mit hol kell mérni, segíts ki légyszi! üdv.
Üdv!
Igaz nem nekem írtad konkrétan, de azért leírom hogy én hogyan állítottam be egy multiméter és egy hiteles szobai hőmérő segítségével. Remélem segítségedre válik. Fogtam a szobai hőmérő és a szoba egy általam meghatározott részébe tettem és otthagytam fél órát. Miután a hőmérséklet beállt ezen a ponton, az LM35-öt közvetlenöl a szobahőmérő mellé tettem. Legyen az alábbi példa: A szobahőmérő mutat 24 fokot, a LED-es pedig 27 fokot. 3 fok a különbség. (Az IC kimenetén valószínűleg 270mV van.) Ekkor a 90-190-290-390 potmétereket úgy állítottam, hogy mindegyik 30mV-al több értéken álljon. Aztán a szoba másik, hidegebb, vagy melegebb (Állandó!) pontjára vittem az egész rendszert, majd ismét a hiteles szoba hőmérő álltal mutatott érték alapján ismét kalibráltam a LED-es hőmérőt, a már fent említett módszer segítségével. Miután az adott helyen beállt a hőmérséklet, ismét visszavittem az előző "szobai pontra", úgymond ellenőrzés céljából. Némileg időigényes a feladat végrehajtása, de nekem tökéletesen sikerült beállítani. Persze a +-1 fok pontosságot figyelembe véve. Remélem tudtam segíteni én is. Üdv!
Szia
Minden LM3914 es IC 4és 6 lába közt 100mV kell lennie. Első IC 90-190mV kell beállítani. A 4lába a testhez képest 90mV a 6lába a testhez képest 190mV Ha a kettőt kivonod, ott a 100mV. A 100mV azért jó mert nem kell méréshatárt váltani a műszeren. Amennyi a műszer hibája a 200mV határba annyi lesz a hiba. Te gondolom beállítottad az első ICt, méréshatárt váltottál, jött a következő, 190mV és a 290mV a testhez képest. De ha itt is, megcsinálod a kivonást, akkor újra 100mV lesz a eltérés. Az IC, legyen benne. Az is terheli a referencia feszültséget. Az nem gond, ha előtte beállítottad. Úgy márt, közelebb vagy az értékhez. De a pontos érték, a IC vel együtt, legyen be állítva. A 19°C csak azért kell, ha esetleg nem vagy biztos, a műszeredbe. Ha, azt mondod, hogy biztos jó, akkor, ne csináld meg. Idézet: „19 fokon úgy csináljam hogy simán a kiszedett icre teszek 9V-ot és a harmadik lábán(középső) meg 190mV legyen?” Igen, igy gondoltam. üdv.
Szia
Illetve, egész pontosan úgy gondoltam, hogy egy higanyos, vagy alkoholos, hőmérővel beállítasz 19°C és a LM35 ICt nekiteszed, ehhez a 19°Cos akármihez. És méred, hogy 190mV a feszültsége. Ha nem 190mV akkor a tárgy nem 19°Cos, vagy a műszered, nem azt műtatja, amit kell. És itt azt feltételezem, hogy a műszered 199,9 tud kijelezni. üdv.
Értem, köszi mindkettőtöknek.
Nos a digit multiméterem pontatlansága szerintem elhanyagolható. Bár nem vagyok biztos benne... Holnap kipróbálom ManGroove módszerét majd írok. üdv.
Szívesen. Az előbb valószínű rosszul írtam, tehát a szobai hőmérő által mutatott értékhez viszonyítva kell a potikat fel-le állítani. Ha a LED-es többet mutat, akkor lefelé, ha kevesebbet mutat, akkor felfelé tekerni a mV értéket.
Először írtad jól.
Kezd jó értéket mutatni, még egy kis simítás... Még gyorsan hadd kérdezzek valamit. A hőmérőhöz csináltam tápot, 15V;6VA trafó és szokványos dolgok után 7809 TO-220-ban picurka hűtőbordára szerelve. Normális ha az ledsorok teljes működése közben a borda 1 perc alatt (megfoghatatlanul) forróra melegszik? Ja és a dióda ugye elhagyható a kapcsolásból? üdv.
Hello.
Jelenleg kulfoldon, Eszak-Nemerorszagban, Bonn-ban vagyok, ezert nem tudok ekezetes betukkel irni. A dioda termeszetesen elhagyhato, az csak a forditott polaritas ellen ved. De szerintem hasznos. A stabnak meg eleg lenne 12V is. A 15V az mar a pufferelt feszultseg? Madnem 8 voltot kell elfutenie a stabnak ezert is melegszik ocskan. Tegyel ra nagyobb bordat a biztonsag kedveert, vagy kisebb feszrol jaratni az aramkort. Udv! |
Bejelentkezés
Hirdetés |