Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Szélgenerátor építési problémák
Lapozás: OK   126 / 507
(#) Krisz03 válasza pudding1 hozzászólására (») Júl 18, 2009 /
 
Dízel autók ventilátora állandóan működik, tehát az biztosan nem csúszócsapágyas, mert bírnia kell a hosszú üzemet.
(#) palko73 hozzászólása Júl 18, 2009 /
 
2 ütemű Wartburg hűttő ventillátorom kettő is van .
Szerintetek megfelelne?
(#) palko73 hozzászólása Júl 18, 2009 /
 
Ha megfelelne a Wartburg venti-motór,milyen fesszabályzót ajánlotok hozzá?A szélkerekemre csináljak áttételt,vagy mehet direktbe a venti motór? Ha kell áttétel,milyen arányba csináljam?
(#) dB_Thunder válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 18, 2009 /
 
Ez bar....ság nem megy minden diesel autónak a ventije folyamatosan. Amelyik meg állandóan megy, azt meg szerintem a motor hajtja ékszíjon keresztül, legalább is ez volna ésszerű.
(#) Krisz03 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 18, 2009 /
 
Hát a mi tragacsunkon elektromos hajtású venti van, és ha jár a motor, akkor forog is mind a két ventilátor.
Elektromos kerékpár topikban is a dízel ventilátorokat ajánlják, mert erősek, és strapabíróak.
(#) dB_Thunder válasza Krisz03 hozzászólására (») Júl 18, 2009 /
 
Akkor gyanús, hogy megmihálylott a gombájuk, vagy a reléjük. Pont azért van benne 2 hogy csak akkor menjenek amikor kell. A puntókban is 2 van de csak az egyik szokott általában elindulni, az is csak akkor ha a moci elérte az üzemi hőfokot.
(#) pudding1 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Júl 19, 2009 /
 
stimmel! Meg kéne nézetni a gombát, mert elvileg nem kellene folyamatosan mennie a ventinek...de ez már off.
(#) stadlergab válasza palko73 hozzászólására (») Júl 19, 2009 /
 
Ez is tényleg off, de a kétütemű Wartburgban ékszíj hajtotta állandóra a ventillátort, nem volt benne elektromos motor....
(#) ecostar hozzászólása Júl 19, 2009 /
 
Végre elkészültek a lapátjaim adatai: 1m/lapát, anyaga: wawa fa, súlya:1kg/lapát. Már csak azt nem tudom mivel kellene lealapozni amit jól magábaszív a fa? Végül meg fehér lenne, amit vagy kétkomponensű autózománccal vagy neuluxal gondoltam mivel az nem olyan kemény „rideg” mint a kétkomponensű így talán nem is repedezhet meg olyan könnyen a rezgés miatt szerintetek? Az oszlop rögzítéséhez milyen szakító szilárdságú sodrony kelhet, ha 8-9m magas a tetején 25-30kg súlyal és milyen magasan kell kikötni?
(#) Krisz03 válasza ecostar hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Idézet:
„Már csak azt nem tudom mivel kellene lealapozni amit jól magábaszív a fa?”


Olajfesték hígító. Ettől gyakorlatilag vízálló lesz a fa. A fa kertkapu nálunk ezzel van jól átitatva. Persze nem tudom, hogy ezután elviseli-e magán a festékréteget...
(#) Spiceman hozzászólása Júl 20, 2009 /
 
ÜDV!
van valakinek tapasztalata függőleges tengelyű szélkerekekkel? Találtam egy érdekes típust, aminek 5 db szárnyprofil adja a lapátozását és ráadásul valamiféle mechanika által a szélfútta oldalon kinyílnak a lapok, széllel szemben viszont az iskolában tanult módon a csepp-alak minimalizálja a légellenállást. 1800 mm átmérővel, 2000 mm lapáthosszakkal 5,5 méteres oszlopon 1 kW a névleges teljesítnény. Ezeket egy osztrák cég oldalán találtam, de részletes képek vagy urambocsá műszaki rajzok nincsenek... Tud valaki segíteni, hogy mi a turbinatípus neve, esetleg van-e irodalma satöbbi... addig is ide teszek egy linket: http://windturbine.cc/anwendung/galerie/category/1-10kw.html
köszönettel,
Márkus Péter
(#) zolika60 válasza Spiceman hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Olvass vissza van róla leírás, de nincs kedvem megkeresni.
(#) szsrobert hozzászólása Júl 20, 2009 /
 
Légmagos generátor készítésekor mire kell ügyelni, és hogyan kell kialakítani a maximális hatásfok eléréséhez?
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
A lehető legkisebb légrés, valamint minél erősebb mágnesek. Kicsit visszaolvasva többet is láthatsz. Keress a képek között.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
A legkisebb légrés az egyértelmű. Vastagabb huzallal elméletben kisebb ellenállást érek el a vékonyhoz képest, persze a feszültség is csökken. Póluspáronként kb. mekkora üzemi fordulata lesz a generátornak? Pl 2 póluspárnál(4 pólus) 3000?
Az elektromos bicikliben 36-40 mágnes van, és kb.120-130as fordulaton ad 13-14V-ot terhelés alatt.
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Szélgenerátorban az alacsony fordulatú a jó. Ezért minél több póluspár van annál jobb. A huzal vastagságától nem függ a feszültség csak a menetszámtól.
(#) szsrobert válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Több póluspár=több mágnes=több pénz. A huzal vastagságát az áram miatt kérdeztem, nem akarok alulméretezett huzal miatt pénzt kidobni. 1mm-es átmérőjű huzalra gondoltam kezdésnek.Az elég?
(#) zolika60 válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Ha olyanod van otthon elég. De ha most veszed Akkor kissé vastagabbat vennék. Kevés mágnes kis teljesítmény. Sajnos ezen nem ehet segíteni.
(#) jiatur válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 20, 2009 /
 
Tisztelt szsrobert a huzal vastagság az áram fűgvénnye mert nagyobb áram nagyobb vezeték keresztmetszet.
1mm-es zománchuzal 0,7854mm2 és 2,5A-es áram sürüségnél 1,96-amper folyhat rajta tekercselve az a melegedés nélkül. még így is melegszik KB 35-40-c-ra
(#) szsrobert válasza jiatur hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Köszönöm a választ, ezek szerint az 1mm-es nagyon vékony.

Mágneses csapágyat készített már valamelyikőtök szélkerékhez?
(#) delmur82 hozzászólása Júl 21, 2009 /
 
Üdv!

Csináltam egy hobby oldalt. Készítek egy 500W - os szélgépet és a munkálatokat meg fogom osztani a szélkerék menüpont alatt. Hátha kedvet kap valaki az építéshez. Folyamatosan bővül. Nézzetek be néha ha van kedvetek.
http://mulder82.atw.hu
(#) gyzoli válasza delmur82 hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Sok sikert!

A tegnap volt egy elég nagy vihar, ami totálkárossá tette a generátorocskámat,(ha még emlékeztek rá) a csapágyakból a golyók kihullottak, kirepült az egész tengely, a rázkódás pedig szétverte a tetején a lámpaburát, még a generátor benne is kiégett.

Le is tettem a vízszintes tengelyű generátor építésből, viszont nagyon megtetszett ez a generátor:
vertical axis wind turbine

ennek még lenne helyem is, ahova elhelyezzem, valamint szerintem nem olyan érzékeny a változó szélirányra és erősségre, mint a repülő alakúak.
de ezzel kapcsolatban is van egy pár kérdésem, mint pl a képe látható 3 módszer közül melyik a legjobb?

valamint egy ilyen generátor szerintem lassabban forog, de nagyobb nyomatékkal, elbírna egy áttételt is? mondjuk 4 busz alternátort áttétellel

lapátok.JPG
    
(#) lehar válasza szsrobert hozzászólására (») Júl 21, 2009 /
 
Mivel az eggyes tekercsekböl kinyerhető áram elég kicsi,kb.O,5-1,5 Amper,alkalmazott mágnesektöl függöen,a O,8mm-es drot böven elég.
(#) ecostar hozzászólása Júl 23, 2009 /
 
Szerintetek 6mm-es acél sodrony elegendő-e egy 8m magas oszlop+ tetején 30kg súly megtartására (2m lapát átmérő)
és milyen magasban érdemes kikötni? tetejétől 1-1,5m re jó?
(#) Tápos Lajos válasza palko73 hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Ne vacakoljatok mágnes kereséssel,raktam fel az elektronikai alkatrész apróhirdetésbe Berva és pannónia lendkereket.Ezekben benne vannak a mágnesek,lapátok rácsavarozhatók a homlokfelületükre.Egy tengely kell középre,és egy csapágyház.Vasmagot adok hozzá.2 fázist lehet csinálni könnyedén.100 Wattig megy max.
(#) zolika60 válasza Tápos Lajos hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Teljes mértékben alkalmatlan szélgenerátornak. Kb. 1000-res fordulat kéne neki. Legfeljebb játéknak jó.
(#) nemgyuri válasza gyzoli hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Üdv. mindenkinek!
Olvasgattam ezt a topicot és néhány dologban nem értem a "kínlódásokat".
1. Nagyon munkaigényes /állandómágneses/ generátorokat alkalmaztok. Ezek fordulatszámfüggő feszültséget állítanak elő. Kis fordulaton nem termelnek áramot, névlegesnél nagyobbnál pedig a tekercs ohmos ellenállását fűtik, ha nem engedjük föl a feszültséget.
2. A szélerőművek sarkalatos pontja a széltől független fordulatszám tartása. Szerintem nem véletlen, hogy a nagy szélerőművek vízszintes tengelyüek és állítható állásszögű lapátokkal vannak szerelve. Függőleges tengelyüeknél a szél erősödésekor az oldalnyomás négyzetesen nő, tehát sokkal szilárdabb felépítésre van szükség.
Én autó-kamion generátor+saját szabályzó összeállításban gondolkodnék. A fordulatszámnövelés pedig néhány szíjtárcsa kérdése csak. A lapátok állásszögének szabályzását pl. centrifugális szabályzóra bíznám.
Lehet, hogy nincs igazam, cáfoljatok!
(#) zolika60 válasza nemgyuri hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Nincs igazad. Ha egy kicsit vissza olvasol láthatod is, hogy miért. Házi szélgenerátornál az áttéte növelés nagyban rontja a hatásfokot. A külső gerjesztés energia igénye szintén. Egy jól működő generátor kis szélben is termel, mert az év nagyobb részében nincs más. Amit te gondolsz a szélerőművekről az csak 10 m-es lapátátmérő fölött működik.
(#) nemgyuri válasza zolika60 hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
A külső gerjesztés energiaigénye (legalábbis a 6+3 diódás generátoroknál) nem számottevő. Kívülről nincs energiabetáplálás, könnyen indul.... Hatásfok ügyben csak egy tisztességes összehasonlitó mérés győzne meg igazán.
(#) zolika60 válasza nemgyuri hozzászólására (») Júl 23, 2009 /
 
Van-e egy sebváltós bringád? Mert az is könnyen meggyőzne. Gondolj arra egy teherautó generátornak minimum 1500- 2000-es fordulat kell. Az egy szélgenerátor jó esetben 50-60-as fordulatszámán 1:30-as áttétel. Ez olyan mintha a bringán a legnagyobb áttétel kétszeresével akarnál indulni. Az lehet, hogy sikerülne, de a dombon hamar kifulladnál.
Következő: »»   126 / 507
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem