Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem halott az akku... Ha bekapcsolod a fényszórókat, akkor világítanak rendesen, vagy csak parázslanak? Mekkora a feszültség az akkun a bekapcsolt fényszóróknál?
Ha nincs olyan mérömüszered, amivel terhelve is meg tudod mérni az aksit, akkor legegyszerübb lenne egy proba erejéig áttenni egy másik aksit, amikor nem indul.
Esetleg töltöre tenni a tiedet egy félorára.
Szerintem se nyúlj az önindítóhoz, nincs annak semmi baja.
Az akksi mikori? 4 évet kellene bírnia benzinesnél kb. üdv
Szerintem akksi baj lesz. Gallyra vághatta a kevés desztillált víz. De nem ártana savsűrűséget is mérni. Nem-e kevés benne a sav is tehát nem megfelelő a koncentrátum. Lehet venni savsűrűség mérőt autós boltban.
Az előbb nemis figyeltem, de ha abból indulunk ki, hogy 2003-as az autó, akkor valószínű, hogy a gyári akku van benne, az meg most múlt hat éves, úgyhogy ez alapján is akkucsere lesz ebből.
Ha ez tényleg igaz akkor valami csoda akksi lehetett ami eddig bírta
Lehet, hogy csak az akkusaru szulfátos, vagy laza. Esetleg vizsgád meg a test kábelt nem lazult-e meg a motorblokk felőli végén a csavar. Természetesen az akkut is vizsgáld meg ahogy az előttem szólók is írták.
Szerintem nem csoda egy naponta használt autóban a legtöbb akku kibírja, ha időnként töltenek bele vizet. Ez a gondozás mentesnek hívottakra is vonatkozik.
Attól függ a feszültség csak a forgáskor esik le vagy amikor nem csinál semmit indítózáskor akkor is leesik? Ha megvan a feszültség és nem indul lehet szénkefe hiba is!
Nem csoda ez, nálunk autóban 6-7 évig szokták birni az akkuk kis odafigyelés mellett.
Szia!
Ha 5 cellába kellet JÓCSKÁN után tölteni, akkor ott már régóta gondok voltak, amit így utóbb már nem lehet helyre hozni. Ugyanis a lemezek felszulfátosodtak és megkeményedtek, kiszáradtak, amin már az utántöltés sem segít. Öt cella az sok, hogy lehessen valamit is tenni a javítás érdekében és ehhez még jön a kora is az akkunak. Üdv.:VIM
Tényleg nagyon jo a 6éves élettartam, de én már egyszer találkoztam olyannal, ami kétszer annyit birt!
Én 8 éveset cseréltem egy Citroen Dyane-ban, az volt az eddigi legidősebb. De autóban 6 évet, traktorokon ötöt a normális akkuk birni szoktak, más járműveken nem szoktam szerelni, azokon nemtudom. Persze volt már olyan gyártó is, amelyiknek az akkujaira 2 év garancia volt, és úgy 2,5-3,5 éves koruk között az összes általam ismert példány kimúlt...
Helo!
Mindenkinek köszönöm a sok választ. Saruk és kábelek jók. Sajnos a feszültségesést csak most tudom már mérni amikor indít rendesen de most már mindig nálam lesz a multi mivel ott áll az udvarban messzebre nem merek menni, igen arra én is kiváncsi lettem volna hogy olyankor is felveszi-e az áramot miután kattan de erre még nem derült fény. Valószínű a gyári Banner akku van benne. Érdekes hogy miután a vizet pótoltam utána viszonylag rövid ideig kellet tölteni, már gyanus volt (kb. 1 órán át). Ezután próba aznap beindult többször. Másnap 5x próbálkozás után sem. Másnap ismét beindult 4x simán erölködés nélkül és pedig nem töltöttem azóta.
Ez a Hitachi aksi egy '90-es évjáratu Toyota Corollában volt, ujkorátol egy tulajnál, évi cirka 1 azaz egyezer km futásteljesitmény... és ugy 5-6 éve történt a csere.
Ha ilyen rapszódikusan indít, akkor nem akku, hanem önindító és áramköre lesz a gyanús.
Ezaz hogy töltés nélkül is magátol beindul ha úgy gondolja. De viszont ha kattan és nemindul akkor csak úgy tudom beindítani ha a másik akksival összekötöm és úgy tartom a gyújtáskapcsolót. Másik akkumulátor nélkül hiába tartom úgy nem fog beindulni. Ezért félek hogy nem egyértelműen az akksi a rossz mert ma is simán indul, holnap már lehet hogy megint nem kb. féléve csinált ilyet elösször akkor elektromos csatlakozókat biztosítékokat mindent kiszedtem megtisztítottam esetleg cseréltem a "nagyon" égett de még működő biztosítékokat. Közvetlenül a kattanásos első napon erre beindult nyugtáztam hogy valami érintkezési hiba lehetett, és egészen eddig nem is volt vele gond...de most már komolyan érdekelne mi okozza ezt.
Nem tudod megcserélni azt a két akkut, hogy ha egy biztosan jó akku van benne, akkor is előjön-e a probléma?
Ezt tenném én is a helyében. Nagyjábol meg lett emlitve minden lehetséges hiba, távgyogyitásban többet nemigen lehet tenni. Most már be kellene határolni azt a hibát.
Ez lesz, kicserélem mivel a másikban féléves viszonylag új van. Köszi mindenkinek.
Nézd meg az autó, motort és alvázat összekötő kábelét. Előfordul hogy kontakthibás, vagy meg van lazulva. Nekem is csinált ilyent amikor elfelejtették visszatenni ezt a vezetéket. Ha elindul a motor mérj feszültséget a generátor pajzson testet véve és a generátor kivezetése közt. Ha hirtelen ingások vannak akkor tuti hogy rossz a test a blokk és a kasztni közt. Sok türelmet!
Erre nem is gondoltam megfogom nézni. Köszi.
Nos, megmértem valóban ingadozik digitális multival mérve egy pillanatra sem marad egy állandó értéken. 6,6-7,75 volt között ugrál. Nekiállok átnézni a csatlakozásokat testkábeleket.
Sziasztok!
végig olvastam az összhozzászólást,.-amit lehetett kipróbáltam de így sem jöttem rá mi a baj,-.-ford escort 1.4 i 1987-es-önindító probléma-nehezen teker az önindító hidegen,,,-melegen már jó--szétszedtem ,belül mint az új minden okk volt kommutátort kitisztítottam csapágyba zsírt össze, megint nehezen tekert, gyujtáskapcsoló szét az is mint az új, attól sem lett jobb,,akksi már öreg volt -újat tettem bele,.,- attól sem let jobb-még mindig nehezen tekerte,-két vezetékkel meg egy nyomógommbal kiiktattam ami a gyujtáskapcsolóhoz tartozik már az inditó vezetéket,- szépen indította,.- na volt ám öröm egy darabig ,már megint kezdi a nyögést-adtam külön test vezetéket az önindítónak azzal sem lett jobb, de érdekes hogy nem mindig csinálja, kisfogakerék- fogaskoszorú mint az új,.-bronzkefék jók még sokat kibírnak,.- olyat olvastam hogy patinásodik a felülete,.- de arégi akksi ami nem volt már jó pl mikor egyszer el lett indítva és megmelegedett amotor akkor simán vitte,.-hát má komlyan mondom nem tudom mi lehet,-arra gondoltam hogy vagy az álló rész vagy a forgó rész zárlatos, de néha meg könnyedén viszi úgyhogy gondolom az jó lehet- arra is gondoltam hogy a motor test nem jó mert látom tiszta olaj-de néha meg könnyen viszi és kapott is egy plusz teset próba képpen akkor sem változott- most hogy tettem ezt a nyomógombos dolgot azzal egyből jó lett,.- habár nem volt még annyit indítva hogy arra lehessen alapozni,.- de mikor megcsináltam simán indúlt,.-most mintha megint kezdené hogy nehezen forgatja-,,behúzó mágnesre gyanakodtam a nagyáramú kapcsolóra talán mikor hideg és nagy az ellenállás akkor nem folyik rajta annyi áram de mikor már megmelegedett a motor és nincs akkora ellenállása akkor már könyebben megy a folyamat,.-vagy estleg a két forrsztásra lehet az nem frankó már,.-habár mondjuk csináltam egy próba nagyáramú kapcsolót egy másik behúzómágnesből de akkor sem volt jobb,de maradt a régi is ,és amikor indítózva lett akkor utána ráadtam amásikat is,.- na meg a próbamágnesnél fel lett szépen csiszolva a kapcsolószegmens és a vörösrézlap hogy pontos legyen a teszt-. hát remélem adtam elegendő infót,.- na elnézést hogy ennyit írtam de már lassan ott tartok hogy szerelőhöz vigyem , de nem naon szeretem ha valaki turkál benne,.- köszönöm
na én meg olyat láttam ami 13 éves volt,.-valami krájzlerban -amerikai akksi volt-- autós boltunk volt vett a paraszt egy újat,.- én meg ezzel a 13 éves aksival adtam el akocsimat yeee
Szia! Először is az akkufeszültséget kéne mérni mekkora mikor "nehezen" indul a Diesel motorok ha hidegek nagyon nagy forgatónyomatékkal indíthatók különben is. Ha a kábelek és az akku,saruk jók akkor az indítómotornál kell a hiba okát keresni! Ha az állórész is tekercses akkor az könnyen előfordulhat,hogy zárlatos. A forgórész hiába csili vili lehet a tekercsek kivezetéseinél kilazult a sajtolás és ez a baj ez sajna csak cserével javítható eszedbe se jusson forrasztani mert nem fog sokat indítani és a kifröcskölődő ón (mert elolvad) még nagyobb kárt tesz a többi alkatrészben! A zárlat teszeteket egy 500W-os hallogén izzóval szoktam megnézni de ez veszélyes dolog csak hozzáértő,körültekintő emberke csinálhatja mert a 230V hálózati feszültség nem játék! Ha van mód rá meg kellene mérni a feszültséget az akkun először és utánna az önindítón a testet is ott kell mérni! A sajtolt kábelsarúk ugyancsak sok bajt tudnak okozni!
Helló!
Azt írod, hogy:-nehezen teker az önindító hidegen,,,-melegen már jó--. Minden önindító nehezen teker hidegen, de teker. Ha ezt csak hideg motornál teszi és csakis hidegnél, akkor ott más, motorhiba is előfordulhat. Például: olajszűrő visszacsapószelepe nem zár le és leereszti leállításkor a rendszerből az olajat, így hidegen, kenetlenül indul a főtengely forgatása. Meg kellene figyelni, hogy az olajnyomás visszajelzője milyen ütemben jelez vissza a nyomás meglétéről. Szűrőt cseréltél mostanában? Kitekert gyertyákkal, körbe kellene forgatni a főtengelyt, nem-e találni szorulási pontot. Mind ezt, csak akkor nézd meg, ha gyanítod, hogy köze van az indítási nehézséghez és Te rendben találtál mindent az önindító és áramkörében! Üdv.:VIM
Szia!
Egyenlőre idegbecsípődés van a derekamban úgyhogy nem tudok szerelni, de annyit sikerült meg csinálnom hogy hideg állapotában nyomógommbal beindítottam, és elsőre-pöccre indúlt , második ill. harmadikra is jó volt, tehát gondolom az gyújtáskapcsolóval van valami vagy annak a kábeleivel, tehát helyes volt a feltevésem, gondolom a gyújtáskapcsoló állandó áramvezetékével van a gond, meg is akartam direktebe az akksiról hidalni de akkor jött a derékfájás és így nem volt rá alkalmam, az akksi pozitiv részéről kétszál vékonyvezeték megy, a gyújtáskapcsolónál meg vastag vezeték van, ezt nem iagazán értem talán van benne valahol egy relé? azt mondjuk nem láttam, de gyanítom hogy ahol becsatlakozik ott van a bibi,köszönöm a válaszokat, olajszűrőt én cseréltem benne nem olyan régen tehát az a feltevés sem bizonyosodott be--de nem az hogy nehezen indította hanem szinte állóra megfogta a motort , de amint írtam is ,mikor beindúlt akkor már a régi tökös aksi is vitte simán, az hogy rossz lenne a forgó rész az meg gondolom azért nem jó feltételezés mert nyomógommbal meg könnyen indúlt-indul most is,.- köszönöm a válaszokat,.- marad a nyomógomb-és meghidalom az állandó áram vezetéket remélem akkor kiderül a hiba, és akkor lesz két inditási rész
Pár gondolat:
- a gyujtáskapcsolonak semmi köze az inditási fordulathoz, vagy indit, vagy nem, a nyomogombot akár ki is veheted, attol nem fog gyorsabban tekerni. -a mágneskapcsolo okozhat lassulást, ha az érintkezök be vannak égve, bár ilyenkor olyan is elö szokott fordulni, hogy csak kattan. Ha van segitséged egyszerüen letesztelheted: miközben az egyik ember inditozik, a másik egy rossz csavarhuzoval összezárja a 2 érintkezöt (a nyolcas csavarokat), ha felgyorsul,akkor hibás a mágneskapcsolo. -ha sürü az olaj a motorban, az is meg tudja tréfálni az embert (nem egyszer találkoztam ilyennel).
Szia!
ha hiszed ha nem a gyujtáskapcsoló és a vezetékei a hibásak,és a nyomógombos megoldás a jó -ill-majd viszek egyet direktbe az aksitól a gyujtáskapcsolóig, de sztem ha elolvasod a 2 irásomat rá fogsz jönni ,mert sztem ha valaki ebből a 2 ből nem jön rá,.- sztem akkor semmiből, |
Bejelentkezés
Hirdetés |