Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Motorgyújtás
 
Témaindító: Peti.Janka, idő: Nov 2, 2006
Lapozás: OK   63 / 206
(#) mex hozzászólása Okt 10, 2009 /
 
Már nem is szólok hozzá, annyira alap dolgokat sem értenek egyesek, kár a gőzért....
(#) mhatalyak válasza mex hozzászólására (») Okt 10, 2009 /
 
Ha ezt nekem szántad, akkro nemértem miért, nemérthet hozzá mindenki annyira. Egyébként sejtettem, hogy valamiért nemlessz jó, hisz ha működne és jobblenne akkor biztosan alkalmaznák mások is, de én azért gondoltam megkérdezem, mert itt vannak hozzáértő emberek!

Krisz03-nak pedig köszönöm szépen a választ!
(#) Baxi hozzászólása Okt 11, 2009 /
 
Hi Mesterek!

Van egy halott robogó gyújtás.
Azt szeretném megtudni hogy a lenkeréknél lévő gyújtó tekercsből milyen "vezérlő jel" jöhet ki?
És hogy erre a kapcsolásra hogy lehetne rá kötni?
Azaz mit kel rajta változtatni.

Ez a kapcsolás tökéletesen működik az 250 Mz-be.
Segítséget előre is köszönöm.
(#) CheeseE hozzászólása Okt 11, 2009 /
 
Sziasztok!
Megépítettem a sportdevices.com oldalon található PICes gyujtást De sajna a robeszon nem müködik tökéletesen...
Oszcilloszkópon kimértem, ott tökéletesen müködik, viszont a robogón nem pörög fel, ugy tünik mintha kb. minden második gyujtás kimaradna,viszont alapjáraton müködik...ezt hogyan tudnám ellenörizni?Strobival lemértem a gujtószög az ottvan ahol az eredeti elektronikával, max 5 fokkal elöbb gyujt...
Az is eszembe jutott,hogy tul nagy előgyujtást ad, és az utolsó tekercs nem tölt rá a kondira ebböl adódóan kevés lesz a fesz. és nincs gyujtás.ezt hogyan lehetne orvosolni?kisebb kondi? vagy elforgatni az egész alaplapot a tekercsekkel pár fokkal?
Köszi
(#) bankimajki válasza Baxi hozzászólására (») Okt 11, 2009 /
 
Helló, ha az a robi gyújtás jeladós volt (valószínűleg az) akkor több tekercset is találsz az alaplapon egy viszonylag kis menetszámút, és vastagabb dróttal van megtekerve (ebből lehet több is van egyforma, na ő a világítás, és egyéb fogy. áramellátására szánt tekercs.) Van egy kb akkora tekercs is mint a világító, csak nagyobb menetszám, és véknyabb drót. Na ez a gyújtótekercs, ezt a te esetedben, ehhez a kapcsoláshoz ne kösd be (lehet nincs is ilyen tekercs benne) és most jön az amin neked kell egy ezeknél mechanikailag valamivel kisebb tekercs elég vékony drótból. Ha van ilyened, akkor azt kell bekötnöd a kapcsoláson a HALL-bemenetre, mondjuk én ajámlom, hogy egy 1kohm-os ellenállást köss sorba. Ha nincs ilyen tekercsed, akkor egy kis alkatrészt kell keresned, aminek 1 vagy két látható kiv van. Ha csak egy akkor azt a gyújtásodon a HALL bemenetre kell tenni, ha viszont 2 akkor az egyik a HALL-ra, a másik a kapcsolás földjére. (Negatív)
(#) Baxi válasza bankimajki hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Hi

Igen 3 tekercs megy a világításnak, és egy van a gyujtásnak ami 270 ohmos.
Akkor 1 k ohmos ellenálláson keresztül bekötöm a hall bemenetre s kész.
Mert Én attól tartottam hogy a tekercs "+" fog adni, a halltól pedig "-" jön/kapcsol.
De ezt az ellenállás megoldja akkor, gondolom Én.

Köszönöm
(#) bankimajki válasza Baxi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Nem jól gondolod, az ellenállást én csak a csúcsáramok csökkentése végett javasoltam.
(#) Krisz03 válasza Baxi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Hallos gyújtáselektronika jeladótekerccsel nem fog üzemelni. Keress, készíts úgynevezett CDI gyújtást, illetve használj hozzá megfelelő trafót! Más egyéb megoldás biztosan kudarccal zárul.
(#) Baxi válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
, hát akko kersek valami cdi gyujtás kapcsolást.
Köszönöm
(#) mex válasza Krisz03 hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Vagy tegyen a hall bemenetre egy tranyót, és vezérelje azt a jeladótekerccsel....
(#) nebszter85 hozzászólása Okt 13, 2009 /
 
Helló.
Tudna nekem valaki segíteni?
Lenne ez a kapcsolás amit a képen láttok.
Az lenne a kérdésem hogy ebbe pontosan milyen alkatrészeket kell tennem illetve hogy egy tirisztoros trabant gyújtó trafóját betudom e indítani vele?
Előre is köszönöm a segítséget!!!
(#) mex válasza nebszter85 hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Attól függenek az alkatrészadatok, hogy milyen a "magnetozünder".
Tirisztoros trabantgyújtással még nem találkoztam, az elektronikus kivitel tranzisztoros. Ezzel együtt alkalmas lehet a trafó.
(#) nebszter85 válasza mex hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Ezt én pontosan nem tudom mert egy ismerősömnek segítek s ő mondta az adatokat s az alkatrészeket.
Állítólag a magnetozünder más néven gyújtótekercsből 400V feszültség jön ki.
(#) mex válasza nebszter85 hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Most nézem a rajzot, tévedtem, a trabant, és más általánosan használt gyújtótrafó sem alkalmas, mert ide olyan kivitel kell aminek a primer és a szekunder tekercse nincs gyárilag közösitve, tehát háromkivezetéses, és a negyedik kivezetése megy a gyertyapipára.
Maga a kapcsolás nem teszi lehetővé a hagymányos trafók alkalmazását.
Egyébként ez olyan motorhoz alkalmas elektonika aminek a forgórészében csak kettő, maximum négy mágnes található. A négymágneses kivitel esetén egy fordulatra kettő szikra keletkezik, ami kétütemű motornál nem jelent problémát, ha az egyik a helyes időpontra esik.
Igy aztán alkatrészadatokat is fölösleges megadni.
(#) CheeseE hozzászólása Okt 13, 2009 /
 
Sziasztok!
megépítettem a következő gyuszit, de nem igazán muzsikál. Mit kellene változtatni, hogy maximális zavarszürés legyen? Kaptam egy ötletet, miszerint az a baj vele, hogy mindenféle zajt összeszed...

Gondolom optocsatolót kellene rakni a ki és a bemenetre, a tápot nemtudom hogy kellene szürni..Valaki aki ért hozzá és ideje van átalakítaná?

sch1684v2.pdf
    
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Ez kétjeladós motorra készült. A jeladókat helyesen kötötted be?
(#) CheeseE hozzászólása Okt 13, 2009 /
 
Nekem csak egy jeladóm van, ezért módosítottam a bementi részt..a pozitiv jelet 12foknál adja, a negativot pedig 65foknál...átalakítottam, hogy a negativ jel menjen a pic bemenetére, a másikat nem is használom, mivel alapjáraton is generál kimenetet a pic...majd mindjárt átrajzolom,hogy oldottam meg...labor körülmények között tökéletesen megy(jelgenerátor+oszcilloszkóp+12vtáp), viszont a robogón csak alapjáraton hajlandó müködni, gázadásra kihagy a gyujtás...

Igy néz ki:

gyuszi.PNG
    
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Kösd rá élesben a szkópot, a tirisztor gate-re menő ellenállásra és indits. Ha zavarjel miatt nem működik, akkor egyből látni fogod.
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Sajnoos az egyetemi laborból nemtudom kivinni a szkópot, nekem meg otthon sajna nincs De gondolom a bemeneten is összeszehet fals jelet...emigy csak a CDI része müködik hiba nélkül...csak ha a PIC is a körbe van,akkor vannak gondok...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Az is gond lehet,hogy a gerjesztőtekercs éppen akkor ad pozitiv irányú félhullámot amikor a tirisztor begyújt, igy azt is rövidrezárja. Igy aztán a rákövetkező gyújtás már kevesebb töltéssel indul,és kihagyhat. Ezért maga az előgyújtási időpont is felelős lehet.
Hány darab mágnes van a lendkerékben?
(#) CheeseE hozzászólása Okt 13, 2009 /
 
pont erre gondoltam énis, hogy tul nagy a szög és nemtudja az utolsó félhullámot rátölteni...akkor gondolom az egész alaplapot kell mozgatni...nemtudom hány mágnes van, azt tudom hogy a gyujtáshoz 3 gerjesztőtekercs van...
viszont próbáltam azt is, hogy fix 12fokos szöget adjon, mint a gyári, de ugy sem müködött tökéletesen, ugyhogy ez is kilőve...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Milyen moci ez, hogy három gerjesztőtekercse is van?
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
kinai
egy minarelli kópiás robogó...6tekercs van az alaplapon..3 a világitás,töltés...3 meg a gyujtásé...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Csak szerezned kell egy szkópot, az megmutat mindent.
Az alaplap nincs egybeépitve a jeladóval?
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Nincsen, az külön van a lendkeréken kivül. A lendkerékre van felragasztva egy mágnes csík, onnan szedi a jelet...
Aki az ötletet adta a zavarszürésre,hasonló cipőben járt, becsomagolta elufólibáa és jobb lett, de nem tökéletes...majd probálkozok én is...meg lövök egy szkópot...
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Zavarszűrős a gyertyapipa?
(#) CheeseE hozzászólása Okt 13, 2009 /
 
Na ez jókérdés,foggalmam nincs, de tekintve,hogy kinai nemhiszem...Hol lehet ilyet szerezni?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 13, 2009 /
 
Egyszerűen csavard le a pipát a trafó kábelről, és mérd meg az ellenállását. Általában 10k körüli ellenállásértéket mutat, ha van benne.
Minden motorosboltban kapható.
(#) CheeseE válasza mex hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Megmértem, van benne...Marad a további tanácstalanság...esetleg szétvenni és különrakni a mikrovezérlőt a CDItöl?
(#) mex válasza CheeseE hozzászólására (») Okt 14, 2009 /
 
Szűrőinduktivitást tegyél jóval nagyobb értékűt.
Ki kell deriteni, hogy a zavar a tápvezetéken terjed, vagy rádiófrekvenciás.
Következő: »»   63 / 206
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem