Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Magasságmérő készítése
Lapozás: OK   1 / 2
(#) parag hozzászólása Jan 30, 2008 /

Sziasztok,
én még csak kezdő vagyok, ezért szeretném kérni a véleményeteket.
Ha Isten és a kormány is úgy akarja, nemsokára megyek silóernyőzést tanulni.Már nagyon várom!
Lényeg a lényeg, régóta foglalkoztat egy egyszerű, olcsó, viszonylag pontos digitális magasságmérő megépítése.Már kerestem kapcsolásokat, nem sok sikerrel.Egy télleg nagyon egyszerű műszerre gondolok.
Ha valaki tud segíteni, van kapcsolása, vagy esetleg ő magának összerak egyet, és közzéteszi nekem, az hihetetlenül jó lenne!Kérem ha valaki tud segítsen!
Előre is köszönöm,
János
(#) huba válasza parag hozzászólására (») Jan 30, 2008 /

Szerintem legegyszerübb: GPS vevő, mikroproci, kijelző. A másik megoldás a légnyomásmérés.
(#) dbase hozzászólása Jan 30, 2008 /

Gyáriak nagyon drága? Esetleg búvár mélység mérőt átkalibrálni?
Mit találtál eddig?
Esetleg még lehetne gps-t venni az mutatja a tenger szint feletti magasságot, és alapba nem is tévednél el.
(#) parag válasza dbase hozzászólására (») Jan 30, 2008 /

Nekem drága.Főleg a GPS.ÉS a lényeg: az alkotás öröme odaveszne.Én légnyomásmérésen alapulóra gondoltam.Olyat tudtok csinálni.Eddig semmi konkrétat nem találtam.Viszont nem lehet túl bonyolult, ha órába is meg bicskába is belefér...
(#) Medve válasza parag hozzászólására (») Jan 31, 2008 /

Hello, a NET-en sokat találhatsz, a varázsszó: "altimeter", "variometer"
Szenzornak a Motorola MPX4115A-t javallom, ezt lehet kapni hazánkban. Hacsak variót akarsz, az egyszerű lesz, ám mivel igen kis feszültségváltozásokat kell jelezni, gondosan kell zavarmentesíteni és jó minőségű alkatrészeket kell használni. Analóg magasságméréssel 2000 méternél már sokat lehet tévedni, (gondolom barokamra nincs) ide inkább a digitális (PIC) megoldás kellene.
(Használt ukrán varióhoz mit szólsz kb 12ezerért? Egy ilyennel is nagyot lehet repülni!!)