Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Igen, az kicsi. Valoszinüleg alapjáraton is többet forog, pedig ott még csaképphogy kezd tölteni. De azt is jo lenne tudni, milyen generátor, az Opelokat sokfélével szerelték.
A többivel meg Potyo megelözött.
Aha. Az a hátul tügörgös, a feszszab és a kefetarto is csak akkor jön ki, ha kettéhuzod.
Az egész egyszerü szerkezet, könnyen mérhetö és szerelhetö minden. Lehet, hogy fölösleges emliteni, de Opélnál ügyelni a generátor testvezetékére, mert gumiágyban van. Ja és még valami. Irtad, hogy ki volt égve a visszajelzö. Az ilyen rendszerü generátorok felgerjedéséhez szükség van a visszajelzöre, tehát ha az ki van égve, elképzelhetö, hogy egy egyébként kifogástalan generátor sem fog tölteni, illetve csak egy nagy gázfröccs után indul el a töltés (utána már tökéletes kis fordulaton is, a következö leállitásig.) Idézet: „Opélnál ügyelni a generátor testvezetékére, mert gumiágyban van.” Ez elég egy agyatlan találmány a részükről. Egyáltalán nem értem, hogy minek az a gumi oda.
Gondolom, valami rezgéscsillapitási szerepe lehet, de a többi auto egész jol megvan nélküle. Bár régebbi BMW-ken is alkalmazták.
Szoval igazad van, de sajnos nem ez az egyetlen dolog, amivel az autogyártok fölöslegesen bonyolitják az életünket.
Sziasztok!
Nem olyan a generátor.nem tügörgős.Ennek a végén van a diodasor,szénkefe és a fesz.szabályzó. Megprobáltam egy 2750-es fordulatú motorral és simán lefolytotta.Semmi töltés.
Tudnál csinálni 2-3 fényképet a generátorról? Vagy legalább a pontos tipusszámát (valahol rajta kellene lennie az oldalán).
Mikor fojtotta le? Menet közben ráadod az előgerjesztést a töltésjelző lámpával, és akkor lefogja a motort? Mekkora teljesítményű motor?
Küldök képet.A motor 0,55KW-os. Igy is ugy is lefolytotta.A diodasort kimértem müszerrel és nem dolgozott oda vissza.
Küldök a fesz.szabról is képet.Ezt nem tudom hogy kell kimérni!
Itt a kép a szabályzoról
Sziasztok!
Átmértem mindent és ugy voltam vele lesz ami lesz.Felraktam a kocsira. Proba jól sikerült.eddig. Pár adat:alapjáraton 14,3 4000 ford. 14,5 Mindent bekapcsolva 13,8 2000-4000 ig 14,1 Most kiprobálom és meglátjuk mit bir. Ja és elég hülye hangja van a generátornak! Eddig nem hallotam legalábbis nem figyeltem. Köszönöm a segitséget mindenkinek. Azért írjátok meg hogy jó-e az adat. Laca
Szia!
Jók az értékek, ha majd rendesen feltöltődik az akksi, még stabilabbak lesznek az értékek terhelés-fordulatszám változás közben is.
Az értékek jók, úgytűnik tökéletesen működik a generátor. A 13,8V attól lett annyi, hogy a gyártók spórolnak a vezetékezésen is, ezért a terhelés hatására kicsit esik a feszültség, de ez még nem vészes, úgyse jársz mindig teljes terheléssel, akkor meg beáll majd 14,1-14,2V-ra. A hülye hang mégis mit jelent? Mielőtt felraktad, akkor kézzel forgatva könnyen, hang nélkül forgott a tengely? Ha ékszíj hajtja, akkor az ékszíjnak is lehet hangja, főleg kis fordulatnál nagy terhelésnél, mert akkor nagy nyomatékot kell átvinnie. Ezt én is hallom kadettnál, hogy alapjáratnál ha már a lámpákat bekapcsolom (mondjuk 140/100W-os lámpáim vannak), akkor picit sikító hangja van, ahogy növekszik a fordulat és ezzel csökken a nyomaték a szíjon, úgy a hang is halkul és már 1400 körüli fordulatnál meg is szűnik. Illetve kicsit megmelegedve sem olyan hangos már a szíj.
Ez ujabb generátor, mint amire én gondoltam, az még Vectra A- n, Kadetten, Astra F -en volt gyakori. A tied ezekszerint ujabb.
Ha igy marad, akkor minden rendben. Kis bugo hang nem rendellenes, mikor dolgozik a generátor, föleg ha több fogyasztoval le van terhelve.
Nem a szij bug, hanem maga a generátor, ha le van terhelve. Hideg motornál azért hangosabb a tied, mert akkor a kissé megmerült aksi felé nagyobb áramerösséggel szállit, ez pár perc után lecsökken. Ugyanez jelentkezhet a 2X140W hatására is.
Köszönöm mindekinek a segitséget.
Én is reméllem így marad. Sziasztok Laca
A búgás az más, nálam a szíj sikít, az biztos.
Ha biztos, akkor nem szoltam.
Ha meg nem, egy kis spray hamar kideriti.
Hello!
1989-es Mazda 626-osom van, Mitsubishi F8B1 18 300B ( 12 V, 70 A ) generátorral. Kipurcant a feszültség szabályzó. Boltban nem találok, új generátor egyben pedig a komplett autó árávak vetekszik. Valaki tudna egy kapcsolási rajzot adni, aminek segítségével építhetek új szabályzót? Vagy olyan helyet ahol lehet szabályzót kapni? Előre is köszi!
Itt is van egy kapcsolási rajz. De rendesebb autósboltban lehet kapni külső szabályzót, a generátorból meg úgyis ki lehet vezetni azt a néhány pontot, ami neked kell. Esetleg bontóból generátor, vagy csak szabályzó?
Szasztok! Ismét itt vagyok.
Most az a gondom mióta írtam hogy jó a töltés azota nem mentem az autóval. Töltövel feltöltöttem az aksit. Ma akartam volna inditani de tejjesen lemerült az aksi. Eddig ilyet nem csinált. A gencsibe a diódák csak egyirányba dolgoztak amikor mértem. Most nem tudom megint mi van? Betettem egy másik aksit megnézem hogy tartja-e a feszültséget. Lehet mérni a veszteséget? Üdv Laca
Persze, sorbakötsz az aksival egy amperméröt. Multiméter is tökéletes. Ha nincs kéznél, az akku és a saru közé teszel egy 2-3 W-os izzot, (pl. egy keresölámpát) ha világit, gond van.
Sziasztok!
Reméllem jól értelmeztem amit irtatok. Szóval álló motornál (persze minden lekapcsolva) Levettem a pozitiv akusarut,és az izzó eggyik végét a sarura a másikat az aksira kötöttem azaz közzé kötöttem. És lön világosság izzik az égő.Ezt kiprobáltam müszerrel is és 12,2v-ot mért. Sőt még a negativ ágon is.Ugyan az a jelenség. Most nem tudom mi van?
Minden le van véve.A gyujtás kikapcsolva.
Most levettem a generétorrol a fővezetéket hátha, de ugyan azt mértem.
Szia, szerintem vedd ki egyessével a biztositékokat és minden egyes kivétel után mérj rá. Kicsit időigényes de talán közelebb jutsz a hibához, vagy legalábbis megtudod melyik kör okozza a veszteséget, ha ez megvan akkor elkezded kizárni egyesével a fogyasztókat amiket az adott bizti véd.(pl: szivar gyújtó+utastér világitás+rádiósmagnó stb) Sok sikert!
Végigolvastam a topicot, de a gondomra nem találtam megoldást, ezért segítségeteket kérem. Barkácsoltam egy mezőgazdasági gépet magamnak. Minden rendbe lenne, de a generátor gerjesztése gondot ad. Ford Escort motor van benne és a rajta található generátor bekötésével nem boldogulok. A generátorból három kábel jön ki. Két piros, amelyeknek a kinti vége össze van forrasztva, szerintem az vezet az akku + sarkához. Oda is kötöttem. Még egy vékonyabb kábel is ki van vezetve a generátorból, amivel nem tudok mit kezdeni. Ennek a vékony kábelnek kell adjak egy pozitív áramimpulzust és begerjed a generátor. Ahányszor elindítom a motort, annyiszor kell az impulzus. Kérdésem az lenne, hogy mit kezdjek a vékony kábellel, hogy gerjedjen az a generátor. Még az sem megoldott, hogy hogyan tudom követni a generátor dolgozik-e vagy sem. Nem akarok kísérletezni, mert ha tönkre menne a feszültségszabályozó,
nincs mivel helyettesítsem. Segítségeteket előre is köszönöm.
Vagyis egyszerübben: a kék vezeték egy 3-5W-os izzora, az izzo másik vége gyujtás +ra. Ez lesz a töltésvisszajelzö, enélkül nem (vagyis nehezen) gerjed fel a generátor.
Nagyon szépen köszönöm az egyszerű, de nagyszerű rajzot és a praktikus tanácsot. Így már minden érthető és világos. A végeredményről tájékoztatlak titeket.
Hali!
korábban már írtam samara generátorral kapcsolatban. akkor orosz utángyárott fesz szabályzókat cserélgettem,mert a gyárival nem volt az igazi a töltés a kopott kefék miatt,majd végül kefe csere után visszakerült a gyári.most az a helyzet,hogy a keféket félrekoptatja és 4-500km után kb semmi töltésem nincs.akkor ki kell venni a szabályzót visszarakni és megint töltöget.ha úgy indítom,hogy előtte egyáltalán nem járt a motor aznap akkor kell neki úgy 20-30 másodperc emelt fordulaton mire elalszik a töltésjelző.ekkor alapjáraton épp csak parázslik a töltésjelző és az aksin 14,1V-ot mérek.ha felkapcsolom a világítást akkor leesik 12,6V-ra,de fordulaton világítással is megvan a töltés.nyáron végigmértem az összes diódát és a tekercseket.jónak találtam mindent.kipróbáltam egy angol után gyártott szabályzóval is.azzal alapjáraton 14,5 a töltés és ha felkapcsolom a világítást akkor sem esik a töltés semmit,viszont a visszajelző egyfolytában világít.ugyan ezt csinálta anno az orosz szabályzókkal amik pár száz km után tönkre is mentek így ezt az angolt sem merem használni.arra gondoltam,hogy megpróbálok egy magyar után gyártottat amit akos70 ajánlott még régebben,csak debrecenben nem találtam eddig sehol.vagy esetleg máshol keressem a hibát? |
Bejelentkezés
Hirdetés |