Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Mercedes A 140 szervizkijelző
 
Témaindító: mazerati66, idő: Okt 6, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 6
(#) mazerati66 hozzászólása Okt 6, 2009 1 /
 
Üdv mindcenkinek
Abban kérném a segitségeteket hogy keressünk megoldást arra hogyan lehet a merciből kitörölni a szeviz esedékességet ha már minuszban van .Addig mig csak figyelmeztet rá addig nincs semmi gond,az általunk ismert modszerrel lehet törölni ,de ha már tulfutotta és minden inditás előtt hangjelzéssel figyelmeztet rá .ekkor mit lehet tenni anélkül hogy szervizbe keljen vinni.Ha tudtok megoldást erre megköszönném.
(#) SzervízMacska válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Halkítsd le a hangjelzést...
(#) akos70 válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 6, 2009 / 1
 
Ehun-e. Ajto legyen csukva, és gyorsan nyomkodj.
(#) mazerati66 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Basszus lehet hogy amiatt nem tudtam visszaállitani mert nyitva volt az ajtó ,ezt nem hiszem el.Hazamegyek ez lessz az első
(#) mazerati66 válasza SzervízMacska hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Köszi te meg magadat halkits le.....
(#) lidi válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Na ja, csak szervizelés helyett nehogy eladd az autót megkímélt garázsban tartott, stb állapot jelzőkkel.
(#) Action2K válasza lidi hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Attól, hogy nem viszi akkor szervizbe amikor a gyártó akarja, még nem lesz eladhatóbb az autó. Itt nem kilóméteróra visszapörgetésről van szó.
Pusztán csak nincs "kedve" pl 10e km-enként szervizbe vinnie, ahol súlyos összegekért megcsinálják (ha megcsinálják) azokat a kis műveleteket, amit olcsóbban, és lelkiismeretesebben megcsinálhatsz otthon is, vagy magán szerelőnél. Az én immáron 10 éves verdám háromszor látott életében márkaszervizt. Az elsőnél 30e volt (8 hónaposan), aztán majd 40e (1,5 évesen), utána majd 80e lett. 50e volt nálam, úgy kellett még automatából kivennem pénzt. Azóta megszakadt a kapcsolat velük pedig még majd 3 év lízing volt rá. 10e km-enként 60-70e az már rablás.
(#) lidi válasza Action2K hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Ok, csak ugye nem úgy kezdte az irományt, hogy otthon leszervizelte a gépet, de ki kéne kapcsolni a szervizjelzőt. A magyar piacon sajnos rengeteg elhanyagolt, gondozatlan lelakott verda van. Mert biztos elmegy 10e km -nél többet is egy olajcserével, majd a köv. tulaj kifizeti...... Minden megoldás érdekli látod, csak pénzbe ne kerüljön. Az ilyennek minek autó, ha nem tudja fenntartani.
(#) Sebi hozzászólása Okt 6, 2009 /
 
Itt mindenkinek igaza van...

A gyártó a minőségbiztosításra hivatkozva kényszerít a márkaszervizre, ami legtöbbször brutális áron dolgozik a vizsgáló szoftverek, kódok birtokában.
Ezzel kiszorítja a piacról a kisebb szervizeket, ahol esetleg a szaktudás sem megfelelő.

A tulajnak is igaza van, mert olajat, stb ő is ki tudja cserélni, negyed áron - még akkor is, ha mindent az előírások szerint tesz.

Az hogy miért nem tudja fenntartani (szervizzel) a rákényszerített nagytudású fedélzeti számítógéppel védett autóját (aminek használatára is rá van kényszerítve) messzire vezető kérdés.
EU-ban vagyunk, EU árakkal és albán bérekkel...
(#) akos70 válasza lidi hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Ezt tán nem kéne...
Amit kért, abban sem törvénytelen, sem elitélendö nincs, Action leirta a lényeget.
A szervizintervallum nullázásának menetét gyakran az autoval kapott gépkönyv is leirja.
Ez az egész látszatra azért van, hogy a tulaj ne feledkezzen meg az olajcseréröl és ezzel járo aproságokrol, gyakorlatilag meg azért, hogy akiröl csak lehet, lehuzzanak még egy bört.
A szervizekben megcsinálják olajcsere nélkül is egy kis aproért.
(#) lidi válasza akos70 hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Ok, remélem rosszul ítéltem első olvasásra, és tényleg meg lett csinálva a revizió. Én is otthon csinálom amit tudok, igaz nekem csak egy 97 -es kocsim van, abban nincsenek ilyen elektronikus huncutságok. Csak attól féltem, hogy így hogy megtudta hogyan kell nullázni, többet az életben nem cserél olajat, de bízzunk benne, hogy ha már ezen az oldalon kérdezte, van egy kis műszaki érzéke, és nem tesz ilyet.
(#) akos70 válasza lidi hozzászólására (») Okt 6, 2009 /
 
Igazábol az fel se merült bennem, hogy ne cserélné le az olajat. Az egészben az a cumi, hogy hiába szervizeled-szervizelteted a lehetö leglelkiismeretesebben az autot, ha nem ismered az intervallum-nullázás modját, villogni- sipolni-idegesiteni fog, amig valahol jo pénzért - munka nélkül - ki nem ütik belöle.

Az én autom meg 85-ös, legalább a sajátommal ne sz....jak...
(#) mazerati66 válasza lidi hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Eszemben sincs eladni az autót ,abszolút meg vagyok vele elégedve.Legközelebb segitséget adj nem kritikát köszi.
(#) mazerati66 válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Köszönöm az infót de sajnos ez a forma sem jött be pedig nagyon megörültem.Már 1000km tettem meg vele folyton az lebeg a szemem előtt hogy valahol megáll alattam .Még egyszer kösz .Amennyiben nem találok rá megoldást beviszem a szervizbe.
(#) lidi válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Ha már itt tartunk akkor rákérdezek: le lett szervizelve a gép ?
(#) akos70 válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 7, 2009 /
 
Nem áll meg, attol ne félj.
(#) mazerati66 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 8, 2009 /
 
Bízom benne, eddig semmi baja nem volt szeretem a kis autót .
(#) zoly15 válasza mazerati66 hozzászólására (») Okt 11, 2009 /
 
Úgy látom hogy te nem érted a karbantartás lényegét.. :no:
Nem akkor kell javítani ha már baj van, hanem mindég figyelni bizonyos dolgokra..
Pl.: meghatározott időnként olajcsere, nem pancsolt üzemanyag, ilyenek.
Jobb megelőzni a bajt mint a bajban kapkodni..
Sokszor olcsóbb a karbantartás mint a javítás..

(#) akos70 válasza zoly15 hozzászólására (») Okt 11, 2009 /
 
Te meg a szervizkijelzö lényegét nem érted. Ha ezer kilométerenként lecseréled az olajat, szüröket, fékbetéteket, meg bármit, az akkor is jelezni fog, amig ki nem nullázzák.
Teljesen független mindennemü karbantartástol, x km után jelez. Ha olajat cseréltél, akkor is. Amig ki nem nullázod. Mit nem lehet ezen érteni?
(#) mazerati66 válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Igaza van az Ákosnak ,példe erre az én esetem .BP-en voltam mikor inditáskor jelezte a műszerfalon hogy 299km. szerviz.Na jó gondoltam majd otthol orvosoljuk a gondot .Igen ám de én BP-től 320 km-re lakom és mire hazaértem már minuszba ment a számláló emiatt nem tudtam törőlni. Mig nem ér minuszba valószinüleg engedte volna törőlni de igy nem .Na ehez kértem én segitséget hogy mit lehet ilyenkor tenni.
(#) Action2K válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Én mindennemű visszajelzőt feleslegesnek tartok.
Amióta nappal is kötelező a világítás és a gyújtás levételével úgyis kialszik, fölösleges jelezni hogy ég, úgysem felejthetem úgy. Az irányjelzők is maguktól kikapcsolnak a kanyarodás befejeztével, tehát ezt sem felejthetem úgy. Olajnyomás visszajelző, ja az mindig elalszik, menet közben sosem világított még, tehát nincs rá szükség. Vízhőfok mérő. Minek úgysem várja meg senki, hogy bemelegedjen a motor. Ezek már automata szívatósak. Meg amúgy sem a hőmérőt lestük a wareszban sem, hanem a moci hangján hallottuk, hogy már lehet visszább, vagy visszatolni. Ugyanígy a fordulatszám mérő is felesleges. Fakezű sofőr az, aki nem hallja a moci fordulatán, hogy lehet már fel, vagy le váltani. Az automatika meg úgyis leszabályoz, ha túl akarnád húzatni. Az alacsony fordulatnál meg csak észre veszi a fakezűje, hogy már rángat. No mi van még? Ajtó visszajelző, biztonsági öv visszajelző. Na és? Mi van ha melegem van és nyitott ajtóval akarok menni? A övet én mindig bekötöm. Ez már rutin, ha nincs bekötve, mert az udvaron, telephelyen odébbállok, már hiányzik is az érzete. Aki meg nem akarja használni, tudja a módját, hogy hogyan kell kijátszani a csilingelését.
Na mi van még ott. Ja!!! a kilóméteróra! Az is minek? Aki akar úgy is 180-al megy bele a városunk közepén egy 90 fokos kanyarba. Meg is haltak a marhájuk. Nem bírták a házat a hegyoldallal együtt odébb tolni.

Szóval, vannak kijelzők amik azért vannak, hogy a márkaszervizek is megéljenek, vannak amik azért, hogy az autó túlélje, van ami azért, hogy mi túléljük.
De mind hiába, ha a mi fejünkben nincs meg a megfelelő odafigyelés, gondoskodás, felelősségtudat.

Bocs ezért az OFF-os kirohanásért, de elegem van abból, hogy néha olyan hekkelések is feltűnnek ahol már a közlekedésbiztonság is kockán forog. Ne értessék félre, nem az okos megoldások ellen van kifogásom, hanem a buherálások ellen.
A kulcsmondatot Köbzoli barátom mondta ki:
Idézet:
gondos gazdák keze ügyében.”
(#) akos70 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Maximálisan egyetértek. Lásd lentebb.
(#) zolika60 hozzászólása Okt 12, 2009 /
 
A szervíz jelző csak arra jó, hogy a tudatlan autóst szerelőhöz küldje. Hiszen semmi más infót nem tartalmaz minthogy rég fizettél a kódtörlésért.
(#) lidi válasza zolika60 hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Persze, hiszen ha nem lenne, akkor az "okos" tudatlan autós használná míg be nem áll a motor a beszáradt gempától. Annyira imádom hogy itt mindenki okosabb az autógyártók tervező mérnökeitől is, mit nekik szerviz periódus, majd ő azt jobban tudja hogyan kell. Nehogy már jelezze a mocsok hogy eljött az idő. Persze ezzel nem azt mondom, hogy + 1000 km -től megdöglik a motor, mert nem fog valóban. Sőt biztos kibír még 10e -et is. Csak aztán ha meg eltömődik valami olajjárat, vagy idő előtt szétkopik valami, és beszarik a gép, akkor lehet sírni a garanciáért, meg méltányosságban megjavításért.

Semmi infót nem hordoz mi ?! Valóban, ha mindig csak kiütik a jelzést, akkor mind1.
(#) zolika60 válasza lidi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Mivel már néhány évtizede elég közel vagyok ehhez a szakmához. elhiheted nekem, hogy nem attól cserélődik az olaj hogy valaki letudja-e nullázni a szervízjelzőt vagy nem. Mondom ezt én aki egy 81-es gyártású szervízjelző nélküli autóval járok minden nap.
(#) Action2K válasza lidi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Az én autómhoz kaptam egy kis szervízkönyvecskét, hogy 10000km-enként mit kell a szerviznek ellenőrizni, utánatölteni, cserélni... Nincs semmi figyelmeztető lámpácska énrám van bízva, hogy figyeljem a 10000km-eket. De ha akarom, akkor a légszűrök cseréjét magam is elvégezhetem. Magam is megtudom állapítani, hogy az olajszintek rendjén vannak-e s én is tudok a gyári olajból utána tölteni, hiszen ahogy Köbzoli mondta:
Idézet:
„annak idején, még ezekből a tételekből is húzni kellet”
, azaz megtanultuk. A jogosítvány megszerzésének az egyik feltétele volt.
A feleségem mostani autóján van szervízlámpácska. Viszont semmilyen kis könyvecske nincs, hogy mikor mit kell csinálni. Majd a szerviz tudja, és jó pénzért megcsinálja.
Lehet, hogy nem volt egyértelmű az én és velem egy gondolkodásúak mondanivalója: Aki szívvel-lélekkel gondját viseli az autójának, annak nem kel olyan ketyere, ami helyette gondolkodik, és csak akkor csapható le, ha busásan fizetek érte fölöslegesen.
Aki meg csak üti-vágja, széthajtja a gépét, annak meg mindegy mi villog, úgyis megteszi.

Ez olyan, mintha én valakinek építek egy lakásriasztó rendszert, amit kötelezem, hogy 6 havonta felülvizsgáltasson velem, s ha letelik az idő, akkor minden egyes élesítéskor szirénázik egy percet, mert nem töröltem a visszaszámlálót. Pedig egy másik szaki már leellenőrizett mindent, s minden jó.
Ez már az árukapcsolás esetéhez hasonlít.
(#) akos70 válasza lidi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Aki van olyan ostoba, hogy nem csinálja meg rendes idöben a szükséges szervizmunkákat, azt egy villogo villáskulcs sem fog jobb belátásra birni.
10 éve az autosok nagy része még azt se tudta, hogy létezik ilyen visszajelzö, a régi autok mégis joval megbizhatobbak voltak, mint a maiak. És az olajcserét is sikerült valahogy észben tartani.
(#) lidi hozzászólása Okt 12, 2009 /
 
Jól van, ha nem akarjátok nem muszáj érteni hogy mit akarok írni. Én is magam cserélem az olajat, de van akinek hasznos info hogy világít, ha itt az ideje, ennyi. Oka van annak hogy azt odarakták, mert úgy látszik van olyan birka akinek ez szükséges. És sajnos úgy tűnik hogy ők vannak többen, ha már külön lámpát is kaptak. De ez a tendencia mindenhol megfigyelhető, tudniilik hogy hülyékre szabnak mindent. Kezdve az új op.rendszerektől mindenfelé. Mert szeretnék hogy ne csak a hozzáértő kiváltságosak tudják használni az adott technológiát, hanem bárki. Bármennyire is fáj ez nekünk.
(#) akos70 válasza lidi hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
Te nem érted, amit többen is leirtunk.
Ez üzlet.
(#) lidi válasza akos70 hozzászólására (») Okt 12, 2009 /
 
üzlet majd akkor lesz, ha nem csak villogni fog, hanem be se indul amig hivatalos szervizt nem lát. Meg majd benned is lesz egy csip, hogy ne okozzon ez neked gondot.
Következő: »»   1 / 6
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem