Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Már nem is szólok hozzá, annyira alap dolgokat sem értenek egyesek, kár a gőzért....
Ha ezt nekem szántad, akkro nemértem miért, nemérthet hozzá mindenki annyira. Egyébként sejtettem, hogy valamiért nemlessz jó, hisz ha működne és jobblenne akkor biztosan alkalmaznák mások is, de én azért gondoltam megkérdezem, mert itt vannak hozzáértő emberek!
Krisz03-nak pedig köszönöm szépen a választ! ![]()
Hi Mesterek!
Van egy halott robogó gyújtás. Azt szeretném megtudni hogy a lenkeréknél lévő gyújtó tekercsből milyen "vezérlő jel" jöhet ki? És hogy erre a kapcsolásra hogy lehetne rá kötni? Azaz mit kel rajta változtatni. Ez a kapcsolás tökéletesen működik az 250 Mz-be. Segítséget előre is köszönöm.
Sziasztok!
Megépítettem a sportdevices.com oldalon található PICes gyujtást ![]() Oszcilloszkópon kimértem, ott tökéletesen müködik, viszont a robogón nem pörög fel, ugy tünik mintha kb. minden második gyujtás kimaradna,viszont alapjáraton müködik...ezt hogyan tudnám ellenörizni?Strobival lemértem a gujtószög az ottvan ahol az eredeti elektronikával, max 5 fokkal elöbb gyujt... Az is eszembe jutott,hogy tul nagy előgyujtást ad, és az utolsó tekercs nem tölt rá a kondira ebböl adódóan kevés lesz a fesz. és nincs gyujtás.ezt hogyan lehetne orvosolni?kisebb kondi? vagy elforgatni az egész alaplapot a tekercsekkel pár fokkal? Köszi
Helló, ha az a robi gyújtás jeladós volt (valószínűleg az) akkor több tekercset is találsz az alaplapon egy viszonylag kis menetszámút, és vastagabb dróttal van megtekerve (ebből lehet több is van egyforma, na ő a világítás, és egyéb fogy. áramellátására szánt tekercs.) Van egy kb akkora tekercs is mint a világító, csak nagyobb menetszám, és véknyabb drót. Na ez a gyújtótekercs, ezt a te esetedben, ehhez a kapcsoláshoz ne kösd be (lehet nincs is ilyen tekercs benne) és most jön az amin neked kell egy ezeknél mechanikailag valamivel kisebb tekercs elég vékony drótból. Ha van ilyened, akkor azt kell bekötnöd a kapcsoláson a HALL-bemenetre, mondjuk én ajámlom, hogy egy 1kohm-os ellenállást köss sorba. Ha nincs ilyen tekercsed, akkor egy kis alkatrészt kell keresned, aminek 1 vagy két látható kiv van. Ha csak egy akkor azt a gyújtásodon a HALL bemenetre kell tenni, ha viszont 2 akkor az egyik a HALL-ra, a másik a kapcsolás földjére. (Negatív)
Hi
Igen 3 tekercs megy a világításnak, és egy van a gyujtásnak ami 270 ohmos. Akkor 1 k ohmos ellenálláson keresztül bekötöm a hall bemenetre s kész. Mert Én attól tartottam hogy a tekercs "+" fog adni, a halltól pedig "-" jön/kapcsol. De ezt az ellenállás megoldja akkor, gondolom Én. Köszönöm ![]()
Nem jól gondolod, az ellenállást én csak a csúcsáramok csökkentése végett javasoltam.
Hallos gyújtáselektronika jeladótekerccsel nem fog üzemelni. Keress, készíts úgynevezett CDI gyújtást, illetve használj hozzá megfelelő trafót! Más egyéb megoldás biztosan kudarccal zárul.
![]() Köszönöm
Vagy tegyen a hall bemenetre egy tranyót, és vezérelje azt a jeladótekerccsel....
Helló.
Tudna nekem valaki segíteni? Lenne ez a kapcsolás amit a képen láttok. Az lenne a kérdésem hogy ebbe pontosan milyen alkatrészeket kell tennem illetve hogy egy tirisztoros trabant gyújtó trafóját betudom e indítani vele? Előre is köszönöm a segítséget!!!
Attól függenek az alkatrészadatok, hogy milyen a "magnetozünder".
Tirisztoros trabantgyújtással még nem találkoztam, az elektronikus kivitel tranzisztoros. Ezzel együtt alkalmas lehet a trafó.
Ezt én pontosan nem tudom mert egy ismerősömnek segítek s ő mondta az adatokat s az alkatrészeket.
Állítólag a magnetozünder más néven gyújtótekercsből 400V feszültség jön ki.
Most nézem a rajzot, tévedtem, a trabant, és más általánosan használt gyújtótrafó sem alkalmas, mert ide olyan kivitel kell aminek a primer és a szekunder tekercse nincs gyárilag közösitve, tehát háromkivezetéses, és a negyedik kivezetése megy a gyertyapipára.
Maga a kapcsolás nem teszi lehetővé a hagymányos trafók alkalmazását. Egyébként ez olyan motorhoz alkalmas elektonika aminek a forgórészében csak kettő, maximum négy mágnes található. A négymágneses kivitel esetén egy fordulatra kettő szikra keletkezik, ami kétütemű motornál nem jelent problémát, ha az egyik a helyes időpontra esik. Igy aztán alkatrészadatokat is fölösleges megadni.
Sziasztok!
megépítettem a következő gyuszit, de nem igazán muzsikál. Mit kellene változtatni, hogy maximális zavarszürés legyen? Kaptam egy ötletet, miszerint az a baj vele, hogy mindenféle zajt összeszed... Gondolom optocsatolót kellene rakni a ki és a bemenetre, a tápot nemtudom hogy kellene szürni..Valaki aki ért hozzá és ideje van átalakítaná?
Ez kétjeladós motorra készült. A jeladókat helyesen kötötted be?
Nekem csak egy jeladóm van, ezért módosítottam a bementi részt..a pozitiv jelet 12foknál adja, a negativot pedig 65foknál...átalakítottam, hogy a negativ jel menjen a pic bemenetére, a másikat nem is használom, mivel alapjáraton is generál kimenetet a pic...majd mindjárt átrajzolom,hogy oldottam meg...labor körülmények között tökéletesen megy(jelgenerátor+oszcilloszkóp+12vtáp), viszont a robogón csak alapjáraton hajlandó müködni, gázadásra kihagy a gyujtás...
Igy néz ki:
Kösd rá élesben a szkópot, a tirisztor gate-re menő ellenállásra és indits. Ha zavarjel miatt nem működik, akkor egyből látni fogod.
Sajnoos az egyetemi laborból nemtudom kivinni a szkópot, nekem meg otthon sajna nincs
![]()
Az is gond lehet,hogy a gerjesztőtekercs éppen akkor ad pozitiv irányú félhullámot amikor a tirisztor begyújt, igy azt is rövidrezárja. Igy aztán a rákövetkező gyújtás már kevesebb töltéssel indul,és kihagyhat. Ezért maga az előgyújtási időpont is felelős lehet.
Hány darab mágnes van a lendkerékben?
pont erre gondoltam énis, hogy tul nagy a szög és nemtudja az utolsó félhullámot rátölteni...akkor gondolom az egész alaplapot kell mozgatni...nemtudom hány mágnes van, azt tudom hogy a gyujtáshoz 3 gerjesztőtekercs van...
viszont próbáltam azt is, hogy fix 12fokos szöget adjon, mint a gyári, de ugy sem müködött tökéletesen, ugyhogy ez is kilőve...
Milyen moci ez, hogy három gerjesztőtekercse is van?
kinai
![]() egy minarelli kópiás robogó...6tekercs van az alaplapon..3 a világitás,töltés...3 meg a gyujtásé...
Csak szerezned kell egy szkópot, az megmutat mindent.
Az alaplap nincs egybeépitve a jeladóval?
Nincsen, az külön van a lendkeréken kivül. A lendkerékre van felragasztva egy mágnes csík, onnan szedi a jelet...
Aki az ötletet adta a zavarszürésre,hasonló cipőben járt, becsomagolta elufólibáa és jobb lett, de nem tökéletes...majd probálkozok én is...meg lövök egy szkópot...
Na ez jókérdés,foggalmam nincs, de tekintve,hogy kinai nemhiszem...Hol lehet ilyet szerezni?
Egyszerűen csavard le a pipát a trafó kábelről, és mérd meg az ellenállását. Általában 10k körüli ellenállásértéket mutat, ha van benne.
Minden motorosboltban kapható.
Megmértem, van benne...Marad a további tanácstalanság...esetleg szétvenni és különrakni a mikrovezérlőt a CDItöl?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |