Fórum témák
» Több friss téma |
Ha visszakeresel, feltettem egy rajzot, ami alapján elég jó cuccot lehet csinálni, a trafója a szűk keresztmetszet. De az is volt már a topikban, szóval egy ügyes trafótekerő mesterrel meg lehet csináltatni. Amit 25-ért csinálok, abban rendes trafó van (csak ez 6-7000Ft) és igény szerint az elektronika, rendes dobozolás, satöbbi, anyagárban is kb. 15, és nem fél óra összerakni, inkább 3-4. Sorozatban gyártva persze jóval olcsóbban kijönne, de ezt pl. boltban 50ezer körül kapod meg.
Ha valaki, akkor Cavalier tud valamit a készülék biztonságáról.
Nem gagyi, megbízhatóan működik, és ellátja azt a feladatot, amire készült, nincs benne uC meg egy led se. Az engedélyeztetés vicces dolog, van pl. az a magyar készülék amit a nagylovas árul, van rajta valami EN akármi szabvány emlegetése, na az a rádiófrekis zavarokról szól, hogy annak megfelel. Van két szabvány konkrétan a villanypásztor rendszerekről is, azokat áttanulmányoztam, és úgy csinálom a cuccokat, hogy annak megfeleljen. (ha a szikraköz 5mm akkor a kimenőfesz sose lesz 10kV) A tárolt energia 6J lehet, de ez is egy dolog, egy 500 méteres madzaghoz felesleges, 30km-hez meg lehet, hogy kevés.
Nem tudnál kicsit érthetőbben, több írásjelet, mondat végét használni, hogy ne csak a felét lehessen érteni annak amit írsz? Köszi.
Jah, ráment jópár nap az olvasgatásra.
Szeva
Remélem nem bántottalak meg de az 50eft-os (gyári) készülék kb 8féle típus engedéllyel van ellátva ez ezért ilyen drága én elhiszem a tied is tudhat ilyen paramétert de ha valakit bármilyen bánat vagy kár ér tégedvesznek elő. STORY: Egyszer egy ember vett 1 pásztort valakitől,bérelt 1 területet tartott rajta lovat egyszer jött a tulaj átbújt a zsinór alatt megcsapta az áram erre a tulaj feljelentette a bérlőt és a a pásztor készítőjét A PER MAI NAPIG TART. STORY 2: Ugyan ez a történet csak a lovat csapta meg ami kitört az útra és szét gyalázott egy 6millás autót. KÉRDÉS?
Ilyen dolgoknál nem csak az elektronikát kell tudni hanem a szabályokat, ez nem egy ledes villogó amit csinálok és eladom a havernak ez NAGY FESZÜLTSÉG. És egy ilyen dolog eladása felelőséggel jár, ja és nem tudja senki,hogy a paraszt,hogy, hogy használja betartja e szabályokat stb stb. :no:
Az engedély nem vicces dolog TÉGED VÉD ha valami baj történik, de ne történjen.A gyári készülékek többszöri teszten mennek keresztül ,törés,fagy hő behatás stb amíg piacra nem kerül egy egy típus.
Ezekben a készülékekben nincs szikra köz ha van is azon csak nagyon ritkán jelenik meg szikra mert általában a trafó belsejébe teszik,mégpedig azért ,hogyha a készülék olyan helyre pl épületen belül van telepítve GALAMB RIASZTÁS az épületen belüli GÁZ SZIVÁRGÁS esetén ne a készülékből származó szikra robbantsa fel a házat.A kimenő energiát nem csak a kondival állítják be hanem más szekunder illetve primer méretezéssel ha pl a kondi 20uf de a kimenő tekercs 5000v-ra van tekercselve azon nem fog kijönni 10 000v mert a trafón belüli szikraköz le szabályozza de viszont elég nagy energia jön le mondhatni alacsonyabb feszültségen. Én kb 15éve gyártok pásztorokat szabály szerint, mert én is tudok csinálni olyat ami 1 méteres szikrát húz de az már inkább TESLA tekercs. Na már most ha az én írásomon nem tudsz eligazodni akkor tényleg jó pár napot vehetett igénybe az olvasgatás.
Nem bántódok meg, tudom minek kell megfelelnie a cuccoknak, épp ezért nem is gyártok, de néha csinálok egyet-egyet ismerősöknek.
A készülék telepítőjének a felelőssége megfelelően jelezni a kerítésen, hogy nagyfeszültség van benne, a pásztor készítőjét meg nem lehet beperelni, csak ha sérülést is okozott a dolog. Ha pl. 12V-ról járó készüléket csinálok, máris csak feleannyi szabványnak kell megfelelni. Aminek a táplálásához pl. lehet használni gyári adaptert, aminek vannak életvédelmi minősítései. Azt meg el szoktam mondani mindig, hogy a villanypásztor csak elvi védelem, nem fog egy megriadt állatot bent tartani, aki ilyesmivel foglalkozik, érdemes biztosítást kötnie.. Úgy, ahogy a vadásztársaságoknak is van, ha a területükről az útra ugró vad az autó elé ugik és balesetet okoz, meg kell, hogy térítsék a kárt.
A vicceset úgy értettem, hogy kereskedelmi forgalomban kapható cuccon csak az EMI/RFI mérésen való megfelelés van rajta, ami annyi mint halottnak a csók. És amúgy abban is autó gyújtótrafó van.
Azért tudtommal a villanypásztoroknak nem kell megfelelni az RB szabványoknak, vagy akkor az összes többi villamos cuccnak is robbanásbiztosnak kellene lenni a házban, elég sokba kerülne. De tényleg a zárt szikraköz a jó, a nitrogénoxid, ózon termelés miatt is.. Tanulmányoztam pár gyári készüléket, tudom, hogy primer oldalon is használnak tükkös LC köröket aminek a része a trafó is. Meg gyáriban is vannak ótvar gagyik. :/ Te se bántódj meg légyszi, de az előző hozzászólásaidat tényleg többször kellett elolvasni, hogy érthető legyen, nem láttam hol a mondat eleje, vége.
A 2007. július 25-i hozzászólásomtól kezdve talán először foglalkoztunk itt a biztonsági követelményekkel... De akkor biztos foglalkoztunk vele.
Én nem építek, én genya felülvizsgáló vagyok. Genyaságom ellenére úgy gondolom, Cavalier tudja ezeket a dolgokat.
Ez vajon melyik szabválynak felel meg?
sniperx linkje már nem él, ezért felteszem ismét az itt talált infókat. Én sem gyártok de építettem már villanypásztort, csak úgy patasztosan, autó gyújtótrafóval. Még mindig működik a használója legnagyobb megelégedésére.
És végre foglalkozunk vele, nem igazán van irodalom a témában, ami az átlagembernek elérhető, és elmagyarázná rendesen, hogy kell telepíteni. A jeladó egy dolog, magára a kerítésrendszerre is vonatkoznak szabványok, amit nekik kell betartani, és azért a jeladó gyártója nem vonható felelősségre.
Ez semmilyen életvédelmi szabálynak nem felel meg, már emlegettem a topikban, mindenképpen kéne hozzá a leválasztótrafó.. Ha jól megnézitek, a kerítés galvanikus kapcsolatban van a trafó belső ellenállásán, az 5,6k-n meg a diódán keresztül a hálózattal, így is képes több mint 20mA-t szolgáltatni.. Simán halálos lehet, én nem nyúlnék a konnektorba egy 10k-s ellenállással.
Nekem is van autó trafós cuccom, itthon is az működik, kis területre elég az is, csak át kell nézni időnként, hogy ne nőjön rá a gaz.
Látom zajlik a vita rendesen. Ajánlom mindenki figyelmébe a következő linket:
Bővebben: Link Egyébként egy villanypásztort bevizsgáltatni MEEI: nettó 1.000.000 Ft, TÜV: nettó 1.500.000 Ft, de csak abban az esetben, ha minden vizsgálaton elsőre átmegy. Egyébként a nyílt szikraköz, az valóban tűz -és robbanás veszélyes!
Barátom
Akkor az embered miért mond olyat, hogy A GYÁRIBAN IS AUTÓ TRAFÓ VAN, persze a gyár egyik részében Trabantot gyártanak a másikban meg villanypásztort szupi.de ha egy elektronikus előtét vezérléses pásztorba ami gyári és nem leválasztó trafós abba TILOS azautó trafót beletenni,mert közös a primer és szekuder negatívja azaz a föld pontja.Hálózatba való be dugás esetén rosszabb esetben KIMEGY A FÁZIS A KARÁMVEZETÉKRE ,ez halálos. Jobb esetben leveri a bisztit a házban.Ezeknél a kimenő trafóknál mindig le van választva a prim és szek oldal.
ÉN mint említettem 15éve gyártom őket zömében Romániába és Jugóba viszik.De előtte is foglalkoztam ilyen irányú cuccokkal kb ezer db gyárit javítottam,ezekből egyikben sem volt autó trafóra utaló dolog.
Gyári pásztorok hálózati dug villája nincs földelve mert külön földelést igényel.
Ha jól megnézed, pont ilyet emlegettem 463096-ban. Ha nehéz értelmezni, leírom újra, nem azt mondtam, hogy minden gyáriban, hanem, hogy létezik olyan kereskedelemben kapható készülék amiben autó gyújtótrafó van. Nem mondanám gyárinak, inkább kisipari. De az is biztonságos (lehet), ha egy leválasztótrafóval indul, ami vagy 230/12-es aztán inverterrel előállítja újra a nagyfeszt, vagy 230/230-as. Az autó gyújtótrafónak csak az a baja, hogy nagy a belső ellenállása.
Teljesen el vándoroltunk biztonsági szabályok fogalmától
mondjuk engem nem érdekel ki mit vezet az uborkába de ha egy műszíves manusz keveredik a zsinórba az megnézheti magát,mert az égiek könnyen magukhoz szólíthatják.
Persze a műszíves akkor is beszopja, ha teljesen szabályos a villanypásztor. Azért kell kitáblázni, hogy ne tapogassa senki a madzagot, az pedig a telepítő felelőssége, nem a jeladó gyártójáé. Tájékoztatni lehet, érdemes, de a konyhakésre se kell ráírni, hogy ne döfd bele másba, vagy magadba, mer' fáj.
üdv a nagyérdeműnek
újoncként átfutottam a fórumot az elejétől a végéig ez a leírás az ami szépen összeszedi a dolgokat, egyedül egy dologra nem tér ki a versenyző hogy milyen trafót használ ha nem autó gyújtótrafót? saját maga teker valamit? erről lehetne bővebben más milyen trafót használ? előre is köszi
Szia!
Az, hogy átfutottad az jó, én is így kezdtem. A leírás megalkotója a #462737 hozzászólásban -előző oldal- utal a trafóra. Persze senki se gondolja, hogy egy gyártó elárulja a pontos paramétereket. A leírásban szereplő kapcsolást építettem meg, simson trafóval. Szerintem-még nincs telepítve- 3-400 métert bizonyára el fog bírni. 350 volt/ 10 mikrós kondi töltéssel. Nekem ez bőven elég, kutyapásztornak. Ettől függetlenül lakóhelyemen vagy egy komoly trafós cég, és ha valaki adna pontos paraméterek, akkor rákérdeznék... de az úgy sem várható. Azért köszi cavalier-nek, hogy az inverteres megoldást elmagyarázta, nekem bejött.
A különféle gyújtótrafók szekunder ellenállása nagy,ezért nem alkalmas igazán. A trafót egyébként nem kell túlmisztifikálni, a primer/szekunder menetszámok a feszültségáttételnek megfelelőek.A vasmag zárt legyen, a tekercseket soronként érdemes,és kell szigetelni.A szekunder oldali feszültség terheletlenül~max 10kV.
Akkor autó gyújtótrafóval csináltam, kis területre az is elmegy, azóta tekertem is már trafót, a topikban volt berakva egy doksi, az alapján. Az is nagyszerűen működik.
Melyik az a trafós cég? Szeretnék csináltatni pár trafót, de úgy látszik túl nagy a jólét, és nem foglalkoznak ilyen 10 darabos tételekkel, írtam már pár helyre.. Úgyhogy megcsinálom a tekercselőgépet rendesen, és megoldom otthon, olcsóbb is lesz.
esetlegesen össze kellene fogni és csináltatni párat, régebben... sajna már nem emlékszem pontosan hol csak annyit tudok, hogy cegléden van egy kis cég aki gyujtótrafókat teker, és mondta az ember, hogy villpásztorhoz is csinálnak trafókat gyutótrafóból, vagy is anyagainak felhasználásából, tehát, ha valaki tud hazai gyujtótrafó gyártót az jó lehet, esetlegesen nem e ceglédi valaki?
na szórakáztam egy kicsit
megépítettem az 1 db 555 ös inverteres dolgot, egyenlőre csak az inverter részét kinek mennyit fogyaszt a kapcsolás üresen nekem attól függ hogy hogy van benne a dióda 20-50mA vagy éppen 100-400mA terheletlenül, és zárlatban az inverteren annyit módosítottam hogy kapott a 555 kimenete egy fetmeghajtót és egy fetet, legalább nincs ami melegedjen, meg raktam a két ellenállás helyére egy 10 és egy 1K potmétert hogy tudjam tekergetni állítani nem vagyok megelégedve mert az általatok 400V ot nagyon lassan éri el a kapcsolás, lehet hogy rossz trafót használok? pedig sima mezei nyákos trafót kerítettem 6VA 230/9 , kb 200V ot viszonylag gyorsan eléri de onnantól sok másodperc eltelik a 400 ig ha egyáltalán eléri ötlet? előre is kösz
Szia!
Szerintem ha te azt a 200 Vot rákapcsolgatod a gy.trafóra már bőven elérted a célodat. azzal már szó szerint átütő sikert aratsz. Arra figyelj, hogy az ilyen szerkezeteknél a kimeneten van egy 4-6 mm-es szikraköz. Azt ne hagyd le. uli
no sikerült elérni egy kompromisszumos megoldást, de azért ez 100mA kajál folyamatosan
most durván, nem stopperrel csak magamban számolva 1 sec alatt 250-300V ig jut üresen ha hagyom kifutni akkor eljut 750V ig..kb 5-8 sec alatt most ráraktam egy 14VA trafót, ez már úgy tünik jobb lenne csak ezzel meg az a bajság hogy 230/18 as nos némi méricske, ebből egy 230/9 V os aszem még jó is lehet, fel kellett tekerni a feszt hogy tudja amit tudni kell, 100mA fogyinál már egész jó értékek jöttek ki ezzel a trafóval, igaz freki 13kHz kitöltés meg vagy 70% de csak 16V al küldtem meg a kapcsolást
halihó jó nag csönd van errefele, biztos mindenkinek működik a villpásztora
no tekregettem nagyfesz trafót, megosztom a fejleményeket, mellékelt képeken látszik a tekercs a 18-as képen látszik a szekunder, 220menet 0.5mm es zománcozott rézhuzal a 20-as képen pedig a primerek, 6 menet 8x ezek párhuzamosítva erre sül rá a kondi, ez 1.5mm vastag zománcozott rézhuzalból eredmény 400V os 22µF kondit rásütve kb 5mm es vastag szikra keletkezett, majd ha meglesz a 400V ot előállító rész és folyamatosan tudom táplálni vele , akkor majd a szikráról is tudok minden bizonnyal képet csinálni szóval a következőt lehet hgoy 300menetes szekunderrel próbálom ki, az kicsit nagyobb feszt eredményez, mondjuk ezen a szikrán is látszott már hogy igen csak hordja az anyagot, mert szép vastag szikrácska volt nem olyanok mint a gyujtótrafó által előállítottak |
Bejelentkezés
Hirdetés |